Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo da ja kazem gde treba...

Ceo E75 kroz Srbiju treba i trebao je da bude autoputizovan u potpunosti još pre 10 godina.
E70 Takođe.
Od BG do CG granice je trebao vec par godina da postoji autoput, a da radovi ka granici sa BiH budu vec pri kraju.
Preljina pojate je takođe već trebao da bude autoput.
Potrebno je izgraditi brzi put Beograd - Zrenjanjanin - Kikinda, tj. izgraditi samo još dve trake, a postojeće dve pretvoriti u jedan smer. I malo parče brzog puta između Zrenjanina i Novog Sada da se ZR direktno spoji na E75.
Autoput Novi Sad - Ruma - Sremska Mitrovica - Šabac - Loznica- Valjevo - spoj na K11 je trebao gledajuci od NS da je stigao bar do Loznice sa radovima.
Brzi put Kragujevac - E75 naravno trebao odavno da bude gotov.
Obilaznica oko BG u punom profilu auto puta...mislim da je svaka reč suvišna.
 
Ovako izgleda moja idealna mreža autoputeva po Srbiji i okolnim zemljama. U tom slučaju dužina autoputeva bi nam bila oko 1.900 km. Pare za održavanje bi se dobijale tako što bi pri registraciji svako platio godišnju vinjetu u iznosu od 100 evra za automobile i više za kamione i autobuse. Od toga bi moglo godišnje da se prihoduje oko 200 miliona evra, to bi verujem bilo dosta za održavanje. Jer treba imati na umu da, kad se radi održavanje autoputa na svakih 10-15 godina (u zavisnosti od prometa) to je višestruko jeftinije nego kad se gradi nov autoput. Znači godišnje bi trebalo popravljati (skidanje i stavljanje novog asfalta, eventualno poneke dublje sanacije, odroni i sl.) oko 150-200km autoputeva. Plus moglo bi se prihodovati oko 100 miliona evra od stranog tranzita i odatle bi se vraćali krediti, a kasnije bila čista zarada. Ako 10.000 običnih puteva nam nije teret koji ne prihoduju dinara od putarina, ne vidim zašto bi ovi autoputevi koji dobro prihoduju bili problem. Ove godine sa ovim putarinama i naplatnim mestima pretpostavljam da će prihodi od putarina biti oko 200 miliona evra. Sa duplo većom mrežom, ti prihodi se ne bi usdvostručili jer su u pitanju deonice nižeg prometa ali bi promet usled bolje povezanosti sa okolnim zemljama, većom mobilnosti domaćeg stanovništva, više transportnih i logističkih firmi... bio 50% veći, dakle ukupno oko 300 miliona evra po sadašnjim parametrima. Naravno, ti parametri, cene putarina, promet i slično će se menjati tokom godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478470#p478470:2a7wfu12 je napisao(la):
Earthmoving » 18 Sep 2017 10:02 am[/url]":2a7wfu12]Ovako izgleda moja idealna mreža autoputeva po Srbiji i okolnim zemljama. U tom slučaju dužina autoputeva bi nam bila oko 1.900 km.
I, u tom slucaju bi Srbija imala 1.7 puta vise km autoputa po glavi stanovnika nego Nemacka ili 5.9 puta vise km autoputa od Nemacke gledano po povrsini zemlje.

Zato je Nemacka tamo gde jeste, a mi ovde gde jesmo bez ikakve perspektive da ikada izadjemo iz blata.

Nemojte me pogresno razumeti, voleo bih ja da mi imamo toliko autoputeva, ali smo jako siromasna zemlja i novac se mora trositi veoma racionalno i tamo gde je najpotrebniji, a ne tamo gde nam emocije govore.
 
Mislim da mi imamo veći tranzitni potencijal po glavi stanovnika od Nemačke. Takođe, Nemačka ne naplaćuje (bar do skoro nije) autoputeve pa nema prihode od njih kao mi, tako da taj prihodni&rashodni deo nije uporediv sa nama.
Nemačka ima površinu oko 360.000 km2, a Srbija na teritoriji koju sam računao oko 77.500 km2 (dok ne povratimo Kosovo, sa kojim je 88.000). Znači Nemačka površina je 4,5 puta veća od Srbije. Nemačka ima oko 13.000 km autoputeva (trenutno), a ja predlažem da Srbija ima oko 2.000 km (trebalo bi oko 20 godina dok se svi na slici ne izgrade). Znači pod uslovom da Nemačka ne izgradi više ni 1 km autoputa ona bi i dalje imala 6,5 puta dužu mrežu, a svega 4,5 puta veću površinu, čime bi ona i dalje bila duplo više isprepletana mrežom autoputeva od Srbije.
I na kraju ne treba se više porediti sa Nemačkom prepunom problema sa imigrantima i čija glavna industrija tehnologija vozila sa unutrašnjim sagorevanjem je na izdisaju, jer dolazi nova era elektrokola gde Nemci nisu tolko važni kao u današnjoj naftnoj tehnologiji.
 
