Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Alvirovic kaze providni bukobrani prvi put u Srbiji, a isti su pre vise godina postavljeni na mostu na Adi kako bi se videla okolina, a ipak smanjio nivo buke..
 
Želim, ali ne mogu da se otmem utisku da u tim tunelima nije bila planirana betonska podloga. Treba kopati dokumentaciju od ranije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415550#p415550:8jg6jzkk je napisao(la):
bl3y4 » 09 Nov 2016 12:13 am[/url]":8jg6jzkk]Alvirovic kaze providni bukobrani prvi put u Srbiji, a isti su pre vise godina postavljeni na mostu na Adi kako bi se videla okolina, a ipak smanjio nivo buke..
Čovek je bio na godišnjoj konferenciji vladajuće partije, šta ima više da pričamo? Rekoh Vam da nije objektivna reportaža, koliko god SAT bila dobra i originalna emisija ona nije pojam novinarske objektivnosti već načina kako se podmuklo reklamira vlast i kompanije koje su ti sponzori.
 
Zasto ministarka laze da je usteda na novom autoputu 17 km. Kada od mesta Dići do Preljine ima 49 km. Čemu ove lazi. Kome je to potrebno. Ili jednostavno nisu lazi vec neznanje i neobavestenost. I svi novinari i televizije prenesu da je ruta kraca za 17 km. Sramota za sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415424#p415424:2pjcmfbn je napisao(la):
Stomatolog » 08 Nov 2016 03:16 pm[/url]":2pjcmfbn]B92, 8.11.2016.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1197075

U novom cenovniku koji Putevi Srbije predlagali vladi na deonici Beograd-Niš bi se umesto sadašnjih 730 dinara naplaćivalo 800 dinara, umesto dosadašnjih 340 dinara za Beograd-Šid vozači bi morali da izdvoje 370 dinara, dok će na primer za deonicu Beograd-Subotica putarina sa sadašnjih 290 dinara koštati 320.


Ne znam da li se postavljalo pitanje nekada, da li neko zna zbog cega je:

Trenutno:
Beograd-Nis 240km 730din = 3.04din/km
Beograd-Subotica 189km 290din = 1.53din/km
98.6% je skuplje ka Nisu

I dalje se ne odustaje od proporcije, pa je predlozeno:
Beograd-Nis 240km 800din = 3.33din/km
Beograd-Subotica 189km 320din = 1.69din/km
97% je skuplje ka Nisu

...tj da li postoji zvanican propis na osnovu koga se izracunava koliko kosta predjeni kilometar za odredjenu deonicu, pa se dobila duplo skuplja putarina na jugu zemlje?
 
Već sam ja postavio to pitanje i dobio sledeći odgovor...
I za mene je bezobrazluk da se autoput kroz Vojvodinu naplaćuje minimalno u odnosu na druge delove autoputa kroz Srbiju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415426#p415426:1ilyl36h je napisao(la):
Stomatolog » 08 Nov 2016 15:26[/url]":1ilyl36h]
1. Od uvođenja vinjeta se je u Srbiji definitivno odustalo.
2. Povećanje putarine od 10% kako stoje stvari će se desiti uskoro.
3. Da li se putarina od Novog Sada do Subotice naplaćuje u zatvorenom sistemu ili ne i ako ne kada se planira uvođenje zatvorenog sistema naplate na toj deonici?
4. Zašto se deonica od Beograda do Šida naplaćuje 340 RSD, a od Beograda do Subotice samo 290 RSD kada je razdaljina od Beograda do Subotice sigurno 40 do 50 km duža nego deonica od Beograda do Šida?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415433#p415433:1ilyl36h je napisao(la):
MilisaV » 08 Nov 2016 15:44[/url]":1ilyl36h]3. Putarina od ns do su se ne naplaćuje. To je ujedno odgovor i na tačku 4.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Čudi me ovakvo nepoznavanje lokacije čeonih naplatnih stanica. Situacija je sledeća:

Ne postoji deonica pod naplatom Beograd - Subotica (189km). Pod zatvorenim sistemom naplate postoje sledeće deonice:

Nova Pazova - Sirig, (64km) - 4,53 RSD/km
Bubanj potok - Trupale (213km) - 3,42RSD/km
Šimanovci - Šid (76km) - 4,47RSD/km

Dakle to su činjenice, a na pitanje zašto su takve, nemam odgovor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415640#p415640:31tyd4mg je napisao(la):
GOJE » 09 Нов 2016, 14:08[/url]":31tyd4mg]Ne postoji deonica pod naplatom Beograd - Subotica (189km). Pod zatvorenim sistemom naplate postoje sledeće deonice:

Nova Pazova - Sirig, (64km) - 4,53 RSD/km
Bubanj potok - Trupale (213km) - 3,42RSD/km
Šimanovci - Šid (76km) - 4,47RSD/km

4,14 РСД је средња цена по км, да заокружимо на 4 РСД/км. је л' им то толико тешко да ставе као јединствену цену?
 
što se tiče putrine, ako je pravde, km AP u Vojvodini bi trebao biti bar 2 puta jeftiniji nego od niša ka jugu jer je i cena gradnje a i cena održavanja bar toliko jeftinija.
mislim da je ideja Srbije da svuda bude ista cena km.
to je netržišno.
treba cenu putarine na pojednim deonicama prilagoditi tako da popunjenost AP i ukupan prihod sa istog po deonicama budu optimalni.
ili uvesti vinjete što je svakako najbolje.

što se tiče puta na more sa malom decom i gumenim čamcem, gumenom žutom patkom(???) i ostalim skalamerijama(???) to ne podržavam.
deca i u avionu imaju povlašćenu cenu, kao i u hotelu.
a nošenje i čuvanje preko godine sve moguće opreme za kupanje, splavarenje, skijanje, jedrenje i sl smatram neracionalnom.
gumeni dušeci su par € i nema potrebe nositi ih sa sobom. verovatno je iznamljivanje još jeftinije.
skije koje koristite jednom godišnje svako treba iznajmiti a ne vući sa sobom i to još postavljeno kroz sredinu automobila kako bi vas u slučaju sudara lakše povredile, kako vas, tak oi decu koju vozite.
a to negde morate čuvati tokom godine, pa vam to traži dodatne kvm stana a to znači dodatne izdatke.
srbi su neracionalan narod i boluju od megalomanije.
kupuju livade koje nisu u stanju da kose, kuće koje ne mogu da zagreju, hlade, pa najčešće ni da okreče, a zvrje najčešće prazne.
kupuju veliki auto i još dizel da bi ono jednom godišnje kad krenu na more imali dovoljno prostora za sve što treba da ponesu uklučujući i salame, krompir, kačkavalj.
glupo je da kao evropljani maju mali auto koji manje troši i jeftiniju registraciju (ili ne daj bože elktrični auto) a da se ili zamene sa nekim ko u familiji ima veliki auto za to jednom godišnje ili da uzmu rent-a-car ili da imaju krovni kofer.
što se tiče ovih "isplativih" kredita za AP na 20-30-40 godina, gledam ovaj projekat Hyperloop-a i razmišljam kako mi i naša deca i naši unuci otplaćujemo preskupi AP kojim stižemo od beograda do mora za neverovatnih 5 sati, a civilizovani svet tu deonicu prelazi za pola sata putujući Hyperloop-om.
i nemamo sredstava da gradimo moderne transporte već putujemo transportom 20tog veka i to papreno plaćamo.
 
Ja se sa vecinom navedenog ne slazem

što se tiče putrine, ako je pravde, km AP u Vojvodini bi trebao biti bar 2 puta jeftiniji nego od niša ka jugu jer je i cena gradnje a i cena održavanja bar toliko jeftinija.
.

Ne znam tacnu cenu izgradnje i ordrzavanja, ali kada se gleda autoput kroz vojvodinu ocito je da se zanemaruje da on ukljucuje i most Beska, koji je sve samo ne jeftin. Takodje, iskustvo nas je naucilo da po vetrovitim zimskim danima odrzavanje autoputa kroz Vojvodinu nije ni malo naivan posao.
Takodje, pojedini ritovi i podbarni tereni takodje poskupljuju kako izgradnju, tako i odrzavanje.
Ne treba zanemariti i cene eksproprijacije zemljista za autoput, kao i to da je u okviru autoputa pored novog sada uradjen fakticki dupli autoput sto ni na jednom drugom delu Srbije do sada nije uradjeno (po meni totalno bespotrebno).

