Nadam se da mi neće biti zamereno, ali pošto je tema Koridor 11 i auto-put ka moru, a njega, jel'te, neće biti barem još deceniju, mislim da tema dozvoljava da raspravljamo i o alternativama istog.
Dakle:
@Earthmoving:
Ja idem ka Jabuci I Pljevlji, ne na Brodarevo, Laki. Zapravo za sve nas koji ne idemo u Budvu ili juznije, tj. koji idemo u Boku je pitanje da li će nam crnogorska deonica autoputa išta značiti kad se završi 2019-e. Jer ja od Pljevlje do Boke stignem za 3 I po sata, fin put, bez guzve, doduse sa dva zeznuta krivudava dela kod Savnika I Tare ali I to mi je bolje nego da se zaglavim u Podgorici (prosle godine sam se zezno pa sam neki semafor cekao 20 minuta) plus da puzim od Budve do Boke jos sat vremena (onako umoran posle xy sati puta sam hteo da placem od muke). Plus guzva kroz Bijelo Polje... pa cak I da se od Mateseva do Podgorice stigne za 30 minuta, opet mi dodje slicno ko ova 3 I po sata preko Zabljaka ali sa mnogo manje guzve I stajanja. Jos cu videti za varijantu do Podgorice, pa da onda skrenem ka Niksicu pa Risnu (kad bi bio gotov ceo autoput 4h do Pg, pa jos 1,5h preko Niksica do Risna, znaci 5,5 sati, mozda bi bilo I najprohodnija do Boke I recimo Hn), mozda I ta varijanta mi bude u igri kad zavrse Matesevo-Pg, samo da izbegnem haos kroz I posle Budve. A zamisli tek kad se zavrsi autoput , pa dodje jos vise vozila, pa cep u Budvi leti, ne mozes proci, niti se parkirati. A ne vidim da ce skoro resiti saobracajni problem jer em je sve vec I u planinama izgradjeno pa nema prostora za novu magistralu, em bi njena gradnja u brdima iza naselja bila skupa, em je sad eksproprijacija preskupa, pa tesko ista od resenja problema.
Rodbinski sam vezan za BD, idem dole počesto, a samo ove sezone sam igrom slučaja išao 7 puta, na po 3-4 dana, u periodu maj-oktobar i gledao sam svakog puta da "upoznam domovinu da bih je više voleo", pa evo nekih mojih opservacija na temu:
Borova Glava je majka Mara za užas koji sledi na deonicama Kokin Brod-Bistrica i Prijepolje-GP Gostun. Redovno, ali redovno se nacrtaju šleperi, trake su 1+1 sa dugim punim linijama, policija danonoćno snima ( pogotovo Prijepoljci :twisted: ). U Bistrici je ovog leta bio i semafor na nekom klizištu. GP Gostun je sramota za Srbiju, Srbe i sve narode koji ovde žive. Par kontejnera razbacanih po livadi, ne zna se ko pije ko plaća, redovi kamiona po nekoliko stotina metara. Dugo vremena, barem 2 god., je asfalt na srpskom delu "ničije zemlje" bio izgreban i spreman za asfaltiranje Cg GP Dobrakovo takođe ima te redove ( na momente si primoran da kreneš u duuugu vožnju suprotnom trakom ) ali barem sam prelaz liči na nešto i dobro je organizovan. Možemo da pričamo šta hoćemo, Crnogorci rade i grade svoje puteve i ja im na tome skidam kapu. Samo u periodu 2013-2017. na deonici GP Dobrakovo-PG-BD, ono što sam ja primetio: kružni tok u Ribarevini ( B.Polje-Berane-PG ), proširenje puta na usponu od BP ka Mojkovcu, pa još jedno proširenje uspona na prevoj Krstac ( neposredno pred MK ), sređivanje galerije i raskrsnice za Kolašin, širenje tunela u kanjonu Morače, trenutno je u izradi tunel Brajići ( put CT-BD, litica odakle se prvi put vidi more ), kompletno saniranje klizišta na litici iznad BD, kružni tok na Zavali u BD, širenje magistrale u BD itd.itd. Izgradnju mosta i tunela za AP u Bioču, preko Morače, da ne spominjem.
Alternativa preko GP Jabuka i Pljevalja nije loša, mada je put Prijepolje-Jabuka poprilično šaren. Mada, za HN i Boku mnogo bolja varijanta nego preko BD, pogotovo sad kad završe kružni tok u Vilusima. Za moj ukus, malo je traljavo projektovana obilaznica oko NK, jer se ipak ulazi u naseljeno mesto pa ima i nekih petlji malo zakovrnutih. A mogli su da kompletno zaobiđu naselja.
