Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Napraviće valjda obilaznicu. :D

Šta može da bude ? Ništa, neće biti u funkciji.
 
da razjasnim, mislio sam, i mislim i dalje da izgradnjom AP neće se privući dodatni saobraćaj kroz ljig.
razlog je što sam siguran da je 99% ljudi koji idu sa jugozapada na sever je i do sada išlo ibarskom.
retko ko da je išao alternativom požega-valjevo jer taj pravac iako kraći je bio zaboravljen od putara i u katastrofalnom stanju.
preko kragujevca da se ide, mnogo je duže i sporije.
jedina prava alternativa je bila rudnik-topola-mladenovac.
ali ona i dalje ostaje odlična alternativa zbog rekonstrukcije i izmeštanja naplatne rampe bubanj potok koja je usporavala tu varijantu.
dakle mislim da će kroz centar ljiga do puštanja u rad tunela kroz ljig proći jednak broj vozila kao i do sada.

ono što je mnogo bitnije od te situacije je ona priča o isplativosti gradnje AP.
pogledajte kakve probleme sada hrvati imaju.
https://hrti.hrt.hr/video/show/3624820/ ... rpnja-2017

podigli su putarinu 10% iako su već bili jedni od najskupljih u evropi.
i kažu da im to ne pomaže gotovo ni malo da zatvore rupu koju imaju njihove "autoceste".
kažu da su im AP sjajno građeni, ponosni su na njih
ali su građeni kreditima koji brže dolaze na naplatu nego što se sliva prihod od AP
da su napravili 200 mostova više nego što je neophodno da bi imali naplatu putarine po sistemu kao i naš
da su svuda probili po 2 tunelske cevi iako i austrija ima po 1 cev na više mesta i to nikome ne smeta.
da im gotovo ni jedna deonica nema potrebni promet za otplatu (a oni imaju u sezoni preko 40000 vozila dnevno na nekim delovima AP)
i sada trajno krvare kroz tu budžetsku rupu i nema rešenja niti će ga biti.
da li vam je ova priča poznata ili liči malo na našu (buduću) priču?
 
i njih i nas ce sje*******ati to sto drzava placa neke strance da nam rade put, kod nas ima toliko besposlenih ljudi koji bi to mogli da rade za mnooogo manje para, skoro volonterski, ja bih to ubacio u vojni rok, znci vojna obuka 3-4 meseca, jos 8-9 meseci gradnja puteva, ima sasvim dovoljno "radnika" al niko nece da ih uposli/prisili, oni bi radije da rade za nekog stranca nego za drzavu
 
Kod Hrvata je priča malo komplikovanija, kada je ugovarana gradnja ka Splitu, odradili su procenu saobraćaja, procenili period otplate i kamatu. Na kraju se ispostavilo da im je godišnji broj vozila vrlo brzo zbog buma turizma postao veći od procenjenog, a kamatu koju su dobili bila je niža od one koju su kalkulisali. Pa kako sad problemi. Probleme je izazvalo što su oni (tj. jedna granitura na vlasti sa kleptomanskim premijerom), na već izgrađene autoputeve ponovo podizali kredite za održavanje ili finansiranje nekih drugih deonica, a broj zaposlenih u kompanijama koje to održavaju je naduvan. Od te druge serije kredita više ne mogu da se iskopaju.
 
Da, ali se mora uzeti u obzir i to da Hrvatska "posredno" inkasira u budzet znacajnije veca sredstva od turizma zahvaljujuci brzoj i kvalitetnoj saobracajnoj vezi sa Jadranom.
Na to im se 'skockalo' i teroristicki napadi i puc u Turskoj, 'gradjanski' sukobi u Egiptu i Tunisu.

Sve to u kombinaciji sa dobrim putevima je znacajno podiglo prihode od turizma u HR, pa ako su sada u problemu, ne znam sta ocekuju u narednom periodu, kada se trziste turizma vrati u ravnotezu...

