Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ako vidimo obaloutvrdu a iza nje brda onda je tako.
 
Na budućoj raskrsnici Ibarske I petlje Ljig nabacan je tucanik, tako da je sada izravnat sa malim mostićem preko reke Ljig, deluje da još valjcima treba da se utaba pa bi uskoro moglo početi asfaltiranje. Mislim da taj deo mora da se završi da bi se u njega skrenuo saobraćaj da bi moglo da se radi na mestu gde se seku autoput I Ibarska pre Ljiga, tj. da se dole provuče autoput, a gore digne nadvožnjak Ibarske.
 
Gde je ovo slikano?
Hajte ljudi budite fer pa kada kačite slike napiši bar gde ste ih slikali, nismo svi tako dobro upućeni u trasu da kada vidimo slike znamo gde se nalazi to mesto.
 
Hvala!

Da li možda neko zna, da li se sada kada se prave nadvožnjaci autoputa iznad pruge ostavlja dovoljno prostora za možda u buduće postavljanje još jednog (drugog) koloseka?
 
Ja se samo nadam da ce se obistiniti ono sto je Eart rekao, da do kraja godina imamo funkcionalan deo od Lajkovca do Ljiga recimo, pa onda silazak sa AP, prolazak kroz Ljig i opet kacenje na AP u Dicima.
 
Deluje da ovi što proizvode i prevoze agregate se razbijaju od posla, ako se sad ne obogate nikad neće :) Dosta "earthmoving" posla.
I meni deluje da je ovo negde južno od Obrenovca.
 
Prethodne slike su postavljene na deonici Obrenovac-Ub gde mi se cini da radovi dosta zaostaju u odnosu na deonicu Lajkovac-Ljig gde su zavrsne faze nasipanja tampon sloja i gde je na dosta mesta poceo da se ugradjuje prvi sloj asfalta.
 
Hvala za slike :kk: I ja sam čuo od firmi koje rade na gradnji da Obrenovac-Ub zaostaje za Lajkovac-Ljig, a sad sam to i video. Deonica Lajkovac-Ljig (bez tunela Brančić) deluje da napreduje dobro, ako znamo da je još prošle godine asfaltirano 8km južnog dela, a na poslednjoj slici ovde vidimo i da je asfaltiran severni deo posle petlje Lajkovac (deluje kao da slika gleda u pravcu Bogovađe koja je iza brda sa desne strane, tj. na onom delu gde se sa Ibarske vidi da su iskopali ono jedino brdo na toj deonici), znači da nije daleko da cela deonica bude bar pod prvim slojem asfalta. Ako sporija Obrenovac-Ub treba da se završi do novembra, onda meni deluje da ova Lajkovac-petlja Ljig može da se ovom dinamikom i sadašnjom količinom mašina završi i ranije, tj. za 2-3 meseca. Kolko vidim, recimo još slabo nasipaju materijal za prelaz preko nadvožnjaka, ne znam zašto to slabije rade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448117#p448117:2u0zzi4x je napisao(la):
plećko » 25 Apr 2017, 10:14[/url]":2u0zzi4x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448022#p448022:2u0zzi4x je napisao(la):
Earthmoving » 24 Apr 2017, 19:16[/url]":2u0zzi4x]Plecko :kk: Cuo sam da ce imati jos jedan kamp sa druge strane Save.
Sto se tice ostalih deonica cujem da sve ide ok,
Mene kopka kako će da izgleda ukrštanje AP i postojećeg puta Obrenovac-Barič pošto vidim da AP nije nasut materijalnom u toj visini da bi išao preko puta Obr-Barič, kao da će praviti nadvožnjak...
evo i slikovito da probam da dočaram, koliko sam primetio oni ovde ne planiraju više nasipanje materijala i izdizanje AP da ide preko postojećeg Obr-Bgd, onda ostaje samo varijanta nadvožnjaka preko AP...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449510#p449510:9aowkmir je napisao(la):
tragac » Чет Мај 04, 2017 1:12 am[/url]":9aowkmir]Piroman između Obrenovca i Uba, malo bliže Ubu.

Да не знаш можда како се зове мања речица у Пироману, притока Тамнаве? Чини ми се да се види на овим сликама.
 
plećko":36oeb8uh je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448117#p448117 je napisao(la):
plećko » 25 Apr 2017, 10:14[/url]":36oeb8uh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448022#p448022 je napisao(la):
Earthmoving » 24 Apr 2017, 19:16[/url]":36oeb8uh]Plecko :kk: Cuo sam da ce imati jos jedan kamp sa druge strane Save.
Sto se tice ostalih deonica cujem da sve ide ok,
Mene kopka kako će da izgleda ukrštanje AP i postojećeg puta Obrenovac-Barič pošto vidim da AP nije nasut materijalnom u toj visini da bi išao preko puta Obr-Barič, kao da će praviti nadvožnjak...
evo i slikovito da probam da dočaram, koliko sam primetio oni ovde ne planiraju više nasipanje materijala i izdizanje AP da ide preko postojećeg Obr-Bgd, onda ostaje samo varijanta nadvožnjaka preko AP...

Naravno, jer je tako mnogo jeftinije.
Premoscenje autoputa se izvede u profilu 1+1 po najkracoj putanji, ako treba i sa relativno ostrim krivinama pre i posle nadvoznjaka.
Autoput bi imao i visestruko siri most, a i nasip pre i posle bi bili mnogo duzi.
Na isti nacin je uradjeno iza Ljiga, na 'azerskoj' deonici, a isto se radi i sada ispred ljiga, na deonici koju rade Kinezi.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Novosti, 8.5.2017.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... -59-tunela

Do Crne Gore čak 236 mostova i 59 tunela

Vlada Srbije najavljuje skori dogovor sa kineskim kompanijama o nastavku izgradnje Koridora 11. Najzahtevnija trasa Požega - Boljare u dužini od 107 kilometara.

Od 258,7 kilometara koji, u viziji putara, Beograd dele od granice sa Crnom Gorom, do sada je u saobraćaj pušteno 40,4 od Ljiga do Preljine, a završena je i izgradnja 12,5 kilometara od Uba do Lajkovca. U toku su radovi na oko 67,8 kilometara od Surčina do Ljiga. Ostaje da se ugovori još 147 kilometara, a u Vladi Srbije očekuju da će uskoro postići dogovor sa partnerima iz Kine u vezi sa finansiranjem i izgradnjom prvog dela ove trase. Sa kakvim su se graditeljskim poduhvatom uhvatili u koštac putari najbolje svedoči podatak da će, kada trasa bude gotova, građani do crnogorske granice stizati preko više od 230 mostova i kroz čak 59 tunela!

Premijer Aleksandar Vučić je nedavno izjavio da će prva na red doći deonica od Preljine do Požege, jer su predstavnici Ministarstva građevinarstva započeli pregovore sa dve kineske kompanije. Ova trasa duga je 31 kilometar, a procena je da će do izlivanja asfalta biti potrebno nešto manje od 400 miliona evra. Premijer je izjavio da su radovi veoma skupi, jer bi nova saobraćajnica trebalo da prođe kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru.

Projekat za ovaj putni pravac izradio je Saobraćajni institut CIP. Deo od Preljine do Požege je podeljen u tri sektora. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara. Na njoj bi, prema projektu, trebalo da bude izgrađen tunel "Trbušani", dug 250 metara, tri nadvožnjaka, kao i most preko Čemernice. Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometara i izgraditi 20 mostova koji će ukupno biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz", od 1.750 metara, petlja u Pakovraću i tri nadvožnjaka. Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na 7,18 kilometara, a na njoj bi trebalo da bude izgrađeno tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević, još pre nekoliko godina je iscrtao nastavak ove saobraćajnice od Požege ka Boljarima, do granice sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara. Ova trasa je izuzetno zahtevna, a na njoj je potrebno izgraditi čak 97 mostova, koji će ukupno biti dugi gotovo 20 kilometara! Osim toga, projektovan je i 51 tunel, a njihova dužina će biti oko 27 kilometara.

Usvojena trasa auto-puta Požega - Ivanjica - Boljare duga je 107 kilometara i projektovana je za brzine od 100 i 120 kilometara na čas - navodi Dragićević. - Na samom početku trase predviđeno je ukrštanje dva auto-puta, E-763 Beograd - Južni Jadran i E-761 Požega - Kotroman, odnosno granica sa Republikom Srpskom. Osim toga, projektovane su tri denivelisane raskrsnice u Arilju, Ivanjici i Dugoj poljani.

Tokom izrade projekta bilo je dosta polemike oko trase kojom će proći ova saobraćajanica, ali je kao najpovoljnije rešenje izabrana varijanta Istok 1, odnosno preko Arilja, Ivanjice i Sjenice. Izabrana trasa je za oko 40 kilometara kraća od one preko Zlatibora, a samim tim je i jeftinija za oko 500 miliona evra. Dragićević kaže da je trasa Istočne varijante, preko Ivanjice, morala da se prilagodi ograničenju prolaska pored Nacionalnog parka "Golija", koji ostaje netaknut sa istočne strane auto-puta.

06%20koridor.jpg


OD OBRENOVCA DO PRELjINE U NOVEMBRU

MINISTARKA građevinarstva Zorana Mihajlović nedavno je izjavila da je planirano da u novembru budu završene dve deonice na koridoru 11, Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig. Njihovim završetkom će biti kompletiran deo auto-puta od Obrenovca do Preljine. Rok za završetak radova na obe deonice na kojima je projektovano 30 mostova i tunel "Brančići" je bio 30. april 2017. godine.

