Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

miki_ns":rdeviytp je napisao(la):
Zanimljivo da niko nije stavio primedbe na plan, nego tek kad se došlo do drveta krenula kuknjava. Koliko mi je poznato svi ovakvi planovi idu na javni uvid, i sad bi bilo lepo da neko kaže koliko je ljudi ukupno išlo da pogleda projekat, i koliko je ljudi dostavilo zamerke na predloženi projekat. Iako mi je žao hrasta, ako je broj u oba slučaja nula (a mogu da se kladim da jeste) onda ga treba poseći jer se niko za to nije interesovao NA VREME.

Pa nije hrast kriv sto niko nija na vrijeme reagovao.
 
miki_ns":3dnvhc3k je napisao(la):
Zanimljivo da niko nije stavio primedbe na plan, nego tek kad se došlo do drveta krenula kuknjava. Koliko mi je poznato svi ovakvi planovi idu na javni uvid, i sad bi bilo lepo da neko kaže koliko je ljudi ukupno išlo da pogleda projekat, i koliko je ljudi dostavilo zamerke na predloženi projekat. Iako mi je žao hrasta, ako je broj u oba slučaja nula (a mogu da se kladim da jeste) onda ga treba poseći jer se niko za to nije interesovao NA VREME.

Чему баксузирање. Какве везе има храст са родбинским начином запошљавања, немаром, глупошћу...
Храст треба оставити, а посећи све актере. Погледамо папир, имена... сви на биро! Ко их је запослио, исто. Министра из посматраног доба у затвор, није то рупа на путу па да нешто не зна о њој. Да нисам ја дужан да објашњавам шта им је у пројекту.
 
"Zanimljivo da niko nije stavio primedbe na plan, nego tek kad se došlo do drveta krenula kuknjava. Koliko mi je poznato svi ovakvi planovi idu na javni uvid, i sad bi bilo lepo da neko kaže koliko je ljudi ukupno išlo da pogleda projekat, i koliko je ljudi dostavilo zamerke na predloženi projekat. Iako mi je žao hrasta, ako je broj u oba slučaja nula (a mogu da se kladim da jeste) onda ga treba poseći jer se niko za to nije interesovao NA VREME."

Ja stvarno ne mogu da verujem da elementarnu logiku ne upotrebljavate ili ste toliko zlonamerni?!

Ne moram ja da idem na javne uvide svih planova u Srbiji niti je to moj/nas posao... Pa zamisli zivot da ides na svaki javni uvid za nesto sto se gradi u Srbiji... Ili da u glavi imas popis svih starih hrastova po kako bi znao da ce da se krci ako neko to zeli...

Ja hocu red u drzavi, postovanje zakona, osnovne kulture... I da to drzava radi, a ne da ljudi moraju da objasnjavaju nekome da nesto sto zivi 600 godina ne treba ubijati bez obzira sto je TO "samo" biljka...
 
Istina je verovatno negde između - projektanti su znali za hrasti i to ignorisali.
Postojao je javni uvid, na koji naravno niko nije otišao.

E sad, krivi su i projektanti što su iskulirali postojanje hrasta, a i lokalci koji su sigurno znali da se AP planira, ali ih nije bilo briga.
Najmanja je krivica ljudi sa strane koji su sad hteli da odbrane hrast, jer velika većina nije ni znala za postojanje, ali je po meni ok da sada pokušaju da ga odbrane.
 
A javni uvidi su kod nas najavljeni kako treba i na vreme i o njima je građanstvo obavešteno..... ajte molim vas, ko da ne znate gde živite...
 
Kakvi bre javni uvidi?!

Pa jel ste normalni? Ok je na javni uvid da idem da vidim sta ce da mi se gradi u komsiluku ali da idem na uvid za autoput i da znam koliko je staro svako drvo na trasi to je vec suludo...