Bojim se da su im neki drugi pravci i projekti pojeli vise love od 'dalmatine'.
Tu prvenstveno mislim na "slavoniku", kao i "istarski Y", kao i insistiranje da nastave sa izgradnjom mosta za Peljesac. Da, to je sad deo EU love, ali bez obzira...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464301#p464301:3hve0u24 je napisao(la):
dobri_samaricanin » Pet Jul 07, 2017 11:12 pm[/url]":3hve0u24]da razjasnim, mislio sam, i mislim i dalje da izgradnjom AP neće se privući dodatni saobraćaj kroz ljig.
razlog je što sam siguran da je 99% ljudi koji idu sa jugozapada na sever je i do sada išlo ibarskom.
retko ko da je išao alternativom požega-valjevo jer taj pravac iako kraći je bio zaboravljen od putara i u katastrofalnom stanju.
preko kragujevca da se ide, mnogo je duže i sporije.
jedina prava alternativa je bila rudnik-topola-mladenovac.
ali ona i dalje ostaje odlična alternativa zbog rekonstrukcije i izmeštanja naplatne rampe bubanj potok koja je usporavala tu varijantu.
dakle mislim da će kroz centar ljiga do puštanja u rad tunela kroz ljig proći jednak broj vozila kao i do sada.
...
Ja sam iz Gornjeg Milanovca, a dugo vec zivim u Beogradu. Poznajem puno "Beograjdana koji vikendom idu kuci" koji sve redje idu na put, ne toliko zbog duzine putovanja, nego zbog bezbednosti, odnosno nebezbednosti. Svaki put Ibarskom desi se po neki blazi incident, a svaki drugi-treci se desi i neki krupniji, kada shvatim koliko smo nebezbedni na tom putu. Svi cekaju da se zavrsi autoput, da bi pre svega bezbednije stigli, a spicevi ce biti vikendom. Vremenski (do Obrenovca i sa prekidom u Ljigu) bice isto, ali verujemo u puno vecu bezbednost i uzivanje u putu, umesto konstantnog stresa. Tako da puno nas jedva ceka da se zavrsi autoput, pa da cesce putujemo na tu stranu i tada ce se malo uvecati saobracaj u odnosu na trenutni magistralom. Ljig nas nece puno pokolebati, jer verujemo da ce policija regulisati saobracaj na semaforu. A intenzitet saobracaja se nece drasticno promeniti i nece nikad dostici Nis-Beograd i Beograd-Zagreb, jer Obrenovac i Preljina ne mogu primiti veliki saobracaj, pa cak i kad se spoji Obrenovac sa autoputem BG-ZG i kada se preljina spoji sa CG, nece to biti guzva kakva je kada zapadnjaci krenu na more ka Grckoj i za katolicki Bozic.
Inace, trenutno se ceka u Ljigu ne vise od 10-15 minuta kada nema policajca na semaforu i kada je kolona oko 1-1,5 km, a kada je policajac tu, onda svega 2-3 minuta u najvecim spicevima. Tako da ni da se duplira, nece biti strasno sacekati 5 minuta. Vise ce se cekati na naplatnim rampama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464362#p464362:2siwtmze je napisao(la):
laki72 » Sub Jul 08, 2017 3:06 pm[/url]":2siwtmze]Da, ali se mora uzeti u obzir i to da Hrvatska "posredno" inkasira u budzet znacajnije veca sredstva od turizma zahvaljujuci brzoj i kvalitetnoj saobracajnoj vezi sa Jadranom.
Na to im se 'skockalo' i teroristicki napadi i puc u Turskoj, 'gradjanski' sukobi u Egiptu i Tunisu.

Sve to u kombinaciji sa dobrim putevima je znacajno podiglo prihode od turizma u HR, pa ako su sada u problemu, ne znam sta ocekuju u narednom periodu, kada se trziste turizma vrati u ravnotezu...

Bojim se da su im neki drugi pravci i projekti pojeli vise love od 'dalmatine'.
Tu prvenstveno mislim na "slavoniku", kao i "istarski Y", kao i insistiranje da nastave sa izgradnjom mosta za Peljesac. Da, to je sad deo EU love, ali bez obzira...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
slažem se.
oni su izgradili A1 ka spiltu koji je isplativ sa više aspekata.
pa su onda završili ka nama AP što je takođe skoro pa isplativo...
ali onda im se dopalo kao i nama...
i onda je počelo da svako hoće da ima AP u svojoj banovini...
i onda su počeli da prave sulude deonice i uveli se u živo blato.
AP po paroli, "jer vi to zaslužujete"
nadam se da ćemo se mi otrgnuti od takvih suludih ideja...
mada vidim taj ludački sjaj u očima naših ljudi a posebno političara.
 
