Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo još neki podaci:
- Tuneli na Preljina-Požega (preko 5 km) će koštati 190 miliona evra.
- Radovi su ugovoreni 49% mi : 51% Kinezi.
- Treba još kredit da se odobri i da se uradi eksproprijacija pre očekivanog početka radova srednimo sledeće godine. Ako tako bude i rok je 36 meseci, onda bi autoput trebao biti gotov sredinom 2021-e.
- Za 10 meseci ove godine kroz naplatnu rampu "Preljina" prošlo je više od 2 miliona vozila (prosek oko 6.700 dnevno), a kroz naplatnu rampu "Takovo" nešto više od 100.000 vozila (prosek oko 340 vozila dnevno). Znači ukupno prosečno dnevno oko 7.000 vozila.
https://www.youtube.com/watch?v=7GK47mQiTg8
 
Ne mozes upotrebiti prosto sabiranje broja vozila na ove dve rampe :D
Na relaciji takovo(GM) - CACAK, ista vozila prolaze kroz obe rampe

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
U stvari meni nije jasno kako je reseno placanje Preljina-Takovo? Kad ulazis na autopu kod Preljine ti svako platis 140 dinara, bez obzira dal ides za Dice ili Takovo zar ne? Ako je tako onda ne placas na petlji Takovo ako izadjes. Onda znaci da Takovo zaista broji I placaju ga samo oni koji dolaze iz Dica? Pa onda taj broj moze da se sabere sa onim iz Preljine jer se ne preklapaju?
 
5 km tunela kosta 190 miliona evra. Da izvinite na izrazu jel to neka za******* ????!!!!
Da li neko ima podatak koliko teretnih vozila prosecno prodje dnevno na deonici Ljig Preljina ?
 
Ok, rekao je tri denivelisane petlje. Da čestitam i pohvalim, neće put da "visi" kod Pilepca. Ali da ostane i zabeleženo, da ne bude posle...

Prošle godine prosek između GM i Preljine bio oko 13000 vozila dnevno (nije se merilo na AP). Jasno je da oko polovine još uvek ide starim putem.
 
Dakle ovako.
190 miliona € 5km tunela je 38 mil €/km tunela.
Da su crnogorci ovako ugovarali njihovih 17km tunela bi koštalo 650 miliona€, i to razbijeno na 16 tunela na visinskoj razlivi od 1000 metara.

Tragično je u stvari da mi nemamo novinara da postavi pitanje ove nebuloze.
 
Državni Sekretar Poledica:"Imaćemo od Surčina do Požege 120 km auto-puta"
"Deonica ima preko 5 km tunela"
O ovome vam pričam, ovaj im je najpametniji tamo inače.
Zamislite kakvi su ostali?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496844#p496844:2aq5fbyb je napisao(la):
direktor » 29 Nov 2017 02:28 am[/url]":2aq5fbyb]Za koliko se izlupao
Za medalju. :lol:
 
Ok imamo podatak za Sozinu a to je 1 cev, 4 km pre 12 godina. 70 miliona tj 17.5 miliona/km. Po najednostavnoj matematici 2 cevi su onda 35 miliona (ne racunajuci inflaciju koja je od tada bila 22.7%).

Ali naravno ovo je ide u prilog shvatanju da je na delu pljačka veka pa ja vjerovatno samo lupam gluposti.
 
Dakle neki su ovde neumorni sa odbranom lopova



Podatke za deonicu Grdelica-Vladicin Han nemam kompletne, ali je zanimljivo da je cena tunela Predejane tacno 15 miliona evra. Njegova duzina je 1085 metara. Znaci oko 14 miliona po km. Ovo je izjavio Andreas Beikos Sef EIB-a u Srbiji koja je finansirala ovaj zahtevan i tezak tunel.


https://jugpress.com/probijen-tunel-pre ... i-manajle/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496862#p496862:171txxdj je napisao(la):
biciklista » 29 Nov 2017 08:08 am[/url]":171txxdj]Dakle neki su ovde neumorni sa odbranom lopova
Zato što je najlakše vikati: Krađa, lopov!!! Kako ne razumeš da samo ukrštamo argumente kojima raspolažemo za sada. Niko ne brani lopove, već se iznose daleko kvalitetniji podaci od onih koje se prezentuju javnosti kroz klasične medije.