I da nije ni jedan lokalac dosao na uvid to nije opravdanje da se sece drvo... Kao sto nije opravdanje sto je onaj uzeo pare za drvo...
 
stf":3w2z59ia je napisao(la):
A javni uvidi su kod nas najavljeni kako treba i na vreme i o njima je građanstvo obavešteno..... ajte molim vas, ko da ne znate gde živite...
Naravno, znamo kakva je tu situacija.
Ja sam hteo da kažem kako se znalo da je u toku planiranje autoputa, a niko se iz tog kraja nije setio hrasta i da li bi put mogao tuda da prođe, sa ili bez javnog uvida.
Što opet s druge strane ne opravdava projektante
 
Pa, prvo da ti kažem, da sam lokalac i da se planira autoput, ni na kraj pameti mi ne bi bilo da će neko da napravi takav previd....jer je krajnje neverovatno amaterski.... :)
 
Pa nije to bas tako kako se na prvi pogled cini...
Ako se gradi na parceli gde se hrast nalazi, onda su vlasnici imanja dfinitivno znali da je hrast ugrozen.
E sad , ma sta mislio o V. Ilicu, moram da podrzim njegov komentar da su tada mestani cutali da bi prodali zemljiste i nije ih zanimao hrast, ali su se posle setili `zapisa`.
Da se razumemo, ovo ne opravdava nase planere koji se nisu udostojili da malo obidju mesne zajednice kroz koje prolazi trasa, jer bi to bilo dovoljno da saznaju , gde se sta nalazi, bio to stari hras, spomenik krajputas, stara vodenica, mali vodopad ili slicno...
 
Ozon Press na Koridoru 11


koridor%2011%2012.jpg


I pored loših vremenskih prilika, česta kiša, radovi na izgradnji Koridora 11 od Ljiga do Preljine teku predviđenom dinamikom. To je za Ozonpress rekao direktor projekta Koridor 11 Ivan Pavlović, koga smo zatekli u velikoj bazi azerbejdžanske firme AzVirt u Takovu.

- Na deonici od Ljiga do Preljine koja je duga 42, 2 kilometra izvode se radovi na sve tri deonice. Na deonici od Ljiga do Boljkovaca trenutno se izvode radovi na izmeštanju magistralnog puta M22, radi se na šest mostovskih konstrukcija, radi se i trasa od oko 3,5 km. Ne možemo raditi na više trasa jer još uvek nismo razrešili svu imovinu, a što očekujemo da se razreši do septembra meseca. Od Boljkovca do Takova radimo u zoni petlje Takovo, na četiri mostovske kontrukcije i delu trase od oko 1,5 km. Najintenzivniji radovi su na deonici od Takova do Preljine gde se izvode zemljani radovi u dužini od oko 8 km a rade se tri tunela i izmeštanje rečnih vodotokova i elktroinstalacija, navodi Pavlović.

koridor%2011%205.jpg


Kako kaže direktor Koridora 11, radovi se izvode zadovoljavajućom dinamikom, a mesečna realizacija prošlog meseca bila je oko 5 miliona evra. Izvođači radova očekuju da će do kraja godine biti izvedeni radovi u iznosu od oko 70 miliona evra.

koridor%2011%208.jpg


Na deonici od Ljiga do Preljine radi se više od deset mostova. Oko dvadesetak radnika zatičemo u selu Semedraž gde su završni radovi na pripremi za betoniranje kolovozne konstrukcije. Odgovorni izvođač radova na trećoj deonici od Takova do Preljine, Mile Jeftić, kaže da radovi na mostovima teku planiranom dinamikom, iako je kiša usporavala radove.

koridor%2011%204.jpg


- Trenutno su radovi na mostovima na 102 i 103 kilometru, a radi se o mostovima dužine 600 i 400 m. Sledeće veliko gradilište je petlja Preljina gde ćemo raditi pet mostova koji su u sklopu petlje. U toku su pripremni radovi na pristupnim saobraćajnicimaa i nakon završetka pristupnih saobraćajnica počinjemo sa izradom temelja za buduću petlju Preljina. Bilo je manjih zastoja zbog bujičnih tokova koji su izazvali zastoj od sedam dana, ali se sve to saniralo i sada smo već na završnim radovima, priča nam Jeftić.

