Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

shumar":1pfy9bop je napisao(la):
Loša vest za deonicu Ub-Lajkovac, iako je rade godinama odlučili su da smanje tempo. Predpostavljam da će radovi sad stati jer sporije od ovog ne može.



Mrkonjić:Kod nas ušteda 2, 65 mlrd.
Izvor: Tanjug

Beograd -- U Ministarstvu saobraćaja će se ostvariti uštede prilikom rebalansa budžeta za ukupno 2,65 milijardi dinara, saopštio je resorni ministar Milutin Mrkonjić.

On je rekao Tanjugu da će uštede u budžetu Ministarstva saobraćaja biti ostvarene smanjenjem subvencija za Žeželeznice Srbije od 1,5 milijardi dinara, zatim manjim izdvajanjima za radove na Koridoriu 11, na deonici Ub -Lajkovac - od milijardu dinara, dok su na svim ostalim objektima u izgradnji predviđene uštede od 150 mliona dinara.

"Taj manjak sredstava, shvatajući situaciju u kojoj se nalazimo, nadoknadićemo efikasnošću i bržim radom", tvrdi ministar saobraćaja.

"Što se tiče ostalih vidova štednje, ja sam tu, inače, poznat kao najštedljiviji ministar, nisam koristio devizne dnevnice prilikom putovanja u inostranstvo, a to isto važi i za moje saradnike", kazao je Mrkonjić, uz napomenu da njegovo ministarstvo već petu godinu za redom nije dalo ni jedan dinar za reprezentaciju.

Ministar saobraćaja tvrdi da će njegovo ministarstvo vladine mere štednje u celini sprovoditi dosledno i maksimalno.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=724108

Sad ce iz prve da ubace u rikverc. :bash:
 
А ево шта каже Веља, другачије од Мрке, за финансирање изградње Коридора 11, а спомиње се и деоница Љиг-Обреновац. Значи нема успоравања радова ни на деоници Уб-Лајковац ! :D


Srbija dobija kredit za Koridor
IZVOR: TANJUG

Beograd -- Ministar za građevinu i urbanizam Velimir Ilić izjavio je Tanjugu da će Srbija uskoro dobiti kredit od Eksim banke za finansiranje radova na Koridoru 11.
"Danas smo bili na sastanku u Eksim banci, želimo da ubrzamo dobijanje kredita i početak radova. Dogovorili smo se sa rukovodstvom banke da taj proces, ako je moguće, bude završen u julu, da bi sa radovima mogli odmah da počnemo", rekao je Ilić.
On je naglasio da je bilo nekih problema koji se moraju ražrešti na relaciji samog izvođača i banke.

"Ali to će ovih dana da se završi i nadamo se da će ovo biti prvi kredit iz fonda od 10 milijardi evra za jugoistočnu Evropu. Mi ćemo biti prvi koji ćemo dobiti taj kredit", zaključio je ministar Ilić.

Ilić je juče, prvog dana posete Pekingu, izjavio Tanjugu da se sa predstavnicima Eksim banke dogovara o tome kada će novac za izgradnju Koridora 11 biti operativan, kao i da će kineskim investitorima predstaviti još dva projekta koji se rade koncesiono.

Ministarstvo za građevinu i urbanizam organizovalo je posetu Kini u dogovoru sa Eksim bankom, koja finansira projekat za izgradnju autoputa, odnosno deonicu Koridora 11 Ljig-Obrenovac, rekao je Ililić.

"Što se tiče druge dve investicije koje se rade koncesiono i pripremaju se, imamo prezentaciju te dve koncesije i razgovore sa budućim investitorima, i nadam se da ćemo uspešno dogovoriti i ta dva projekta i da će veoma brzo doći do njihove realizacije", dodao je ministar.

Ilić je ranije najavio da će se koncesiono raditi delovi autoputa Koridora 11 od mosta Zemun-Borča do Obrenovca i od Čačka do Požege.

Kineska Eksim banka, osnovana 1994. podređena je Državnom savetu, odnosno vladi NR Kine i podvrgnuta direktnom nadzoru ministarstva finansija, ministarstva spoljne trgovine i ekonomske saradnje i Narodne banke Kine (PBoC).

