Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496288#p496288:2tgh6h25 je napisao(la):
MiraC » Пон Нов 27, 2017 8:51 pm[/url]":2tgh6h25]Fratellino brate zemljače mnogo ti se radujem, sto ces pomoci ovde i pomoci da se objasne neke stvari . Od mene si sigurno upućeniji i hvala u napred za svaku informaciju!
Живим релативно близу петље Прељина тако да ћу се потрудити да покривам деоницу од Прељине па до укрштања са магистралом ка Ужицу. Само да радови почну и да теку како треба, лакши део посла ће бити извештавање са терена ;)
 
Da da taj uspon ka Svetom Roku je zaista fascinantan, velika je visinska razlika, plus kad se iz kamenog krša zadarskog primorja izađe gore u Liku, sasvim je drugi, zeleni pejzaž. Prolazio sam tuda i sećam se te velike serpentine (serpent - zmija) koja je ipak napravljena pod takvim uglom i nagibom da vozila mogu da idu brzo kao što i treba po autoputu. Ovaj uspon od Pakovraća ka Ovčaru će isto biti intenzivan ali na sadašnjoj slici projekta se vide blaže krivine, tj. nema baš tako oštre seprpentine.
Super Fratellino :kk: Bili bi ti zahvalni
 
Ovo je jedna od vecih pojedinacnih kradja u nasoj istoriji graditeljstva. Sramota je da nijedan novinar to ne istrazi, da uporedi cene i da se vidi koliko su ukrali. Ovo je strasno sta se dogadja. Da li vi razumete da ce oni ukrasti preko 100miliona nasih para a vi se ovde raspravljate ko ce sa kojeg brda da gleda radove. Tuzno i pretuzno. Ti dugovi ostaju vasoj deci. Bavite se efemernim stvarima umesto sustinskim posmatranjem.
 
Jos jednom evo ponovo moje analize od pre mesec dana. Voleo bih kada bi neko strucan dao adelvatna objasnjenja o svim cenama........


Ajmo da napravimo jednu uporednu analizu. Molio bih strucne ljude inzinjere da ovo prokomentarisu i da strucno objasne ovolike razlike ako ima sta da se objasnjava.....

DEONICA LJIG-PRELJINA 40 km
Ukupna duzina 4 tunela 2.5 km
Ukupna duzina 66 mostovskih konstrukcija 5 kilometara
CENA 308 miliona evra

DEONICA PRELJINA-POZEGA 30 km
Ukupna duzina 3 tunela 4040m- ajde da kazemo 4 km
Ukupna duzina 24 mostovske konstrukcije 4- 4,3 km
CENA 450 miliona evra

DEONICA DEMIR KAPIJA - SMOKVICA 28 km
Ukupna duzina 2 tunela 2,3 km
Ukupna duzina 6 mostovskih konstrukcija oko 1,4-1,6 km
CENA 280 miliona evra

Podatke za deonicu Grdelica-Vladicin Han nemam kompletne, ali je zanimljivo da je cena tunela Predejane tacno 15 miliona evra. Njegova duzina je 1085 metara. Znaci oko 14 miliona po km. Ovo je izjavio Andreas Beikos Sef EIB-a u Srbiji koja je finansirala ovaj zahtevan i tezak tunel.


Molim vas inzenjeri ,gradjevinci objasnite nam kada sve ovo uporedite sta to moze da bude na ovoj trasi Preljina-Pozega, a da nije ogroman lopovluk, ili ucena od strane Kineza , da ona kosta cak 450 miliona evra. Voleo bih da cujem strucno i detaljno objasnjenje.
 
U jednom nisi u pravu.
Moja deca nece vracati ovaj kredit. ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496336#p496336:3ib68gbu je napisao(la):
biciklista » Pon Nov 27, 2017 10:34 pm[/url]":3ib68gbu]Jos jednom evo ponovo moje analize od pre mesec dana. Voleo bih kada bi neko strucan dao adelvatna objasnjenja o svim cenama........


Ajmo da napravimo jednu uporednu analizu. Molio bih strucne ljude inzinjere da ovo prokomentarisu i da strucno objasne ovolike razlike ako ima sta da se objasnjava.....