Kao neko ko je iz saobraćajne struke, nadam se da mogu da ja kažem poneku na ovu temu.
Po mom mišljenju, gledati na razvoj infrastrukture, a u okviru toga na razvoj putne infrastrukture bez sistemskog (tj. sveobuhvatnog) pristupa je zaista potencijalno opasno i lako može pri zaključivanju odvesti u pogrešnom smeru. Oni koji stvar posmatraju izolovano, ne shvataju izgleda sistem povratne sprege. Saobraćajne potrebe opravdavaju put, ali isto tako i put generiše i privlači novi saobraćaj. Nije potrebno biti veliki stručnjak pa videti pustoš širom Srbije koja je dobrim delom uzrokovana i nedostatkom odgovarajuće infrastrukture, pa sve do političkih implikacija. Na primer, na stranu to ko je ovde bio za ili protiv npr. otcepljenja CG, ali da li zaista mislite da bi to išlo isto kao što je išlo da je npr. postojao decenijama autoput do južnog Jadrana sa pripadajućom putnom mrežom? Ja sam siguran da ne bi. Dobri, brzi i bezbedni putevi su krvotok jedne države. Bez toga nema nikakvog razvoja, nema života.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478470#p478470:3aq7hant je napisao(la):
Earthmoving » Pon Sep 18, 2017 10:02 am[/url]":3aq7hant]Ovako izgleda moja idealna mreža autoputeva po Srbiji i okolnim zemljama. U tom slučaju dužina autoputeva bi nam bila oko 1.900 km. Pare za održavanje bi se dobijale tako što bi pri registraciji svako platio godišnju vinjetu u iznosu od 100 evra za automobile i više za kamione i autobuse. Od toga bi moglo godišnje da se prihoduje oko 200 miliona evra, to bi verujem bilo dosta za održavanje. Jer treba imati na umu da, kad se radi održavanje autoputa na svakih 10-15 godina (u zavisnosti od prometa) to je višestruko jeftinije nego kad se gradi nov autoput. Znači godišnje bi trebalo popravljati (skidanje i stavljanje novog asfalta, eventualno poneke dublje sanacije, odroni i sl.) oko 150-200km autoputeva. Plus moglo bi se prihodovati oko 100 miliona evra od stranog tranzita i odatle bi se vraćali krediti, a kasnije bila čista zarada. Ako 10.000 običnih puteva nam nije teret koji ne prihoduju dinara od putarina, ne vidim zašto bi ovi autoputevi koji dobro prihoduju bili problem. Ove godine sa ovim putarinama i naplatnim mestima pretpostavljam da će prihodi od putarina biti oko 200 miliona evra. Sa duplo većom mrežom, ti prihodi se ne bi usdvostručili jer su u pitanju deonice nižeg prometa ali bi promet usled bolje povezanosti sa okolnim zemljama, većom mobilnosti domaćeg stanovništva, više transportnih i logističkih firmi... bio 50% veći, dakle ukupno oko 300 miliona evra po sadašnjim parametrima. Naravno, ti parametri, cene putarina, promet i slično će se menjati tokom godina.
file.php

