Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Laki,
Zar je moguce da jos planska dokumentacija nije gotova,kada se godinama zna da ce se ovo raditi??

Darko,

citat iz dobrog domaceg filma kaze : " Nikad ne veruj zeni koja laze" .... :D :) :D :D
 
@Niko Kažanegra
Ja sam glasnik (losih vesti)!
Spaliti glasnika :D

Elem, samo prenosim ono sto sam procitao.
Ako sam pogresno protumacio, tim bolje :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
E, pa tako se zurilo sa dokumentacijom na Ub-Lajkovac pa smo sad dobili sleganja. Jos niko nije rekao kad ce domkumentacija tacno biti gotova I od kad ce poceti da tece rok od 36 meseci, sem da se nadaju da ce na prolece. Ko radi projektnu dokumentaciju, nasi il Kinezi?
 
A sta cemo sa Pojate-Preljina, kada ce se za to potpisati ugovor? Kolko vidim pre cemo se spojiti sa Pristinom nego sto cemo spojiti dva nasa autoputa kroz srce Srbije. Jel se i tu pregovara sa kinezima il ce tu da ulete turci. Nek ukljuce lepo ponovo i azere pa da dobijemo najbolju ponudu. A kako bese na obilaznici oko Beograda ce biti ukljuceni i kinezi i azeri?
 
Odlicna slika od Branka za visinske razlike. Ljig-Preljina je za 40tak km imamo oko 150m razlika izmedju najnize I najvise tacke autoputa. Usponi su blazi. Na Preljina-Pozega na manje od 5km duzine imamo cak 250m visinske razlike (uspon Pakovrace-Ovcar). Dakle ova deonica Preljina-Pozega uopste nije cenovno uporediva sa Ljig-Preljina, koja je bila kolko, oko 7 mil evra / 1km? Ova deonica je skoro duplo teza (duplo veci usponi, duplo duzi tuneli itd) I po meni se u Srbiji moze porediti samo sa Grdelickom klisurom po ceni izgradnje 1 kilometra.
 
Što se dokumentacije tiče, moje sagledavanje na osnovu informacija je sledeće:

Prva dobra vest
Planski dokument postoji. Pogledajte na google: PROSTORNI PLAN PODRUČJA POSEBNE NAMENE INFRASTRUKTURNOG KORIDORA BEOGRAD–JUŽNI JADRAN, DEONICA BEOGRAD–POŽEGA.
Ovaj plan je osnova za svaki dalji rad.

Prva loša vest
U ovom planu NE POSTOJI petlja u Požegi. Ako su i ugovorili, a veoma veoma sumnjam (moraće da me ubede samo isečkom iz Ugovora, a ne novinskim spinovima), moraće da se radi novi planski dokument za nju, što znače meseci i meseci. U tekstu planske dokumentacije put se završava kod Požege. Citiram:

"Деоница Лучани-Пожега
(КМ 140+000 до КМ 147+282, дужине Л=7282 м)

Почетак деонице је код денивелисане раскрснице "Лучани". На подручју падине
Крстац траса аутопута улази у тунел дужине око 2 км и избија са друге стране у
широку долину реке Моравице, у рејону насеља Прилипац. Даље се развија у
широкој речној долини, прелази реку и долази до Горобиља, одакле ће осовина
наставити даље ка Црној Гори."

Druga dobra vest
Kažu da postoji idejni projekat. Možda ga kinezi iskoriste i to će ubrzati radove.

Druga loša vest
Izmenjen je zakon o planiranju i izgradnji u međuvremenu. Pre idejnog projekta mora da se uradi Idejno rešenje da bi se dobili lokacijski uslovi (tu se definiše kako treba napraviti AP, gde se uključuje, gde treba izmestiti dalekovod, cevovod, lokalne puteve itd.) Situacija se na terenu sigurno izmenila poslednjih godina.
Ako se menja trasa, neki krupniji objekti i slično, Idejni projekat mora da se radi ponovo. Ovo je veoma mogući scenario, jer s obzirom na dosadašnju praksu, istražne radove niko nije ozbiljno radio, a kinezi sigurno imaju drugačije viđenje AP od onog koji je zamislio CIP.

