Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo iz emisije, vidi se (snimljeno verovatno kod Zorane) plan i izgradnja autoputeva po Srbiji. Ovde ima i nekih novih trasa, jedino mi se ne svidja sto nema ni u planovima nista vezano za istocnu Srbiju, a to je mozda i najbolji deo Srbije (nisam imao ovo misljenje dok nisam tamo boravio).


upload image
 
Istočna Srbija možda i jeste najlepši deo.

Planova nema, ali ... Paraćin - Zaječar je valjda najkvalitetniji put u Srbiji, veza Đerdapskom magistralom do Negotina je sasvim ok, doduše tek od Golupca, a čuo sam da će da se radi revitalizacija Zaječar - Negotin, pominju se i Zaječar - Knjaževac, kao i Niš - Knjaževac. Da, i Selište - Bor. Jest da nisu autoputevi ali sam saobraćaj je, na žalost, relativno slab.
 
То што је саобраћај слаб није жалосно - то значи да та места могу себе да у потпуности издржавају
 
?
Pre bi rekao suprotno to znači da je kraj siromašan.
 
Nikada nije bilo tako, vece bogatstvo je uvjek znacilo vise trgovine, vise prometa. Da se u tim krajevima vise gradi, proizvodi, putuje, kupuje i prodaje bilo bi vise saobracaja. Pusti putevi su odlican reper siromasnog kraja. Nisu uzalud "svi putevi vodili u Rim".
 
Dobri putevi su svakako potrebni, prvenstveno zbog poboljšanja ugodnosti putovanja i transporta. Ali ko god veruje da će dobar autoput, sam po sebi, doneti privredni procvat, taj greši.
 
Misliš ?

A zašto je Fiat insistirao na dobro povezivanje Kragujevca sa AP ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520225#p520225:27d5q92t je napisao(la):
Žika » Pon Feb 26, 2018 10:14 pm[/url]":27d5q92t]Misliš ?

A zašto je Fiat insistirao na dobro povezivanje Kragujevca sa AP ?

Moglo im se... :laugh:

U svakom slučaju nijedna velika kompanija neće investirati u zapadnu Srbiju samo zato što postoji autoput. Ako je to pak neophodno, investiraće u blizini autoputa u Vojvodini, u blizini Beograda i Novog Sada zbog većeg broja ljudi i samim tim većeg izbora radne snage, prvenstveno školovane, kao i zbog još bližeg i lakšeg transporta prema Evropskoj Uniji. Ako pak postoji ciljano potreba da se investira u Zapadnu Srbiju zbog recimo specifičnih sirovina, kao što su određene rude, bobičasto voće ili npr. kamen investirali bi i da su prisutni samo magistralni putevi.

U svakom slučaju, ja nisam protiv autoputa, naprotiv, podržavam izgradnju :bg4: , ali to neće dovesti do značajne privredne ekspanzije. Investirala je i Hrvatska u autoputeve silne pare i mora se priznati da su im putevi odlični, pa to nije dovelo do značajnije industrijalizacije. Žive od turizma i od gastarbajterskih doznaka. Da toga nema, bili bi gori od nas.
 
Hrvatska i jeste uložila u puteve zbog turizma, a ne zbog industrijalizacije. Učešće turizma u BDP je oko 20%, među najvećima u Evropi. Caka i jeste u tome da ti turisti ne gube vreme na kojekakvim magistralama poput ibarske, već da brzo i ugodno stignu u hotel ( a i put im se papreno naplati kroz putarine, koje leti drastično poskupe pa ih zimi vrate ).

Za razliku od Hrvata, mi napravimo ski centar na Staroj planini, i onda nas Alvirović vodi do njega u stilu: "Na xy kilometru od Beograda nailazimo na seoski mostić koji ne može da prihvati saobraćaj u oba smera, a ubrzo stižemo i do ove oronule kuće tik uz put na koju vam skrećemo pažnju, jer kod nje treba skrenuti desno..."
 
