[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523574#p523574:21aae4z7 je napisao(la):
MiraC » Sub Mar 10, 2018 10:02 am[/url]":21aae4z7]Da Piccolo, slažem se u potpunosti! Za taj "glineni" deo - ministar.Mihajlovic je rekla da od marta kreće rekonstrukcija, e pa stigao je mart i lepo vreme i sad me bas zanima kako ce to tamo da izgleda. U stvari trebalo bi da se ubrzaju na svim delovima. Ine razumem da je neko radio taj projekat za tunel i dao sasvim pogrešne informacije - pa zašto i tu nemamo ime i prezime odgovornog, prijavu... Nego oni to selektivno izgleda.
Тај исти, у ствари иста, што је радила пројекат, наставља са радом. ЦИП у неокрњеном саставу наставља пројектовање аутопутева по Србији. Које консеквенце сноси ЦИП? Па можда ће бити "кажњени" неком републичком наградом, орденом, ... Сутрадан, на неком будућем послу ће само ЦИП имати референцу, остале пројектантске куће могу само да ставе кључ у браву, јер немају референце у задњих 5 година на пројектовању аутопутева или грешим?
Како се улази у врзино коло?
1) Ниским платама. Инжењерско особље не може бити независно ако њихова годишња плата није довољна да покрије дужни метар аутопута. Причати о изради квалитетних путева у року, ако радник има мање од 800е, предрадник мање од 1300е, а инжењер мање од 3000е је илузија.
2) Политичари иницирају пројекте према циклусима које одређују датуми будућих изборних циклуса. Они одређују ко ће пројектовати и уопште учествовати у пројекту. Инжењери ћуте. Инжењери, ако су против, испадају из тима и практично остају без посла у земљи.
3) Пројектанти (причам само о оним часним) и поред добре воље, немају времена и ресурса за истраживање, испитивање трасе и налажење најбоље опције јер трасу, опет, ад-хок одређују политичари. За непотпуне улазне податке се не може добити ваљан пројекат. Инжењери ћуте.
4) Пројекте раде веома мале групе људи, јер средства предвиђена за израду пројекта "негде оду". Инжењери ћуте. Неке норме предвиђају минималну групу од бар 50 инжењера свих профила. Онда рокови могу бити краћи.
5) Експроприација почне кад "наши" покупују све парцеле на траси за бедне износе, јер су у Србији плацеви и земља јефтини. Потом се као "наши" власници парцела као цењкају. Дозволе и сагласности су у процесу који траје у недоглед.
6) Политичари одређују извођача после дужих кафанских расправа. Процес отпочињања радова касни, бира се дан који највише одговара обавезама и пропаганди политичара. И креће се у радове без припреме, јер су политичари одредили одакле се креће и докле се иде. Трасе су толико исецкане, јер експроприација није завршена, да се губи смисао организације рада, којом се ресурси најефикасније користе. Инжењери и даље ћуте. Онда се наиђе на проблем или проблеме.
6) Пројектант није укључен у решење проблема већ углавном Извођач, који за тако нешто није адекватно решење јер му је природно да "надува" пројекат, а не да нађе целисходно решење. Зато се касни са решењима, протежу се рокови, пробијају буџети. У међувремену Пројектанти и Ревизори (мора их имати иако је наш Закон "мало чудан") крију иза изговора и колективне одговорности и Инжењери ћуте.
7) Политичари "одвале" ад-хок решење проблема, иако у већини случајева нису квалификовани за то. Инжењери то ћутке и уз климање главе прихвате.
8 ) Народу се прича о невероватним проблемима на траси, као да су сви становници неписмени. Заборавља се да на овој траси К11 нема високих планина, дубоких кањона, огромних градова, нафтовода, гасовода (мислим на праве гасоводе, не на ове наше цевчице), вишеколосечних пруга, других аутопутева, великих војних база, ...... Инжењери и даље ћуте и допуштају неквалификованим и муљаторима да их надгласају.
9) Радови се настављају, квалитет није најважнији. Најважније је не таласати. “Способни”, и они који Инжењери који имају неку везу са политичарима, утале се да убаци “свог” испоручиоца материјала, опреме, подизвођача, које нико не сме да контролише, не би ли му годишњи приход скочио за коју цркавицу. Инжењери и даље ћуте.
10) Радови се половично завршавају. Опште је весеље. Инжењери ћуте. Политичари нас убеђују да се дуго градило, али да је “богу хвала завршено”. “И овако је боље него што је било.” “Поправиће се недостаци у ходу”. Гаранције Извођача ничему не служе, јер су то паре које иду политичарима. Инжењери знају да комплетан посао ће бити готов за много година, ако буде и тада, али ћуте. Надају се новом послу и да плата бар остане оваква, каква је била.