što se tiče puta na more sa malom decom i gumenim čamcem, gumenom žutom patkom(???) i ostalim skalamerijama(???) to ne podržavam.
deca i u avionu imaju povlašćenu cenu, kao i u hotelu.
a nošenje i čuvanje preko godine sve moguće opreme za kupanje, splavarenje, skijanje, jedrenje i sl smatram neracionalnom.
gumeni dušeci su par € i nema potrebe nositi ih sa sobom. verovatno je iznamljivanje još jeftinije.
skije koje koristite jednom godišnje svako treba iznajmiti a ne vući sa sobom i to još postavljeno kroz sredinu automobila kako bi vas u slučaju sudara lakše povredile, kako vas, tak oi decu koju vozite.
a to negde morate čuvati tokom godine, pa vam to traži dodatne kvm stana a to znači dodatne izdatke.
srbi su neracionalan narod i boluju od megalomanije.
kupuju livade koje nisu u stanju da kose, kuće koje ne mogu da zagreju, hlade, pa najčešće ni da okreče, a zvrje najčešće prazne.
kupuju veliki auto i još dizel da bi ono jednom godišnje kad krenu na more imali dovoljno prostora za sve što treba da ponesu uklučujući i salame, krompir, kačkavalj.

Mislim da si ovde izneo gomilu klisea i pausalnih ocena. To nije tvoja krivica, to je nesto sto je upravo odlika Srba (gradjana Srbije).
Dakle, svako ko kolima ide na more (planinu, banju, selo) vuce pastete i salame??? :D
Ma nije valjda. :) Ja bih ipak rekao da vecina to ne radi. Ali ako mladi bracni par ima dvoje male dece pa za njih ima i dvoja decja kolica, pa licni prtiljag i slicno, to vec poprilicno prevazilazi ono sto ce mu ljubazno osoblje aviokompanije dozvoliti da unese u avion (osim kao dodatni prtljag).
A sta cemo sa onima koji su iz Kragujevca ili Kraljeva a idu recimo u Ulcinj? Koliko oni imaju do aerodroma NT i jos koliko imaju od Podgorice do Ulcinja?
da li i njima preporucujes da sednu u avion? :kafa:
ili njih ne uzimamo u reprezentativni uzorak i govorimo samo o onima koji zive u beogradu (eventualno od skora u Nisu)?
Sta da rade oni koji imaju dva tinejdzera? oni placaju punu cenu u avionu ? Onda matematika bas ne ispada po tvom, posebno za najblize destinacije na moru, pa cak i kada su i pitanju carter letovi.
Beograd -Dubrovnik je ovog leta bila nesto preko 130 eur, pa to pomnozi sa 4 osobe (roditelji + 2 tinejdzera) i dolazis do cifre od 520EUR samo za avio prevoz. sta ako ti destinacija nije u Dubrovniku, vec negde gde jos dodatno moras da platis autobus ili taksi?
A i bez toga tesko da ce ih put automobilom sa sve putarinama na nekom buducem autoputu kostai i upola toliko.


glupo je da kao evropljani maju mali auto koji manje troši i jeftiniju registraciju (ili ne daj bože elktrični auto) a da se ili zamene sa nekim ko u familiji ima veliki auto za to jednom godišnje ili da uzmu rent-a-car ili da imaju krovni kofer.

A de mi reci prijatelju odakle nama onda toliki `veliki` automobili (pa jos dizeli ;) )
mora da su kao novi kupljeni ovde? Ili smo ih uvezli iz SAD? Pa ne, ipak su vecinom nabavljeni iz Italije, Austrije, Nemacke, Francuske, Holandije... Dakle upravo od tih `Evropljana`.