odlicno! ja bih dodao jos samo jednu vezu-najblizu izmedju beograda i bukuresta, ili izmedju negotina i sl. Jer je Bukurest prelep grad, a to bi itekako znacilo i samim rumunima koji ideu ka slo i i italiji, inace ih u italiji ima dosta. steta sto ogromna rumunija od preko 20 mil stanovnika nema ni jedan autoput da valja, sem konstanca-bukurest. Kolega razmislja kao da svi imamo kolektivnu svest tipa Svedjani (meni ce biti bolje, samo ako mom bliznjem bude bolje i radicu na tome). mi nismo takvi, nama je u biti samo prevara i muvanje i grabljenje za sebe, bez obzira na ostale. TI Svedjani i Norvezani i Finci bi sve dali da imaju geolokaciju kao mi. mi to ne znamo da iskoristimo, tj namerno ne zelimo, jer radimo da zgrabimo za sebe samo, da ukrademo i da aminujemo sve sto strani faktor naredi. Zasto i mi ne bi mogli da povecavamo putarinu tokom sezone, kao Hrvati? zasto da ne naplatimo Turcima vise? Zasto da npr ne nudimo na TAG strancima za 4000 din? ben aje ona reklama za TAG u poluraspalom pezou. Cudi me da nije krenula lavina hejterskih komentara na predlog da se daje 100 evra za vinjete pri registraciji. Ko ne moze da izdvoji tj da se precizno izrazim, ne zeli iz inata da da 100 evra godisnje za putarinu i 2200 za TAG, ne treba ni da vozi kola. Losa putna mreza je samo donekle opravdanje da se ne kupi TAG. Jedva cekam slucaj kao na rampi Mali Pozarevac, kad je covek drsko i bezobrazno namerno uso u ENP traku. Dakle, otvorio je prozor pre ulaska u rrampu i ispruzio ruku sa novcem u nadi da ce bahato proci. onda je cekao 5 minuta da dodje zena. pa ona uzela pare. pa onda otisla do svoje kucice da mu usitni. pa to trajalo 5 minuta jer je imala druge klijente. pa se on u medjuvremenu dvoumuio dal da se vrati unazad. pa onda ona dosla i vratila mu kusur. i tako 15 minuta se cekamo u ENP traci. ja za takve nosim krutu rudu u gepeku, pa da vidimo ko ce na robiju a ko u hitnu :evil:
 
i u ime Boga, dokle vise da govorimo o isplativosti autoputeva? da li ste ljudi normalni? jutros sam u 04h krenuo iz Beograda za Cacak, i kamioni i busevi lete u makazice po magli kao ludi. Treba li nekome licno da se nesto ne daj Boze desi na toj prokletoj ibarskoj da konacno prizna autoput bez obzira na ekonomsku racunicu? da li ste vi ludi il sam mozda ja? Autoput nema alternativu i kraj!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478453#p478453:msptykwh je napisao(la):
JoeBG » Pon Sep 18, 2017 10:19 am[/url]":msptykwh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478447#p478447:msptykwh je napisao(la):
Branko_UE » Pon Sep 18, 2017 9:33 am[/url]":msptykwh]Totalni off. Ne zaslužuje odgovor. Provokacija.
Lepo je imati svoje mišljenje i stav, ali površnost koju si pokazao sa više rečenica, te ne kvalifikuje da diskutuješ o stvarima koje ne poznaješ dovoljno.
Mislim naravno na dobrog samarcanina.

Vidi se da si nov ovde. Ja njegove postove uopste ne citam.
te]
I ja sam nov...čije postove da ne čitam, da ne gubim vreme na budalaštine. ...
 
samo za one koji čitaju moje postove... :)
zapadna Srbija nije bila tako kažnjena kako neki navode.
južna srbija dobija AP ovih godina...
imala je zapadna srbija 40 god ranije a i dan danas ima jedan skadar na bojani, jednu divnu ideju koja se od starta znalo da će biti neisplativa.
žilu kucavicu koja povezuje dva brata, dva oka u glavi, srbiju sa CG i morem.
ime joj je pogađate, pruga bg-bar.
neverovatne su pare slupane u tu prugu. nestvarne. pare cele SFRJ, ne (samo) pare zapadne srbije.
politička odluka bila, znalo se da je neisplativo, postojala struka i tada.
nije bila ispaltiva čak ni mnogo jačoj ekonomiji i industriji SFRJ a kamo li nama posle svih ratova.
dok je bila nova solidno je funkcionisala, neisplativo ali lepo.
putovao narod (naši roditelji) pristojno 10tak god
a onda je počela da propada pod zubom vremena i neodržavanja.
ne zbog prevelikog prometa ili habanja.
a održavanje skupo (sve tunel pa most)..
i sada je imamo ali je u jadnom stanju.
još uvek plaćamo kredite za nju uzete.
pogledajte samo železničku stanicu na čuvenom zlatiboru na šta liči.
kao u kaubojski filmovima napušteni grad.
da li je realno da je užičani ne koriste za odlazak na zlatibor, to im je skoro kao metro do zlatibora.
da je nemaju, bilo bi: eh da je imamo pa da svaki dan idemo na kafu na zlatibor, sednemo u voz i za 20 min smo na zlatiboru...
u ovakvom stanju ta pruga nikome ne treba, nema koristi.
a da se ulože pare u rehabilitaciju ili neki novi kolosek, neisplativo je.
velike su pare potrebne, a dokazano je u praksi da je neisplativo
bacaju se pare na njeno saniranje da bi uopšte bila prohodna, a onda se nema za vozove pa se njome kreću krntije.
pat pozicija.
tako bi bilo ili će biti i sa K11 preko peštera i CG gudura.
ali znam to je pičao o štednji, to je off,to nas boli.
dajte ipak da trošimo, kad već nemamo, to je cool.
bolje se osećamo.
putevi su nam krivi što vozimo u makaze i ubijamo jedni druge...
uništimo te puteve i sagradimo bolje da bismo bolje vozili i lepše se osećali...
 
