Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Mislim da bi naš prioritet trebao da bude i to što pre Preljina - Požega, a posle i Pojate - Preljina (Moravski koridor).
A dalje ka Crnog Gori kada se bude moglo graditi bez kredita ili bar kada se otplati polovina današnjih kredita.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435194#p435194:bokh9dfr je napisao(la):
Stomatolog » Sre Feb 22, 2017 10:40 pm[/url]":bokh9dfr]Mislim da bi naš prioritet trebao da bude i to što pre Preljina - Požega, a posle i Pojate - Preljina (Moravski koridor).
A dalje ka Crnog Gori kada se bude moglo graditi bez kredita ili bar kada se otplati polovina današnjih kredita.

Mislim da je važnije da bude spojen Čačak - Kraljevo - Vrnjačka banja - Trstenik - Kruševac - Ćićevac - Pojate, nego Požega - Čačak. Kruševac i Kraljevo su ogromni gradovi.
Da je sreće da se spoji odjednom Preljina Pojate i Preljina Boljare.
 
Dobro nisu baš ogromni...ali veliki za veličinu i populaciju Srbije...
Potreban je i taj spoj ali ga po meni ne treba započinjati dok se trenutni projekti ne završe.
Iz prostog razloga što nismo sposobni da iskontrolišemo ni ovo što je započeto.
 
Mislim da je deonica do Požege prioritetna zbog gužve kroz Čačak. Međutim deonica Preljina-Požega je skupa jer ide planinom. Ali kada se spusti kod Požege, sledećih 30tak km preko Arilja do Ivanjice je prilično lak i ravan teren, ta deonica nije skupa pa bi trebalo do Ivanjice izgraditi. Nakon toga je najteža a neprometna deonica od 40tak km uspona ka Pešteru. Međutim ako se trenutno nema para za taj skupi uspon, mogao bi se proširiti postojeći put i od završetka autoputa u Ivanjici do granice sa CG bi se stizalo za sat i po vremena. To bi po meni trenutno bilo najoptimalnije rešenje jer gradnja autoputa od Požege do Ivanjice je relativno jeftina a odatle bi onda rekonstruisanim putem trebalo samo sat i po do granice, što je ok. Znači ne treba stati u Požegi nego u Ivanjici. Za dalje, jer je skupo, ja bi svake godina gradio po malo, recimo 5 km godišnje. Takođe ni 30tak km autoputa na Pešteru nije skupo jer teren relativno ravan, podloga dobra za gradnju autoputa, pa bi možda i taj deo trebao ranije izgraditi. Tako bi za kraj ostala deonica od najtežih i najskupljih 40tak km uspona Ivanjica-Pešter, kao što je sada na K10 za kraj ostala Grdelička ili zaobilaženje Sićevačke klisure. Po meni bi ta strategija i redosled gradnje i finansija bio najoptimalniji.
 
Earthmoving,
ti misliš da je potrebnije graditi ka Ivanjici nego ka Pojatama?
Za do Požege se slažem da je prioritet ali pre Ivanjice bi bilo pametnije graditi ka Pojatama, bar po meni.
 
Često se spominje da je iza Požege skupa i neisplativa gradnja pa sam hteo da iz toga izdvojim deonicu do Ivanjice za koju to nije tačno, dok dalje iza nje zaista jeste skupo i slabo prometno. Ne kažem da je Požega-Ivanjica većeg prioriteta od Preljina-Pojate ali mislim da ako krene da se gradi ka Požegi taj zamah treba iskoristiti i izgraditi do Ivanjice. Jer deonica nije duga ni skupa, a sa rekonstrukcijom starog puta ka Goliji bi CG odatle bila relativno blizu. Kao sistem poluge: sa malo se dobije više.
 
:grand: Preljina - Pakovraće, najjači prioritet, i to je moja crvena linija.
 
Da, tih 10tak km bi koštali 50-70 mil evra, a imali bi ogroman značaj. To bi mogla i bez ino-kredita sama Srbija da izfinansira, razbije na 2 godine po 30tak mil evra, da posao domaćim firmama, svi srećni. Umesto što čekaju da ugovore celu deonicu do Požege.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435297#p435297:367kj4mb je napisao(la):
Earthmoving » Čet Feb 23, 2017 1:06 pm[/url]":367kj4mb]Često se spominje da je iza Požege skupa i neisplativa gradnja pa sam hteo da iz toga izdvojim deonicu do Ivanjice za koju to nije tačno, dok dalje iza nje zaista jeste skupo i slabo prometno. Ne kažem da je Požega-Ivanjica većeg prioriteta od Preljina-Pojate ali mislim da ako krene da se gradi ka Požegi taj zamah treba iskoristiti i izgraditi do Ivanjice. Jer deonica nije duga ni skupa, a sa rekonstrukcijom starog puta ka Goliji bi CG odatle bila relativno blizu. Kao sistem poluge: sa malo se dobije više.

