Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Moguce @dobri_samaricanin
Moguce...
Samo koliko ja vidim razvoj mreze magistralnih puteva kod nas ne postoji, bilo u smislu unapredjenja postojecih, bilo kao planiranje i izgradnja novih.
I to nije tako od juce, vec decenijama

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Na magistralnom putu nema putarine te nema ko šta da zaradi ako se izgradi novi ili obnovi postojeći.
 
Ima mnogo objekata i ukrstanja na magistralnom putu CA-PO. Tesko da moze da se prosiri. Ne moze da se postigne ni prosecna ni maksimalna brzina od 60km/h.
 
Пројектанти Института ЦИП исцртали су трасу ауто-пута од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором. Тај део Коридора 11 биће тема разговора премијера Александра Вучића и кинеских компанија заинтересованих за његову изградњу или кроз кредите или узимањем концесије. Пројекат је вредан око милијарду и 600 милона евра. Правац преко Сјенице је краћи 40 километра и јефтнији за 500 милиона евра.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... -gore.html
 
Како ће изгледати део ауто-пута до Црне Горе

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=w1vs_JnZBg0[/youtube]
 
Ako sam dobro razumeo direktora CIP-a, Vucic se sad u Kini da potpise sporazum sa CRBC o finansiranju ili izgradnji deonice Preljina - Pozega?
 
Jel moguce negde na netu da se pogledaju ove mape u dobroj rezoluciji i sa vise detalja? ja na CIP-ovom sajtu ne mogu da nadjem nista???
 
Nije jasno da li je mislio da će kineska država preko svoje EXIM (Export Import) banke kreditirati Srbiju ili će dobiti koncesiju ali kaže da bi CRBC trebao biti izvođač. Menije je ova vest prosto neverovatna jer se ne sećam da je Srbija, čak ni SFRJ uzela toliki kredit od 1,5 milijardi evra (ili dolara) odjednom za jedan projekt. I otkud on ima te informacije, a nije iz vlade? Najbolje da sačekamo I vidimo šta će biti za nedelju dana.
 
Već duže vreme se priča o cifri od 2 milijardi za ovu deonicu. Mada ako se sad kaže 1,6 milijardi onda je cifra od 2 milijardi verovatno zajednička za Preljina-Požega plus Požega-Boljare. Takođe se priča da bi Kinezi dobili koncesiji na ceo autoput od Surčin-Boljare ali da izgrade ovu deonicu. Država sad procenjuje šta je bolje za nju. Velika je cifra da se zaduži ali ne valja i da da koncesiju za deonice koje je sama napravila(polovina puta).
Obzirom na veliki broj mostova i tunela, ostatak nema pojma da se završi za 5 godina. Jedino da angažuju dosta podizvođača pa da se radi istovremeno na bar 10-20 tunela. Deonica je katastrofa, 51 tunel- 27km, ludilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450465#p450465:20eib4wo je napisao(la):
Stomatolog » 10 May 2017 01:26 pm[/url]":20eib4wo]Како ће изгледати део ауто-пута до Црне Горе

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=w1vs_JnZBg0[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zLCutnhDrUM[/youtube]


Ko je koga ovde pokrao?
 
Ko je ovde l.. , mi koji komentarišemo ili oni koji olako objavljuju ovakve informacije. I šta dalje od Boljara do Mateševa, Crnogorci su već sebi stavili omču oko vrata i ovom deonicom od 44km,a gde su još 100,a mi onako tek široko do granice pa nek stoji i čeka... Oni ni Vinčanski most i deo obilaznice, tuneke i drugu traku još nisu završili a kamoli ovakav projekat.
 