meni je 50 posto kriva ibarska a 50 posto bahat vozac sto mi leti u makazice. Na autoputu toga nece biti, bicu sigurno bezbedniji. vec sad sam krenuo da skupljam 100 000 din da uplatim na tag kako bih bio bio spreman kad se otvori put surcin cacak 2019-e(nadam se), i da dobijem popust 10 posto na to. idem svake nedelje cacak-beograd, barem 4-6 puta mesecno i to ce biti oko 400 evra godisnje za moje potrebe za putarinu :gobb: . neko potrosi ove pare na cigare, neko na lepe zene :sesir: zenu lepu imam, dakle, trosim na putarinu :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478607#p478607:2rtck1jf je napisao(la):
msksim1 » Pon Sep 18, 2017 6:53 pm[/url]":2rtck1jf]i u ime Boga, dokle vise da govorimo o isplativosti autoputeva? da li ste ljudi normalni? jutros sam u 04h krenuo iz Beograda za Cacak, i kamioni i busevi lete u makazice po magli kao ludi. Treba li nekome licno da se nesto ne daj Boze desi na toj prokletoj ibarskoj da konacno prizna autoput bez obzira na ekonomsku racunicu? da li ste vi ludi il sam mozda ja? Autoput nema alternativu i kraj!

To je problem svih foruma, zasto nijedna diskusija ne vredi 5 para. Svi ulecu kao padobranci i ne citaju nista.

Da li bi bio ljubazan da nam svima pojasnis kako se ulece u makazice kroz dzersi betonsku barijeru na putu rezervisanom za saobracaj motornih vozila?

Ne znam vise kojim jezikom da objasnim. Ovo sve je kao da vozite razdrndan jugo star 100 godina sa platom 500 evra. I kad hocete da zamenite auto, vodi se diskusija da li polovan megan ili nov BMW. Ja sam ovaj sto propagira megana a vi ste ovi sto mi objasnjavate da je BMW bolji. :D I jos ga poredite s jugom, bas diskusija na nivou...

U stvari se najbolje po ovoj temi vidi zasto vlast radi to sto radi. Oni sa normalnim inzenjerskim metodama do naroda ne mogu da dopru sve i da hoce. Ali zato koriste magicne reci-pruga 200 na sat, autoput, Beograd na vodi. I sve bude u redu. A dugove ce vratiti neko drugi. :violina:

No, polako, dok ne vidim tu grdosiju do Boljara nije nista strasno. Videcemo kuda ce zaista da skrene put posle Pozege.
 
Tvoja zadnja dva posta imaju neku teatralnost, sto je uredu cak su mi simpaticni, pa me privlace. Pokusavas da budes glas razuma, racionalan, ali te stavove branis sa iskrivljenim cinjenicama, ne proverenim ili poluinformacijama, populistickim poklicima, itd. Onda to ispada da si svemu protivan. A mozda i jesi... sa takvima nema smisla diskutovati.

Medjutim, ovim si prevazisao i prethodni post.
Cim sam video da pominjes UE i Zlatibor, morao sam da procitam i da reagujem.
To sto si napisao za odlazak vozom na kafu na Zlatibor je fenomenalno, skoro da je dostiglo ono da su svi veci gradovi u Srbiji vec pokriveni AP. Za tvoju informaciju, a mozes vrlo lako i na gmaps da proveris, Zeleznicka stanica Zlatibor je udaljena 10 km od centra Zlatibora. Tako da put na jednu kaficu od 20 min nije realan ni sa TGV-om. Bar pogledaj osnovne inf. pre nego sto pustis post.

