Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Po meni je krajnje nerealno da ce deonica Surcin - Obrenovac biti zavrsena do novembra 2019. godine.
To ispada za dve ipo godine?
Dve petlje, most preko save, naplatna rampa...
Tesko, sve i da u martu bude zaposednuta cela deonica.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nije nemoguce da se jednog dana odradi I pravac desnom obalom Save, Umka- petlja Obrenovac kao I druga povezivanja sa autoputom , npr Ub-Ibarska I sl. Ispod je aktuelan nastavak povezivanja sa 4 trake Valjevo-petlja Lajkovac, a od skoro I delom novi put, delom rehabilitacija starog Gornji Milanovac-Takovska petlja. Ako je ovaj autoput arterija, onda ce se vremenon na njega kaciti novi kapilari.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434068#p434068:3o3g79mt je napisao(la):
Earthmoving » Pet Feb 17, 2017 11:33 am[/url]":3o3g79mt]Nije nemoguce da se jednog dana odradi I pravac desnom obalom Save, Umka- petlja Obrenovac kao I druga povezivanja sa autoputom , npr Ub-Ibarska I sl. Ispod je aktuelan nastavak povezivanja sa 4 trake Valjevo-petlja Lajkovac, a od skoro I delom novi put, delom rehabilitacija starog Gornji Milanovac-Takovska petlja. Ako je ovaj autoput arterija, onda ce se vremenon na njega kaciti novi kapilari.
Zaboravio si da okačiš fajlove! :D
 
hehe, pod "ispod" sam mislio na deonice koje su južnije, ne na slike ispod :D Verovatno se nisam jasno izrazio :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434052#p434052:3g5ne95o je napisao(la):
roland » Fri Feb 17, 2017 4:46 pm[/url]":3g5ne95o]Gledam u mapu i još uvek mi nije jasno zašto Koridor 11 mora da ide preko Save do Surčina ....... . Stvarno mi je misterija zašto je odlučeno za ovakvu varijantu, jer je očigledno skuplja (mora da se izgradi most preko Save) a i gubici u vremenu putovanja za ogroman procenat budućih korisnika ovog auto puta će biti veći.

Put negde mora da prođe. Teško je svima udovoljiti.
A i svaki novi most preko velike reke je dobro došao.

Lep pozdrav sa leve Savske strane :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434222#p434222:2sx09zgt je napisao(la):
vlasta » 22 minutes ago[/url]":2sx09zgt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434052#p434052:2sx09zgt je napisao(la):
roland » Fri Feb 17, 2017 4:46 pm[/url]":2sx09zgt]Gledam u mapu i još uvek mi nije jasno zašto Koridor 11 mora da ide preko Save do Surčina ....... . Stvarno mi je misterija zašto je odlučeno za ovakvu varijantu, jer je očigledno skuplja (mora da se izgradi most preko Save) a i gubici u vremenu putovanja za ogroman procenat budućih korisnika ovog auto puta će biti veći.

Put negde mora da prođe. Teško je svima udovoljiti.
A i svaki novi most preko velike reke je dobro došao.

Lep pozdrav sa leve Savske strane :)

Ne samo što je trasa nelogična i glupa, nego je i skupa i neracionalna. Mora da je tu prste umašala politika sa korupcijom (interesi pojedinaca).
Kad tad moraće da se gradi i ova normalna trasa.
 
Razumijem da je uvijek moguce dogradit nove poveznice, ali zaista je trasa prema Orlovackoj petlji daleko logicnija za pocetak, zato sto je juznija, a tim autoputem se upravo ide prema jugu.

Uostalom od ustedjenih novaca od mosta mogli so konacno pogurat gradnju obilaznice sto je daleko prioritetnije :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434052#p434052:21m5ibqj je napisao(la):
roland » Pet Feb 17, 2017 4:46 pm[/url]":21m5ibqj]Gledam u mapu i još uvek mi nije jasno zašto Koridor 11 mora da ide preko Save do Surčina a ne direktno u Beograd preko Lipovičke šume i da se spoji sa obilaznicom oko Beograda kod groblja Orlovača. .