Bolje bi im bilo i srb i cg da utegnu barsku prugu
Da od bg do va bude 1 h i 10 min
Od va do ue 1h i 20 min
Od ue do granice 1 h
Cg od granice do pg 2 h
Od pg do br 1 h
ukupno 6 h i 30 min
 
U cg je pruga u solidnom stanju stalno se uteze pogotovo dio od pg do bp, br-bp plafon 3 i 30min

Послато са Smartphone_6.1 уз помоћ Тапатока
 
Opa bato, potpisaće sporazume vredne 3,2 milijarde evra, među njima i sporazum (ne još ugovor) za celu deonicu Čačak-CG granica. Dok se finalizuju ugovori i završi dokumentacija, početak radova se očekuje sledeće godine:

Završavamo auto-put, kreće novi koridor"
Beograd -- Delegacija Srbije na čelu sa Aleksandrom Vučićem potpisaće tokom posete Kini ugovor i dva sporazuma za infrastrukturne projekte vredne 3,2 milijarde evra.
Takođe, biće potpisan sporazum za dve deonice Koridora 11 Preljina - Požega i Požega - Boljare (na granici sa Crnom Gorom), dodala je Mihajlović. "Kada je reč o deonicama Preljina - Požega i Požega - Boljare, imamo razliku u nivou završene projektno-tehničke dokumentacije odnosno nemamo kompletnu dokumentaciju. Ove godine uz paralelan rad na potpisivanju komercijalnih ugovora planiramo da završimo dokumentaciju i očekujemo da sledeće godine možemo da pričamo o izvođačima i početku radova", rekla je Mihajlović. http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1259208
 
Па, са нашег становишта ово је потпуно лудило, са кинеског можда не. Једино се надам да ће онда Кинези и сносити трошкове остварења својих интереса.

Едит: Деоница ка Црној гори не може бити изграђена концесијом чак ни ако би се цео пут од Београда дао Кинезима под наплату - можда на неки неразумно дуг рок, попут 99 година или сл.
 
Da za pocetak mi izgradimo od Preljine do Pakovraca, pa onda do Pozege, a za dalje cemo da vidimo.
Sto neko rece, kada bismo posle toga izgradili i Pozega - Uzice to bi bila bombona (mada taj put ni sad nije los)
 
Kineski izvoz u Evropu se meri godišnje u stotinama možda i hiljadu milijardi evra (u 2013-e je bio u EU oko 700 milijardu evra). Najveći deo ide morski i stiže u luke. Brodovi putuju 20-30 dana. Ja ne znam šta je tačno kineska strategija ovde ali ako im je strategija da i samo jedan mali deo tog izvoza ide preko Bara i dalje na "K11" onda je njima to isplativo čak i ne računajući naš sadašnji promet Srba i Crnogoraca ovim putem. Kolko ja vidim, Kinezi prave više alternativnih puteva za sigurniji, brži, jeftiniji plasman svoje robe (ali i uvoz, recimo sirovina). Sadašnja prepreka u plasmanu su im duži rokovi isporuke do Evrope, pa moraju ili da drže veće zalihe čime povećavaju troškove, ili da kasnije isporučuju čime gube neke kupce kojima roba hitno treba. Dakle, oni sigurno žele da smanje vreme putovanja robe. Druga stvar je što Kina ima mesečne suficite u stotinama milijardi dolara (u aprilu 400 milijardi) pa plasira viškove uz kamatu , ranije u američke i slične obveznice, a od skora i u realnu imovinu po svetu kao na primer ovako u infrastrukturu. Kada sam bio pre godinu i po dana u Kini na godišnjoj konferenciji proizvođača građevinskih mašina sa kojim radim (a oni grade infrastrukturu, u tom su poslu), velika pažnja je bila posvećena projektu kineske vlade One belt one road koji podrazumeva ulaganje hiljadu milijardi dolara u infrastrukturno povezivanje Kine sa celom Azijom, Evropom oi Afrikom. Dakle ovo je jedan mali procenat te njihove planirane sume tj. manje od 0,2%. Kod nas se o tome jako malo priča ali to je tamo vrlo velika tema. Evo jedan naš današnji članak o tome: http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1259174
 
Да, да, нови Пут свиле, прича се о томе увелико. Пирејска лука је већ њихова, али она сигурно има лимит који можда и није далеко. Могуће је да Бар виде као једну од алтернатива, мада Барска пруга уопште не погодује превозу робе.
 