Eksim banka je jedna od tri institucionalne bankarske organizacije ovlašćene da sprovode državnu politiku NR Kine u industriji, spoljnoj trgovini, diplomatiji, ekonomiji i finansijama, te da pružaju finansijsku podršku i podstiču izvoz proizvoda i usluga iz druge po veličini nacionalne privrede u svetu.

U najvećim zapadnim privredama se procenjuje da obim zajmova Eksim banke premašuje sve inostrane kredite koje zajednički daju države članice Grupe sedam (G7) - SAD, Japan, Nemačka, Francuska, Velika Britanija, Kanada i Italija.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... m=chfkmbad`]fc_bPP`jkfomc0
 
Nista im nevjerujem svi pricaju a nista negrade sva gradilista su nam kao skadar na bojani
 
Smanje tempo? S obzirom da se radovi skoro ni ne odvijaju, sada tek nece definitivno.
 
Tunel%20Br%C4%91ani.JPG
 
On je kazao Tanjugu da će, na primer, biti skinuto oko 800 miliona dinara namenjenih radovima za deonicu Ub-Lajkovac na Koridoru 11, koja će biti završena do kraja godine i bez tih para.

http://www.b92.rs/biz/vesti/srbija.php? ... _id=725389


Mene samo zanima, kad će da postoji bilo kakva odgovornost za izjave našeg ministra.
 
Ovaj Mrkonjic je kao meteoroloski zavod, moze da omane koliko god hoce ali ga niko nece dirati...
 
И у Новостима већ трећи дан за редом пишу о старом храсту који се ето „нашао“ на траси будућег аутопута. У овим новинама наводе да је храст стар 600 година, а интересантно је да у Телеграфу наводе да је храст стар 800 година ! Ето ти сад, па колико ја стварно стар храст ? Ах ти „новинари“ !




Peticiju za spas hrasta potpisalo 5.000 ljudi
V. ILIĆ | 27. jun 2013. 07:45 | Komentara: 25
Na vest da će hrast star šest vekova biti posečen, na hiljade ljudi iz Srbije, podiglo je glas protiv ove sulude ideje. Već je gotovo 5.000 njih potpisalo peticiju putem interneta za zaštitu svetog drveta
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/dr ... 5000-ljudi

Ako Ilić uspe, hrast 600 godina star će nestati
V. ILIĆ | 28. jun 2013. 20:56 | Komentara: 25
Nadležni još ne nude pravo rešenje za viševekovno drvo koje je u žiži interesovanja pošto se našlo na trasi Koridora 11. Ministar građevine ima ideju da potroši velike pare, pa da se stablo osuši
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/dr ... ce-nestati


Hrast koji raste na trasi Koridora 11 biće premešten
Tanjug | 29. jun 2013. 15:45 | Komentara: 5
Hrast koji raste u gornjemilanovačkom selu Savinac, na trasi autoputa u izgradnji, biće sačuvan i premešten na drugu lokaciju, izjavio je u Čačku ministar građevinarstva i urbanizma, Velimir Ilić
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/dr ... -premesten


Velja Ilić hoće da presadi hrast star 800 godina, stručnjaci tvrde da je to besmisleno!
http://www.telegraf.rs/vesti/771369-hit ... besmisleno
 
Evo cele price

556027-hrast.jpg


Poštovani, prijatelji i saradnici,


Molimo vas da obratite pažnju na Peticiju koju je pokrenulo udruženje "GM Optimist" iz Gornjeg Milanovca, sa ciljem da se spreči seča hrasta koji se našao na trasi Koridora 11. Ovaj hrast za građane Opštine Gornji Milanovac ima poseban značaj.

Ukoliko delite naše mišljenje da građani imaju puno pravo na informisanost i učešće u stvaranju društvenog i infrastrukturnog okruženja u kojem žive, molimo vas da podržite ovu Inicijativu. Solidarnost unutar civilnog sektora i podrška lokalnim inicijativama su neophodni preduslovi za izgradnju građanskog društva u Republici Srbiji.