Zato sto tzv "koridor 11" nije samo veza imedju BG-a i zapadne Srbije. Ja zivim u Novom Sadu, imam rodbinu u Cacku i apsolutno mi ne odgovara da idem preko BG-a (ili obilaznicom). Sa druge strane, moj Ujak iz Cacka je privrednik-izvoznik. Njemu takodje ne odgovara da mu kamioni idu prema BG-u. Veliki deo saobracaja ibarskom magistralom cini transport i sem onima koji idu za BG, svima je leva strana (surcinska) pogodnija. Beograd jeste velik grad, ali nije Rim da svi putevi vode u BG. Svi koji iz zapadne Srbije idu u EU ili obrnuto, svima je surcinska strana pogodnija. Uostalom, sumnjam da bi Obrenovcani I ostali koristili autoput. Imate primer Mladenovca I Sopota, koji iako imaju autoput u blizinni, uglavnom koriste avalski put da ne bi placali putarinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434366#p434366:3m11snnb je napisao(la):
Gazi Bengazi » Sat Feb 18, 2017 11:09 pm[/url]":3m11snnb]
Zato sto tzv "koridor 11" nije samo veza imedju BG-a i zapadne Srbije. Ja zivim u Novom Sadu, imam rodbinu u Cacku i apsolutno mi ne odgovara da idem preko BG-a (ili obilaznicom). Sa druge strane, moj Ujak iz Cacka je privrednik-izvoznik. Njemu takodje ne odgovara da mu kamioni idu prema BG-u. Veliki deo saobracaja ibarskom magistralom cini transport i sem onima koji idu za BG, svima je leva strana (surcinska) pogodnija. Beograd jeste velik grad, ali nije Rim da svi putevi vode u BG. Svi koji iz zapadne Srbije idu u EU ili obrnuto, svima je surcinska strana pogodnija. Uostalom, sumnjam da bi Obrenovcani I ostali koristili autoput. Imate primer Mladenovca I Sopota, koji iako imaju autoput u blizinni, uglavnom koriste avalski put da ne bi placali putarinu.
Naravno, slažem se da ne treba imati potpuno centralizovan saobraćajni sistem sa jednim glavnim čvorištem - Beogradom, ali složićeš se da će biti mnogo više korisnika ovog autoputa sa polazištem iz Beograda nego iz Novog Sada zbog jednostavne činjenice - većeg broja stanovnika Bg-a u odnosu na NS. Čak i ne uzimam u obzir sremski deo Bg-a, ako krećeš iz NBG ili Zemuna potpuno je svejedno da li ćeš preći Savu kod Ade ili kod Obrenovca. Ali činjenica je da je ova varijanta koja je usvojena kao konačna mnogo skuplja i manje optimalna za veliki procenat budućih korisnika ovog autoputa. Pitanje je zašto je usvojena takva varijanta. Da li je neko iz Novog Sada izlobirao za tako nešto (naravno,ne verujem da je to slučaj :) ) ili je nešto treće u pitanju, van neke zdrave saobraćajne logike i principa planiranja. Meni jedino što pada na pamet jeste da je prevladao princip ugradnje, tj. u ovoj varijanti mehanizam prelivanja budžetskih para u privatne džepove je lakše ostvariv ili je količina veća.
 
Moje misljenje: iz takovskog sam kraja i trenutno zivim i radim u bg na cukarici a zbog posla moram min 3 puta mesecno na relaciju cacak-beograd. Imam sledece opcije od rodnog kraja do mesta gde zivim i radim:

