Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ako zavrse celu deonicu do kraja sledece godine bice to veliki uspeh.
Tako da kasnjenje nece biti sest meseci nego godinu i sest meseci.
A i bez tunela ce da kasne godinu dana.
 
Ako zavrse celu deonicu do kraja sledece godine to nece biti veliki uspeh. To ce biti veliki neuspeh.

Odakle ti informacija kojom potkrepljujes tvrdnju da ce kasnjenje biti godinu dana bez tunela ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460691#p460691:14t7vyhq je napisao(la):
bobcha78 » Čet Jun 22, 2017 2:15 pm[/url]":14t7vyhq]Projekti se rade najmanje 10 godina pre početka samih radova. Ako ti predaš izvođaču svu dokumentaciju za rad, i oni krenu sa radom, svako kašenjenje ide na teret izvođaču. Ali ako izvođač krene bez kompletne dokumentacije, sa pričom da će se nedostatak dokumentacije rešavati u hodu, e tu kreću igre bez granica.
Da, u normalnim zemljama i situacijama. Kod nas se projekti redovno zavrsavaju na brzinu i na silu nakon otvaranja radova, pogotovo poslednja faza koja jeste tehnicka i najmanje ima kreativnosti, vise je fizicki posao, ali neophodan fizicki posao za izvodjenje.

Tako da mi po pravilu radimo na ua i pravimo kompromis u nadi da ce sve biti u redu sa tim zbrzanim projektom. A onda kad ne bude, kriv je Vatikan, engleska kraljica, Aboridzini... Omiljeni krivci su izvodjaci koje boli bas uvo jer im takav ugovor i razvoj situacije idu na ruku, odrase drzavu, i projektanti koji su za Srbiju jeftina radna snaga, kao uostalom i svi ostali visokoobrazovani kadrovi.

Naravno da su krivci rukovodioci, citaj, politicari i njihovi poltroni. Ali kad narod ne bi bio st*** koji guta sve sto mu se servira i gleda koga da spali na lomaci, a najvise voli svoje, onda bi se mozda taj lanac komande i drzao odgovornim, od vrha-naravno. :violina:
 
Da se razumemo, sve ovo što se radi sada je neko projektovao pre minimum 10 godina. Mnoge deonice nisu imale dokumentaciju projekata, rešavanja kosina i uglavnom nerešenu eksproprijaciju. Sve ovo što se dešava, su samo posledice toga.
 
20.06.2017. Trasa Obrenovac-Ljig + novi most preko Save sa napredovanjem pomoćnih mostova sa obe strane reke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460784#p460784:1a6zqbjh je napisao(la):
AleksandarGrf » Čet Jun 22, 2017 10:57 pm[/url]":1a6zqbjh]Ako zavrse celu deonicu do kraja sledece godine to nece biti veliki uspeh. To ce biti veliki neuspeh.

Odakle ti informacija kojom potkrepljujes tvrdnju da ce kasnjenje biti godinu dana bez tunela ?
Podaci su od ljudi na terenu :D
 
Kaze covek da je realan rok za zavrsetak jesen 2018e godine.
Ova druga deonica koju rade iskljucivo kinezi na kojoj nije tunel peoblem, ima losiji stepen zavrsenosti nego ova "problwmaticna" sa tunelom.
 
Ako na kraju bude tako, bar nema potrebe da se brinemo za guzve oko Obrenovca. :lol:
:bash:
 
Sa ove slike imam utisak kao da nigde nema asfalta, sve se svetli kao zemlja ili stabilizacija. Bar nema nekih komplikovanih objekata sem Brančića. Makar da puste Obrenovac - petlja Ljig pa ćemo se snaći to malo kroz Ljig.
 
