Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da, dobro ste primetili da rok izgradnje Čačak-Preljina 36 meseci ne uključuje izradu projekta. To deluje kao da treba da se radi novi projekat. Ipak mislim da niko ovde ni nije očekivao da Čačak-Požega krene da se radi pre proleća tj. za oko 5 meseci. A do tad valjda mogu nešto i da urade sa novim projektom. Imaju i stari projekat od pre, kolko, 10tak godina, pa možda i njega malo mogu da iskoriste da ne rade od nule. Nadam se da mogu taj deo posla da završe do proleća, pa da tad krene konkretna na terenu gradnja sa mašinama.
Ispod je stari projekat Čačak-Požega. Na njemu se vidi da je most preko Moravice kod Požege ipak planiran, tj. da bi autoput trebao da se završi tik posle mosta na ukrštanju sa lokalnim putom Požega-Ivanjica. Verujem da se to neće menjati čak i ako rade novi projekat.
I na drugoj slici je otprilike uspon od Čačka (tj. zapadne petlje Čačak - Pakovraće) ka Ovčaru. Ovaj deo itekako poskupljuje ovu deonicu, vidi se kolko je velika visinska razlika između dna i vrha uspona.
 
Jedina dobra stvar je da dionica Preljina Pakovrace je najlaksa od cele trase ,pa se nadam brzem zavrsetku od ostatka trase
 
Prvo će početi da buše ove dugačke tunele kako bi stigli da ih završe za 3 godine. Možda će i tu prvu deonicu sa petljom Pakovraće jer bi dosta rasteretila Čačak. Plus što pre ako puste Obrenovac-Preljina, to će za dosta ubrzati putovanje od Beograda ka Užicu i Crnoj Gori.
 
Zavrsetak Obrenovac -Surcin mogla bi da se poklopi sa ovim prvim delom Preljina -Pozega(do pakovrace) tad bi imali oko 130 km ,oko sat vremena e sta bi to znacilo za zapadnu Srbiju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490981#p490981:wucs1062 je napisao(la):
Earthmoving » Pet Nov 10, 2017 10:10 am[/url]":wucs1062]Da, dobro ste primetili da rok izgradnje Čačak-Preljina 36 meseci ne uključuje izradu projekta. To deluje kao da treba da se radi novi projekat. Ipak mislim da niko ovde ni nije očekivao da Čačak-Požega krene da se radi pre proleća tj. za oko 5 meseci. A do tad valjda mogu nešto i da urade sa novim projektom. Imaju i stari projekat od pre, kolko, 10tak godina, pa možda i njega malo mogu da iskoriste da ne rade od nule. Nadam se da mogu taj deo posla da završe do proleća, pa da tad krene konkretna na terenu gradnja sa mašinama.
Ispod je stari projekat Čačak-Požega. Na njemu se vidi da je most preko Moravice kod Požege ipak planiran, tj. da bi autoput trebao da se završi tik posle mosta na ukrštanju sa lokalnim putom Požega-Ivanjica. Verujem da se to neće menjati čak i ako rade novi projekat.
I na drugoj slici je otprilike uspon od Čačka (tj. zapadne petlje Čačak - Pakovraće) ka Ovčaru. Ovaj deo itekako poskupljuje ovu deonicu, vidi se kolko je velika visinska razlika između dna i vrha uspona.
file.php

file.php

A ne, stari projekti se neće koristiti. Mora da se sve plati ponovo. I nije dovoljno što je Srbija dala na propalu koncesiju sa Porr-om dodatnih 6-7 miliona EUR. Mora još da se da.

Državi Srbiji je predata čitava projektna dokumentacija 2015. godine po arbitražnoj odluci, koja je bila izrađena za neuspelu koncesiju. Po mojom saznanjima (iz prve ruke, jer sam bio prisutan na primopredaji) trune u nekom arhivu Ministarstva građevinarstva. Pored toga, postoji i snimak cele trase Horgoš -Požega u digitalnom formatu (kako sam tada razumeo "laserski 60 tačaka po metru kvadratnom"), i taj snimk je takođe u arhivi. A zlata je vredan, makar za deonicu Preljina - Požega.