1) ibarska: 130 km, putarina 0 din
2) topola mladenovac rudnik ibarska 130 km, identicno kao opcija 1, ali bezbednije i vremenski 20 minuta brze, sredjen put mladenovac rudnik, lepsi pejzazi:) cena putarine 110 dinara.
3) Jakovo -Cacak kad se zavrsi dakle ceo autoput, km cca 145 jer moram sa cukarice na surcin tj jakovo preko obilaznice pa posle da se spustim ka obrenovcu. Najbolje opcija zbog bezbednosti iako je 15 km duze od prethodne 2. Vreme ce pojesti kilkometrazu, ali posto mi je u zivotu za sve najbitnije bezbednost, onda je ovo najbolje opcija iako ce finansijski da boli poprilicno. Ako sada placamo 140 dinara od preljine do ljiga a to je trecina autoputa, znaci cca 420-450 dinara za ceo autoput surcin (jakovo)-preljina. Za mene je to 300 evra godisnje, plus koridor 10 i kad idem ka HR ili ka subotici. Ispada da mi treba solidnih 400-500 evra godisnje za putarinu, a godisnja vinjeta u evropskim zemljama.....sami znate kolika je. No da ne zalazim sada u to, verujem da je to vecita tema:) za mene i moju porodicu 450 dinara za sumadijski autoput nema cenu jer je Ibarska pakao i nadam se da nakon 01.01.2018 necu nikada vise u zivotu ici tuda.

nego mene interesuje sledece: nisam laik, inzenjer jesam, ali nisam gradjevinac. Bejah letos na Grckom autobanu, od Soluna do Igumenice. Sta da kazem a da ne zaplacem, cena od 8.4 evra za 420 km smesna. Nisam u 5.7 km dugom tunelu video nigde beton....nisam ni u jednom od tunela na Egnaciji video beton u tunelima. Svaki kilometrar puta, ne autoputa vec makadama u srbiji pohvaljujem i rado bi se masio lopate da svaku rupu popravim. Ali! Nisam hejter, ne zanima me politika vec samo tehnoloski napredak. Hoce li mi neko objasniti zato na Egnaciji nema betona u tunelima, a ima ih podosta duziuh od 1000m, a na nasem autobanu beton u tunelima??? Na otvaranju je Gospodar rekao da je to zbog PP uslova jer tuneli duzi od 1000m moraju imati betonski mesto asfaltne podloge. Opet kazem, neka mi neko strucno objasni i razumecu.
 
inace, gradi se novo prikljucenje od Milanovca do Takova tj izlaska na autoput. Projekti su uradjeni, izacice negde u Nevadama kod cuvenog tenka. Tako da je sadasnje iskljucenje od Takova dugo 9km do centra grada samo privremeno resenje. Dai ovaj mali gradic, nekada veliki privredni centar, a da nas bleda senka tog vremena dobije nesto na osnovu stare slave:(

takodje me zanima vase misljenje na sklepani mali kruzni tok u preljini (uporedite sa velikim kruznim tokom napred kod Gazprom pumpe u preljini) kao i uzak prilaz naplatnoj rampi u preljini iz pravca cacaka. Nedostaje jedna traka???
 
Za beton u tunelima je objasnjeno vec da su to nove smernice EK. Grcki autoput je zavrsen pre par godina, pa je verovatno zbog toga radjen asfaltom. Ja licno nemam problema sa betonom, iako stoji da je mogao biti malo ravnije izliven, ali opet vozeci kroz tunel 100km/h nisam imao problema ili osecaj da preterujem.
300Km koriscenja hrvatskog A1 (Dalmatina) placam nesto ispod 20€ i ocigledno je da ce ovaj nas biti jeftiniji.
Ima li jeftinije, ima naravno.
Sistem vinjeta jeste jeftiniji onome ko cesto ili relativno cesto putuje, ali je dosta skuplji nekome ko retko i na kratkoj deonici koristi autoput.
I jedna i druga varijanta ima svoje prednosti i mane.
Licno, do pre par godina sam bio protivnik vinjeta, ali sam promenio misljenje, stim sto bih primenio varijantu poput austrije, gde bi bili ukljuceni svi drzavni putevi prvog reda.
Takodje, ono sto se kod nas zanemaruje su osovinska opterecenja.
Sporadicna merenja nisu dobro, jer ne daju trajne rezultate.
Preopterecena teretna vozila razaraju i znacajno poskupljuju odrzavanje puteva.