Saopštenje:
Evropski pokret, GM Optimist, Stop ekocid u Srbiji, Permakultura Srbije, Ekološki medijski servis Srbije, Zelena patrola Srbije, Zelena lista Srbije, Andrej Kunkin, Miliša Nikolić i veliki broj savesnih i istaknutih pojedinaca su pokrenuli široku akciju za spašavanje viševekovnog hrasta u Savincu.

Hrast Zapis u selu Savinac, kraj Takova, opština Gornji Milanovac u Srbiji, našao se nasred trase autoputa u izgradnji, na relaciji Beograd – Preljina, koridora 11. Hrast je obima 8 metara, sa krošnjom od 40 metara i zauzima površinu od 4 ara, spada među najveća i najstarija stabla u Srbiji.

Istražujući kako je ovako nešto moglo da se dogodi saznali smo sledeće: Projektnu dokumentaciju za deonicu Ljig-Preljina, na zahtev Puteva Srbije izradili su Saobraćajni institut CIP, za deonicu Takovo-Preljina, i Institut za puteve, za deonicu od Ljiga do Boljkovca i deonicu od Boljkovca do Takova. Zavodu za zaštitu prirode uputili smo hitan zahtev za izlazak stručnog lica na teren u petak 21.06.2013. i nadamo se da će shodno obećanju njihovi stručnjaci biti na terenu u četvrtak. Dostavili su nam uslove za izgradnju ovog autoputa iz 2006 godine.

Predstavnici Mesne zajednice Savinac su sprečavali radove na toj deonici, jer ugrožavaju autentičnost njihovog naselja. Tražili su pomeranje trase auto-puta koja, kako tvrde, prema projektnoj dokumentaciji, ide pored škole koja je izgrađena 1889. godine, a preko školskog terena 20 metara od školskog prozora, mišljenja su da je ugrožena crkva gde je sahranjena Mina, kćerka Vuka Karadžića, i preci kneginje Ljubice, kao i izvorište lekovite vode i hrast. Neverica da će uopšte doći do izgradnje auto-puta ih je jako puno koštala jer kako kažu od 2006 slušaju tu priču. Takovo je simbol nastanka države Srbije, pa ostaje pitanje, kako je moguće da je iskazano toliko nemara u projektovanju ove deonice puta. Nakon zahteva za zaštitu hrasta, nadležnim institucijama, pokrenuli smo peticiju: http://www.peticije24.com/spasimo_vievekovni_hrast koju je za tri dana potpisalo vise od 4200 građana. Apelujemo na nadležne institucije Srbije, da hitno iznađu rešenje, za pravo na život ovog diva od hrasta ! Zahtevamo od nadležnih da po hitnom postupku preispitaju projekat ove deonice puta i učine sve kako bi se sprečile pogubne posledice nemara iskazanog ovim projektom po život i okolinu.

Mišljenja smo da "Priroda ne postoji da služi ljudima. Umesto toga, ljudi su deo prirode, jedna od mnogih vrsta." Modernizacija Srbije zahteva unapređenje infrastrukture ali se ona može činiti jedino uz očuvanje prirodnog, kulturnog i istorijskog nasleđa. Ne prihvatamo da modernizacija bude izgovor za odsustvo stručnosti, savesnog poslovanja i visoke obzirnosti spram nasleđa a u skladu sa najvišim svetskim standardima održivog razvoja. Hrast je bio simbolično mesto pod kojim je podignut Drugi srpski ustanak, pa se tako i ovoga puta pojavio kao simbol otpora ljudskoj nemarnosti. Hrast je pokretačka snaga za sve nas kojima je cilj da naša planeta bude mirnije, zdravije i pravednije mesto.

Izvinjavamo vam se, ukoliko ste već dobili ovu informaciju.

S poštovanjem i srdačan pozdrav,

Vanja Dolapčev.