Moj ubedljivi favorit je varijanta UE-Višegrad-Foča- GP Šćepan Polje- Plužine- NK- Boka. U mojoj izvedbi, to je čak varijanta BG-VA-B.Bašta-Tara-Kremna-VG... Nema saobraćaja, nema šlepera, priroda fantastična, smaragdna Drina. Ono što kvari sreću ovoj varijanti jeste Goražde sa njihovom drndavom radarskom kontrolom i deonica Foča-GP Šćepan Polje koju su zbog HE Buk-Bijela, osakatili, unakazili, suzili i žali Bože šta sve ne. Asfalt bačen preko oranja, konstantna brzina 40km/h u dužini nekih 40km, ali kad se to preboba i uđe u CG put je kao staklo, a od Plužina do Nikšića skoro da nema nijedne kuće.
Ljubiteljima avanture predlažem varijantu UE-(BB)-VG-Foča-Gacko-Bileća-CG-Vilusi-Boka. U mojoj izvedbi to je na žalost bila vožnja i preko Bioske, sa posetom Kadinjači pa sam je zbog toga i Tjentišta prozvao "partizanska ruta". Nešto uži put od Foče do Tjentišta, zatim odličan tunel Čemerno ( najduži u RS i BiH ), deonica bez šlepera ( sa dosta radara ) i veliko razočarenje GP-om Bileća. I s jedne i s druge strane, usko, uzbrdica, katastrofa. Od GP do Vilusa put je uzak pa širi, pa još širi i zatim se izađe na džadu Trebinje-NK koja je normalne širine 1+1.
Još većim ljubiteljima adrenalina i graničnih prelaza na malom rastojanju, a na kojima nema žive duše, predlažem pravu poslasticu, varijantu UE-GP Kotroman/Vardište-Štrpci-Uvac-GP Ustibar-Sastavci-Bučje-GP Čemerno (Krnjača)- Pljevlja- Žabljak itd. ... Ovo je svojevrsna papazjanija koja nam sasvim priliči. Izlazi se iz Srbije, ulazi u RS, prolazi se tik pored GP Uvac, pa u Ustibru izlazi iz RS, ulazi u Srbiju, pa se vozi 10ak km kroz RS, ali bez GP i carine, pa se vraća u Srbiju, takođe bez GP i nakon nekih 30ak km dolazi na GP Čemerno ( Srbija-CG) gde postoji samo jedan crnogorski kiosk ( srpske rampe nema). Ovde nema carinika, samo policija radi. Put od Ustibra do CG, 30-40ak km, je klasičan seoski put u zemlji Srbiji, krivudav, mestimično ulegao i šaren, ali generalno OK. Ova varijanta može da se izvede i preko Zlatibora-Borova Glava-Kokin Brod-Pribojska banja-Priboj-GP Uvac- GP Ustibar-itd.
Imao sam i jedan promašaj. Krenuo sam preko Divčibara i Požege ( moja standardna alternativa Ibarskoj ) pa okrenuh na Ivanjicu, Javor i Sjenicu, nadajući se da ću preko Sjenice i Miloševog Dola moći u Prijepolje pa dalje na GP Gostun. Od Ivanjice do ulaska na teritoriju SO Sjenica, put je loš, neravan, žali Bože prelepe prirode. Kako se uđe u SO Sjenica ( selo Kladnica ) put je fantazija do pred samu Sjenicu pa zatim ka Aljinovićima. Tu nastupa moje razočarnje: Ne postoji asfaltirani i pristojan put Sjenica-Prijepolje,već je to "uzorani makadam nagrižen zubom vremena". Posle 100ak metara vidim sa čim imam posla, nazad na asfalt, preko Zlatara na Novu Varoš i dalje poznatom džadom.
@Nikolino
Vracali smo se u nedelju popodne i magistralom je izmedju Stepojevca i Meljaka bila takva kolona da se vozilo najvise 30-40, a vrlo cesto je bilo i stani kreni. Ja vise ne mogu psihicki da podnesem da magistralom idem kod mojih. Nadam se da ce pustiti autoput sto pre, jer u suprotnom ja ne mrdam magistralom vise.
Ne znam odakle ideš ka BG i u koji deo BG, ali na kružnom toku pre Stepojevca ili levo ili desno.
Levo-ideš pored kopova i pravo u Stubline ( put Ub-Obrenovac ) i skreneš desno ka Obrenovcu. Posle možeš a) Barič-Umka-Čukarica b) Boljevci-Jakovo-Surčin-N.Bgd/Zemun.
Desno- pravo do kraja, opet desno pored TE Kolubara A, odmah iza TE levo, pa kod putokaza "Sokolovo" levo i ideš pravo kako te put vodi- Arnajevo-Beljina-Barajevo- presečeš Ibarsku u Lipovici-Sremčica-Železnik-Čukarica...
U Stepojevcu na semaforu levo- Konatice-Mislođin-Barič-Umka... Ali je put u katastrofalnom stanju.
Nadam se da vas ne udavih. Preterano :kk: