Vest o dinamici radova na nastavku u Crnoj Gori koji bi inače trebao da bude gotov za dve godine, u maju 2019. :
http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1233115
Obrušavanje i jame - autoput odmah asfaltiraju
Podgorica -- Kineska kompanija CRBC očekuje da će ove godine potrošiti kapitalnim budžetom planiranih 194,3 miliona evra za gradnju prioritetne deonice autoputa Bar-Boljare.
Predstavnici te kompanije navode da su u februaru intenzivirani radovi i da je angažovano 1,5 hiljada radnika.
CRBC očekuje da će do jeseni završiti dizanje stubova mosta Moračica, jednog od najzahtevnijih objekata na deonici od Smokovca do Mateševa. “Ukoliko izgradnja bude u skladu sa planiranom dinamikom, očekujemo da će biti povučena sva planirana sredstva za izgradnju auto-puta za ovu godinu”, kazali su Pobjedi iz CRBC-a. Ministar saobraćaja Osman Nurković saopštio je ranije Pobjedi da je do kraja prošle godine kompaniji CRBC isplaćeno 171,2 miliona evra, odnosno 21 odsto od ugovorene vrednosti za projektovanje i izgradnju. Predstavnici CRBC-a naglašavaju da su početak ove godine obeležili nepovoljni vremenski uslovi, praćeni ekstemno niskim temperaturama mrazom i jakim vetrom. “Uprkos tome, radovi nisu prekidani, pa smo zadovoljni izvedenim obimom u takvim uslovima. U februaru već imamo znatno bolje vremenske uslove, što se odrazilo na dinamiku radova”, rekli su predstavnici CRBC-a. “
Ovih dana počinju radovi na mostu Jabuka i tunelu Mateševo, a u najskorije vreme i na preostalim objektima trase Smokovac-Uvač-Mateševo”, izjavili su predstavnici CRBCa i podsetili da je lani počela izgradnja najzahtjevnijih objekata mostu Moračica i tunelima Vjeternik, Kosman, Mala trava i Jabučki krš, čija će gradnja trajati gotovo do završetka prioritene deonice.
Gradnja prioritetne deonice počela je 11. maja 2015. godine, od kada kreće rok od četiri godine za završetak radova. U maju prošle godine počelo je izlivanje temeljnih jama mosta Moračica, čime su počeli glavni radovi na auto-putu. Kompanija CRBC, tvrde njeni predstavnici, ulaže maksimalne napore kako bi poštovala rok. Trenutno je angažovano 1,5 hiljada radnika, od čega je 80 odsto zaposleno u CRBC-u, a petina je kod podizvođača. Broj radnika će, kažu, uskoro povećati, zbog početka radova na novim objektima. Predstavnici kineske kompanije naglasili su da cela deonica prolazi kroz zahtevan teren, podsećajući da je veća polovina u mostovima i tunelima. “Most Moračica je, recimo, na vetrovitom području i jaki vetrovi ne idu u prilog radovima, ali uspevamo da održimo dobru dinamiku”, kazali su iz CRBC-a i dodali da se pojedini tuneli probijaju kroz nepovoljnu strukturu zemljišta, koje se odronjava. “U tim slučajevima javljaju se podzemne jame, kao što je slučaj sa Jabučkim kršom ili tunelima Kosman i Mala trava. Zato je svaki probijeni metar tunela neophodno odmah betonirati, kako ne bi došlo do urušavanja. To donekle otežava rad, ali ne može ugroziti ukupnu dinamiku”, ocijenili su predstavnici CRBC-a.
Izgradnja auto-puta koštaće državu 809 miliona evra. Od kineske Exim banke pozajmljena su 944 miliona dolara na 20 godina i sa kamatom od dva odsto, uz grejs period od šest godina. Na prioritetnoj deonici dužine 41 kilometar biće 16 tunela, 13 mostova, pet vijadukata i četiri petlje. Predstavnici CRBC-a navode da je u ovom trenutku na projektu angažovan 61 podizvođač, odnosno 83 kompanije, od čega 73 domaća preduzeća.