Mali krzuni tok je "ad hoc"
resenje. Zavrsetak petlje preljina i nastavak kraka A2 ka Pozezi i "moravskog koridora" ka Kraljevu ce uciniti ovaj prikljucak mnogo manje bitnim, te ce postojeca protocnost biti sasvim dovoljna za potrebe broja vozila.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415755#p415755:k1m9vehh je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Nov 09, 2016 10:26 pm[/url]":k1m9vehh]što se tiče putrine, ako je pravde, km AP u Vojvodini bi trebao biti bar 2 puta jeftiniji nego od niša ka jugu jer je i cena gradnje a i cena održavanja bar toliko jeftinija.
mislim da je ideja Srbije da svuda bude ista cena km.
to je netržišno.
treba cenu putarine na pojednim deonicama prilagoditi tako da popunjenost AP i ukupan prihod sa istog po deonicama budu optimalni.
ili uvesti vinjete što je svakako najbolje.

što se tiče puta na more sa malom decom i gumenim čamcem, gumenom žutom patkom(???) i ostalim skalamerijama(???) to ne podržavam.
deca i u avionu imaju povlašćenu cenu, kao i u hotelu.
a nošenje i čuvanje preko godine sve moguće opreme za kupanje, splavarenje, skijanje, jedrenje i sl smatram neracionalnom.
gumeni dušeci su par € i nema potrebe nositi ih sa sobom. verovatno je iznamljivanje još jeftinije.
skije koje koristite jednom godišnje svako treba iznajmiti a ne vući sa sobom i to još postavljeno kroz sredinu automobila kako bi vas u slučaju sudara lakše povredile, kako vas, tak oi decu koju vozite.
a to negde morate čuvati tokom godine, pa vam to traži dodatne kvm stana a to znači dodatne izdatke.
srbi su neracionalan narod i boluju od megalomanije.
kupuju livade koje nisu u stanju da kose, kuće koje ne mogu da zagreju, hlade, pa najčešće ni da okreče, a zvrje najčešće prazne.
kupuju veliki auto i još dizel da bi ono jednom godišnje kad krenu na more imali dovoljno prostora za sve što treba da ponesu uklučujući i salame, krompir, kačkavalj.
glupo je da kao evropljani maju mali auto koji manje troši i jeftiniju registraciju (ili ne daj bože elktrični auto) a da se ili zamene sa nekim ko u familiji ima veliki auto za to jednom godišnje ili da uzmu rent-a-car ili da imaju krovni kofer.
što se tiče ovih "isplativih" kredita za AP na 20-30-40 godina, gledam ovaj projekat Hyperloop-a i razmišljam kako mi i naša deca i naši unuci otplaćujemo preskupi AP kojim stižemo od beograda do mora za neverovatnih 5 sati, a civilizovani svet tu deonicu prelazi za pola sata putujući Hyperloop-om.
i nemamo sredstava da gradimo moderne transporte već putujemo transportom 20tog veka i to papreno plaćamo.