I sad da se vratimo na konkretnu temu. Po tebi se autoput A2 pravi samo zato da bi neko otisao na more?!
Oni ljudi iz Cacka, Kraljeva, Vrnjacke banje, Uzica (...) su nebitni?
nekoliko stotina hiljada ljudi je u pitanju? i jedan dobar broj onih koji u sva ta navedena mesta dolaze poslovnim ili privatnim poslom iz BG, ali i drugih delova Srbije?

meni se cini da ti jednostavno nisi sagledao znacaj infrastrukture, rer tesko mi je da zamislim da su neki drugi razlozi za takav stav.


P.S.
Mala digresija.
Redovno na more nosim gumeni camac kupljen pre 17 godina, kao i peraje kupljene davne 1990. ;) :)
 
Kako napreduju radovi na Lajkovac- Ljig? Ako Earthmoving kaze da ce tunel Brancic biti probijen do kraja 2016, onda moze ta deonica da bude gotova pre Obrenovac-Ub. Na Google maps se ne vidi kako napreduju radovi poslednjih meseci (stoji stari satelitski snimak). Bilo bi super ako bi se ubrzali radovi na toj deonici, cak i po cenu da ova druga zakasni koji mesec. Mislim da bi bilo bolje da se ova prva otvori u avgustu 2017, a druga npr. mart 2018, nego sve u decembru 2017 (ministarka je pomenula kraj 2017.) To je bar moje misljenje.
 
Vidim da niko nije reagovao na konstataciju da su slagali da je put od mesta Dići do Preljine skracen za 17 km, a skracen je samo za 9km. Ali obzirom da su najmanje 5 puta lagali za rokove na raznim gradilistima po zemlji to mu dodje normalno.
Elem hteo sam jos da dodam da je svaki novi autoput potreban zemlji Srbiji i da je mozda trebalo ovu deonicu ka Preljini uraditi do mesta Pakovraće i spojiti sa Ovcarskom klisurom vec sada u ovoj fazi. To je samo 10km vise usteda vremena preko 20 min rasterecenje Cacka u potpunosti i vrlo dobar i brz pristup Zapadnoj Srbiji već sada. Mogli su se toga setiti da su hteli i imali malo mozga.
 
Vise puta je ovde receno da je deonica zapravo kraca za 8-9 km,a da li je to neznanje ili svesna manipulacija, ne znam.
Sto se tice obilaznice oko Cacka, slazem se da je ona najkritucnije mesto i da je moglo da se radi od Pakovraca. Mada sa druge strane, u tom slucaju put do Pozege nikad ne bi bio uradjen. Ovako ce morati da rade.
 
Brine samo sto to uopste ne pominju. Vec je prilicno jasno da dalje od Pozege nema nista dok jednog dana nesto ne pojacaju do Zlatibora, tipa treca traka, ali s ovakvom dinamikom i deo do Pozege postaje upitan u doglednom periodu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415785#p415785:obrzh6nd je napisao(la):
biciklista » 10 Nov 2016 12:45 am[/url]":obrzh6nd]Vidim da niko nije reagovao na konstataciju da su slagali da je put od mesta Dići do Preljine skracen za 17 km, a skracen je samo za 9km. Ali obzirom da su najmanje 5 puta lagali za rokove na raznim gradilistima po zemlji to mu dodje normalno.
Elem hteo sam jos da dodam da je svaki novi autoput potreban zemlji Srbiji i da je mozda trebalo ovu deonicu ka Preljini uraditi do mesta Pakovraće i spojiti sa Ovcarskom klisurom vec sada u ovoj fazi. To je samo 10km vise usteda vremena preko 20 min rasterecenje Cacka u potpunosti i vrlo dobar i brz pristup Zapadnoj Srbiji već sada. Mogli su se toga setiti da su hteli i imali malo mozga.
Ja im više ništa ne verujem. Čujem od svojih iz Čačka da su tuneli veoma neravni i da nema šanse da voziš tih 80 na koliko je ograničenje u njima. Na koliko su ograničeni tuneli na Koridoru 10?
 
Што се тиче "Хере" мапа - додатна информација.

Мерцедес, Ауди и BMW удружили снаге: Стање на путевима, УЖИВО!