I izgradnja tunela ide svojom dinamikom. Šef smene na izgradnji tunela u Šaranima, Radosav Puzović, kaže da su uslovi za rad teški kao i u svakom tunelu ali je optimista da će svi rokovi biti ispoštovani.

- Radimo 24 sata, danju i noću. Uslovi su teški kao i u svakom tunelu, jer često naiđemo povremeno na tvrdu stenu pa teško ide. Dnevno idemo po metar ipo do dva. Radimo trobigradno po 12 sati, tri dana dnevnu, tri dana noćnu smenu a potom smo tri dana slobodni. Radi se 24 sata jer u tunelu nikada ne sme da se stane sa radovima, objašnjava nam Puzović.

Slobodan Đurđević, nadzorni organ na izgradnji tunela na trasi od Ljiga do Preljine, kaže da probijanje tunela ne može biti brže jer se mora voditi računa pre svega o bezbednosti.

- Na ovoj deonici od Ljiga do Preljine gradi se pet tunela. Tuneli su takva konstrukcija da je neophodna stalna pažnja jer se nikada ne zna šta može da naiđe iza sledećeg metra. U tom smislu je gradnja tunela veliki izazov. Neko će reći da je probijanje sporo ali ono mora pre svega da bude bezbedno. Ne samo da su tuneli dugački nego su u pitanju i veliki profili, i zato se napreduje metar po metar. U tunelima sve može da se radi sem da se žuri. U njima se radi 24 sata, jer čim se uradi iskop mora da se postavi mreža i da se betonira, objašnjava nam Đurđević.

U ovom trenutku, deonica od Ljiga do Preljine, je jedno od najvećih gradilišta u Srbiji. Na izgradnji je angažovano oko 1.400 radnika, a oni dolaze iz skoro cele Srbije, Azerbejdžana ali i zemalja okruženja.

- Mi smo jedna multinacionalna kompanija i imamo radnike od Azerbejdžana, pa do Slovenije, naravno iz svih krajeva naše zemlje. Funkcionišemo dobro što se vidi i po poslu koji izvodimo. Ima dosta ljudi koji znaju engleski jezik ali dosta naših kpolega iz Azerbejdžana znaju srpski jer su ranije učili ruski jezik. Mi pomalo učimo turski jezik tako da odlično funkcionišemo za sada, kaže nam Mile Jeftić.

U izgradnju autoputa maksimalno su uključeni i meštani. Ivan Pavlović iz Koridora 11, kaže da je želja da lokalna zajednica maksimalno iskoristi benefit jednog ovako velikog projekta.

koridor%2011%202.jpg


DEONICE

Autoput od Preljine do Beograda biće dužine 117 kilometara. Trenutno se rade deonice od Uba do Lajkovca 12,5 km i od Ljiga do Preljine 40,2 km. Očekuje se početak radova sa kineskom kompanijom od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga ukupne dužine 50 km. Ostaje da se ugovori deonica od Beograda do Obrenovca. Ugovoreni završetak radova na deonici Ljig - Preljina je septembar 2016. godine.

