Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

hehe da Miro kad krene da vibrira valjak, kao da je zemljotres, sve se trese ne samo zemlja ispod. Malo su rastresli ovo brdo iznad tunela :) Ali ako se nije pod tim vibriranjem urušio, valjda je siguran :D Sigurno je i buka jer zvuk nema gde da pobegne iz tunela, pa nije loše za ljude unutra kada je buka od mašina staviti neke čepove za uši. Zapravo, ja sad i kad sušim kosu fenom, urolam papiriće od tolet papira i stavim u uši da ne štetim sluh :laugh:
Vezano za ovim gore, postoje tri vrste utabavanja: težinom valjice, vibriranjem valjice i nabijanjem vibro ploče
 
Ovo poslednje samo verov na neku malu površinu,za neki stub? Ovaj prvi možda samo kad ne može ovaj sa vibraciom ( drugi tj srednji) a ovaj vibracioni je očigledno najbolji,a,jesam u pravu?
 
Da, poslednje su za malu površinu, mogu biti malo šire ploče - vibro ploče (za zemlju ili za asfalt kad imaju dodatak vodene prskalice jer se vruć asfalt lepi) ili manje ploče za zemlju kao ova poslednja gore na slici koju zovu vibro-žaba. Znači oko zgrada, ivičnjaka, komunalni poslovi i sl.
E ali ovi drugi zavise kolko je rastresito tlo koje se nabija. Vibracioni veliki se koriste za zemlju, tampon, asfalt... ali recimo za pesak i slične nevezane materijale (nekoheziove) vibracija ne pomaže pa se to utabava statički, tj bez vibracije. Dakle, ne može se baš reći da li su vibracioni najbolji već treba gledati prema materijalu i potrebi. Takođe na valjak za zemlju se može na valjicu montirati bodljikavi jež ako treba utabati podlogu u kojoj ima vode ili vazduha, jer bez ježa bi oni ostali u tlu kao da mesiš testo, a kad jež izbuši zemlju onda voda i vazduh izađu iz nje na površinu.
Ali pošto mi ovde pravimo izgradnju autoputeva, ovde se pojavljuju uglavnom tri vrste valjaka od koji su oni za zemlju (sa ili bez stavljenog ježa) i asfalt vibracioni, a onaj što ide na kraju sa gumama nevibracioni. Kako izgleda koji od ta tri, može se videti na slikama na prošloj stranu.
 

Slika koju je Igor preneo.Mani ovo deluje kao drugi sloj a pre zavrsni ? .Crni se sa obe strane finisera.
 

Lapo se vidi zub na desnom ivicnjaku za zavrsni .
Pre motalice (uvecajte) se vidi kanal za odvod vode .
Ja ne vidim na gornjoj Igorevoj slici taj zub .
 
Earth,pogođena 2od3 za mene duduka ih pa to je odlicno.

Ne znam ovo sta Dare prica, rekla bih da hoće da kaže da su i više odmakli nego na Krcanovim slikama,a da se to vidi na toj što je Igor postavio? Ali razjasnice se kroz vaše pisanje. Ne obazitite se!
 
Da Miro deluje Igoreva slika novijeg datuma (ili sata) .
U svakom slucaju su najmanje dva sloja asfalt.
 