Jedan od razloga iz kog pomalo verujem da ce graditi nerealne pravce je bas taj-gradnja novog AP je fantastican izvor za otimanje para. A kad se zavrsi K10 i BG-Preljina, sta onda? Moguce da cemo za desetak godina imati jako lepe, brze, i prazne autoputeve.
 
Da, pa i parola 'vi to zasluzujete' se kod naroda prima pored subjektivnih i iz racionalnih razloga.
Naime, iako su me neki forumasi ispravljali da nije tako, ja tvrdim da mi maltene nemamo vise ni jedan magistralni put.
Da, imamo po kategorizaciji, ali ako na 80% denica nekog putnog pravca imamo stambene objete, privredne objekte, kafane, motele, otpade, ulicne prodavce (...) onda fakticko stanje nije magistrala, vec 'ulica' u naselju i posedicno ogranicenja na 50 (i manje), a to opet posledicno vodi ka stvaranju kolona i nervoze kod putnika i vozaca.
Mi, malo stariji, ipak pamtimo npr. Ibarsku magistralu kada od brdjana do na 200m od pumpe u Preljini nije bilo ni jednog jedinog objekta. Kada je u zoni obilaznice oko Gornjeg Milanovca bila samo Jugopetrol pumpa...
U to vreme, najmanja prosecna brzina je bila na potezu od Ljiga do prevoja na Rudniku, sto (manje) zbog krivina, a vise zbog tradicionalno loseg stanja kolovoza.
Danas, imamo situaciju da je na magistrali upravo taj deo najprotocniji i najbezbedniji.

Dakle, dopustanjem divlje i neplanske gradnje svega i svacega pored magistralnih puteva, napravili smo zmijolika naselja losa za zivot, ali i pretvorili desetine kometara magistrala u saobracajnice u naseljenom mestu.

Zato (izmedju ostalog) narod 'ne veruje' ni u sta manje od autoputa.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Upravo tako.
Samo u nekim pustarama može čovek da se opusti i da uživa. Dok ne izleti neki traktor iz njive.
 
Premijer [Crne Gore] je saopštio da Vlada već u ovom trenutku radi na stvaranju pretpostavki za nastavak gradnje auto-puta od Mateševa do granice sa Srbijom.

Direktor CRBC-a je kazao da je njegova kompanija dogovorila sa vlastima u Srbiji izgradnju auto-puta do granice sa Crnom Gorom, kako bi se spojio sa trasom koja na teritoriji Crne Gore treba da ide do Boljara. Istakao je važnost ovog projekta ne samo za Crnu Goru i Srbiju, već i za ceo region Zapadnog Balkana.

http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1279740
 
VED7539-1000x555.jpg
Najzahtjevniji i najimpozantniji objekat na ovoj dionici auto-puta jeste most Moračica (visina trećeg stuba 161 metar, dužina mosta 960 metara i širina 23,4 metra) koji se gradi u tri smjene. Trenutno se radi na svih pet stubova, od čega su tri najveća i najzahtjevnija izgrađena više od pola ukupne visine.
https://www.cdm.me/ekonomija/projekat-a ... deni-pola/
 
ni AP nije nikakva garancija.
pogledajte samo AP kroz BG našta to liči.
od pumpi gde ne bi smele biti (kod arene), do isključivanja pod pravim uglom na više mesta...
do biborda koji odvlače pažnju što je zakonom zabranjeno...
ali mi pravimo zvučne barijere kao prioritet...
 
Наравно да су звучне баријере приоритет, јер оне утичу на здравље становништва.
Комплетна мрежа кинеских аутопутева од 131.000 км направљена је са звучним баријерама.

И - помало не могу да верујем шта читам о хрватским аутопутевима: 60% туриста на хрватску обалу долази аутомобилом; да нису изградили аутопутеве, плата би им у просеку била нижа бар за 150 евра. То им је најпаметније задуживање у повести.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464524#p464524:1oz5reyt je napisao(la):
Пантограф » Ned Jul 09, 2017 5:06 pm[/url]":1oz5reyt]Наравно да су звучне баријере приоритет, јер оне утичу на здравље становништва.
Комплетна мрежа кинеских аутопутева од 131.000 км направљена је са звучним баријерама.