meni deluje da će Ub tj Lajkovac-Ljig biti gotov do kraja ove građevinske sezone.
nerealno je da ne bude, sve je ravno, sve je nasuto, samo da se asfaltira, ogradi, obeleži...
ima još 5 meseci do tada.
tunel će biti, kad bude.
bolje da ne žure a da bude ravan nego da bude kao ovaj kod savinca.
obrenovac - Ub takođe bi mogao da bude gotov do kraja novebra ali po našem dobrom običaju neće biti, kako bi moglo sve etapno da se otvara uz spektakl.
pa na kraju i tunel koji je probijen kroz jedan od najtežih terena u Evropi.
i tako :D ...
kako bilo, koliko god da su lenji i nesposobni vreme brzo prođe pa ćemo se obradovati kad god bude, kao da je bilo na vreme.

koliko je sve ovo čemu mi prisustvujemo u izgradnji puteva i mostova smešno, govore podaci o izgradnji nekoliko mostova.
trajanov most preko Dunava je izgrađen od kamena za 2 god preko Dunava, bio je dugačak preko 1km i to se sve gradilo pre 1900 god.
zatim Pančevački most, pre 70 god završen za godinu dana sa smešnim mašinama za današnje doba

i na kraju, napoleonova vojska je u bitci kod berezine na -20 pod topovskim granatama izgradila drveni most preko Dnjepra koji je dosta veći od Save za 2 dana.

a nas impresionira npr što su kinezi stigli sa pomoćnim mostom za 3 meseca do 40% save. :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461217#p461217:rs9odhg5 je napisao(la):
Beli » Sub Jun 24, 2017 9:43 pm[/url]":rs9odhg5]Već viđena fotka deonice Obrenovac - Novi Beograd samo u boljoj rezoluciji.

https://postimg.org/image/5hbxcbbsd/
gledajući ovu sliku, deluje mi da je najpametnije bilo DOS ostružnice ili do umke, pa most peko save pa LOS, pa opet most na mestu koji se sada gradi.
jeftinije bi bilo i kraće.
A trasom LOS-a koji se sada gradi napraviti 2+2 za 80km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461219#p461219:3gyilqe8 je napisao(la):
Bole Kop - MNE » Sub Jun 24, 2017 9:49 pm[/url]":3gyilqe8]https://www.youtube.com/watch?v=Q_kkdkgD96w
gledajući snimak pomislih: neverovatno kuda će uspeti da provuku AP i koliko je lepa priroda
i ljudi tu ne žive već u zagađenim gradovima.
drugi utisak je : kome li pade na pamet da tuda nešto gradi...
i utisak da kinezi brže to grade kroz tu nedođiju nego obrenovac-ub kroz ravnicu.
 
^ Katastrofa od terena.

Koliki je procenat pod mostovima i tunelima?
 
Malopre posetih njihov sajt.
50% deonice su tuneli i mostovi/nadvoznjaci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461219#p461219:1vwknu8o je napisao(la):
Bole Kop - MNE » Sub Jun 24, 2017 9:49 pm[/url]":1vwknu8o]https://www.youtube.com/watch?v=Q_kkdkgD96w
Kakva vukoje*******ina, samo stene
 
Super snimak. Ekstremno težak teren al nema bolje podloge za autoput od ovakvog kamena. Pre će biti sleganja asfalta u zemljanoj ravnici oko Uba vremenom nego na ovako čvrstoj podlozi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460655#p460655:2gn93st2 je napisao(la):
Earthmoving » Čet Jun 22, 2017 11:56 am[/url]":2gn93st2]Da, ovoga što reče XXX se sećaju oni koji detaljnije prate. Kod Azera je bilo jasno zato što je na početku radova njihov ambasador pred kamerama rekao tačan dan kada će biti završeno. Iskreno, meni rokovi na ovoj deonici nisu najjasniji, jer ne znam kako je to regulisano ugovorom između nas i Kineza tj. da li postoji uslovljenost rokova trenutkom uvođenja izvođača. Da li recimo ako negde eksproprijacija nije završena i izvođači ne mogu ući na gradilište, već teče rok od 37 meseci ili se zbog kašnjenja u eksproprijaciji odlaže početak računanja vremena. Takođe šta se dešava u slučaju ako je raniji projekat uslovio sada kašnjenje Energoprojekta u tunelu Brančić, ako projekat nije dobro opisao sastav zemljišta u tunelu? Da li je projekat urađen za vreme vlasti Vučića ili ranije? Čak i ako je za vreme Tadića, ne mogu ni njega direktno kriviti za to, čovek je ipak avgusta 2008-e suštinski otvorio vrata za sve buduće kineske investicije pa i ovu čija je realizacija počela posle njega. Ono što sam viđao prolazeči okolo i prateći radove prethodnih godina je da se zaista sve vreme radilo intenzivno i ne bi mogao navesti ni jednog od izvođača niti podizvođača koji je imao zastoje ili zabušavanja... A prema onima koji vredno rade nisam sklon da budem previše kritičan, ko radi taj i greši. Tačno, izgubićemo ne znam kolko, možda 5 miliona evra od nenaplaćenih putarina za 60km autoputa za 6 meseci kašnjenja ali po meni je bitno da do kraja nastave ovim intenzitetom...