Ima li neka tajna da ovako samo sa slike asfalta zakljucimo da li je drugi ili zadnji sloj? Ja onako laicki mislim da drugi ima deblje kamencice u asfaltu, tj hrapaviji je, a da zadnji ima manje kamencice pa deluje ravnije I glatkije od drugog sloja.
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1483697
Iz Planuma se malo ljute sto su oni najureni sa popravke glinene I posao dat Kinezima. Par zapazanja. Nisu se bunili da treba da rade popravku. Da li to znaci da su prihvatili da je greska njihova? Zatim zale se da je CIP predvideo veci obim popravki na glinenoj. Deluje kao da su se cenkali da rade ali manje da bi imali manje troskove? Cak navodi I na sumnju da su polako krenuli radove da bi trgovali tempom I izvukli neki dinar naknadno? Kad bi sve ovo bilo tacno onda ne bi bilo nelogicno da ministarstvo nije htelo da ulazi u takve igrice I da su brzinski izabrali nekoga za koga su verovali da ce bez tih igrica da brzo odradi posao...
Utiska sam da su Mrka, Velja I raniji popustali tim starim gradjevinskim.firmama na nekoj poldrugarskoj osnovi, a da ih ova tu ne šiša 2%. Sto je po meni ok. Vreme drugara iz socijalizma je proslo, kriza je pocistila skorojevicke gazde dobrim delom, ok ima tu par politickih firmi, ali generalno mnogo bolja situacija u putarstvu nego ranije. Ova godina je mozda I najbolja u zadnjih 30tak godina, I tu negde sa 2008-om pred krizu. I naplata u grani je mnogo bolja, finansije su dosta cistije. Eto sem kritika, I neka pohvala :)
 
Zemljani,a šta kažeš za cuvenu po zlu firmu Ratko Mitrocic niskogradnja i novo kašnjenje koje je ocigledno na juznom ulazu u grad na Petlovom brdu. Rok je 4 januar a oni nisu ni na pola...Šta kažeš na to?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589425#p589425:27momexn je napisao(la):
Earthmoving » 18 Dec 2018 05:24 pm[/url]":27momexn]Ima li neka tajna da ovako samo sa slike asfalta zakljucimo da li je drugi ili zadnji sloj? Ja onako laicki mislim da drugi ima deblje kamencice u asfaltu, tj hrapaviji je, a da zadnji ima manje kamencice pa deluje ravnije I glatkije od drugog sloja.

Ima tajna, svaki asfaltni sloj ima svoje ime BNS32,BNS22,BNHS22, AB11, AB8....
ova brojka u imenu je najkrupnija frakcija u toj mešavini, pa ako je rezolucija dovoljno dobra može se provaliti koji je sloj u pitanju.
Na ovim slikama, narod onako laički gleda rigol i dok se ne izjednači sa visinom rigola/linijkskog kanala za odvodnjavanje nije posledni sloj. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589439#p589439:wzcqb5a1 je napisao(la):
Niko Kažanegra » 18 Dec 2018 06:01 pm[/url]":wzcqb5a1]Zemljani,a šta kažeš za cuvenu po zlu firmu Ratko Mitrocic niskogradnja i novo kašnjenje koje je ocigledno na juznom ulazu u grad na Petlovom brdu. Rok je 4 januar a oni nisu ni na pola...Šta kažeš na to?
....ima tema za to: Petlja Petlovo brdo
 
Ne znam Niko druze nista o tome, slabo pratim taj projekat... Dobro, ogradio sam se rekoh "dobrim delom". Preostale politicke I stare firme privatizovane od bivsih direktora koji su navikli na dobijanje poslova preko veze, su dosta izlozenije riziku ako bude promena vlasti. Ima ih , ne kazem, ali sam utiska da je sve vise firmi koje ce nastaviti I posle toga da posluju jer rade na drugaciji nacin od tog.

Hvala Piglet. Ovako odoka gledajuci I ne znajuci nazive mesavina, znaci te sa manjim brojem u nazivu, tj sa manjim kamencicima su zavrsni sloj asfalta? Tako bar deluje na donjoj slici jednog poznatog proizvodjaca opreme za asfaltiranje. Da, za rigole, kanalice za osvod vode pored puta znam da se po njima moze pratiti koji je sloj asfalta, ali nesto ih nisam lepo snimio u tunelu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589325#p589325:3pd7y2w4 je napisao(la):
Lufti » Tue Dec 18, 2018 11:39 am[/url]":3pd7y2w4]Nema teorije da puste dvosmeran saobracaj u jednoj tunelskoj cevi iz prostog razloga ako bi doslo do sudara, spasioci ne bi mogli da se probiju do mesta nesrece, pogotovo ako je guzva na putu. Drugo, sta ukoliko se neko pokvari na sred tunela ili izbije pozar. U tom slucaju ili prilikom zastoja, ventilatori u tunelu cine razliku izmedju zivota i smrti.