Do Ivanjce nije skupo, ali postoji tu drugi problem. Od Ivanjice NE POSTOJI put na koji bi se vozila sa autoputa ukljucila i nastavila ka jugu. I to ne samo do Boljara, nego cak do Kolasina (Mateseva) gde ce biti pocetak crnogorske deonice.
Mozda bi resenje bilo da se uradi dobar magistralni put Nova Varos-Ivanjica i da to bude veza. U svakom slucaj, od Nove Varosi je neophodan put koji bi spojio postojecu magistralu sa A2 (nekih 60-70 km) kako bi ljudi iz Prijepolja, Priboja I Nove Varosi imali vezu sa A2.
 
Postoji put, išao sam od Ivanjice do Peštera tj. Sjenice. Iako krivudav, put nije bio loš, možda bi ga za veći saobraćaj trebalo malo proširiti. Dalje, Pešter je relatvno ravan pa ne bi bio problem brzo i jeftino osposobiti neki od lokalnih puteva do CG granice. Ostaje problem u CG, 20-30km priključenja na put za Berane ili Bijelo Polje. Crnogorci su u oktobru nagovestili da će sa Kinezima uskoro početi gradnju nove deonice Mateševo-Andrijevica (http://www.vijesti.me/vijesti/dukanovic ... uta-907025). Znači i njima je u interesu da i pre završetka celog autoputa do granice sa Srbijom, imaju sređen neki lokalni put kojim bi vozila nastavljala dok se autoputevi ne spoje. Ako je tako, ne bi trebalo da bude problema da rekonstruišu 20tak km nekog lokalnog puta iznad puta Berane-Bijelo Polje pa gore do Peštera. Dakle, kad bi autoput stigao do Ivanjice uopšte ne bi bila potrebna velika ulaganja da bi imali povezivanje do Berana.
U ovom slučaju ako bi Crnogorci kao što najavljuju završili do Andrijevice, a mi do Ivanjice, između bi ostalo samo 130 km regionalnog puta, tj između Bg i Pg samo ovih 130 km ne bi bilo autoput. Onda taj deo između polako i lagano zbog finansija graditi.
 
Crna gora ne želi masovni nego mondenski turizam, mondenski (bogati) turisti idu avionom, a ne automobilom ili autobusom.
Prevoz tereta treba prebaciti na železnicu (elektrificirane pruge) zbog ekologije.
Avio prevoz je sve jeftiniji, modernizacijom pruge i prevoz putnika železnicom će postati konforniji i brži.
Izgradnja i održavanje toga autoputa ka Crnoj Gori je još uvek za nas preskupo i ne tako prioritetno iz gore pomenutih razloga.
Neka se prvo crnogorci približe granici sa gradnjom autoputa.

Prioritet je spojiti Pojate, Preljinu i Požegu, zbog velikih gradova i industrije na toj osi (Kraljevo, Kruševac, Trstenik). Bitan nam je razvoj toga kraja. Od tog koridora je na i manje od 50 km i Sevojno, Užice, Raška, Zlatibor, Vrnjačka banja, Kopaonik, Mokra gora. Za taj koridor bi možda mogli povoljno da dođemo do novca u muslimanskim zemljama poput naprimer Turske. Oni ulažu u aerodrom kod Kraljeva, vrlo su im bitni dobri odnosi sa Bosnom i Hercegovinom tako da bi im možda bio jako bitan ovaj koridor od Pojata preko Preljine ka Sarajevu jer taj koridor bi im bio najbrža i najbliža veza sa Bosnom i Hercegovinom, a i sa Novim Pazarom u Srbiji do kojeg im je isto poprilično stalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435320#p435320:huckvvle je napisao(la):
Stomatolog » 23 Feb 2017 02:41 pm[/url]":huckvvle]Crna gora ne želi masovni nego mondenski turizam, mondenski (bogati) turisti idu avionom, a ne automobilom ili autobusom.


Дајте људи, докле да читамо овакве дечји наивне опаске на форуму?!
Пошто си стоматолог, значи да имаш паре - уплати неки (пре)скуп хотел у континенталном делу Грчке, па број возила са страним таблицама на паркингу.
Изненедићеш се колико их долази колима.
 