Ako ne pocrkasmo ovoliko decenija ,necemo ni za sest meseci kasnjenja.
 
Slažem se. Čak mislim da su I ti problemi sa eksproprijacijama I projektima bili zbrzani da bi što pre počela gradnja. Gledajući K10 koji se gradi preko 40 godina, utiska sam sam da se ovde sve radilo po PS-u a ne uz to zbrzavanje, da bi to još duže trajalo. Meni koji je 3,4 decenije putivao Ibarskom, dobijanje 100km za svega par godina od nule deluje brzo. Za 2 god 120, u novembru verovatno potpis Čačak-Požega , znači za 3 ili 4 god do Požege. Moja zamerka je što kad se promenila vlast pre par godina smo izgubili godinu-dve na početku gradnje Obrenovac-Ljig I ugovaranju Čačak-Požega. Dok se nova vlast sabrala ko gde šta, izgubila je godinu-dve dana. Ja bih pohvalio što se na svim deonicama sada radi intenzivno, važno je da se tako nastavi I da se potpiše Čačak-Požega u novembru.
 
I samo da dodam za ovaj nastavak u CG. Zapravo dobro je da autoput ide kroz krš I vukoje*******inu. Zamislite da ide kroz to malo plodne zemlje, preblizu gradovima u kotlinama, kroz nacionalni park I sl. Po meni je bolje da ide kroz ovakvo neupotrebljivo zemljište I da bude relatvno blizu, na 10-30km od centra svih gradova istočne polovine CG. Slično su uradili Hrvati sa autoputem Dalmatinom koja ide iza brda I slicno tako je udaljena 10-30tak km od primorskih gradova. Time su ti gradovi oslobođeni tranzita I nereprezentativnih objekata, a oko autoputa u kršu su prebačena skladišta koja ustupaju mesto lepšim objektima uz more. Sa druge strane takvi objekti dižu cenu I smisao krša pored autoputa I ljudi koji okolo žive imaju posla. Takva trasa je win-win situacija I za krš I za njihovo primorje.
 
Vazno je da se zavrsi a izvesno je da ce biti gotovo u bliskoj buducnosti. Sto se tice deonice ,ne verujem da ce biti gotova u novembru ali na prolece sigurno. Uzdam se u Gradske izbore,to je okidac za maksimalno ubrzavanje svih projekata tako da ne brinem. Brine me Surcin - Obrenovac jer mislim da ce tu da bude odlaganja i prenemaganja. A Pozega-Boljare ce biti cedo neke buduce vlasti.
 
Nema sumnje da će u Crnoj Gori prije zavšetka trase Smokovac-Mateševo (sredina 2019.) biti završena eksproprijacija i ugovoren nastavak puta do Andrijevice. Interesantno mi je da je i EU dala 5.4 miliona evra za iz­ra­du idej­nog pro­jek­ta i pro­cje­ne dru­štve­nog i uti­ca­ja na ži­vot­nu sre­di­nu za dvi­je di­o­ni­ce auto­pu­ta Bar–Bo­lja­re, Smo­ko­vac–To­lo­ši–Far­ma­ci i Ma­te­še­vo–An­dri­je­vi­ca.
Vjerujem da će u Srbiju za mandata ove vlade biti završena dionica Beograd-Preljina, ali i početi radovi prema Požegi.
 
Vrh