Ne preteruj.
Više od 90% naših tunela je neosvetljeno, bez ventilacije, hidranata i ostalih zaje***cija i preživesmo toliko godina bez toga :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589449#p589449:2uii2o9t je napisao(la):
PIGLET » Uto Dec 18, 2018 7:29 pm[/url]":2uii2o9t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589439#p589439:2uii2o9t je napisao(la):
Niko Kažanegra » 18 Dec 2018 06:01 pm[/url]":2uii2o9t]Zemljani,a šta kažeš za cuvenu po zlu firmu Ratko Mitrocic niskogradnja i novo kašnjenje koje je ocigledno na juznom ulazu u grad na Petlovom brdu. Rok je 4 januar a oni nisu ni na pola...Šta kažeš na to?
....ima tema za to: Petlja Petlovo brdo
Da...ima tema...ali sam se samo nadovezao na njegovu konstataciju. Ako tako usko gledaš, i ti si promašio temu jer ovde je tema tzv koridor 11 ne sastav asfalta....
 
Hvala zemljani,
Mislio sam da mozda nesto vise znaš o tom projektu. Nazalost,na toj temi vec danima nista novo....a radovi stoje. ..
 
Inače bukvalno značenje reči asfalt znači nespada (a-ne, sfalt-spada). Jer lepljivo vezuje kamenje umočeno u njega. Pitam se dal bi se razblazena smola u koju bi bilo umočeno isto kamenje kao u asfalt, mogla koristiti za pravljenje kolovoza kao zamena bitumena. Verovatno smole nema dovoljno za tako nesto... Sta mislis Piglet?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589457#p589457:kp9gqxkr je napisao(la):
vlasta » 18 Dec 2018 06:53 pm[/url]":kp9gqxkr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589325#p589325:kp9gqxkr je napisao(la):
Lufti » Tue Dec 18, 2018 11:39 am[/url]":kp9gqxkr]Nema teorije da puste dvosmeran saobracaj u jednoj tunelskoj cevi iz prostog razloga ako bi doslo do sudara, spasioci ne bi mogli da se probiju do mesta nesrece, pogotovo ako je guzva na putu. Drugo, sta ukoliko se neko pokvari na sred tunela ili izbije pozar. U tom slucaju ili prilikom zastoja, ventilatori u tunelu cine razliku izmedju zivota i smrti.

Ne preteruj.
Više od 90% naših tunela je neosvetljeno, bez ventilacije, hidranata i ostalih zaje***cija i preživesmo toliko godina bez toga :mrgreen:

Ti i ja smo preživeli, al neko možda nije, a mogao je da je tunel izgradjen i održavan po savremnim standardima.
Razmisli malo o tome... :grand:
 
Što reče Niko, ne bi vise o asfaltu, mada je to bitan deo ovog autoputa :D ali jos samo par zanimljivosti. Asfalt nije nov proizvod vec se od davnina koristi zbog svojih osobina lepljivosti I nepropustanja vode (hidroizolacije). Tako je na primer jos u 5 veku pne koriscen za pravljenje korpi za skupljanje useva u Pakistanu, zatim su ga Sumeri koristili kao malter izmedju cigli I kamenja, zatimEgipcani za balzamovanje mumija, a Herodot navodi I da je koriscen kao malter za Vavilonske zidine. Prvo zabelezeno koriscenje u Evropi je bilo 1553 u Dubrovniku za hidroizolacijubrodova koji su se prodavali Veneciji. Kao podloga za puteve pocinje da se koristi od 1830-ih u Francuskoj, Engleskoj, Belgiji, a jedno od prvih asfaltiranja je najveceg pariskog trga Konkord (sloge) 1835...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589464#p589464:1rhfkilg je napisao(la):
Earthmoving » 18 Dec 2018 07:07 pm[/url]":1rhfkilg]Inače bukvalno značenje reči asfalt znači nespada (a-ne, sfalt-spada). Jer lepljivo vezuje kamenje umočeno u njega. Pitam se dal bi se razblazena smola u koju bi bilo umočeno isto kamenje kao u asfalt, mogla koristiti za pravljenje kolovoza kao zamena bitumena. Verovatno smole nema dovoljno za tako nesto... Sta mislis Piglet?

smola, hmm, vezivo mora da ima zahtevanu termalnu stabilnost, ne znam da li bi smola zadovoljila.
U svakom slučaju ni prirodnog bitumena ni smole nema dovoljno, to mora biti industrijski proizvod, kao ovaj koji se koristi danas i on je derivat nafte kao i mazut npr...