И - помало не могу да верујем шта читам о хрватским аутопутевима: 60% туриста на хрватску обалу долази аутомобилом; да нису изградили аутопутеве, плата би им у просеку била нижа бар за 150 евра. То им је најпаметније задуживање у повести.
ne slažem se.
hrvatska ima bogom dano more koje nema nigde u evropi a posebno ne tako blizu zapadnim zemljama.
oni su olakšali AP dolazak turista koji su i ovak odolazili.
tu se misli na A1.
onaj krak prema rijeci i sloveniji dalje je promašaj tj čist luksuz.
a turisti bi svakako dolazili, ako što u CG dođu i pored kanjona morače i pored toga što nemaju gde da parkiraju i pored plivanja u fekalijama.
prosto hoćeš na more, nemaš mnogo alternativa.
turisti idu i danas u tursku uprkos terorizmu, erdoganu i sl.
lakše ti je da ideš magistralom od karlovca do mora, nego da voziš AP do antalije.
broj turista u hrvatskoj u 2016toj je 15.5M
broj turista 1987g je bio 10.5M. toliko je bilo i 2006te kada je završen A1.
dakle 2/3 sadašnjih turista je dolazilo magistralom bez problema.
i više kad se računa da deo ide i preko bosne magistralom.
i na ovo povećanje je dosta uticalo arapsk oproleće na severu afrike, zatim nestabilnost u turskoj i finansijski problemi grčke a manje APevi koje je hrvatska sagradila.
a za zvučne barijere je to ok, potrebne su, ali je bitnije da ne naletim na nekog ko se uključuje na AP pod pravim uglom nego da ne zagađujemo okolinu bukom.
 
Imali ste jutros kod Ratka Femića gost Velja Ilić gde jasno govori da su na tenderima koje je on sproveo za Surčin-Obrenovac cena bila 60 miliona$ manje od ove koja je potpisana i za Preljina -Požega 130 miliona niža od ove Vučićeve pljačke u najavi za Preljina-Požega od 390 miliona evra. Obe deonice su lopovi predvideli bez tendera, jednu već potpisali , jedna je u najavi.
 
@Gygy11 a najlepše od svega što ti ne možeš ništa da promeniš, samo da peniš ovde po ovom forumu. Mnogo se uzbuđuješ za nešto što nisu tvoje pare.

Velja Ilić čuveni izvor. Jel to onaj što se kleo do juče u ove sa vlasti. Kad ga nisu postavili da bude direktor Koridora, odma razvezao jezik. Ćutao i dizao ruke, podržavao sve, čim ostao bez mesta, sad pljuje po svemu zašta se do juče zalagao.
 
bobcha78":1apjn0yo je napisao(la):
@Gygy11 a najlepše od svega što ti ne možeš ništa da promeniš, samo da peniš ovde po ovom forumu. Mnogo se uzbuđuješ za nešto što nisu tvoje pare.

Velja Ilić čuveni izvor...

Ne znam kako to mislis "nisu tvoje pare" ???
Nego cije su???
Da nece politicari (iz vlasti ili opozicije) da otplacuju kredite sa svojih privatnih (tajnih) racuna? ;)

A da je cuveni izvor...
Pa uvek je neki bivsi clan "druzine" najbolji izvor informacija.
U tome mi je glavna draz "demokratije" sto se uvek sve dozna, kada medju saucesnicima 'pukne tikva' , pa se razidju :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
U pitanju je kredit, koji će država da otplati.

Sad ćeš ti meni da kažeš kako je to porez od građana. Verovatno si u pravu, ali biće tu i neke zarade od tog puta. Znači da će put izgradnjom sam sebe isplatiti od prihoda od putarine.

A to što on misli da je sve pljačka, što se danas radi, to je njegov problem. Mnogi ljudi su mu skrenuli na pažnju da je sa razlogom ta cena za obe deonice, ali ne, on sve zna bolje od svih. Sad ako on nije zadovoljan svim što se ovde u Srbiji radi, i u šta država ulaže novac, ne mora da plaća porez
 
"U pitanju je kredit koji ce drzava otplatiti...

Sad ces ti meni da kazes kako je to porez od gradjana"

Naravno da je to porez gradjana i naravno da je bitno dal nesto kosta 20, 30 ili 50 miliona vise ili manje.
Ne znam koliko neko nezreo mora biti da se frlja sa milionim evra, kao da je u pitanju kesa cipsa.