DEONICA LJIG-PRELJINA 40 km
Ukupna duzina 4 tunela 2.5 km
Ukupna duzina 66 mostovskih konstrukcija 5 kilometara
CENA 308 miliona evra

DEONICA PRELJINA-POZEGA 30 km
Ukupna duzina 3 tunela 4040m- ajde da kazemo 4 km
Ukupna duzina 24 mostovske konstrukcije 4- 4,3 km
CENA 450 miliona evra

DEONICA DEMIR KAPIJA - SMOKVICA 28 km
Ukupna duzina 2 tunela 2,3 km
Ukupna duzina 6 mostovskih konstrukcija oko 1,4-1,6 km
CENA 280 miliona evra

Podatke za deonicu Grdelica-Vladicin Han nemam kompletne, ali je zanimljivo da je cena tunela Predejane tacno 15 miliona evra. Njegova duzina je 1085 metara. Znaci oko 14 miliona po km. Ovo je izjavio Andreas Beikos Sef EIB-a u Srbiji koja je finansirala ovaj zahtevan i tezak tunel.


Molim vas inzenjeri ,gradjevinci objasnite nam kada sve ovo uporedite sta to moze da bude na ovoj trasi Preljina-Pozega, a da nije ogroman lopovluk, ili ucena od strane Kineza , da ona kosta cak 450 miliona evra. Voleo bih da cujem strucno i detaljno objasnjenje.


nemoj sad da skrećeš temu i kvariš veselje nevažnim informacijama, koliko šta košta. :)
vidiš da se dogovaramo gde je tačno privremeno uključenje, da li je kružni tok ili ne i odakle će sve tačno da se vidi izgradnja.
i naravno ko će da ide da nosi majstorima rakiju na kom delu trase.

evo da ponovim post od pre nekoliko dana

jeste AP bg-ČA neisplativ, dokazano u studiji opravdanosti koju je radio saobraćajni fakultet .
zbog toga niko od ozbiljnih institucija i kreditora neće da da novac.
zbog toga nema ni tendera, nego se dogovaramo u 4 oka sa bilo kim ko hoće, kao da nije reč o državi.
ali taj sa kim se dogovaramo dobro zna da smo mi jako zaduženi i da verovatno nikad nećemo otplatiti kredit i zato naduva cenu 30%.
onda mi kažemo ok, ali i da naša nesposobna "deca" budu podizvođači.
oni kažu, ako je tako i ako vaša lenja deca sklona krađi moraju da rade, cena ide još 20% gore i nema penala niti protesta za kašnjnje jer ne smemo da ih bijemo a drugačije teško možemo da ih nateramo da rade.
i dogovor je postignut.
za svaku sledeću deonicu (koja je još manje isplativa) a mi još više zaduženi, obezbeđenje kredita nije 30% već 50 pa 70...
onda se mi čudimo zašto 30km AP umesto da košta 150-200M €, košta 450M €
 
Mislim da nema potebe da prevodim tekst objavljen 2010. u WorldHighways.com (http://www.worldhighways.com/sections/e ... evaluated/)

A STUDY of highway construction costs in eight European countries highlights Austria as the most expensive.

The report says that highways in Austria cost €12.87 million/km. The next most expensive country is Hungary
at €11.21 million/km, followed by Slovakia at €9.56 million/km and then the Czech Republic at €8.86 million/km. At the other end of the spectrum, costs in Denmark are only €5.89 million/km, in Croatia €6.682 million/km, in Slovenia €7.29 million/km and in Germany €8.24 million/km.

Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km, with the Czech Republic, Slovenia and Croatia following in descending order.


Ne tvrdim, da je cijena od 450 miliona € za dionicu Preljina-Požega adekvatna, ali ne prihvatam ni olako izrečenu konstataciju da se radi o pljački neviđenih razmjera.
Cijena jednog kilometra u Crnoj Gori na dionici Smokovac-Mateševo je ~ 20 miliona/km, pa mi ovih ~ 15 milona/km na nesumnjivo teškoj dionici ne djeluju nerealno.
Vjerovatno bi ta cijena bila osjetno niža kada dio ugovora ne bi bio i obaveza uključivanja naše operative. A moramo priznati da se na taj način pristojan dio sredstava vraća.
 
Ajmo da prvo vidimo koliko kosta kilometar tunela a koliko kosta kilometar mosta ??? Da razjasnimo to prvo......
 
Evo snimak profila terena, slobodnom rukom nacrtane trase prema skicama iz plana... Ne može mnogo da se razlikuje i sa drugačijim varijantama (probao sam nekoliko opcija).
 