Pantograf,
to nisu dečije opaske, to je realnost.
U Grčku kolima dolaze bugari, rumuni, srbi i moldavci.
Austrijanaca, nemaca, francuza, britanaca, rusa u Grčkoj sa kolima nema, oni dolaze avionom.
Crnogorci su se okrenili bogatim turistima iz Rusije i sa zapada koji dolaze isto avionom.

Neka se prvo crnogorci približe granici sa gradnjom autoputa pa tek onda treba Srbija da razmišljati o gradnji skupe i nepristupačne deonice ka Crnoj Gori. Treba gledati na ekonomsku isplativost tog projekta. Crna Gora ima 600.000 stanovnika, u narednih 5 - 10 godina biće izgrađen autoput kroz Hrvatsku do Dubrovnika, biće izgrađen autoput kroz Bosnu i Hercegovinu, tako da će Crna Gora dobiti koridore preko kojih je još bliže i brže do zapadne evrope nego preko Srbije. Transport robe treba da bude železnicom zbog ekologije. Da li onda izgradnja autoputa ima ekonomsku opravdanost?
 
@Earthmoving

Citam ovaj clanak iz crnogorskih novina i zapalp mi za oko sledece:

"On je rekao da je standard projekta dvosmjerni autoput sa četiri trake, gdje će neki djelovi imati šest traka, dok je projektovana brzina 80 kilometara po satu, do 100 kilometara na sat."

Da li ovo znaci da oni ne grade klasican autoput, nego put za motorna vozila (motorway)?!
Koliko ja vidim iz ovoga, put nece imati zaustavnu traku...
 
Joe, evo mozes nešto videti i na kratkom prezentacionom videu od pre 2 godine : https://www.youtube.com/watch?v=JdN8XF2hYzk
Na njemu se vidi da tamo gde nije preskupo grade 6 traka, a tamo gde je skupo (mostovi, tuneli) grade 4 trake. Problem je što je ova deonica planinska i teška pa će zato dobar deo tih 40tak km autoputa (ne motornog puta) biti sa 4 trake. Kada bi svugde gradili 6 traka i kada bi autoput išao skroz pravo (kao što se neki naši žale da Ljig-Preljina krivuda) taj autoput bi koštao boga oca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435333#p435333:2x1yxwyr je napisao(la):
Stomatolog » 23 Feb 2017 03:24 pm[/url]":2x1yxwyr]Pantograf,
to nisu dečije opaske, to je realnost.
U Grčku kolima dolaze bugari, rumuni, srbi i moldavci.
Austrijanaca, nemaca, francuza, britanaca, rusa u Grčkoj sa kolima nema, oni dolaze avionom.
Crnogorci su se okrenili bogatim turistima iz Rusije i sa zapada koji dolaze isto avionom.


"Бугара, Румуна, Срба и Молдаваца" је заједно више од 40 милиона - међу њима, више милиона људи довољно богатих да плате скупо летовање. Они сада, ако им се путује колима а не авионом (а много је таквих), летују у Грчкој, понеко у Хрватској. Кад буде довољно аутопута ка Црној Гори, летоваће и тамо.
А има и Мађара, и Словака, и Чеха (два народа поменута на крају су из развијених земаља), чија домађинства зарађују 5.000 евра месечно и више, а који би најрадије своје двоје деце стрпали на задње седиште и сјурили се до обале (унапред молим оне који ће писати да је Црна Гора ружна земља, да су Херцег Нови и Котор рупетине у које нико не жели да оде, да то не чине).

Просто к`о пасуљ - 60% туриста на хрватски Јадран долази колима, и да није аутопутева, у Хрватској би данас биле мало веће плате него у Србији. То знају и у Црној Гори.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435339#p435339:2okph5ro je napisao(la):
Earthmoving » Čet Feb 23, 2017 4:39 pm[/url]":2okph5ro]Joe, evo mozes nešto videti i na kratkom prezentacionom videu od pre 2 godine : https://www.youtube.com/watch?v=JdN8XF2hYzk
Na njemu se vidi da tamo gde nije preskupo grade 6 traka, a tamo gde je skupo (mostovi, tuneli) grade 4 trake. Problem je što je ova deonica planinska i teška pa će zato dobar deo tih 40tak km autoputa (ne motornog puta) biti sa 4 trake. Kada bi svugde gradili 6 traka i kada bi autoput išao skroz pravo (kao što se neki naši žale da Ljig-Preljina krivuda) taj autoput bi koštao boga oca.