Da ne patetisem sa "decu lecimo SMS-om (sto jeste tuzna istina), ostacu na temi izgradnje autoputeva.
Zar nije logicno da tezimo da platimo manje, odnosno da uradimo vise km sa isto novca?
Pa recimo, ta 'razlika' da bude upotrebljena za vezu Valjeva i G. Milanovca sa A2?

Al nas je zahvatila neka 'euforija' po sistemu, "samo nek se gradi"... (uz obavezno opravdanje "ma i tako se krade")...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464969#p464969:mlc2ygt1 je napisao(la):
bobcha78 » 12 Jul 2017 12:41 am[/url]":mlc2ygt1]U pitanju je kredit, koji će država da otplati.

Sad ćeš ti meni da kažeš kako je to porez od građana. Verovatno si u pravu, ali biće tu i neke zarade od tog puta. Znači da će put izgradnjom sam sebe isplatiti od prihoda od putarine.

A to što on misli da je sve pljačka, što se danas radi, to je njegov problem. Mnogi ljudi su mu skrenuli na pažnju da je sa razlogom ta cena za obe deonice, ali ne, on sve zna bolje od svih. Sad ako on nije zadovoljan svim što se ovde u Srbiji radi, i u šta država ulaže novac, ne mora da plaća porez
Ja te zamolih pre izvesnog vremena da zaobiđeš komentare mojih postova , jednostavna molba.
Toliko su ti besmisleni komentari da izazivaš smor čak i da ti se odgovori.
 
Nikad kraja puta, Lion-Tivat preko Šavnika 10 sati bez gužve na putu i granici, sa zaustavljanjima ukupno pola sata i relativnim poštovanjem brzina jer je u CG bilo 5 radara, na svakih 20-30tak km, a ograničenja sve 60, max 70 km/h.
Završena deonica Ljig-Preljina mu dođe kao dobar odmor, posebno u povratku jer ga prebacim na tempomat i odmorim mozak i koleno. Htedoh i da se zadržim malo duže na odmorištu ali je temperatura bila 38 stepeni a tri livade nigde nema lada voleo sam devojku iz grada. Malo me iznerviralo što posle pola godine već nešto čačkaju i preusmeravaju saobraćaj oko tunela Savinac, mada skoro reče Alvirović da će ipak staviti asfalt preko neravnog betona u tunelima a požar ko šiša, važnije je da se kola lepo kotrljaju (doduše ovo važi za tunele Brđani i Šarani jer oni imaju betonsku podlogu).
Što se tiče nove deonice koja se gradi kod Ljiga, preusmeravanje je sa Ibarske na novo isključenje sa autoputa preko dela autoputa pa onda vraćanje preko novog kraćeg mosta preko reke Ljig na Ibarsku pred ulazak u Ljig. Na nadvožnjaku koji ide prekao autoputa se radi, podignute su skele i deluje kao da će se deo brda iznad magistrale u nastavku ka Ljigu iseći, kako bi magistrala išla bliže ka brdu u odnosu na sad kada prolazi pored brda. Mislim da je i do sad to bilo ok pa nije jasno zašto pola brda ruše za ispravljanje puta koji je bio prilično ok. Bageri stoje na brdu i odronjavaju brdo na magistralu.
Što se tiče ostatka radova, na tom delu nije bilo preterano mašina na samoj trasi, a nejasno je i šta se čeka sa nabacivanjem zemlje oko nadvožnjaka petlje Ljig koji je gotov al se ne može popeti niti sići sa njega jer fali kosa ravan zemlje. U principu ceo taj deo deluje da nije previše daleko od završetka. Od tunela Brančić se samo vidi ulaz kad se ide iz pravca Čačka, one kosine oko ulaska u tunel deluju poprilično sređeno, iznad tunela gori svetlo, valjda se radi, a prema ranijoj najavi Energoprojekta prva cev bi trebala biti probijena ovog meseca.
 
Neće moći al će morati ;) On ne može da dobro opslužuje ni sadašnju količinu saobraćaja a kamoli da služi kao nastavak autoputa. Posebno tih 10tak km od Umke do Bariča će biti teški za vožnju. Još ako budu česti radovi i zastoji zbog saniranja klizišta, biće ono, od centra grada do ulaska na autoput maltene slično vremenski ko dalje od Obrenovca do Čačka.
 
Česti su i udesi pa bude totalna blokada saobraćaja.
Moraće 2+2 da nastave od Ostružnice do Obrenovca.
 
Vrh