malo sam vratio ovaj topic i informisao se za tunele, sad mi je donekle jasnije. Kada budem vise isao po evropi, u tunelima, dacu svoj konacan sud, ali ne zelim nikoga unapred da optuzujem. samo kazem, video sam Egnaciju, video sam Rio Antirio, i ovaj beton u tunelu i pristupnice Mostu na Adi prihvatam blago receno sa rezervom. Kako god, sa tudjim parama se niko nikad nije usrecio, pa oni koji treba, nek misle o tome. Citiracu prethodni post, ne slazem se u potpunosti, pa cu malo da odem u off, ali moram reci svoje misljenje Hajde opet da uzmemo primer Grcke. Verovatno ste videli koja vozila, tj tip, marku, karoserijski oblik su u grckoj, a atblice su nemacke, austrijske, engleske npr. Najprodavanija vozila u tim zemljama su karavani. Hajde opet da se ogranicim, izuzmimo Turke sa nemackim, austrijskim, norveskim tablama koje vidjamo na koridoru 10 i na bubanj potoku. Voze turan, galaxy, sharan, prepuni su krsa kojekekavog, a lakoo znate da su oni jer su zene uvijene u marame. Ali mali je procenat MPV vozila i karavana u Grckoj sa nemackim, austrijskim, svedskim, norveskim tablama, a da su to turci. Mislite da engelzi ne nose zute patke na letovanje??? mislite da svi u engleskoj imaju para za all inkluziv u grckoj i da trose 500-1000 evra dnevno? mislite da bas svi oni samo stave jednu torbu u minija i eto ih u Grckoj? Puni su oni itekako sa krsom i dolaze sa kamperima, karavanima i MPV vozilima. Cisti englezi, austrijanci, svedjani, plave se kakvi su:) Meni kazu da sam idioz sto sam dao 100 000 za thule kofer od 630 litara. Ja tom istom koji to kaze mogu da kazem da je id*** jer je pusac i moj kofer ispusi za godinu dana. Nek svako trpa u kola sta god hoce, nek vozi koja god kola hoce, nek sipa i vodu mesto dizela ako hoce, kad bi svako gledao svoj posao, svima bi bilo bolje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423627#p423627:1uu854ws je napisao(la):
ink » Ned Dec 18, 2016 11:57 am[/url]":1uu854ws]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423622#p423622:1uu854ws je napisao(la):
severian » 18 Dec 2016 11:22 am[/url]":1uu854ws]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423620#p423620:1uu854ws je napisao(la):
ink » 18 Dec 2016 11:01 am[/url]":1uu854ws]
Inače, glupo je gledati preko granice i odlučivati kolko ćeš brzo da voziš (među ostalom zbog činjenice da su putevi projektovani za to ograničenja, a ne za ono koje se tebi sviđa). Pogledaš broj u crvenom krugu na znaku pored puta i voziš po toj brzini. Ako te uhvati panduri da voziš brže ili pri bržoj vožnji ubiješ nekoga, nema šta da se buniš - tvoja krivica, tvoja odgovornost.

Eh, kada bi stvari bile tako jednostavne... Svaki zakon/norma stvar je društvene konvencije i kao takvi su podložni razmatranju i stalnoj kritici. Nerazumne norme imaju tendenciju da ih malo ili nimalo ljudi poštuje. To je empirijska sociološka činjenica i glupo je da polemišemo oko toga, prosto tako je. U tom smislu, zaklanjanje iza normi čak i kada su sasvim izvesno nerazumne (npr. SMT od mosta do pančevačkog puta sa ograničenjem od 50kmh ili ta ograničenja od 80kmh na 1-2km pre tunela na E-763), kao posledicu ima držanje ogromne većine ljudi u stanju permanentnog prekršaja, nakon čega državni aparat praktikuje selektivno kažnjavanje. A selektivna pravda je najgori oblik nepravde, tj. nije nešto što je cilj i željeno stanje slobodnog i dostojanstvenog društva.

Naravno da nije sve toliko jednostavno kako si predstavio: empirijska sociološka činjenica o kojoj je glupo polemisati. Zakoni se formiraju na razne načine, a u 'najsređenijim' društvima se formiraju, delimično, na osnovu naučno utvrđenih činjenica. U svakom slučaju, 'loši' zakoni se ne menjaju tako što ćeš ti, kao pojedinac, da ih kršiš jer ti smetaju.

Inače, meni je jednom na par santimetra od retrovizora proleteo lik u BMW-u koji je vozio sigurno blizu 200 dok sam ja vozio oko 120 jer je iz nekog razloga cimnuo volan, ne znam da li se svađao sa ženom, istripovao nešto na putu, pričao mobilnim ili šta već, al da je cimnuo volan malo više ubio bi mene i sve koje su se sa mnom vozili. Verovatno je tako brzo vozio zato što je mislio da su ograničenja nerazumne norme i da se zakon primenjuje selektivno pa ne mora da ga poštuje.

Elem, poenta je da na našim (lošim) putevima nije bezbedno voziti preko ograničenja ako se Jugić u drugoj traci muči da vozi 100 na sat, ili neki razdrndani Golf 2 u krivini izleće bez žmigavca u brzu traku da zaobiđe kamion koji ide 87 na sat. Možemo da polemišemo do sutra o tome da li je to ok ali činjenica će uvek ostati ista: brza vožnja ubija.

To što na našim putevima svake godine strada više dece nego što je ubijeno u NATO agresiji, izgleda nikoga ne zanima ako će da ih spreči da stignu do svoje vikedice 20 minuta brže.


Nije dobro da covek zivi bez straha. Mora covek da ima strah, ako napravi glupost da ce biti kaznjen. Sirim sad temu, ako pogledate kroz blizu istoriju, imate 3 tipa, tj nacina vladavine, uredjenja drustva, kako god. Skandinavski tip koji je najbolji, kolektivna svest. Znaci ako ti se trazi 30 dinara za pregorelu sijalicu u zajednickom hodniku zgrade, da ne filozofiras i da odmah das. I naravno, da tih 30 dinara ne ode nekome u dzep vec stvarno da se kupi ta sijalica. Karikiram. Da sam znas, da ako tvome bliznjem bude bolje i tebi c biti bolje. Ne moguz da udjem u glavu finca, svedjanina, norvezanina i danca da bih mogao da objasnim sta njih tera ka kolektivnoj svesti i osecaju ka redu i poretku i napretku. Verovatno to sto su odseceni od ostalih, nisu ratovali, plus hladno, pa su i smoreni pomalo:) Drugi tip je tip vladavine u USA i ostalim kapitalistickim zemljama, cvrsta ruka zakona. Ja ne mrzim nikoga, ali kad bih morao da se izjasnim koji narod najvise mrzim na svetu, onda su englezi. Niti smrde nit mirisu i ne lice ni na sta. Perverzni, ratni huskaci, osnivaci americke, australijske nacije, uvek kuvaju corbu u svetu. Ali ih zakon doveo u red. Treci tip su diktature. Slovenski narodi nemaju kolektivnu svest i da bi funkcionisali, treba im jak diktator. Tito, Putin, Lukasenko i sl. Ako sloveni nemaju diktatora, oni srljaju u haos. Cetvrti tip je robovlasnistvo. Ovaj sistem u kome su Srbija i aj da jos dodam, makedonija, bih, albanija, moldavija....jedine preostale rupe na planeti. Ja vozim 60-70 na ibarskoj i 80-100 na novom autoputu. Ti vozis 120 nanibarskoj i 160 na autoputu jer znas da nema zakona i nema policije i nema drzave i pretices na punoj i znas da ti niko ne moze nista. Neces da vezes pojas jer "oni ce meni da kazu da ja vezem pojas". Vozis iznad 50 u teslinom bulevaru pored siva gde ptice na grani znaju da te hvata kamera iznad 50. Ali, ti znas da si baja i da ces da izbegnes poziv, da neces da se javis i da ce da zastari. Infostan ne placas, ja sam id*** sto placam jer ti znas da ce da zastari. Lukasenko je zakon, sve bi on to po kratkom postupku zavrsio:) . Kad kazem Ti, to se ne odnosi na autora prethodnog posta, vec metaforicki govorim
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434422#p434422:2e2jypau je napisao(la):
laki72 » 19 Feb 2017 14:25[/url]":2e2jypau]
Mali krzuni tok je "ad hoc"
resenje. Zavrsetak petlje preljina i nastavak kraka A2 ka Pozezi i "moravskog koridora" ka Kraljevu ce uciniti ovaj prikljucak mnogo manje bitnim, te ce postojeca protocnost biti sasvim dovoljna za potrebe broja vozila.

Cela ta naplatna rampa u Preljini je privremeno rešenje i ona će na tom mestu biti ukinuta izgradnjom autoputa ka Kraljevu.
 
Samo što će to biti u Limburgu mesecu pa će ovo privremeno rešenje potrajati ihaha.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434458#p434458:3u38p6zz je napisao(la):
Stomatolog » Ned Feb 19, 2017 5:57 pm[/url]":3u38p6zz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434422#p434422:3u38p6zz je napisao(la):
laki72 » 19 Feb 2017 14:25[/url]":3u38p6zz]
Mali krzuni tok je "ad hoc"
resenje. Zavrsetak petlje preljina i nastavak kraka A2 ka Pozezi i "moravskog koridora" ka Kraljevu ce uciniti ovaj prikljucak mnogo manje bitnim, te ce postojeca protocnost biti sasvim dovoljna za potrebe broja vozila.