Kad već imamo ministre profesionalne lažovčine, i medije koji uglavnom ne umeju (a ređe i ne smeju) da rade svoj posao, ne moramo bar mi na ovom stručnom forumu da se frljamo paušalnim ocenama (eto i sam sam pre neki dan frljnuo pogrešnu informaciju o petlji Preljina).
 
Bez da branim cene koje je izneo gospodin iz MGSI, u ovoj raspravi oko razlika cena tunela na Koridoru 10 i E763, treba uzeti u obzir i sledeće:

1. Cena za tunel Predejane nije kompletna, u ovu cenu koju ste pomenuli ne ulazi opremanje tunela. Koliko će to koštati videćemo kada se završi tender. Cena za tunele na E763 je kompletna.
2. Tuneli Predejane i Manajle kasne više od godinu dana, i to samo građevinski radovi. Prvi rok je bio mart 2016.
Videćemo kako će ovi kinezi da se proslave sa svojim rokom, pa da poredimo. Tek kada se završi videćemo koliko šta košta, u vremenu i novcu. Tempo na Koridoru 10, blago rečeno - veoma loš, cena - relativno povoljna.

Cenu je teško utvrditi i opravdati bez jasne predstave o obimu radova. Priznajem, i meni deluje skupo, ali se ne upuštam u ocene dok se ne bude videlo stvarno stanje radova na terenu, ili eventualno ako se pređu pa prikažu projekat i Ugovor.
 
Tunel Sozina vs tuneli na Preljina-Požega, a u vezi cene:
Sozina, 2 trake: cena 70 miliona evra : 4.189m = 16,7 mil evra / 1 km. Da je bilo 4 trake kao što će ovde biti, cena bi mogla biti 2 x 16,7 = 33,4 mil evra / 1km. Ne računajući inflaciju euro zone koje je bilo u prethodnih 16 godina za kada se posmatra ova cena (Sozina je otvorena 2005-e, a ovi tuneli bi trebali 2021-e). Ispod je grafikon inflacije euro zone 2005-2017 i prosek je mislim negde oko 1% godišnje. Da bi dobili uporedivu cenu iz 2021 sa onom iz 2005-e sa tom inflacijom od 1%, koristi se formula: Buduća vrednost novca = Sadasnja vrednost novca x (1+inflacija) pa to na broj godina. Dakle: 33,4 mil evra x 1,01 na 16 = 39 miliona evra / 1 km. Znači cena tunela Sozine sa 4 trake je u 2021-oj godini 39 miliona evra / 1km. To je cena sa inflacijom 1% koja je ekvivalentna ceni 33.4 miliona evra / 1km iz 2005-e.
Tuneli na Preljina-Požega, 4 trake: cena 190 miliona evra : oko 5km = 38 miliona evra / 1 km

Dakle po cenama iz 2021-e tunel Sozina je skuplji po 1 km od ovih tunela za oko 1 miliona evra po 1km. Sad to da uporedimo sa drugim faktiroma. Tunel Sozina je verovatno skuplji jer je duži, ali je i jeftiniji ako je materijal lakši za bušenje tunela (čvrst, ne obriušava se) i ako je ravan, a tunel Laz recimo bude pod usponom.

Cena ostatka autoputa:
Ako je cena 450 miliona, a cena tunela 190 miliona evra, onda preostalih 25-26km koji nisu tuneli košta 260 miliona evra. Odatle dobijamo da je bez tunela, cena 1km autoputa Preljina-Požega 10 milion evra / 1km autoputa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496786#p496786:bli203xt je napisao(la):
Earthmoving » Sre Nov 29, 2017 1:00 am[/url]":bli203xt]U stvari meni nije jasno kako je reseno placanje Preljina-Takovo? Kad ulazis na autopu kod Preljine ti svako platis 140 dinara, bez obzira dal ides za Dice ili Takovo zar ne? Ako je tako onda ne placas na petlji Takovo ako izadjes. Onda znaci da Takovo zaista broji I placaju ga samo oni koji dolaze iz Dica? Pa onda taj broj moze da se sabere sa onim iz Preljine jer se ne preklapaju?

Sa ENP uređajem, novac ti se vraća ako od petlje Prelina izađeš na petlji Takovo i to 70 dinara. Kako je rešeno ako plaćaš na samoj rampi-ne znam.
 