Ovo bi trebalo da je sve dostupno po Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, pa ako ima novinara koji ovo prate, možda bi mogli da se daju u akciju.
 
Bravo Ivchony :)
Da Dare, kolko Bg ili Ns ima bulevara sa 6 traka, pa je red da i cela Zapadna Srbija dobije konacno bar jedan autoput/bulevar sa 6 traka ;)
 
Da pokušamo malo objektivnije da sagledamo rokove koji se najavljuju na AP Preljina-Požega.

Da bi se krenulo sa izgradnjom, mora da bude završena projektna dokumentacija i proces eksproprijacije. Eksproprijacija nije krenula, 100% sam siguran, jer pare nisu obezbeđene (pogledajte site JP Putevi Srbije http://www.putevi-srbije.rs/index.php/s ... oprijacija ). Drugo, eksproprijacija se radi na osnovu projekta pre/parcelacije (a koji može da se radi uporedo/po završetku projekta za građevinsku dozvolu, koji ne postoji jer tek treba da se radi; rađen je idejni projekat). Treće, a nadam se da je već obavljeno jer to sledi pre svih ovih radnji, treba da bude utvrđen javni interes odn. Vlada da donese odluku o utvrđivanju javnog interesa i postupku eksproprijacije na ovom delu.

Iskustvo sa deonice Obrenovac - Surčin: Ugovor potpisan u junu 2016., radovi krenuli u martu 2017. i to samo na mostu. Ašov nije zaboden u zemlju na ostalim delovima. Ovo je i logično, eksproprijacija nije ni imala (ili minimalno) da se radi na mostu pa se zato i krenulo ranije sa izgradnjom.

Ono što može da ohrabri, je da se ovaj projekat planira već duži period, i da kinezi sigurno već imaju neki projekat (koji treba "prepevati" na srpski, prilagoditi pravilnicima, zakonu i standardima u RS), i što je u pitanju kompanija koja sada već ima dosta iskustva u RS (most Zemun-Borča, Obrenovac-Surčin). Tako bi proces mogao da krene praktično po potpisivanju Ugovora i da se završi tamo nekad pred letnju sezonu 2018.

Mart 2018. meni deluje nerealno. A mart 2021. nadrealno.

Ideja o Preljina - Pakovraće u prioritetnom režimu je odlična, opravdana. Pitanje da li su to dogovorili sa bankom, da li su takav kredit i uzeli, jer to zahteva drugačiju dinamiku povlačenja sredstava. Jedan deo kompletno gotov pre drugog znači cash flow drugačiji, i to mora da bude i na početku svima jasno i odobreno. Koliko god kinezi izgledali darežljivi, i njihova Exim banka, realnost je sasvim drugačija. Odobravanje novca je složeno koliko i kod drugih, ako ne i komplikovanije. Svako menjanje dogovorenih pravila povlači veliko kašnjenje. Znam iz iskustva sa jednog projekta sa njima u energetici. Da li je su tako ugovarali? Hmmmmm ne verujem, ali se nadam da jesu.
 
Ispravite me ako grešim ali Crnogorci, koji su već dosta izgradili na svom autoputu (recimo završeno izlivanje 170m visokih stubova za most preko Morače kod Podgorice) i kojima je ostalo još godinu i po dana da završe ceo autoput, tj. grade ga već 2,5 godine - još uvek nisu izdali dozvole za rad na svim deonicama. Jel tako ili grešim? Ako je tako, onda nije nemoguće početi za pola godine neke radove na nekim delovima deonice, npr na tunelima recimo (ispod zemlje kao i za most preko Save ne treba mnogo eksproprijacije ;)), a da kako vreme bude odmicalo kreću da rade i na ostalim delovima. I kažem još jednom ja sam još pre par meseci čuo da se radi eksproprijacija, da se ljudi cenkanju, a da bi dobili što veće sume angažovali advokata. Jedino ako taj moj izvor nije bio u pravu. Ali ako jeste onda znači da već neko vreme ima aktivnosti oko eksproprijacije.
Možda naša draga Mira ili neko iz okoline ima više informacija da li je bilo aktivnosti oko eksproprijacija?
 