Cela ta naplatna rampa u Preljini je privremeno rešenje i ona će na tom mestu biti ukinuta izgradnjom autoputa ka Kraljevu.

Ček bre, kako mislis ukinuta? Kako će se onda ljudi iz Čačka (i generalno sa Ibarske) uključivati na autoput?
 
Trenutna petlja (isključenje) kod Preljine će služiti za odvajanje na autoput ka Kraljevu, tako da će nova naplatna rampa (isključenje za Čačak) biti odprilike oko 2 km jugoistočnije od trenutne naplatne rampe (nalaziće se na autoputu za Kraljevo). Sa te nove naplatne rampe kod Čačka će se saobraćaj ulivati u ulicu (kružni tok) Đorđa Tomaševića.
 
neće biti ukinuta naplatna rampa.
ali će biti još jedna na zapadnom izlazu iz čačka pa će pritisak biti manji za čačane.
naravno i tranzitni saobraćaj neće izlaziti kod čačka već dalje ka požegi i kraljevu.
svakako treba dodati bar još po jednu traku rezervisanu za ENP sa svake strane kako bi sve imalo smisla.
inače pohvale idu za ljude koji rade u naplatnim kućicama na tom isključenju. neverovatno su brzi.
dobra vest je da će veza tošin bunar-most na adi biti gotova krajem aprila. tak sam danas čuo na TV-u.
to će rasteretiti JG.
 


Po ovoj karti bi ja ipak rekao da će trenutni izlaz sa autoputa postati skretanje za autoput ka Kraljevu (čvor Preljina, km 116+390), a da će naplatna rampa biti pomerena 2 km jugoistočno (petlja Preljina, km 108+480).
 
Hvala Stomagolog. Sad mi je jasno. Ta nova petlja ce biti izlaz sa Moravskog koridora na deo Ibarske Kraljevo-Cacak. Bice i petlja za izlaz sa Koridora 11 kod Pakovraca, tako da ce Cacak imati dva ulaza/izlaza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434376#p434376:352lumf0 je napisao(la):
roland » Ned Feb 19, 2017 12:36 am[/url]":352lumf0]
Naravno, slažem se da ne treba imati potpuno centralizovan saobraćajni sistem sa jednim glavnim čvorištem - Beogradom, ali složićeš se da će biti mnogo više korisnika ovog autoputa sa polazištem iz Beograda nego iz Novog Sada zbog jednostavne činjenice - većeg broja stanovnika Bg-a u odnosu na NS.

Upravo o tome i govorim. Treba gledati "siru sliku". Nevezano za Novi Sad ili Beograd. Autoput bi trebao da poveze koridor 10 i jadransku obalu preko teritorije Srbije. Ako uspe da skrene deo pan-evropskog saobracaja ili napravi neke nove rute, mozda jednog dana i zasluzi naziv koridor :). Ako bi gledao samo Srbiju izolovano, nama autoputevi skoro da i ne trebaju. U tom svetlu mi je pomalo i smesno kad se "brojanje saobacaja" uzima u razmatranje da li je autoput opravdan ili ne. Da se brojao saobracaj u Bubanj Potoku pre izgradnje autoputa, izbrojali bi tri krave...

Saobracaj je kao zivi organizam. Raste, menja se. Sto bi rekao narod, samo ga treba "navesti na nasu vodu", ponuditi najbolje uslove, pa da onda zaradimo i izvucemo korist.
 
@Gazi Bengazi
Autoput bi povezivao K10 sa jadranskom obalom i da je ostala planirana veza u Ostruznici i da je petlji Orlovaca, pa cak i da ide preko Mladenovca.