Ali nije problem, citacu tvoje postove i dalje ;)
 
Covek "dobri_samaricanin" se sve vise i vise ukopava :D

Jos jednu stvar da dodam na prugu, Fiat je proglasen ove ili prosle godine nisam siguran za najveceg srpskog izvoznika. Svi ti Fiat 500 auti koji su se proizveli i koji su otisli za italiju i tako dalje imali su trazu prugom Kragujevac - Pozega - Bar pa u kontejnere za dalji transport u svet.


Pomogni srbiji uzmi kartu u jednom pravcu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478634#p478634:1kvp5n4o je napisao(la):
AleksandarGrf » Pon Sep 18, 2017 7:46 pm[/url]":1kvp5n4o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478607#p478607:1kvp5n4o je napisao(la):
msksim1 » Pon Sep 18, 2017 6:53 pm[/url]":1kvp5n4o]i u ime Boga, dokle vise da govorimo o isplativosti autoputeva? da li ste ljudi normalni? jutros sam u 04h krenuo iz Beograda za Cacak, i kamioni i busevi lete u makazice po magli kao ludi. Treba li nekome licno da se nesto ne daj Boze desi na toj prokletoj ibarskoj da konacno prizna autoput bez obzira na ekonomsku racunicu? da li ste vi ludi il sam mozda ja? Autoput nema alternativu i kraj!

To je problem svih foruma, zasto nijedna diskusija ne vredi 5 para. Svi ulecu kao padobranci i ne citaju nista.

Da li bi bio ljubazan da nam svima pojasnis kako se ulece u makazice kroz dzersi betonsku barijeru na putu rezervisanom za saobracaj motornih vozila?

Ne znam vise kojim jezikom da objasnim. Ovo sve je kao da vozite razdrndan jugo star 100 godina sa platom 500 evra. I kad hocete da zamenite auto, vodi se diskusija da li polovan megan ili nov BMW. Ja sam ovaj sto propagira megana a vi ste ovi sto mi objasnjavate da je BMW bolji. :D I jos ga poredite s jugom, bas diskusija na nivou...

U stvari se najbolje po ovoj temi vidi zasto vlast radi to sto radi. Oni sa normalnim inzenjerskim metodama do naroda ne mogu da dopru sve i da hoce. Ali zato koriste magicne reci-pruga 200 na sat, autoput, Beograd na vodi. I sve bude u redu. A dugove ce vratiti neko drugi. :violina:

No, polako, dok ne vidim tu grdosiju do Boljara nije nista strasno. Videcemo kuda ce zaista da skrene put posle Pozege.


sorry, nisam se precizno izrazio, jutros sam isao Ibarskom do Ljiga, a od lJiga ka Cacku autoputem. U Dudovici je bio bus kamikaza i negde nakon skretanja za Lajkovac kamion kamikaza. Bilo je ozbiljne magle na par mesta. Nisam mislio na probijanje dzersi ograde na autoputu. Od sada, snimci iz kola sa dash cama, nema lazi nema prevare. Pa vidite koliko vam je dobra Ibarska, svi vi koji je volite i koji hejtujete autoban:)
 
i ajde da se sto preciznije izrazim: bahati, losi i nesposobni vozaci vise dolaze do izrazaja na Ibarskoj nego na autoputu. Dakle, ne mrzim Ibarsku kao sam put, vec sto na njoj dolaze svi rizici do izrazaja, daleko vise nego na autoputu
 
Meni nikako nije jasno da nesto sto su rimljani shvatili pre 2000 godina, pa su pravili puteve gde god su dosli, pojedini I dan danas u 21 veku ne razumeju. U to doba, rimski poplocani putevi se mogu smatrati ekvivalentom danasnjih autoputeva. Da nisu rimljani mozda brojali saobracaj, pa gledali isplativost?

Najveci infrastrukturni projekat u istoriji su americki "interstate "autoputevi. Sa duzinom of oko 46000 milja mogu skoro dva puta da opasu zemlju. Odluka da se nakon drugog svetskog rada drzave povezu autoputevima i omoguci przi transport ljudi i dobara nije donesena samo iz ekonomskih razloga, nego i iz politickih zbog pojave separatizma u pojedinim drzavama. Do tada su drzave bile povezane zeleznicom a postojeci autoputevi su povezivalil gradove unutar drzava. Inspirisani nemackim autputevima 1956 potpisan je Federal-Aid Highway Act. Taj projekat jos uvek traje, a ukupan cost je astronomski. Na nekim of tih autputeva sretnes vozila na svakih par kilometara, ali niko ne postavlja pitanje opravdanosti. Jer ljudi shvataju.