Da ne trolujemo više, narod ovo čita da bi saznao kad će AP do Zlatibora a ne kakvih kolovoznh konstrukcija ima.... :D

Evo ti malo literature za čitanje pred spavanje, ako te zanima. Ceo fax u jednom priručniku :) . Naši "Putevi Srbije" nisu škrti pa je to javno dostupna literatura. :D

http://www.putevi-srbije.rs/pdf/publika ... ajnica.pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589251#p589251:7kse3cng je napisao(la):
Earthmoving » Uto Dec 18, 2018 12:01 am[/url]":7kse3cng]
A Srbiji realno treba bar jedna ta krtica.


Da je sastav tla u konzistentan, onda bi se i moglo ramisljati o krticma, jer su one "custom made" po geologiji. Kod nas u jednom tunelu imas sve: od stena, preko glina pa do podzemnih potoka.
 
Hvala Piglet, zaista pročitah malo juče knjigu pre spavanja, nije loša, mada su mi malo nejasne tabele onoga što me najviše zanimlao, tj recepture frakcija, moram malo detaljnije ponovo pogledam. Ali eto naučih i da u Beogradu imamo uslugu autoputa "F" (najgore rangiranu) koju zovu i kreni-stani :) Ali zato široko plaćamo kao da imamo uslugu autoputa protočnosti "A" :) Ili kako bi ja to definisao: mi u Beogradu smo siromašniji kolovozom nego svako selo u Srbiji, a to siromaštvo se plaća putovanjem sat vremena 5 kilometara, tj malom kvadraturom infrastrukture po jedinici vozila, u prevodu - gužve...
Ali da se vratim na konkretan autoput ove teme. Ranije smo povremeno pričali i o krivinama na ovom autoputu, pa se meni učinilo da će, bar za sada, najoštrija krivina biti upravo na ulazu iznad Jakova, pre prve, čeone naplatne rampe. A pošto od poluprečnika, radijusa krivine zavisi dozvoljena brzina autoputa, ako bi poštovali ovu knjigu uputstava Puteva Srbije koji je Piglet zakačio, ispada da bi maksimalna brzina na tok krivini, na celoj deonici od Surčina do Čačka (ne računajući tunele gde je ograničenje 80 km/h), trebala da bude najmanja tj 110 km/h, jer sam izmerio da je radijus krivine ispod 750 metara, kolko je minimalno za brzinu 120km/h. Doduše, ovo je pomalo sada zastarela knjiga jer je u međuvremenu maksimalna brzina na autoputevima povećana na 130 km/h. Videćemo da li će poštovati ono što su sami napisali
 
Nešto mi se ova minist.Mihajlovic ućutala mnogo. Nije k11 pominjan jos od noćnih patrola. Doduše sad skoro preneti tekst da se radi i zimi u tunelu ,ali ništa više....
25ti je utorak ,za par dana. E sad ,da su neki ljudi sa imalo obzira rekla bih da je logično to ponašanje,da shvataju da je to sve polovično,ni polovina od obećanog a kasne vec godinu,ali od političara se to ne može očekivati. Već bi trebale biti neke najave tipa " eto oni su uprskali, ali mi se borimo i po zimi ispunjavamo" e to mi baš liči na Mihajlovićevu. Nešto me cudi da ona ne koristi ovu situaciju,a po Grdelici pokazuje prirodne lepote i objašnjava da ne daje rokove jer " neće pustiti nebezbedan put" ( kao da to neko ocekuhe)
 
Vrh