Roba dolazi brodom kontejnerima u luku. Jedan deo ide na voz ali mislim da na Balkanu veći deo ide na kamione. Dakle tu je šansa i za naše i crnogorske kamiondžije. Međutim caka je u tome što neke luke imaju direktnije, brže linije sa Kinom, a za neke se roba pretovaruje u posrednim lukama pa u tim lukama roba kasnije stiže. Zadnjih meseci brod iz Kine za 20tak dana stigne u Kopar, a Rijeku koja je tu blizu i preko 30 dana. U Bar mislim da još duže putuje. Međutim ako bi Kinezi odlučili i otvorili bolje linije mogao bi i u Bar da brod stigne za 20tak dana. Na Balkanu imaju par većih luka: Koper, Rijeka, (Ploče), Bar, Drač, Pirej, Solun, Konstanca (pa može Dunavom baržama dalje ka Evropi)... Veruuem da je njima cilj da imaju što više morskih i kopnenih alternativa da niko ne može da ih ucenjuje. Na primer kada roba ide brodom tu ima par uskih grla gde mogu biti ucenjivani bilo cenovno bilo na druge načine: moreuzi kod Singapura ili daljim putem kod Džakarte, Suezki kanal... Kad razviju i više kopnenih ruta niko neće moći da ih ucenjuje jer će imati puno alternativa na raspolaganju.
 
Тако некако.
Остаје под великим знаком питања како ће се изградити остатак пута кроз Црну Гору.
 
Razumijem sve i logiku da hoce autoput do Crne Gore, ali poboze zar je toliko tesko uzet je*******enih 400 mil € i izgradit prvo moravski autoput od 110km

Jeftiniji, sluzi vecem broju stanovnika, centralan i daleko potrebniji sto se tice obima prometa
 
Moravski autoput je od pre mesec dana u pregovorima sa američko-turskom Behtel-Enkom I bila je vest da su državni organi dobili rok da do kraja godine ugovore detalje ali nije rečeno ko bi finansirao, pretpostavljam Ameri I Turci ako se sa njihovim firmama pregovara direkrno, bez tendera.
 
realno kinezi, niti bilo ko drugi, koncesiju ne mogu da uzmu jer nema i neće biti dovoljnog prometa.
čak ni kad bi im dali i od beograda kompletno.
sećate se velje i koncesije od subotice do čačka da bi se opravdala izgradnja od 800M.
ovih 1.6M jedino ako daju i ceo K10 u koncesiju tj ako pucaju sebi u zdravu nogu.
a ta priča da će kinezi nešto da ulažu zbog puta svile i sl na svoju štetu je nerealna.
kinezi su vredan i pametan narod i neće lako baciti pare koji su njihovi građani zaradili radeći po 14 sati dnevno da bi se srbi koji rade 5-6 sati dnevno vozikali lakše u slobodno vreme kad jednom godišnje krenu na more.
jedino ako mi budemo plaćali penale zbog manjka saobraćaja a to će nas zakopati više nego crnu goru njihov nesrećni deo.
naša nesreća je što oba koridora prolaze kroz potencijalno ratno područje (preševska dolina, i pešter) i što je malo dovoljno da se taj AP prekine.
ko normalan bi davao svoj novac u investiciju sa povratom od 20 godina na tako rizičnom mestu.
mi svakako ne treba ni da počnemo da gradimo dalje dok CG ne završi komplet svoj deo od bara do boljara.
jer je besmisleno.
kad oni završe onda da se dogovorimo da oni finansiraju barem pola cifre da im ne stoji prazan AP od njive do mora bezveze.
pa ako se dogovorimo lepo, ako ne, nikom ništa.
 
Vrh