Jos da Begrad pocne vezu saobracajniceT6 Vojvodjanska ,Jurija Gagarina petlja Surcin i da se ovo kompletira e.......
 
Earthmoving pusticu "buvu" (kod nas se tako kaze) to se sigurno zna. Znam to da sam se iznenadila da je jedna osoba (ne mogu da imenujem) kupila zemlju kod nase obilaznice i pravi asfaltnu bazu(ne znam zašto ne mogu koristiti Puteve Pozega koji imaju to jako savremeno ne razumem se) , ne bi to sad radio ako ce tu tek za god i vise da se pocne rad na putevima.
 
Imajte na umu da potpisani ugovor stupa na snagu TEK pošto Eksim banka odobri finansiranje (odredba ugovora). Kada stupi na snagu, tek onda ponovo ide projektovanje. eksproprijacija be projekta ne može.

Početak radova u martu je SF. Realni rok do Požege, imajući u vidu redovna kašnjenja i prekoračenja, cenim da nije bolji od 2023-4.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491015#p491015:1wjcrr9z je napisao(la):
Branko_UE » Pet Nov 10, 2017 12:45 pm[/url]":1wjcrr9z]

Ono što može da ohrabri, je da se ovaj projekat planira već duži period, i da kinezi sigurno već imaju neki projekat (koji treba "prepevati" na srpski, prilagoditi pravilnicima, zakonu i standardima u RS), i što je u pitanju kompanija koja sada već ima dosta iskustva u RS (most Zemun-Borča, Obrenovac-Surčin). Tako bi proces mogao da krene praktično po potpisivanju Ugovora i da se završi tamo nekad pred letnju sezonu 2018.

Branko UE, Kinezima nije potreban projekat, jer ga Srbija već ima. Na osnovu arbitražne odluke ICC-a, Srbija je bila dužna da preuzme i plati projektnu dokumentaciju koju je izradio Porr. Ne mogu se setiti tačnog datuma, ali cela dokumentacvija je preuzeta tokom 2015. godine. Zašto poreski obveznici da Kinezima ponovo plaćaju za projekat?
 
Hvala Miro :)
Ako eksproprijaciju plaća Srbija, a ne kineska EXIM banka onda je ona nezavisna od ugovora sa Kinezima i može da se radi nezavisno od EXIM banke i ugovora sa njom. Zar ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491030#p491030:25w3cb7b je napisao(la):
ivchonny » Pet Nov 10, 2017 1:15 pm[/url]":25w3cb7b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491015#p491015:25w3cb7b je napisao(la):
Branko_UE » Pet Nov 10, 2017 12:45 pm[/url]":25w3cb7b]

Ono što može da ohrabri, je da se ovaj projekat planira već duži period, i da kinezi sigurno već imaju neki projekat (koji treba "prepevati" na srpski, prilagoditi pravilnicima, zakonu i standardima u RS), i što je u pitanju kompanija koja sada već ima dosta iskustva u RS (most Zemun-Borča, Obrenovac-Surčin). Tako bi proces mogao da krene praktično po potpisivanju Ugovora i da se završi tamo nekad pred letnju sezonu 2018.

Branko UE, Kinezima nije potreban projekat, jer ga Srbija već ima. Na osnovu arbitražne odluke ICC-a, Srbija je bila dužna da preuzme i plati projektnu dokumentaciju koju je izradio Porr. Ne mogu se setiti tačnog datuma, ali cela dokumentacvija je preuzeta tokom 2015. godine. Zašto poreski obveznici da Kinezima ponovo plaćaju za projekat?

Ivchonny,

Zato što je ovo projekat "ključ u ruke", po kineskom projektu i vredi toliko i toliko. Za neki drugi projekat on bi vredeo toliko i toliko, pa i projekat Alpina-Porr. Kinezi daju pare za ono što oni nude i što hoće da grade, a mi ovim Ugovorom prihvatimo (i nadam se da smo ga ispregovarali dobro). Niko nije ni rekao da RS nije uzela taj projekat i dala kinezima da oni preprojektuju, izmene, i dostave drugačiju ponudu. To mi ne znamo.
Druga stvar je da li je kompletan projekat u pitanju izrađen za potrebe bivše koncesije, u šta veoma veoma sunmnjam.