Ko će fizički raditi projekte nije bitno. Odgovorni su kinezi, to im je u Ugovoru. Verovatno će unajmiti CIP ili Institut za puteve da im uradi projekat, odnosno još verovatnije, da prevedu njihov projekat koji će uraditi neki kinezi, prilagode našoj regulativi, potpišu svojim pečatom i to je to.

Ispod je tok kako se odvija proces eksproprijacije da bude jasnije ljudima koji nisu u toj priči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496531#p496531:273rey21 je napisao(la):
Earthmoving » Uto Nov 28, 2017 1:25 pm[/url]":273rey21]Odlicna slika od Branka za visinske razlike. Ljig-Preljina je za 40tak km imamo oko 150m razlika izmedju najnize I najvise tacke autoputa. Usponi su blazi. Na Preljina-Pozega na manje od 5km duzine imamo cak 250m visinske razlike (uspon Pakovrace-Ovcar). Dakle ova deonica Preljina-Pozega uopste nije cenovno uporediva sa Ljig-Preljina, koja je bila kolko, oko 7 mil evra / 1km? Ova deonica je skoro duplo teza (duplo veci usponi, duplo duzi tuneli itd) I po meni se u Srbiji moze porediti samo sa Grdelickom klisurom po ceni izgradnje 1 kilometra.


Negde sam pročitao i u glavi mi je cifra od 280 miliona evra za 26 km kroz Grdeličku klisuru.
Projekat za Preljina-Pojate je postojao ali mora da se neki delovi preprojektuju jer je reka promenila tok. Ja bih voleo da se ta deonica što pre pokrene, više nego ka Kotromanu ili Boljaru.
 
Bilo bi lepo da svi procitaju ovaj Brankov post i da ga stave u neki bukmark. Jako puno ljudi se vrti ukrug bez razumevanja ovih osnovnih cinjenica. Bravo!
 
Podrzavam.
Branko :kk:

Elem, kao sto rekoh. Nastavlja se praksa uvovaranja pocetka ili kraja deonice bez petlje :(
Nije da mi imponuje sto sam bio u pravu. Naprotiv...
Ali iskustvo je takvo na dosadasnjoj izgradnji A2, ali i na potezu od Pupinovog mosta ka pancevu, gde je izostavljena neophodna petlja sa pancevackim putem.
Interesantno, slucajno ili ne, ali i u CG imamo istu situaciju koja je u javnost dospela tek nedavno ?!



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Grdelicku klisuru uporedjujete sa ovom deonicom po tezini i ceni. Ljudi stvarno ste izgubili kurs i ovo vise nije normalno. Nezrelost i neozbiljnost je prevrsila svaku meru. Upitajte te se da li biste se tako ,,domacinski ‘’ odnosili i prema svojoj kuci ili bi vam i tada bilo svejedno sto je komsijina kuca koja je duplo tezavza izgradnju skoro za 30% jeftinija.
 
Nema opravdanja za prosečnu cenu 15 mil€/k2.
Jednostavno nema .
Ići ćemo objekat po objekat na ovoj deonici pa će biti jasno da je cena prenaduvana najmanje 100 mil€.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496568#p496568:1169g13q je napisao(la):
laki72 » Uto Nov 28, 2017 4:04 pm[/url]":1169g13q]Podrzavam.
Branko :kk:

Elem, kao sto rekoh. Nastavlja se praksa uvovaranja pocetka ili kraja deonice bez petlje :(
Nije da mi imponuje sto sam bio u pravu. Naprotiv...
Ali iskustvo je takvo na dosadasnjoj izgradnji A2, ali i na potezu od Pupinovog mosta ka pancevu, gde je izostavljena neophodna petlja sa pancevackim putem.
Interesantno, slucajno ili ne, ali i u CG imamo istu situaciju koja je u javnost dospela tek nedavno ?!