Ta oronula kuća u koju zalazi leva kolovozna traka je legenda i ne treba je dirati :)
 
Hrvati nemaju posebne cene AP leti i zimi. To je potpuno netačno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520239#p520239:2cgee80s je napisao(la):
Propeler » Pon Feb 26, 2018 11:20 pm[/url]":2cgee80s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520225#p520225:2cgee80s je napisao(la):
Žika » Pon Feb 26, 2018 10:14 pm[/url]":2cgee80s]Misliš ?

A zašto je Fiat insistirao na dobro povezivanje Kragujevca sa AP ?

Moglo im se... :laugh:

U svakom slučaju nijedna velika kompanija neće investirati u zapadnu Srbiju samo zato što postoji autoput. Ako je to pak neophodno, investiraće u blizini autoputa u Vojvodini, u blizini Beograda i Novog Sada zbog većeg broja ljudi i samim tim većeg izbora radne snage, prvenstveno školovane, kao i zbog još bližeg i lakšeg transporta prema Evropskoj Uniji. Ako pak postoji ciljano potreba da se investira u Zapadnu Srbiju zbog recimo specifičnih sirovina, kao što su određene rude, bobičasto voće ili npr. kamen investirali bi i da su prisutni samo magistralni putevi.
A mozda ce neka mala kompanija koja vec posluje u zapadnoj Srbiji da ima koristi od autoputa? Mozda ce i neka velika kompanija koja posluje u zapadnoj Srbiji da ima prednosti od autoputa? Mozda ce povecan i olaksan protok ljudi da poveca broj turista u zapadnoj Srbiji? Mozda ce cinjenica da od Uzica do Beograda treba 2h voznje da pomogne nekome u odluci da se vrati u Uzice ili da se doseli u isto? Mozda ce neko ko je rodom odavde i zbog nostalgije je ulozio neke manje pare posle izgradnje autoputa da odluci da ulozi malo vece pare? A na kraju krajeva mozda i neka velika kompanija odluci da ulozi?

Mozda se svi ti faktori po malo poprave pa nam svima bude bar malo bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520300#p520300:m4ky3g5w je napisao(la):
sev » Tue Feb 27, 2018 9:47 am[/url]":m4ky3g5w]Hrvati nemaju posebne cene AP leti i zimi. To je potpuno netačno.

U toku letnje sezone je putarina u HR skuplja za motocikle i automobile 10%.
 
Vocar, ovo mi nije poznato. U avgustu je cestarina Lipovac-ZG (istok) bila 128Kn i sada je toliko (poslednji put u petak).

Udarna rampa pred Breganu bila je u avgustu 7Kn i sada je 7Kn. Moguće da nešto drugo menjaju.
 
Od 1.7. do 30.9. važe sezonske više cene putarine u Hrvatskoj na autoputevima koje upravlja HAC i ARZ i cene su više za 10 %.
Sezonske cene su uvedene prvi put prošle godine.
Van sezone Zagreb istok - Lipovac je 128 HRK.
U sezoni (od 1.7. do 30.9.) Zagreb istok - Lipovac je 141 HRK.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520302#p520302:1e09zx5w je napisao(la):
Orfanelin » Uto Feb 27, 2018 10:00 am[/url]":1e09zx5w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520239#p520239:1e09zx5w je napisao(la):
Propeler » Pon Feb 26, 2018 11:20 pm[/url]":1e09zx5w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520225#p520225:1e09zx5w je napisao(la):
Žika » Pon Feb 26, 2018 10:14 pm[/url]":1e09zx5w]Misliš ?

A zašto je Fiat insistirao na dobro povezivanje Kragujevca sa AP ?