Dragi prijatelji, poštovaoci života,
Zapis u selu Savinac, kraj Takova, opština Gornji Milanovac u Srbiji, na hrastu starom oko 800 godina, našao se nasred trase autoputa u izgradnji, na relaciji Beograd - Preljina koridora 11. Hrast je obima 7,5 metara, sa krošnjom od 40 metara i zauzima površinu od 4 ara, i spada među najveća i najstarija stabla u Srbiji. Molimo Vas da potpišete peticiju kako bismo vašom humanošću omogućili hrastu da živi! Budimo plemeniti pred naletima dnevno-političkih događanja i sačuvajmo viševekovne prirodne vrednosti. Sačuvajmo blago prirode a to možemo samo zajedno! Ne dopustite ubistvo hrasta, pomozite da mu dopustimo da nastavi da živi!


http://www.peticije24.com/spasimo_vievekovni_hrast

Vec preko 6000 potpisa :cheers:
 
Mnogo su gledali Duska Dugouska... Bas ima mnogo bespolsenih ljudi u Srbiji, to je problem. Neka premeste hrast, ako je to toliko bitno. Najbolje bi bilo sada da menjaju trasu autoputa zbog jednog drveta, pa makar ono bilo staro, kako kazu, 600 ili 800 godina... Besmislica.
 
O boze, kako uopste voditi diskusiju sa ovakvim osobama?!
 
Bože kakva ironija, to se samo Srbima može desiti. Dali bi 600 god star hrast za komad asfalta, a kao žao vam komad zemlje za EU. Zar ne vidite da vam se sudbina ruga? Poseći pa i premestiti ovo drvo je ZLOČIN ali vi to shvatate drugačije, takav vam je i mentalitet. Kad god pomislim da me više ništa kod Srba ne možete iznenaditi, uvek nekako to uspete da uradite. Rekao bi da vas treba biti sramota zbog takvih komentara ali vi to nećete shvatiti pa što da trošim reči uzalud. Ali kako vam je tako vam je, ne zbog drugih nego zbog vas samih. Taj ko može da shvati o čemu pričam odavno je otišao iz te zemlje, ostali ste oni koji ne shvaćate. Rant over, ovo je moj zadnji post ovde. Završavam ga ovom slikom iz Holandije, da vidite kako se to radi u civilizovanom društvu ali vi ste još daleko od toga.

JFcWmEj.jpg
 
stranac":1shrqssi je napisao(la):
Bože kakva ironija, to se samo Srbima može desiti. Dali bi 600 god star hrast za komad asfalta, a kao žao vam komad zemlje za EU. Zar ne vidite da vam se sudbina ruga? Poseći pa i premestiti ovo drvo je ZLOČIN ali vi to shvatate drugačije, takav vam je i mentalitet. Kad god pomislim da me više ništa kod Srba ne možete iznenaditi, uvek nekako to uspete da uradite. Rekao bi da vas treba biti sramota zbog takvih komentara ali vi to nećete shvatiti pa što da trošim reči uzalud. Ali kako vam je tako vam je, ne zbog drugih nego zbog vas samih. Taj ko može da shvati o čemu pričam odavno je otišao iz te zemlje, ostali ste oni koji ne shvaćate. Rant over, ovo je moj zadnji post ovde. Završavam ga ovom slikom iz Holandije, da vidite kako se to radi u civilizovanom društvu ali vi ste još daleko od toga.

JFcWmEj.jpg
nemoj mi, molim te, o civilizovanom drustvu koje se obogatilo na kolonijama i onda nama popuje o kulturi, dok se valja u novcu od tudje muke...
 
stranac":m963s9up je napisao(la):
Bože kakva ironija, to se samo Srbima može desiti. Dali bi 600 god star hrast za komad asfalta, a kao žao vam komad zemlje za EU. Zar ne vidite da vam se sudbina ruga? Poseći pa i premestiti ovo drvo je ZLOČIN ali vi to shvatate drugačije, takav vam je i mentalitet. Kad god pomislim da me više ništa kod Srba ne možete iznenaditi, uvek nekako to uspete da uradite. Rekao bi da vas treba biti sramota zbog takvih komentara ali vi to nećete shvatiti pa što da trošim reči uzalud. Ali kako vam je tako vam je, ne zbog drugih nego zbog vas samih. Taj ko može da shvati o čemu pričam odavno je otišao iz te zemlje, ostali ste oni koji ne shvaćate. Rant over, ovo je moj zadnji post ovde. Završavam ga ovom slikom iz Holandije, da vidite kako se to radi u civilizovanom društvu ali vi ste još daleko od toga.