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Cekaj, koja sad fali? Nisam pre-pazljivo citao ali koliko videh sve je tu?
 
Mozda ja gresim, ali "kod Pozege" nedostaje...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Neka 4km tunela košta 120 mili€, dolazimo da ostalih 26km košta 12,5 miliona €/km?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496568#p496568:vn92o8xa je napisao(la):
laki72 » 28 Нов 2017 03:04 pm[/url]":vn92o8xa]Podrzavam.
Branko :kk:

Elem, kao sto rekoh. Nastavlja se praksa uvovaranja pocetka ili kraja deonice bez petlje :(
Nije da mi imponuje sto sam bio u pravu. Naprotiv...
Ali iskustvo je takvo na dosadasnjoj izgradnji A2, ali i na potezu od Pupinovog mosta ka pancevu, gde je izostavljena neophodna petlja sa pancevackim putem.
Interesantno, slucajno ili ne, ali i u CG imamo istu situaciju koja je u javnost dospela tek nedavno ?!



Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Pažljivi posmatrači prisetiće se Mosta na Adi i njegove cene, a onda su se naši vlastodršci setili da mora naknadno da se radi i pristupna petlja koja je koštala, čini mi se, isto koliko i most. Dozvoljavam da iznosi nisu isti ali priča "napravi ovo, pa ćemo onda da kažemo kako mora i ovo" je apsolutno na mestu.

Imam jedno pitanje za jezičko-građevinsko-putarske sladokusce. Ako je kod Požege planiran "čvor" jer će tu, kažu, biti spoj dva auto-puta, zašto onda u Preljini govorimo o "petlji", kada bi i tu trebalo, opet kažu, da bude spoj k11 sa "Moravskim koridorom"?
 
Nisu se "naknadno setili da mora da se gradi pristupna petlja", to su gluposti iz petparačkih medija.

Čvor i petlja je, valjda, isto (klot-frket).
 
Šta su gluposti?
Hoćeš da kažeš da Đilas nije naknadno izlazio pred novinare i pravdao nova zaduživanja pričom: "Pa znate, moraju automobili nekako da se popnu na taj novi most"?

edit:
Videh naknadno dopisani deo o petparačkim medijima. Složio bih se, da nisam lično gledao Đilasa kako izjavljuje ovo gorepomenuto.

Znači: petlja-čvor potejto-potato :)
 
...što opet ne znači da formulacija "zaboravili da mora da se gradi petlja" nije tabloidna budalaština. U to vreme "Kurir", ako se ne varam? Oni su imali i preko cele naslovne strane da Most na Adi košta 2,4 milijarde evra.
 
Pa znaš kako, ja sam ubeđen da ni Crnogorci nisu zaboravili da im treba petlja za Podgoricu, tj. da je ona svakako planirana. Pravo pitanje je zašto nije uvrštena u ove trenutne radove, kome odgovara da se raspisuju novi tenderi, otvaraju nove koverte itd.
Da li će formulacija biti "zaboravili smo" ili "nismo zaboravili, samo moramo naknadno da doplatimo", mislim da je građanima "drugog oka u glavi" sasvim svejedno.
 
U slučaju Mosta na Adi su mislili da će za pristupe imati dovoljno para u budžetu, što nije bio slučaj, pa su uzeli kredit. Isto i za španske tramvaje. U Crnoj Gori ne znam šta je posredi, možda su ih Kinezi, kao prevejani pregovarači, jednostavno, zeznuli. A možda su, zbog javnosti, hteli da ugovorena suma bude manja, jer je i takva enormna za Crnu Goru.