koridor_11.jpg


koridor_11_1.jpg


koridor_11_3.jpg


koridor_11_6.jpg


koridor_11_7.jpg


koridor_11_9.jpg


koridor_11_10.jpg


koridor_11_11.jpg


OzonPress
 
miki_ns":2l9pcikh je napisao(la):
Zanimljivo da niko nije stavio primedbe na plan, nego tek kad se došlo do drveta krenula kuknjava. Koliko mi je poznato svi ovakvi planovi idu na javni uvid, i sad bi bilo lepo da neko kaže koliko je ljudi ukupno išlo da pogleda projekat, i koliko je ljudi dostavilo zamerke na predloženi projekat. Iako mi je žao hrasta, ako je broj u oba slučaja nula (a mogu da se kladim da jeste) onda ga treba poseći jer se niko za to nije interesovao NA VREME.
"Govori vam Proštetnik Vogon Jele iz galaktičke uprave za hiper svemirsko
planiranje", nastavio je glas. "Kao što ste bez sumnje upoznati, planovi razvoja
spoljašnjih oblasti Galaksije nalažu izgradnju ekspresne hipersvemirske trase kroz
vaš zvezdani sistem i, na žalost, vaša planeta jedna je od onih koje su predviđene za
uništenje. Proces će trajati nešto manje od dva vaša zemaljska minuta. Hvala."

Razglas se isključi.

Nerazumni užas zavlada među ljudima Zemlje koji su to slušali. Strava se
lagano širila kroz okupljenu gomilu, kao da su posredi bili opiljci gvožđa na ploči
ispod koje se kreće magnet. Izbi panika, beznadna, sumanuta želja za bekstvom, ali
nije bilo mesta na koje se moglo pobeći.

Kada su ovo primetili, Vogoni ponovo uključiše svoj S. O. Kazali su:

"Nema svrhe da glumite toliko iznenađenje. Svi planovi i nalozi za uništenje bili
su izloženi u vašem lokalnom odeljenju za planiranje na Alfa Kentauru čitavih
pedeset zemaljskih godina, prema tome,imali ste dovoljno vremena da uložite
kakvu god hoćete formalnu žalbu, a sada je zaista prekasno da počnete da pravite
probleme."
 
Iz ugla izvođača radova to ništa nije neobično i sakodnevno se dešava na gradilištima (stambenih i poslovnih objekata). Investitor ode kod arhitekte i kaže šta hoće, dobije projekat koji mesecima stoji kod njega, a onda kad ozidaš vrata pomeri 10 ili 20 cm, neću ovde bojler, ova soba je mala, gde ću da stavjim roletnu, stepenice su visoke...
 
laki72":alpudnxv je napisao(la):
Pa nije to bas tako kako se na prvi pogled cini...
Ako se gradi na parceli gde se hrast nalazi, onda su vlasnici imanja dfinitivno znali da je hrast ugrozen.
E sad , ma sta mislio o V. Ilicu, moram da podrzim njegov komentar da su tada mestani cutali da bi prodali zemljiste i nije ih zanimao hrast, ali su se posle setili `zapisa`.
Da se razumemo, ovo ne opravdava nase planere koji se nisu udostojili da malo obidju mesne zajednice kroz koje prolazi trasa, jer bi to bilo dovoljno da saznaju , gde se sta nalazi, bio to stari hras, spomenik krajputas, stara vodenica, mali vodopad ili slicno...
Наравно да су знали, па власник храста је добио 4.000,00 евра за тај храст !

SVI SU ISPLAĆENI
SVI su naplatili i zemljište i objekte koje su se našli na trasi Koridora 11. A oni koji su dali saglasnost sada se bune - kaže ministar Ilić. Prema nezaničnim informacijama, vlasnik je za stari hrast dobio 4.000 evra. Međutim, predsednik MZ Savinac Miliša Nikolić kaže da je stablo plaćeno kao 40 metara drva.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/dr ... icnu-masku
 
Не знам ко има интерес да плаћа овакве чланке, зашто у опште пишу у том смеру.
Какве везе има то што су сви исплаћени, и што су сви потписали... па ваљда неко има обавезу да обиђе потенцијалну трасу и сазна о њој нешто. Каква вртешка од новинара, уместо да напишу истраживачки чланак, да се види ко је правио пропусте...