Ne treba ici do amerike da bi imao primer. Hrvartska je odmah nakon prestanka rata povezala drzavu autoputevima. Takodje iz politickih razloga. Pogledajte politicku klimu u Istri i Dalmacije pre, i posle, izgradnje autputeva. Plus sekundarna ekonomska dobit koja je prizasla iz toga.

Podrzavam izgradnju autputeva prema Bosni kao preko Sandzaka. Koliko god da nas kosta taj kilometar autputa, mnogo je manje od cene koju bi platili za jedan jedini minut nestabilnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478646#p478646:67nu4beo je napisao(la):
srdjanprpa » Pon Sep 18, 2017 9:26 pm[/url]":67nu4beo]Covek "dobri_samaricanin" se sve vise i vise ukopava :D

Jos jednu stvar da dodam na prugu, Fiat je proglasen ove ili prosle godine nisam siguran za najveceg srpskog izvoznika. Svi ti Fiat 500 auti koji su se proizveli i koji su otisli za italiju i tako dalje imali su trazu prugom Kragujevac - Pozega - Bar pa u kontejnere za dalji transport u svet.


Pomogni srbiji uzmi kartu u jednom pravcu...
misliš li da to što su izvezli automobile železnicom čini tu prugu profitabilnom?
misliš li da ih ne bi izvezli da te pruge nema npr?
da napravimo najgori AP koji možete zamisliti, a bude pun rupa i zavejan 6 meseci u godini i dalje će neka vozila tuda ići.
kao što i sada idu magistralnim putem.
ali pitanje isplativosti ne odlučuju pojedinačni primeri.
namerno sam stavio primer železničke pruge koja je neophodna bez koje industrija ni u 20tom veku nije mogla.
bez AP itekako može kao što je i SFRJ mogla.
 
A sto toliko agresivno napadate dobrog samaricanina?
Ok, zar nema covek pravo da ima drugacije misljenje?
Ja se u jednom delu ne slazem sa njim, ali bih svakako bio izuzetno oprezan sa investiranjem milijardi i milijardi € , bile one u zapadnoj, istocnoj ili severnoj Srbiji.
Svaki (skoro) post na ovom forumu nosi odredjenu tezinu u argumentima.
Ja mogu da vidim logiku i u ravnomernom regionalnom razvoju, i u razvojnoj perspektivi, u sigurnosti , ali i u brizi da se gradeci autoputeve koji nisu preko potrebni zaglibimo u dodatne dugove u narednih 30-40 godina, jer ovako osiromaseni takav luksuz sebi ne smemo da dozvolimo.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478658#p478658:3luv73fv je napisao(la):
msksim1 » Pon Sep 18, 2017 10:15 pm[/url]":3luv73fv]i ajde da se sto preciznije izrazim: bahati, losi i nesposobni vozaci vise dolaze do izrazaja na Ibarskoj nego na autoputu. Dakle, ne mrzim Ibarsku kao sam put, vec sto na njoj dolaze svi rizici do izrazaja, daleko vise nego na autoputu
potpuno se slažem.
ali se slažem i sa idejom da je moguće sa npr 20 miliona evra eliminisati svakog ali svakog bahatog vozača sa cele ibarske magistrale od bg-kosovske mitrovice.
AP će smanjiti njihovu opasnost po ostale vozače.
ali na AP npr koridoru 10 kod Markovca, ljudi sa pumpi bacaju na put aluminijumske L profile, da bi stranci probušili gume i felne i odmah zovu one prevarantske šlep službe da bi odrale ljude.
kolega umalo nije život izgubio.
rizikuju tuđe živote za malo para.
to AP neće sprečiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478637#p478637:3uonh36m je napisao(la):
Branko_UE » Pon Sep 18, 2017 8:54 pm[/url]":3uonh36m]Tvoja zadnja dva posta imaju neku teatralnost, sto je uredu cak su mi simpaticni, pa me privlace. Pokusavas da budes glas razuma, racionalan, ali te stavove branis sa iskrivljenim cinjenicama, ne proverenim ili poluinformacijama, populistickim poklicima, itd. Onda to ispada da si svemu protivan. A mozda i jesi... sa takvima nema smisla diskutovati.