Apelovao bih da se i u slučaju deonice Čačak - Požega piše o "krađi veka, korupciji za Ginisa" i o sl. stvarima tek ako postoje ikakve opipljive indicije da je tako što u pitanju. Dotle, sve je to u domenu tabloida, i to loših.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496533#p496533:33dh6419 je napisao(la):
Branko_UE » 28 Nov 2017 01:28 pm[/url]":33dh6419]

Druga loša vest
Izmenjen je zakon o planiranju i izgradnji u međuvremenu. Pre idejnog projekta mora da se uradi Idejno rešenje da bi se dobili lokacijski uslovi (tu se definiše kako treba napraviti AP, gde se uključuje, gde treba izmestiti dalekovod, cevovod, lokalne puteve itd.)
Jel ova izmena za lokacijske uslove važi i za stanbene objekte?
Hvala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496606#p496606:3owensnj je napisao(la):
gygy11 » Uto Nov 28, 2017 5:49 pm[/url]":3owensnj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496533#p496533:3owensnj je napisao(la):
Branko_UE » 28 Nov 2017 01:28 pm[/url]":3owensnj]

Druga loša vest
Izmenjen je zakon o planiranju i izgradnji u međuvremenu. Pre idejnog projekta mora da se uradi Idejno rešenje da bi se dobili lokacijski uslovi (tu se definiše kako treba napraviti AP, gde se uključuje, gde treba izmestiti dalekovod, cevovod, lokalne puteve itd.)
Jel ova izmena za lokacijske uslove važi i za stanbene objekte?
Hvala.

Zavisi od obima izmene. Ako menjaš nešto unutar objekta i ne mora. Ali ako menjaš spratnost, površinu u osnovi, mesto priključenja na spoljašnju infrastrukturu i slično, imaju pravo da ti traže da radiš sve ispočetka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496605#p496605:falncm4l je napisao(la):
Пантограф » 28 Nov 2017 04:38 pm[/url]":falncm4l]U slučaju Mosta na Adi su mislili da će za pristupe imati dovoljno para u budžetu, što nije bio slučaj, pa su uzeli kredit. Isto i za španske tramvaje. U Crnoj Gori ne znam šta je posredi, možda su ih Kinezi, kao prevejani pregovarači, jednostavno, zeznuli. A možda su, zbog javnosti, hteli da ugovorena suma bude manja, jer je i takva enormna za Crnu Goru.

Apelovao bih da se i u slučaju deonice Čačak - Požega piše o "krađi veka, korupciji za Ginisa" i o sl. stvarima tek ako postoje ikakve opipljive indicije da je tako što u pitanju. Dotle, sve je to u domenu tabloida, i to loših.
Baljezganje tabloida o Mostu na Adi nije u istoj ravni sa ovom jer je tamo bilo namernog mešanja priče da li je trebao onako lep i monunentalan ili je mogla obična ćuprija.Cena mosta na Adi ovakvog kakav je nije sporna(osim za budale) , ja sam uvek za to da se u prestonici Srba UVEK pravi sve monumentalno , to plaćaju beograđani a ne Srbija, ovde u ovom slučaju vrlo jasno pitam zašto i šta košta 450 miliona € i ovo plaćaju svi građani Srbine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496607#p496607:2194pzql je napisao(la):
Branko_UE » 28 Nov 2017 04:53 pm[/url]":2194pzql]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496606#p496606:2194pzql je napisao(la):
gygy11 » Uto Nov 28, 2017 5:49 pm[/url]":2194pzql]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496533#p496533:2194pzql je napisao(la):
Branko_UE » 28 Nov 2017 01:28 pm[/url]":2194pzql]

Druga loša vest
Izmenjen je zakon o planiranju i izgradnji u međuvremenu. Pre idejnog projekta mora da se uradi Idejno rešenje da bi se dobili lokacijski uslovi (tu se definiše kako treba napraviti AP, gde se uključuje, gde treba izmestiti dalekovod, cevovod, lokalne puteve itd.)
Jel ova izmena za lokacijske uslove važi i za stanbene objekte?
Hvala.

Zavisi od obima izmene. Ako menjaš nešto unutar objekta i ne mora. Ali ako menjaš spratnost, površinu u osnovi, mesto priključenja na spoljašnju infrastrukturu i slično, imaju pravo da ti traže da radiš sve ispočetka.
Dakle i za nove objekte.
 
Vrh