 
Борчанац":1iv5f4d8 je napisao(la):
Не знам ко има интерес да плаћа овакве чланке, зашто у опште пишу у том смеру.
Какве везе има то што су сви исплаћени, и што су сви потписали... па ваљда неко има обавезу да обиђе потенцијалну трасу и сазна о њој нешто. Каква вртешка од новинара, уместо да напишу истраживачки чланак, да се види ко је правио пропусте...

Taj sto je (ako je) dobio 4000 eura nije hteo da se buni pre nego sto su ga isplatili da slucajno ne bi zaista i promenili trasu, a on ostao bez nadoknade od eksproprijacije. Sto nije pozvao ove razno-razne borce za planetarna prava kada mu je drzava ponudila otkup zemljista na kome je famozni hrast? Toliko o tome koliko ih je briga za hrast, zapravo.
 
Goodman":64yimkqz je napisao(la):
Iz ugla izvođača radova to ništa nije neobično i sakodnevno se dešava na gradilištima (stambenih i poslovnih objekata). Investitor ode kod arhitekte i kaže šta hoće, dobije projekat koji mesecima stoji kod njega, a onda kad ozidaš vrata pomeri 10 ili 20 cm, neću ovde bojler, ova soba je mala, gde ću da stavjim roletnu, stepenice su visoke...

Besmislen komentar i poredjenje baba i zaba.

Uostalom kada nesto budzis po stanu ti placas dodatne troskove, a ovde naknadnu pamet koja ce kostati par miliona eura platicemo svi umesto da se npr. obnove bolncie, sagrade obdanista itd...

Da ne spominjem izmene projekata, eventualne dodatne troskove eksporpijacije, penale prema izvodjacima zbog kasnjenja...

Resenje ne moze biti jeftino, nikako. Osime izmene projekata i izmestanja trake autoputa bice potrebno zastiti kolovoz autoputa na velikoj povrsini (prakticno napraviti tunel ili oplatu) kako grane sa starog stabla ne bi padale po kolovozu. Autoput mora da bude izolovan o spoljasnjeg uticaja - ogradama sa obe strane puta, a u ovom slucaju morace da se pravi i krovna zastita.

Uostalom, kada autoput prolazi kroz zeleni pojas obicno se raskrci zelenilo u odrenjenom pojasu sa obe strane kolovza, pa ide bankina, ograda i tek tada zbog bezbednosti dolazi zelenilo. Ne moze drvece da raste tik pored autoputa - zbog bezbednosti.
 
Erysimum Cheiri":2janrew9 je napisao(la):
Борчанац":2janrew9 je napisao(la):
Не знам ко има интерес да плаћа овакве чланке, зашто у опште пишу у том смеру.
Какве везе има то што су сви исплаћени, и што су сви потписали... па ваљда неко има обавезу да обиђе потенцијалну трасу и сазна о њој нешто. Каква вртешка од новинара, уместо да напишу истраживачки чланак, да се види ко је правио пропусте...

Taj sto je (ako je) dobio 4000 eura nije hteo da se buni pre nego sto su ga isplatili da slucajno ne bi zaista i promenili trasu, a on ostao bez nadoknade od eksproprijacije. Sto nije pozvao ove razno-razne borce za planetarna prava kada mu je drzava ponudila otkup zemljista na kome je famozni hrast? Toliko o tome koliko ih je briga za hrast, zapravo.


Добро. Хајде објасни зашто мислиш да ја браним тог човека, зашто мислиш да је он важан за било шта?

На крају крајева, да сви становници ове земље хоће да га сруше, да их није брига за храст... морала би да постоји нека државне институција која ће му стати у одбрану, морао би и неко надлежан за ово градилиште да зна шта ту има, зар не мислиш тако, јесам ли залутао негде?
Само ми кажи да ли се слажеш, да не треба да лутамо и да оптужујемо удружења, локално становништво, траву око храста и камен 5 метара даље од дрвета за насталу ситуацију?
Ок, ти си за сечу, ја за чување, само да ухватимо неки смер. Да ли стварно причамо о одговорности појединачних личности ван институција, ван моћи да утичу на ситуацију коју је неко други стварао?
Ја сам љут због тога што је немар довео довде, узрок, а не да се вртим око последице. На крају крајева, тренутно какви смо, треба да останемо и без храста и без пута, без државе, права, правде и сигурности. Нисмо заслужили и не треба нам, а шта ће даље са нама бити, не занима нас, јер смо без осећаја, сами за себе, а не за неко дрво тамо на неком километру...
 