U pravu si da treba gledati "siru sliku".
A ta sira slika ipak kaze da A2 finansira drzava Srbija.
:) te po tome je ipak bitno kretanje i potrebe nasih gradjana.
A i ako se gleda "kome je blize" kao sto si u prethodnom postu pisao, onda autoput od Horgosa ka jugu nije trebao da prolazi ni uz suboticu, a kamoli pored Novog Sada?
Naravno da jeste trebao, jer to su nasi gradovi i putevi se ne prave samo zbog toga da bi stranci "progalopirali" kroz Srbiju, ve i da zadovolji potrebe lokalnih "kasackih grla i galopera" ;)

Jos jedan primer je Madjarska, jer po logici da se Autoput postavlja najkracom putanjom, pod hitno treba da prave jedan koji ce od Djera ici na jugoistok u pravcu Segedina. Taj bi vio najkraca veza zaputnike iz SRB i RO.
Pa ipak, takav pravac nemaju ni u planovima.

Cinjenice su ipak neumoljive.
Cinjenica jeste da je apsolutno nelogicno i nenormalno da autoput koji ide ka jugu ima izlaz iz grada na zapadu, posebno ako je to ovako (prostorno) veliki grad kao sto je Beograd.
Cinjenica takodje jeste da nam je ovaj pravac levom obalom Save predstavljen kao racionalnija i jeftinija varijanta, sto se sada pokazalo kao neistinitim, jer predvidjena cena ispada jednaka onoj koja bi isla desnom obalom.

Cinjenica takodje jeste da se svesno ili nesvesno u Beogradu ugrozava jos jedno potencijalno vodozahvatno podrucje, a sobzirom da se to isti planira uraditi i na levoj Dunavskoj obali, javlja se ozbiljna sumnja u 'slucajnost'.

I na kraju uz duzno postovanje za 'Srpsku Atinu' i njene zitelje, cinjenica jeste da je ipak Beograd najveci grad u zemlji i da samim tim generise najveci saobracaj na magistralnim i autoputnim pravcima, kao da i kao kulturni, ekonomski, zdravstveni administrativni, politicki i avaki drugi centar nase drzave takodje generise najveci saobracaj iz unutrasnjosti ka bilo kom od gradakih srediste nase zemlje, te stoga je jako bitno (a i u duhu demokratije) da se ispostuju potrebe vecine.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ima li neko informaciju kako napreduje deonica Ljig – Lajkovac? Neko rece da ce nju ubrzati zbog izbora… Da Ii je realno da se ona otvori do aprila/maja (bez tunela Brancic)?
 
Vezano za betonski kolovoz (u tunelima). Beton se izlije na pripremljenu vodoravnu aramturu (umrežene čelične šipke, koje nose put kao što skelet nosi mišiće čoveka). Zatim se izliven ravan beton zaseče, zareže duboko par cm (dilatacija, proširenje) na svakih nekolko metara. Znači samo se zaseca, ne seče ceo u ploče. Jer beton je krući od asfaltnog kolovoza pa da ne bi pucao usled opterećenja i vibracija, ta sila se usmerava ka tim mestima da beton ne bi pucao nepravilno krivudavo. Dilatacije se popunjavaju, recimo lepkom da voda ne bi prodirala ispod. Zato u tunelu betonski kolovoz izgleda kao da je sastavljen od ploča, a pošto su ti prorezi između ploča na svakih par metara (kolko odredi projekat) onda kolovoz deluje neravniji od asfaltnog. Znači prosto, uzrok tih neravnina je zbog tehnologije gradnje betonskih kolovoza. E sad, ne znam kako je Planum izlivao beton u ova 2 tunela, ali znam da se u tunelu Bancarevu iza Niša ka Bugarskoj na K10 koristio betonski finišer pa i mene interesuje da li je i tamo ista neravnoća ili je ravnije uz pomoć ove mašine. Tunel Bancarevo je inače završen, izbetoniran pre 4,5 meseci ali pošto iza njega deonica od tunela do Crvene Reke nije završena, još se ne koristi pa nije moguće proći i videti kako ide valjanje vozila po tom kolovozu, tj dal je ravniji od ova 2 tunela na "K11".
 
Vrh