Mihajlovićeva je najavila da se sa dve kineske kompanije pregovara o nastavku Koridora 11, odnosno prve sledeće deonice, Preljina - Požega i da posle toga ostaje da se vidi za deo od Požege do Boljara koji je dosta problematičan, jer je težak teren a radovi veoma skupi.

UŽICE

UŽICE, kao najveći grad u regionu zapadne Srbije, biće povezano mrežom auto-puteva u Republici Srbiji - kaže Dragićević. - CIP je uradio Generalni projekat sa prethodnom studijom opravdanosti, auto-puta od Požege preko Užica do Kotromana, na granici sa Republikom Srpskom, koji se nastavlja dalje kroz Bosnu i Hercegovinu preko Višegrada do Sarajeva. Trasa ovog auto-puta je prošla neposredno pored Užica i Čajetine, a samo nekoliko kilometara je udaljena od Zlatibora, jer prolazi kroz Kraljeve vode.
 
Ako se ne varam, ovaj tunel između Lučana i Preljine od 2.040m bi bio najduži u Srbiji. Trenutno najduži je Manajle od oko 1,8km koji je blizu probijanja. Šteta što u vesti nema malo konkretnijih podataka o toku pregovora, kad bi mogli biti završeni i slično.
 
51 tunel na 107 km puta... Do sada u Srbiji u punom na profilu postoje samo 4 tunela na deonici Ljig - Preljina. Nijedan drugi tunel nije zavrsen do kraja, a tu ce biti 51 tunel...

Ako je ukupna duzina 27 km to je cca 500m po tunelu. Bog neka nam je u pomoc :D :D :D
 
Па, знамо већ да та деоница кошта око две милијарде евра, па је и извесно да је нећемо градити - осим ако Кинези не одлуче да дају новац за то, а да им се никад не врати.
 
Tako nekako.
Izuzetno skupa deonica od Ivanjice do Boljara moze u danasnjim okolnostima imati samo i iskljucivo politicku ili stratesku opravdanost.
Politicku vec ima i ona je jasna, a strategije (ne mislim na vojne) se obicno ne iznose u javnost.
U svakom slucaju i deonica od Pozege do Ivanjice, kao relativno nezahtevna (osim Moravicke klisure izmedju Stupcevica i Prilika gde ce biti malo duzi tunel i most) je "na dugackom stapu" a o nastavku ka granici sa CG je izlisno i govoriti.
I to je sasvim OK sa gledista ekonomskih mogucnosti, kao i saobracaja.

Inace, u nedelju 07.05 sam se vracao iz Arilja ka Beogradu i na naplatnoj rampi u Preljini je bilo minimalno zadrzavanje prolilikom naplate, a radnik je bilo ljubazan i naoruzan osmehom, kao i prethodnog dana kada je na izlazu radila njegova koleginica.
Pohvala za oboje :)

Kod ljiga se postavlja skela za izlivanje glavnog raspona nadvoznjaka na koji ce biti preusmerena Ibarska magistrala. Postavljanje skele je u poodmakloj fazi.
Nazalost vozio sam a zbog intenziteta saobracaja nisam mogao da fotografisem.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Проблем са етапном градњом, са деоницом до Ивањице која би се прва отворила, лежи у томе што је овај лепи предео, у саобраћајном смислу, слепо црево. Куда возити даље од Ивањице?

По мени, једино је рационално, кад дођемо до Пожеге, да градимо крак другог, попречног ("Моравског") аутопута, Пожега - Ужице. Тиме смо се, преко постојеће (сасвим солидне) путне мреже, додатно (и по мени довољно) приближили Црној Гори.

Другим краком Моравског аутопута, до Краљева, такође ћемо се приближити Јадрану, али кад Црногорци продуже деоницу коју управо граде бар до Андријевице.
 
Apsolutno se slazem.
Prioritet je do Pozege (to je ujedno i deonica koja je zajednicka za oba autoputa, a zatim kompletan "moravski koridor" koji ce biti od koristi najvecem broju gradjana zapadne Srbije.

Tek nakon toga prica o nastavku gradnje ka granici sa CG ima smisla.

Edit:
No bojim se da ce redosled biti kontra nasim razmisljanjima zbog interesa kreditora, a ne zbog nasih realnih potreba... :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
nešto gledam ovaj put od čačka do požege i ne mogu da se otrgnem utisku da bi sa 2-3 tunela u delu koji prolazi kroz klisuru, kod međuvršja, slično trasi voza, ceo problem puta bio rešen i ne bi morala da se gradi preskupa deonica AP zapadni čačak - požega.
bio bi to solidan put za 80km/h a na nekim deonicama bi se mogao proširiti i na 2+2.
naravno AP treba da obiđe Čačak jer je trenutna obilaznica zbog semafora nepodnošljiva.
 
Vrh