Tvoje rezonovanje je logično i opravdano, podržavam, ali stvari sa kineskim projektima ne funkcionišu tako. I mi smo radi projekat za elektranu, pa se onda pojavili kinezi, pa sve radili iz početka. Jednostavno je, koliko para toliko muzike, ili plaćaš ono što dobijaš. Može samo manje, više gotovo ne moguće.

Još jedna stvar je bitna, pošto je bila reč o koncesiji. Da li misliš da je tadašnji kandidat za koncesionara napravio vrhunski projekat ili najjeftini mogući? Šta je bio njegov osnovni interes, kvalitet ili cena? Da li je taj takav projekat bolji od projekta što nude kinezi?
 
:bash: Dajte ljudi,nemojte lupati gluposti....Nece 100-i put da rade isti projekat valjda...Skoro je Strumfeta rekla da je projekat pri kraju....NEmojte pisati budalastine zaboga..... :bash: :bash:
 
E ako je rekla ministarka... nema tu šta da se doda....

Inače, zanimljiv način komunikacije pojedinih članova foruma. Očigledno ste već dobro upoznati i informisani o ovom projektu pa da ne dužim više, odnosno da ne lupam gluposti. Vreme će pokazati... a tada će čini mi se biti mnogo iznenađenih...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491041#p491041:leagrolb je napisao(la):
MiraC » Pet Nov 10, 2017 2:04 pm[/url]":leagrolb]Niko dobro je, mislila sam da si u zatvoru, nema te ;)
Hahahaha,tu sam.....samo sam deprimiran zbog svega sto se desavalo ove nedelje....Jeste da sam od letos tvrdio da LJig- Lajkovac nece biti pusten ove godine,ali sve ovo me je bas dotuklo..... :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491034#p491034:10rt8piy je napisao(la):
Branko_UE » Pet Nov 10, 2017 1:38 pm[/url]":10rt8piy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491030#p491030:10rt8piy je napisao(la):
ivchonny » Pet Nov 10, 2017 1:15 pm[/url]":10rt8piy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491015#p491015:10rt8piy je napisao(la):
Branko_UE » Pet Nov 10, 2017 12:45 pm[/url]":10rt8piy]

Ono što može da ohrabri, je da se ovaj projekat planira već duži period, i da kinezi sigurno već imaju neki projekat (koji treba "prepevati" na srpski, prilagoditi pravilnicima, zakonu i standardima u RS), i što je u pitanju kompanija koja sada već ima dosta iskustva u RS (most Zemun-Borča, Obrenovac-Surčin). Tako bi proces mogao da krene praktično po potpisivanju Ugovora i da se završi tamo nekad pred letnju sezonu 2018.

Branko UE, Kinezima nije potreban projekat, jer ga Srbija već ima. Na osnovu arbitražne odluke ICC-a, Srbija je bila dužna da preuzme i plati projektnu dokumentaciju koju je izradio Porr. Ne mogu se setiti tačnog datuma, ali cela dokumentacvija je preuzeta tokom 2015. godine. Zašto poreski obveznici da Kinezima ponovo plaćaju za projekat?

Ivchonny,

Zato što je ovo projekat "ključ u ruke", po kineskom projektu i vredi toliko i toliko. Za neki drugi projekat on bi vredeo toliko i toliko, pa i projekat Alpina-Porr. Kinezi daju pare za ono što oni nude i što hoće da grade, a mi ovim Ugovorom prihvatimo (i nadam se da smo ga ispregovarali dobro). Niko nije ni rekao da RS nije uzela taj projekat i dala kinezima da oni preprojektuju, izmene, i dostave drugačiju ponudu. To mi ne znamo.
Druga stvar je da li je kompletan projekat u pitanju izrađen za potrebe bivše koncesije, u šta veoma veoma sunmnjam.