Medjutim, ovim si prevazisao i prethodni post.
Cim sam video da pominjes UE i Zlatibor, morao sam da procitam i da reagujem.
To sto si napisao za odlazak vozom na kafu na Zlatibor je fenomenalno, skoro da je dostiglo ono da su svi veci gradovi u Srbiji vec pokriveni AP. Za tvoju informaciju, a mozes vrlo lako i na gmaps da proveris, Zeleznicka stanica Zlatibor je udaljena 10 km od centra Zlatibora. Tako da put na jednu kaficu od 20 min nije realan ni sa TGV-om. Bar pogledaj osnovne inf. pre nego sto pustis post.

Ali nije problem, citacu tvoje postove i dalje ;)
ne treba da me diskredituješ, ja nisam iz struke, mada znam nešto o tome.
samo imam svoj stav i pokušavam da budem racionalan i da ga iznesem.
da dođmo, iako se mi ne pitamo ništa, do najboljeg rešenja sa najmanje uloženog zajedničkog novca.
zato i služi sukob mišljenja.
znam koliko je daleko stanica, to nije veliki problem.
verovao ili ne, vozio sam se nekoliko puta i TGV-om i RAR-om.
i znam da bi moglo, kad bi se lepo koristilo ono u šta je dato puno para, da se značajno uštedi i vreme i novac, i da se užičani prevezu bezbednije na zlatibor nego automobilima i da problem parkiranja na zlatiboru bude manji.
isto tako sada svi kažu kako će svaki vikend biti na moru leti kad se izgradi AP jer ih samo on sprečava da to urade.
svi znamo da neće.
da će biti skupa putarna/gorivo, problem parkinga i neki drugi razlozi.
biće jedna mala manjina koja će to korisititi, koja ima puno novca i koja sada leti npr avionom na vikend.
želeo bih da izađemo iz rovova gde svako brani svoj tim emocijama i da pričamo argumentima.
nekad će nam se neki dopasti, nekad ne.
ni meni se ne dopada što užice nema 300k stanovnika, voleo bih da ima, lep kraj pored 2 planine pa da onda ne raspravljamo o potrebi AP već o npr boji zaustavne trake i sl manje važnim stvarima.
hladne glave, računom do onoga što je realno.
pa i da kažemo da hoćemo da platimo npr luksuz 500m € jer nam to zadovoljstvo ne može ništa drugo za te pare pružiti.
ja kad napišem ovde npr podatak da je u srbiji u 2016toj rođeno najmanje beba od 1900te god zar mislite da je meni to drago?
da kad napišem da se stanovništvo smanjuje i da će i broj vozila biti manji, da se ne zalećemo sa gradnjom da bi našoj deci i unucima ostavili manje dugove, dobijem rečenicu, uzmi kartu u jednom pravcu.
što ja da idem, a ne onaj ko hoće da nam baci decu u dužničk oropstvo?
lako je otići, ima negde tamo i boljih AP i dovoljan broj vozila za iste, i vinjete...
imaju hrvati sjajne AP, pa masono odlaze iz hrvatske, kao da je oluja.
što bih ovo sve pisao da želim da odem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478457#p478457:19fn6dmg je napisao(la):
Blade » Pon Sep 18, 2017 10:29 am[/url]":19fn6dmg]Evo da ja kazem gde treba...

Ceo E75 kroz Srbiju treba i trebao je da bude autoputizovan u potpunosti još pre 10 godina.
E70 Takođe.
Od BG do CG granice je trebao vec par godina da postoji autoput, a da radovi ka granici sa BiH budu vec pri kraju.
Preljina pojate je takođe već trebao da bude autoput.
Potrebno je izgraditi brzi put Beograd - Zrenjanjanin - Kikinda, tj. izgraditi samo još dve trake, a postojeće dve pretvoriti u jedan smer. I malo parče brzog puta između Zrenjanina i Novog Sada da se ZR direktno spoji na E75.
Autoput Novi Sad - Ruma - Sremska Mitrovica - Šabac - Loznica- Valjevo - spoj na K11 je trebao gledajuci od NS da je stigao bar do Loznice sa radovima.
Brzi put Kragujevac - E75 naravno trebao odavno da bude gotov.
Obilaznica oko BG u punom profilu auto puta...mislim da je svaka reč suvišna.