Svaka cast Branko!!!
:kk:

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496064#p496064:14258dnw je napisao(la):
Branko_UE » 27 Нов 2017 08:47 am[/url]":14258dnw]Gago, ovo uključenje u Obrenovcu na put Obrenovac-Barič je klasična raskrsnica, ni kružni tok nije planiran?
@Бранко_УЕ, исечак из цртежа који сам поставио, а где се види наплатна станица "Обреновац", је из цртежа идејног пројекта дела аутопута Сурчин Обреновац тј. петље "Обреновац", а који је из марта 2011.године. Зато и нема уцртаног кружног тока на путу Обреновац-Барич, а који је ето од скоро у плану. Све цртеже из идејног пројекта деонице Сурчин-Обреновац које имам, укупно седам, су из марта 2011.године и те цртеже сам поставио на овој подтеми још у мају/јуну прошле 2016. године. Свих седам цртежа је касније @Михаило спојио у једну целину на ортофото сателитском снимку, пошто ја то не знам да радим. @Михаилу сам још увек дужан Соко Штарк чоколадице за ово то је урадио :D :wink: :) .

Ево га и исечак таблице са тог цртежа, а ево и цртежа петље "Обреновац" у већој резолуцији (3,3 мб) где се могу уз увећања видети многи детаљи. Због веће резолуције цртеж сам поставио преко сервера "пост имеџин", а не преко нашег Беобилд сервера. Ето сад на цртежу неко може да и уцрта ново планирани кружни ток.

Иначе ми је јако драго што ће ту бити кружни ток, пошто сам велики поборник ове врсте раскрсница.


 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496339#p496339:1dlo88b4 je napisao(la):
laki72 » Pon Nov 27, 2017 5:39 pm[/url]":1dlo88b4]U jednom nisi u pravu.
Moja deca nece vracati ovaj kredit. ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Što, jel ih šalješ van?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496360#p496360:1pdfhlwl je napisao(la):
DukaPG » 27 Nov 2017 11:09 pm[/url]":1pdfhlwl]Mislim da nema potebe da prevodim tekst objavljen 2010. u WorldHighways.com (http://www.worldhighways.com/sections/e ... evaluated/)

A STUDY of highway construction costs in eight European countries highlights Austria as the most expensive.

The report says that highways in Austria cost €12.87 million/km. The next most expensive country is Hungary
at €11.21 million/km, followed by Slovakia at €9.56 million/km and then the Czech Republic at €8.86 million/km. At the other end of the spectrum, costs in Denmark are only €5.89 million/km, in Croatia €6.682 million/km, in Slovenia €7.29 million/km and in Germany €8.24 million/km.

Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km, with the Czech Republic, Slovenia and Croatia following in descending order.


Ne tvrdim, da je cijena od 450 miliona € za dionicu Preljina-Požega adekvatna, ali ne prihvatam ni olako izrečenu konstataciju da se radi o pljački neviđenih razmjera.
Cijena jednog kilometra u Crnoj Gori na dionici Smokovac-Mateševo je ~ 20 miliona/km, pa mi ovih ~ 15 milona/km na nesumnjivo teškoj dionici ne djeluju nerealno.
Vjerovatno bi ta cijena bila osjetno niža kada dio ugovora ne bi bio i obaveza uključivanja naše operative. A moramo priznati da se na taj način pristojan dio sredstava vraća.

Hvala, kao i ti ne znam i ne tvrdim da znam koliko treba da kosta km na ovoj deonici ali sa druge strane ne dajem ni pausalne izjave o kradjama istorijskih razmera. Ali po ovim podacima koje si izneo ova cena se uklapa u neko prosjek.

Nekako svi zele autoputeve ali kada treba da se plati malo se zapne.

Samo da dodam da je po podacima koje sam ja izguglao od 2010 do sada kumulativna inflacija EUR oko 11%. Pa bi u idealnom modelu u kojem samo inflacija utice (bez ostalih faktora) cjene iz tvog posta trebale sada biti vece za 11%.
 
Da probam ja da nađem neko opravdanje cene. Na ovako kratkim deonicama mislim da nije realno gledati cenu po kilometru puta, već kumulativno objekte koji se grade. Makedonska i crnogorska deonica koje su iznete za poređenje ne sadrže toliko uključenja i petlji. Videli ste da sad u Crnoj Gori postoji problem oko uključenja na autoput u Podgorici, jer u cenu deonice nije uračunata petlja.