Hvala Ivchonny. Ladno sam pomislio nije valjda da refundiraju novac ako platiš u Preljini, a izlaziš u Takovu, ali sam pomislio da je to kod nas nemoguće :D Nigde do sad nisam čuo takav slučaj da vraćaju pare. Ok, onda je moguće da se za stotinjak vozila dnevno preklapa brojanje jer prođu i kroz naplatne rampe Preljina i kroz Takovo, ali to je mali broj, pa mislim da možemo uzeti okvirnu cifru da je za prvih 10 meseci naplaćivanja putarine deonicu Ljig-Preljina koristilo u proseku oko 7.000 vozila dnevno. Naravno kao je tačno šta ona novinarka reče.
 
Pozdrav svima. Dugo pratim ovaj forum, i smatram da je zaista dobro mesto za razmenu informacija. Posebno mi je interesantan zato što često koristim deonicu na potezu BG > UE.

Pošto vidim da se u zadnje vreme puno provlači tema da li je cena deonice Preljina - Požega opravdana ili ne, pre neki dan sam naleteo na video gde je lokalni meštanin iz sela kod požege, inače inženjer, dao svoje mišljenje. Koliko je mnešto istinito ili ne, na svakome je da proceni.

Samo ukucajte na google istina o koridoru 11, i pogledajte prvi video, Kuda ide autoput. traje poprilično, nekih 25min, ali ga vredi celog pogledati.

Pozdrav svim dobrim ljudima
 
Pozdrav Granger, dobrodosao.
Bas sam juce geldao taj snimak i ima dosta zanimljivih podataka ali izgleda da je dosta ranije snimljen jer je letnje vreme, pa ga zato nisam postavio (iako je uploadovan skoro, pre neki dan). Takodje, ako se sad opet radi projektna dokumentacija, ne znam koliko ce se menjati tacan pravac o kome on prica. Ali i ako se bude nesto menjalo, snimak je interesantan jer pokazuje ceo kraj kroz koji deonica prolazi sa objasnjenjima. Ima i zanimljivih komentara da je taj pravac o kom on prica pre Pozege u prolece uvek poplavljen, pa neko kaze da se to moze sanirati itd.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IFaabR-OcQM[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496887#p496887:2hqye5zs je napisao(la):
Earthmoving » Сре Нов 29, 2017 9:59 am[/url]":2hqye5zs]Hvala Ivchonny. Ladno sam pomislio nije valjda da refundiraju novac ako platiš u Preljini, a izlaziš u Takovu, ali sam pomislio da je to kod nas nemoguće :D Nigde do sad nisam čuo takav slučaj da vraćaju pare. Ok, onda je moguće da se za stotinjak vozila dnevno preklapa brojanje jer prođu i kroz naplatne rampe Preljina i kroz Takovo, ali to je mali broj, pa mislim da možemo uzeti okvirnu cifru da je za prvih 10 meseci naplaćivanja putarine deonicu Ljig-Preljina koristilo u proseku oko 7.000 vozila dnevno. Naravno kao je tačno šta ona novinarka reče.
Kada se ide od Preljine do Takova, plaća se puna cena od 140din, pa se na naplatnoj rampi u Takovu dobije račun i uz račun papirić na kome piše da je autoput plaćen u iznosu od 70din. Kada se ponovo uključite u Takovu, pokažete taj nazovi papirić i dobijete novi koji pokažete na naplatnoj rampi u Preljini i samim tim ste platili autoput. A lično mislim da je veoma mala frekvencija vozila koja ide od Preljine ka Takovu jer se za Gornji Milanovac uglavnom ide ibarskom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496876#p496876:3470a1av je napisao(la):
Earthmoving » 29 Nov 2017 09:21 am[/url]":3470a1av]Tunel Sozina vs tuneli na Preljina-Požega, a u vezi cene:
Sozina, 2 trake: cena 70 miliona evra : 4.189m = 16,7 mil evra / 1 km. Da je bilo 4 trake kao što će ovde biti, cena bi mogla biti 2 x 16,7 = 33,4 mil evra / 1km. Ne računajući inflaciju euro zone koje je bilo u prethodnih 16 godina za kada se posmatra ova cena (Sozina je otvorena 2005-e, a ovi tuneli bi trebali 2021-e). Ispod je grafikon inflacije euro zone 2005-2017 i prosek je mislim negde oko 1% godišnje. Da bi dobili uporedivu cenu iz 2021 sa onom iz 2005-e sa tom inflacijom od 1%, koristi se formula: Buduća vrednost novca = Sadasnja vrednost novca x (1+inflacija) pa to na broj godina. Dakle: 33,4 mil evra x 1,01 na 16 = 39 miliona evra / 1 km. Znači cena tunela Sozine sa 4 trake je u 2021-oj godini 39 miliona evra / 1km. To je cena sa inflacijom 1% koja je ekvivalentna ceni 33.4 miliona evra / 1km iz 2005-e.
Tuneli na Preljina-Požega, 4 trake: cena 190 miliona evra : oko 5km = 38 miliona evra / 1 km