Tvoje rezonovanje je logično i opravdano, podržavam, ali stvari sa kineskim projektima ne funkcionišu tako. I mi smo radi projekat za elektranu, pa se onda pojavili kinezi, pa sve radili iz početka. Jednostavno je, koliko para toliko muzike, ili plaćaš ono što dobijaš. Može samo manje, više gotovo ne moguće.

Još jedna stvar je bitna, pošto je bila reč o koncesiji. Da li misliš da je tadašnji kandidat za koncesionara napravio vrhunski projekat ili najjeftini mogući? Šta je bio njegov osnovni interes, kvalitet ili cena? Da li je taj takav projekat bolji od projekta što nude kinezi?

Branko UE, ima smisla i to što ti kažeš. Što se kvaliteta projekata tiče, tu informaciju nemam, jer mi to i nije struka.

Ali s druge strane sve je stvar pregovora. Možda je nešto moglo da se upotrebi. Znam da je inženjer Porr-a isticao taj snimak iz vazduha kao nešto najvrednoje od svega tu, ali predstavnici Ministarstva vidno nisu bili zainteresovani za to. Pretpostavljam da bi to značajno olakšalo projektovanje i izgradnju.
 
Ivchony, to sa 60 tacaka po metru kvadratnom je velika budalastina. Potrebna gustina snimanja je daleko manja i morala je biti uradjena jos pri prvom projektovanju, a mozda i pre, tako da sigurno taj snimak nije nesto sto moze pomoci ili odmoci sada.
 
Ivchony,
Aeksandar je već odgovorio. Ne vidim šta tu ima vredno da bi bili preterano zainteresovani i da se neko sekira zbog njihovog projekta, kada su očigledno znali da je opcija sa kinezima jedina moguća. To snimanje koje pominješ, verovao ili ne, radi se kod nas odavno već i za objekte manje vrednosti i složenosti od AP.

Druga stvar, tiče se prestiža i sujete u svetu velikih infrastrukturnih projekata. Tako velika kompanija kao što je CRBC, neće da radi po projektima i istrtažnim radovima drugih firmi, naročito ako mora da garantuje za radove, a po Ugovoru sigurno mora da garantuje.
A pogotovo to nije naš interes, nama se ne ispalti da imamo loš, odnosno nepouzdan i neproveren projekat, koje su radile firme koje ne možeš više da uhvatiš ni za rep. Šta da radi ako bude problem pa mora da se menja trasa AP ili neki veliki dodatni radovi. Ko će to da plati tada?!
Ovako kinezi su odgovorni za projekat i radove. To je jedna od najvećih prednosti projekata tipa "ključ u ruke".
 
Na RTS radi se i petlja Pozega sa odvajanjem za Kotroman ,radi se i glavni projekat CIP
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491048#p491048:1c593xz2 je napisao(la):
AleksandarGrf » Pet Nov 10, 2017 2:22 pm[/url]":1c593xz2]Ivchony, to sa 60 tacaka po metru kvadratnom je velika budalastina. Potrebna gustina snimanja je daleko manja i morala je biti uradjena jos pri prvom projektovanju, a mozda i pre, tako da sigurno taj snimak nije nesto sto moze pomoci ili odmoci sada.

"Budalaština" je relativan pojam. Elem, samo sam preneo stav osobe koja je radila na tome, i koja je stručna i upućena, što ja nisam.

Na kraju, bilo kako bilo, poreski obveznici su platili nešto što se neće iskoristiti, a košta bar 1km autoputa, ako ne i više.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491064#p491064:3gmkudzy je napisao(la):
mekbejn » Pet Nov 10, 2017 3:06 pm[/url]":3gmkudzy]samo jedno glupo pitanje: kako se sa sa ovog slepog zavrsetka AP kod Pozege dolazi dalje do puta ka Uzicu, Zlatiboru itd?
Izlazi se na put za Arilje i Ivanjicu, pa se ide ka Pozegi i na rampi se skrece ka Zlatiboru.
 
Vrh