Sve jasno. Ali sta je onda kriterijum da bi neki put bio autoput?
Na deonici Ljig-Preljina samo u dva tunela ne postoji zaustavna traka. Svaki most, vijadukt je u punom profiliu.
 
Ја не знам да ли игде дугачки тунели имају зауставне траке. Мостови их нпр. немају у Македонији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435345#p435345:a5yod6kq je napisao(la):
Пантограф » Čet Feb 23, 2017 5:18 pm[/url]":a5yod6kq]Ја не знам да ли игде дугачки тунели имају зауставне траке. Мостови их нпр. немају у Македонији.

interesantno. Nisam primetio to u Makedoniji. Doduse nikad ja nisam vozio, pa mozda nisam obratio paznju.
 
Па, ето. Нема се пара баш да све буде савршено, мора негде да се направи компромис.
 
Bas pitam druga sto radi na ovoj CG dionici što se pominje da će bit gotova do 2019. i on kaže šanse nema, naveo mi je koliko metara napreduju, kako dade i druge podatke ali ne zapamtih detaljno da bih prenosio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435300#p435300:2vkujwmr je napisao(la):
GOJE » Čet Feb 23, 2017 1:26 pm[/url]":2vkujwmr]:grand: Preljina - Pakovraće, najjači prioritet, i to je moja crvena linija.

Slazem se. Ali sto je najgore, Preljina-Pakovrace nije cak ni segment buduce deonice Preljina-Pozega. Prvi segment je Preljina-Prijevor, a drugi Prijevor-Lucani sa petljom u Pakovracu.
Donica Ljig-Cacak je morala ici do Pakovraca, a ne samo do Preljine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435139#p435139:23ufqn0s je napisao(la):
plećko » Sre Feb 22, 2017 6:45 pm[/url]":23ufqn0s]
file.php


Nadam se da je planirano uredjenje korita reke. Da ne bude opet "nije nasa nadleznost"....
 
Idemo , prvi deo kreće poslednji

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1234308


Odbrojavanje: Sledeće nedelje deonica od Surčina
Sledeće nedelje počinje izgradnja deonice Surčin - Obrenovac, izjavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona je dodala da je vrednost radova 208 milona evra.
"Sve je spremno. Sledeće nedelje počinju radovi na deonici Surčin - Obrenovac, na takozvanom Koridoru 11 koji povezuju Srbiju sa Crnom Gorom", rekla je Mihajlović za Televiziju Pink.
Kako je navela, ove godine će Srbija od Obrenovca do Preljine praktično imati završen autoput što je ukupno 103 kilometara.
"Sećate se da smo prošle godine otvarali deonicu Ljig - Preljina. Rade se druge dve deonice i možemo da kažemo da ćemo do kraja godine imati 103 kilometara autoputa", rekla je Mihajlović.
Navodeći da bi deonica Surčin - Obrenovac trebalo da bude gotova sredinom ili krajem 2019. godine, ona je istakla da kineske kompanije to rade, ali da 49 odsto u tome učestvuju domaće, srpske kompanije, koje koje će, praktično, biti nosioci poslova.
 
od požege postoji put do kolašina preko Zlatibora, nema potrebe graditi dalje AP prema ivanjici i dalje praviti neke medveđe staze da se spoji sa boljarama pa preko njihovih vučijih staza do kolašina.
tuda niko kršten ne bi išao, već preko zlatibora.
postoji i sada veza preko novog pazara i peštera, pa ko voli avanturu neka izvoli.
bogati ne idu automobilima već avionom.
idu mnogočlane porodice eventualno a njih je sve manje u evropi.
onaj ko je bogat ne želi da ide u crnu goru i kupa se u fekalijama domicijalnog stanovništva.
ako ide avionom ne želi da leti propelercem i sleti na Tivatski aerodrom.
postojaće koridor 5C kroz bosnu pa ce preko njega ti silni turisti koji nagrnu u sutomore da stignu.
a ako tuda gužva postane nesnosna, ima i hrvatski A1 pa će nekako stići.
neće morati da idu tim crnogorskim krivudavim AP sa ograničenjem 100km/h.
uskoro će Albanija biti mnogo značajnija turistička lokacija od CG pa će važnija biti veza ka Albaniji preko kosova.
da smo pametni da gradimo kraljevo-pazar-k.mitrovica-priština umsto niš-priština, ali pametni nismo pa to nećemo raditi.
dobro je da počinje surčin-obrenovac.
tu je jedino teško napraviti most, put može da bude gotov i do kraja leta ako budu hteli da rade.
 
Vrh