Dakle po cenama iz 2021-e tunel Sozina je skuplji po 1 km od ovih tunela za oko 1 miliona evra po 1km. Sad to da uporedimo sa drugim faktiroma. Tunel Sozina je verovatno skuplji jer je duži, ali je i jeftiniji ako je materijal lakši za bušenje tunela (čvrst, ne obriušava se) i ako je ravan, a tunel Laz recimo bude pod usponom.

Cena ostatka autoputa:
Ako je cena 450 miliona, a cena tunela 190 miliona evra, onda preostalih 25-26km koji nisu tuneli košta 260 miliona evra. Odatle dobijamo da je bez tunela, cena 1km autoputa Preljina-Požega 10 milion evra / 1km autoputa
file.php
Ljufi, kakva Sozina od 4,2km tunel koji su radili Španci pre 10 godina.
Pa imate primer od poslednje 3 godine gde ISTO rsde kinezi kao i ovu deonicu i gde inaji 16 km tunela?!
Pa ja sam već pitao ali nema poređenja sa tim već se poredi sa Sozinom od 4,2 km koji je sigurno skuplji po km od tunela od 1 ili 2km.
Dakle da su crnogorci ovako ugovarali njihovih 16 km tunela bi koštalo 650 miliona€! Kako bi za ostakih 170 mil€ izgradili one silne nadvožnjake i kilometre, niko nema odgovor.
Ne kažem da je i kod njih svaki tunel uporediv, ali onaj magarac Pokedica juče kaže "preko 5km tubela koštaće 190 mi€".
Kojih preko 5km tunela?
 
Ako je dužina tunela na Smokovac-Mateševo 16km , onda je ostatak van tunela isti kao i ovde na Preljina-Požega, tj oko 25 km.
To navodi na zakjljučak da: ili su tuneli u CG jeftiniji po 1km autoputa nego ovi na Preljina - Požega ili je ostatak autoputa koji je van autoputa u CG jeftiniji od ovoga na Preljina-Požega. Most Moračica je sigurno skuplji od bilo kog objekta na Preljina-Požega van tunela.
Ali možda postoje i neki drugi faktori:
Možda su crnogorski tuneli lakšeg materijala za probijanje ili oblaganje? Ovi tuneli na Preljina-Požega deluju kao da su rastresitijeg materijala koji je možda skloniji odronjavanju, pa nije nemoguće da su i teži za rad. Ali ono što je sigurno je da najveći deo CG deonice, tj ovaj deo ka Podgorici koji je u kršu, ima dosta jako i stabilno tlo jer je podloga čvrst krški kamen, što je možda i najbolja mogućnost za autoput da ima takvu prirodnu podlogu. To pojeftinjuje troškove izgradnje podloge autoputa. Vrlo je moguće da će podloga na Preljina-Požega biti poroznija i da će biti više pričvršćivanje okolnih kosina, možda zbog toga treba više ankerisanja, galerija, etaža... Kamene kosine ne zahtveaju betoniranje dok zemljane kosine često zahtzevaju ogromna betoniranja kosina, galerije i gusta ankerisanja da bi se sprečili odroni (pogledajte moje jučerašnje slika iz Grdeličke klisure na temi Koridor 10 da vidite kolko ima galerija (i dužine i visine galerija tokom cele trase) i ankerisanja na zemljanim kosinama iznad autoputa da se brda ne bi odronila na autoput ispod, neke su visoke desetine metara). Dakle kako možemo komentarisati cenu ako ovo unapred ne znamo?
Ranije se spominjala jeftinija cena za Preljina-Požega, samo ima jedna mana - po toj ceni nije ugovoren autoput. Prosto nije se desilo, nije se transakcija mogla realizovati po toj ceni. Tako da ta cena ne mora biti uopšte relevantna, mogu i ja tražiti za moja polovna kola 10.000 evra ali šta mi vredi ako niko na svetu neće da ih kupi po toj ceni? Ako ih prodam za 7.000 neko onda neko može reći da sam ih jeftino prodao ali šta da radim ako nije bilo druge i veće ponude? Mi prosto ovde nismo imali ni jednu drugu povoljniju ponudu od ove, a nije da nismo čekali- čekali smo ih decenijama, tako da ne znam kakav smo izbor imali da biramo kreditore? Sem da i narednih decenija ovde ne gradimo autoput.
 