Ovde imamo petlju Preljina (koja nije napravljena u deonici Ljig-Preljina), pa petlju Pakovraće (gde se završava obilaznica oko Čačka), i na kraju čvor Lučani. Kad bismo izuzeli polaznu i krajnju petlju, verovatno bi se vratili na nivo cene od 350.

I da ne ispadne da opravdavam da treba i platiti toliku cenu - ako je istina da se kod Požege planira čvor, on mora imati monstruoznu cenu. Nisam siguran da će promet u narednih 20 godina opravdati izgradnju takvog čvora, i pored toga što se radi o račvanju autoputeva.
 
Ovako, izvestaj sa puta
@StaraMo tunel apsolutno se ne vidi na slikama, svetlo iznad tunela je upaljeno(verov kad rade unutra) i da, na levoj cevi pre je ispred bilo par metara kao najlonske natkrivke, sad toga nema ili je jako krace, a sam ulaz u tunel jeste natktiven nsjlonom. Imam utisak da su spremili sam prilaz tunelu za asfalt, nekako deluje ona podloga tako, mozda i grešim.
U Ljigu nema nekog rada, brdo stoji gde jeste, ali na onom nadvoznjaku za ibarsku ima radova, duzi je za par metara i izmedju nadvožnjaka i brda sad ima 2 krana. Sad sam prvi put videla i iza nadvožnjaka put koji ce ici od tunela. Sto se tiče onog nadvoznjaka levo u Ljigu stoji , nema skela nista sto ukazuje na neki rad. Na putu dalje nema radova na samom AP, ali sam videla neke masine ispod puta kao da sredjuju onu okolinu, prilaze šta vec.
Slike cu probati da slikam u povratku, ove sad su nikakve zbog direktnog sunca, ali nema nista novo
 
Goje petlja Preljina je gotova.
Treba petlja Pakovrace ,Lucani I cvor Prilepac (kod Pozege)
 
Miro samo slikaj ,nagovori muza da svratite u Bogovadju to je blizu sa magistrale
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496429#p496429:2nwsu4yv je napisao(la):
GOJE » Уто Нов 28, 2017 9:15 am[/url]":2nwsu4yv]Da probam ja da nađem neko opravdanje cene. Na ovako kratkim deonicama mislim da nije realno gledati cenu po kilometru puta, već kumulativno objekte koji se grade. Makedonska i crnogorska deonica koje su iznete za poređenje ne sadrže toliko uključenja i petlji. Videli ste da sad u Crnoj Gori postoji problem oko uključenja na autoput u Podgorici, jer u cenu deonice nije uračunata petlja.

Ovde imamo petlju Preljina (koja nije napravljena u deonici Ljig-Preljina), pa petlju Pakovraće (gde se završava obilaznica oko Čačka), i na kraju čvor Lučani. Kad bismo izuzeli polaznu i krajnju petlju, verovatno bi se vratili na nivo cene od 350.

I da ne ispadne da opravdavam da treba i platiti toliku cenu - ako je istina da se kod Požege planira čvor, on mora imati monstruoznu cenu. Nisam siguran da će promet u narednih 20 godina opravdati izgradnju takvog čvora, i pored toga što se radi o račvanju autoputeva.
Moram da te ispravim jer petlja Preljina je već izgrađena kao i oko 1km autoputa od petlje ka Požegi... Dakle, ostaju još tri petlje tj. isključenja sa autoputa u nastavku da se izgrade, Pakovraće, Lučani i Požega.
 
Pardoniram kolege i hvala na ispravci. Znam da je tri petlje ukupno, pa sam uključio Preljinu bez prethodne provere. Suština računice ostaje ista.
 
Drugari,

Da li se to samo meni cini ili jos niko nije u medijima zvanicno rekao kada tacno pocinje da se radi deonica,i kada ce biti gotova.
Jesu u nekom sturom obavestenju rekli da je rok 32 meseca,ali ja ne cuh kada tacno pocinje.
Zna li neko nesto vise o tome?
 
Ne zna niko vise o tome.
Rok za izgradnju je 32 meseca od pocetka radova.
Potrebno je uraditi plansku dokumentaciju i eksproprijaciju, a te radnje nisu definisane vremenski.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sinoc Zorana kaze pocetak u maju a dali joj verovati!
 
Vrh