Moglo im se... :laugh:

U svakom slučaju nijedna velika kompanija neće investirati u zapadnu Srbiju samo zato što postoji autoput. Ako je to pak neophodno, investiraće u blizini autoputa u Vojvodini, u blizini Beograda i Novog Sada zbog većeg broja ljudi i samim tim većeg izbora radne snage, prvenstveno školovane, kao i zbog još bližeg i lakšeg transporta prema Evropskoj Uniji. Ako pak postoji ciljano potreba da se investira u Zapadnu Srbiju zbog recimo specifičnih sirovina, kao što su određene rude, bobičasto voće ili npr. kamen investirali bi i da su prisutni samo magistralni putevi.
A mozda ce neka mala kompanija koja vec posluje u zapadnoj Srbiji da ima koristi od autoputa? Mozda ce i neka velika kompanija koja posluje u zapadnoj Srbiji da ima prednosti od autoputa? Mozda ce povecan i olaksan protok ljudi da poveca broj turista u zapadnoj Srbiji? Mozda ce cinjenica da od Uzica do Beograda treba 2h voznje da pomogne nekome u odluci da se vrati u Uzice ili da se doseli u isto? Mozda ce neko ko je rodom odavde i zbog nostalgije je ulozio neke manje pare posle izgradnje autoputa da odluci da ulozi malo vece pare? A na kraju krajeva mozda i neka velika kompanija odluci da ulozi?

Mozda se svi ti faktori po malo poprave pa nam svima bude bar malo bolje.

Slažem se za sve napisano, mada to ipak neće dovesti do značajnijeg privrednog rasta. Ako je već gradnja autoputa pokrenuta sa primarnim ciljem regionalnog privrednog razvoja, onda je svakako bolje bilo da se taj novac uložio u izgradnju velikih akumulacijskih i reverzibilnih hidroelektrana na Drini i manjih protočnih, ali i akumulacijskih na pritokama Drine. Pa da je doneta uredba po kojoj bi opštinama u budžetu ostajalo 10 ili čak 20 posto novca od svakog proizvedenog kWh električne energije, pa da je taj novac po pravilniku isključivo ulagan u poboljšanje efikasnosti proizvodnje bobičastog voća, odn. za subvencije za navodnjavanje ili pak kupovinu kombajna za mašinsku berbu borovnice, maline, ribizle...... E, to bio ozbiljan privredni zamah za ovaj kraj.

Ali i autoput je poželjan, treba ovo završavati u svakom slučaju :kk: .
 
EastWest":25blqvto je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520300#p520300 je napisao(la):
sev » Tue Feb 27, 2018 9:47 am[/url]":25blqvto]Hrvati nemaju posebne cene AP leti i zimi. To je potpuno netačno.

U toku letnje sezone je putarina u HR skuplja za motocikle i automobile 10%.



sev":25blqvto je napisao(la):
Hrvati nemaju posebne cene AP leti i zimi. To je potpuno netačno.

Naravno da imaju razlicite cene u letnjoj sezoni u odnosu ostatak godine. To su uveli 2017 i planiraju da nastave.
I ne samo sto imaju skuplje putarine, vec je i naplata parkinga po primorskim mestima uglavnom sezonskog karaktetra. :)

I naravno da autoput nije presudan za razvoj industrije. Ali je apsolutna zabluda smatrati da nije bitan.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Suština je da je Autoput potreban ,ali ne i dovoljan uslov za investicije u region kroz koji prolazi. Mada je već sada jasno da se privredni rast više nemože zasnivati na stranim investicijama, kojih će biti sve manje. Potrebno je usvojiti strategiju regiona. Konkretno za region oko koridora 11 može biti interesantno Voćarstvo u povrtrstvo. potrebno je, kad je saobraćaj u pitanju uvezati Aerodrome lađevci i Ponikve ,železnicu ,koja je u ovom kraju mrtva .
 
Ne mogu da nađem citat na netu al neki mudri kineski zvaničnik je rekao nešto u stilu:

Ako želiš razvoj - gradi puteve, ako želiš ekonomski bum - gradi železnicu
 
Vrh