Al se peni, al se histerise, al se pausalno ne optuzuje nego se vec donose presude...

Zalosno.
Samo vika i halabuka...

Ja bih vas ipak zamolio da se zarad ocuvanja kakvog-takvog nivo diskusije uzdrzite(mo) od krajnje pausalnih ocena!
Mi ne znamo ni tacnu trasu ni projekat objekata.
Nepoznata nam je i geologija.

Dakle, ne tvrdim ja ni da ima, ni da nema lopovluka niti koliki je eventualni obim istog.
Po meni, suvise nepoznanica umesto kojih raspolazemo iskljucivo PRETPOSTAVKAMA!

A za one koji iskreno zele da se bave "istraznim radnjama" predlazem da se pozabave cenom izgradnje na ravnicarskoj deonici ovog autoputa.
Ne zato sto ja nesto zam o tome (pa sugerisem) vec zato sto bi se takva racunica mnogo manje zasnivala na pretpostavkama.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Možada najbolje da cenu uporedimo sa koncesijom koja se trebala dati Alpini&POR.
Jedna traka od Novog Sada ka Horgošu i ceo profil od Beograda ka Požegi je trebala koštati oko 1,5 milijardi evra. Pre 10tak godina, što je sa inflacijom evra od 10tak % za ovih 10 godina jednako današnjoj vrednosti od oko 1,65 milijardi evra. Deo kroz Vojvodinu je bio lak, samo je falio poluprofil i to bi koštalo možda 200 miliona evra. Uopredimo ostatak od 1,45 milijardi evra za Beograd-Požega i doći ćemo otprilike do iste sume kao i sa ovim kineskim i azerskim kreditima plus onim parčetom iz budžeta Srbije. Ako saberete kredite: Azerbejdžana (za Ljig-Preljina), vlade Srbije (Ub-Lajkovac), Kineza (Surčin-Obrenovac, Obrenovac-Ub, Lajkovac-Ljig), doći ćete do cifre od oko milijardu evra (ili nešto manje? evo nek neko sabere tačno). I na to dodatne sad ovih 450 miliona evra za Preljina-Požega, dobićete istih 1,45 milijardi evra. Skoro isto kao što su nudili Alpina&POR, korigovano za uticaj inflacije eura na današnje cene.
S tim što Alpina&POR nisu mogli to da urade za te pare, a ovi danas mogu, velika je razlika, ali je cena skoro ista.

Voleo bi da oko ovoga čujem komentare onih koji misle da je ova deonica skupa i da izanaliziraju.
 
Slazem se sa Laki72, u ovom momentu imamo samo cenu okviru i nista drugo. Bilo bi dobro da ona obuhvata sve te petlje, cvorove,zavrsne radove u tunelima, sve sto na ovim drugim trasama je naknadno dogovarano, i da im samo i ta cifra bude dovoljna, da urade posao kvalitetno, pre svega da nadzor vrši svoju deo posla, da se ne vrsi "rekonstrukcija nekih deonica koje jos ni puštene nisu" opet iz nasih džepova. Treba sacekati neke konkretnije podatke i da bude dobro odradjena svaka procena i analiza a ne kao u tunelu Brančić gde imamo "neusklađenosti projektnog rešenja i geološkog sastava tla"(samo kao primer navodim, uvek moze doci do nepredvidjenih okolnosti, a ne znam koliko je ovo moglo biti predvidjeno, tj ispitano i uočeno kao problem )
 
Vrh