I da je sve ovo kako je, kao sto nije i pitaj Boga kada i da li će ikad biti,...Pa da se počne sa gradnjom autoputa kroz istočnu Srbiju koji bi krenuo od petlje gde su Požarevac i Smederevo priključeni na E75, pa preko Majdanpeka, Donjeg Milanovca, Negotina, Bora, Zaječara, Knjaževca i Svrljiga da se priključi na Niš - Pirot, koji je takođe već davno trebao da bude u potpunosti autoputizovan. I naravno, autoputizovati deonicu Pančevo - Smederevo - E75, koja se i sada koristi kao alternativa, kada se krene na Jug Srbije, kako bi se izbegao autoput kroz BG i naplatna rampa ,,Vrčin,,.

Ovim bi smo imali sve veće gradove i regije u Srbiji povezane autoputno.
 
Danas sam se provozao bajsom po autoputu od Obrenovca do nadvožnjaka preko žel. pruge kod sela Piroman, negde ima dva sloja asfalta, negde samo jedan, kako se završi podloga odmah kreće asfaltiranje, negde se betoniraju ono slivnici za kišu a na drugom mestu montiraju ogradu, onako dobije se slika neke neorganizacije na gradilištu, čak sam video i neku firmu iz NS kojima piše na ceradi "zelenilo Novi Sad" šta li oni rade tamo nisam shvatio...
Snimio sam i ove Mirkove stručnjake iz SAT patrole kako snimaju trasu za reportažu..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478665#p478665:1iqea4r2 je napisao(la):
Gazi Bengazi » 18 Sep 2017 09:26 pm[/url]":1iqea4r2]
Najveci infrastrukturni projekat u istoriji su americki "interstate "autoputevi. Sa duzinom of oko 46000 milja mogu skoro dva puta da opasu zemlju.

Највећи развојни подухват путне инфраструктуре у историји је изградња кинеске мреже аутопутева, тренутне дужине 131.000 километара, за свега две и по деценије. Само 2015. пуштено је у саобраћај више од 12.000 нових километара, што је укупна дужина мреже немачких аутобанова! Возио се и кроз покрајину Хесен, и кроз Баварску, и кроз кинеску провинцију Гвангдонг: разлика се не примећује, осим у ограничењу од 120 на сат у Кини. Захваљујући том подухвату, сада се од Шангаја до казахстанске границе вози непрекидно аутопутем, а, када у Русији реше да поправе своју претужну путну мрежу, наћи ће се већ неки Ера да запуца колима до Пацифика.

Иначе, ово је дискусија клин-плоча. Нисам стекао утисак да је неко "против путева", него да поједини форумаши сматрају да треба градити јефтиније форме од класичних аутопутева. Опет, већ сам их подсетио да, иако је норма за аутопут у нормалном свету 4% нагиба, код нас има и 11%, па ми заправо у доброј мери аутопутевима називамо оно што би у богатијој земљи био мотопут, који се не би ни наплаћивао. Пример из распале Грчке: нови мотопут са 2+2 траке до средине полуострва Касандра на Халкидикију са обе стране, целом дужином има по један сервисни пут. Дакле, укупно 8 трака свеже направљено, 100 км на сат ограничење, нема путарине. То му дође скупље од нашег аутопута. Тако да, ми већ штедимо, а кроз путарину узимамо новац и то је једини сигуран извор прихода за одржавање укупне путне мреже у Србији.

Добри Самарићанине, немаш баш тачну представу о Барској прузи, чак је и путнички саобраћај на њој деценијама био рентабилан, а теретна композиција доноси још много више новца, иако мање него да су нагиби мање оштри, мада, пруге које воде, рецимо, ка хрватској обали нису много боље. Сад, да би теретних возова било више да нису пругу дизали у Колашин - вероватно, али то не значи да је коришћење Барске пруге неисплативо, напротив, баш напротив.
 
Zapamtite jednom zauvek......

Ne grade autoputevi privredu jedne zemlje, vec privreda gradi autoputeve. Mi smo po svim parametrima bankrot. Samo to niko nece da objavi. Da li su clanovi ovog foruma svesni da se ova drzava i vlada svakog meseca vec nekoliko godina zaduzuju od 250mil-450mil evra. A pricate o gradnji autoputeva na titaniku koji evidentno tone. Nema ni smisla ni logike.
 
Vrh