Pa naravno da se vlasnik nije bunio. Srbi su poznati po tome da bi i rodjenu majku prodali za šaku dolara. Kakve to pa veze ima.

Institucije su krivci, jer treba da poznaju trasu kuda guraju put i da zaobilaze vredne lokacije. Neko je napravo propust u Koridorima i treba da leti sa posla. A vlasnik zemljišta kao i verovatno 90% stanovnika, bi verovatno pustupio isto. Pogan smo mi narod.
 
Не волим када се генерализују ствари а некако ми је овај задњи пост баш засметао.
stf":1jjdmhd6 je napisao(la):
. Srbi su poznati po tome da bi i rodjenu majku prodali za šaku dolara.
Питање - ако си Србин дали ово важи и за тебе?
stf":1jjdmhd6 je napisao(la):
Pogan smo mi narod.
Исто питање. :?
 
Не видим у чему људи имају проблем са оваквим типом генерализације? Зашто се налазе прозваним. У свакој неформалној комуникацији се користи овај тип генерализације а на овом форуму се сваки пут подигне прашина :)

Нон стоп се инсистира и гура на све стране да су "Срби гостопримљив народ".... Да ли су сви? Па тешко да јесу, али без обзира на то, генерализација се употребљава.
 
stf":2xyyf0ei je napisao(la):
Не видим у чему људи имају проблем са оваквим типом генерализације?
Једноставно нису тачне. А нису ни пристојне.
stf":2xyyf0ei je napisao(la):
Зашто се налазе прозваним.
Знаш ја свој народ доживљавам нешто као ширу фамилију и изјаве овог типа су за мене тешка увреда.
stf":2xyyf0ei je napisao(la):
У свакој неформалној комуникацији се користи овај тип генерализације
То и јесте проблем, не ти као појединац. Занима ме дали и народи у окружењу или било где на свету користе сличан вокабулар када говоре о себи?

stf":2xyyf0ei je napisao(la):
Нон стоп се инсистира и гура на све стране да су "Срби гостопримљив народ".... Да ли су сви? Па тешко да јесу, али без обзира на то, генерализација се употребљава.

Генерализовати особине огромног броја људи је чиста бесмислица, а поготову не читавог народа.
Зар није лепше рећи међу нама или у овој средини има доста добрих, гостопримљивих, поштених и интелигентних или кад критикујемо непристојних, саможивих, користољубивих и опаких људи него како ти рече `ми смо поган народ`?
 
Велики у праву си. И ја сам у једном тренутку изгубио живце, само такво опхођење према себи је не допустиво па ћу водити рачуна у будуће. До слова си у праву.
Није нормално да због нечијих ставова који ми сметају у исти кош стављам све добре и способне људе, који ипак предњаче.
Усвајам критику! Хвала
 
stf":3j6m3hwg je napisao(la):
Pa naravno da se vlasnik nije bunio. Srbi su poznati po tome da bi i rodjenu majku prodali za šaku dolara. Kakve to pa veze ima.

Institucije su krivci, jer treba da poznaju trasu kuda guraju put i da zaobilaze vredne lokacije. Neko je napravo propust u Koridorima i treba da leti sa posla. A vlasnik zemljišta kao i verovatno 90% stanovnika, bi verovatno pustupio isto. Pogan smo mi narod.

:x
На овакве шовинистичке инциденте и тешке увреде би требало да реагује уредништво теме и овај прилог обрише, а аутора строго опомене.
 
Vrh