Hvala Piglet, zaista pročitah malo juče knjigu pre spavanja, nije loša, mada su mi malo nejasne tabele onoga što me najviše zanimlao, tj recepture frakcija, moram malo detaljnije ponovo pogledam. Ali eto naučih i da u Beogradu imamo uslugu autoputa "F" (najgore rangiranu) koju zovu i kreni-stani
Ali zato široko plaćamo kao da imamo uslugu autoputa protočnosti "A"
Ili kako bi ja to definisao: mi u Beogradu smo siromašniji kolovozom nego svako selo u Srbiji, a to siromaštvo se plaća putovanjem sat vremena 5 kilometara, tj malom kvadraturom infrastrukture po jedinici vozila, u prevodu - gužve...
Ali da se vratim na konkretan autoput ove teme. Ranije smo povremeno pričali i o krivinama na ovom autoputu, pa se meni učinilo da će, bar za sada, najoštrija krivina biti upravo na ulazu iznad Jakova, pre prve, čeone naplatne rampe. A pošto od poluprečnika, radijusa krivine zavisi dozvoljena brzina autoputa, ako bi poštovali ovu knjigu uputstava Puteva Srbije koji je Piglet zakačio, ispada da bi maksimalna brzina na tok krivini, na celoj deonici od Surčina do Čačka (ne računajući tunele gde je ograničenje 80 km/h), trebala da bude najmanja tj 110 km/h, jer sam izmerio da je radijus krivine ispod 750 metara, kolko je minimalno za brzinu 120km/h. Doduše, ovo je pomalo sada zastarela knjiga jer je u međuvremenu maksimalna brzina na autoputevima povećana na 130 km/h. Videćemo da li će poštovati ono što su sami napisali