Simptomaticno je da 99.99% ovih sto se danas "zalazu" za ocuvanje hrasta starog 600-800 godina, do juce nije ni imalo pojma da on postoji niti bi im palo napamet da odu da ga vide da se nije pojavila ova prica oko autoputa. Uostalom da taj hrast ima toliki znacaj u srpskom duhovnom bicu (posto ga poredis vec sa Kosovom - svasta) javio bi se neko ranije, a ne kada je asfalt dosao do njega... Za trasu autoputa se odavno zna - godinama.

Sto se srba i Srbije tice (mada u Srbiji ne zive samo srbi) - nisu propali ni zbog mnogo gorih stvari, pa nece ni zbog ovog hrasta. Ako moze da se nekako ocuva na racionalan nacin: super - bilo bi dobro; ali ako ne postoji mogucnost, nije logicno da se stopira izgradnja celog autoputa zbog toga. Nismo bas previse bogati kao ti Holandjani da pravimo vijadukte ili zaobilaznice i oko drveca - ni oko Beograda nismo uspeli da napravimo obilaznicu za 20 i kusur godina...
 
"Simptomaticno je da 99.99% ovih sto se danas "zalazu" za ocuvanje hrasta starog 600-800 godina, do juce nije ni imalo pojma da on postoji niti bi im palo napamet da odu da ga vide da se nije pojavila ova prica oko autoputa."

Zasto bi svako u Srbiji morao da zna svako staro drvo? Pa neke stvari se u civilizovanom drustvu podrazumevaju, znas one sitnice kao nemoj da unistis drvo koje su nasi preci iz srednjeg veka gledali...

Ali po tvojim komentarima je odavno prepoznatljiv nivo "civilizacije" i jasno je da nista ne razumes...

"nemoj mi, molim te, o civilizovanom drustvu koje se obogatilo na kolonijama i onda nama popuje o kulturi, dok se valja u novcu od tudje muke..."

Ok pola zapada je imalo kolonije, ali to ne moze da nam bude veciti izgovor za raspad sistema koji smo napravili i koji odrzavamo...
 
Нико не треба демонстративно да напушта нешто. Остани и бори се за свој став, није тачно да те нико не разуме. Можда ниси баш странац за све, ја те ево подржавам.
Живот храсту, смрт јавашлуку!
 
ne razumem. prica se o javasluku. hrast nije zasticen. nije ucrtan. ne postoji na mapama kao neka vrsta spomenika... po zakonu on se sece ili izmesta. druga stvar je sto se pozivamo na zakon kad nam odgovara a kad nam ne odgovara pricamo o javasluku.... lokalce nije bilo briga za hrast, jer da ih je bilo briga, zastitili bi ga i potrudili bi se da bude ucrtan u mape kao spomenik... ali proradio je inat, i odjednom se javljaju dusebriznici koji do sad nisu ni znali da to drvo postoji.
 
Mene je briga za hrast! Ali to ne znaci da moram da znam tacnu lokaciju i status svakog drveta od 800 godina u Srbiji...
Neke stvari se pdorazumevaju da ozbiljna drzava radi...
 
Сачувај Боже каква расправа и какви ставови.

Па у "нормалним" земљама се свако дрво са трасе инфраструктурног пројекта пресађује. Нови градски комплекси се планирају тако да важна стабла не буду посечена. Планирају позиције зграда по затеченом стању флоре на локацији.

Кинези су ишли дотле да су са трасе пруге пресађивали траву коју су касније засадили наново на пружном насипу....

....а код нас није проблем да се посече стабло које је никло у време Немањића али је проблем померити траку аутопута за 4 метра да се то избегне.....
 
Vrh