Велики ривали и гиганти ауто индустрије су по први пут удружили снаге и купили од финске Нокије компанију за дигитално мапирање и навигацију "Хере".

Три великана су удружено уложили три милијарде долара у куповину компаније која је освојила велики део тржишта софтвера за навигацију. Куповина је завршена у првом кварталу ове године а револуционарна метода прикупљања података из возила на путу почеће ове недеље.

Подаци из кочионих система, фарова, брисача прозора и различитих сензора и камера којима су опремљени нови модели Мерцедеса, Аудија и BMW-а складиште се у рачунаре у самим возилима. Ти подаци се аутоматски шаљу у "централу" Хере-а, анализирају и возачима шаљу као повратна информација о стању на путевима.

Очекује се да ће се и други произвођачи аутомобила укључити у овај пројекат како би број возила који шаље податке повећао, а тако и побољшала прецизност информација о стању на путевима.

Милиони возила ће слати податке о гужвама на путу, удесима, магли, потенцијално опасним местима са клизавим коловозом или одронима на путу. Овакво, ажурно обавештавање ће возачима омогућити да евентуално коригују путању, избегну гужве и благовремено подесе опрему на својим аутомобилима.

Компанија "Хере" је до сада производила "статичне" мапе и навигационе програме за аутомобиле. Нови систем "уживо" преноса из "повезаних" возила захтева додатни развој софтвера и мобилних апликација па се почетак примене очекује средином 2017.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... vima-UZIVO
 
:bg4:
Analizirao sam Here map , lepo se vidi da nije pustena deonica od Ljiga koja skracuje put 17km vec od mesta Dici , tek kad to zavrse sa tim tunelom onda ce biti to sto sad lade usta !
I ja mislim da bi bilo bolje da pre leta povezu autoput sa Lazarevcom kod mesta Celije a onaj deo do Obrenovca neka kasni kao po obicaju i tradiciji !!!
 
Na koliko su ograničeni tuneli na Koridoru 10?
Zapravo na K10 još nema ni jednog tunela u punom profilu da bi ograničenje moglo da se poredi, ovo su prvi autoputni tuneli kod nas u punom profilu. Imamo samo po jednu cev u par tunela na obilaznici zbog čega su tamo drukčija ograničenja dok Kinezi ne završe i druge cevi na obilaznici. Ostali tuneli na K10 su Bancarevo (o kom sam već pisao i na kom je takođe betonski kolovoz), Manajle (mislim da će i u njemu biti beton), Predejane, i još po koji na istočnom kraku K10 : Sarlah kod Pirota, dva kod Dimitrovgrada... ali ništa još u funkciji.
 
Moram samo da te ispravim po pitanju tunela na obilaznici.
2 od 3 tunela na deonici obilaznice koja je pustena u saobracaj su uradjene obe tunelske cevi. To su tuneli Lipak i Zeleznik.
Preostaje da se nastavi sa izgradnjom druge tunelske cevi tunela strazevica i urade obe tunelske cevi tunela kod Avalskog puta (mislim da je ime Beli potok).
Vise puta godisnje idem hrvatskim A1 koji ima mnogo tunela. U svima je ogranicenje 80km/h mada se tolerise i vozi vise.

Sto se betonske podloge tice, verujem da ona nije savrsena, ali...
Ko je god putovao do ili preko Beca, zna da je deonica na ulasku u grad iz pravca Budimpeste (pored rafinerije) toliko truckava da podseca na nekadasnje deonice autoputa 'Bratstva i jedinstva' na kojima ste pre mislili da ste u nekom poluraspalom betonskom dvoristu propale fabrike nego na autoputu.
Pa ipak, takav je u zadnjih 15 godina i ne popravlja se.
Niko nece propasti ako tih kilometar - dva malo smanji brzinu (na 100 ili 80km/h). A tim brzinama smo se do pre 15 godina vozili i Ibarskom od Ljiga do Milanovca iako je bila puna udarnih rupa, poluraspalih zakrpa i izbocina i ulegnuca.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
U pravu si Laki, Lipak i Železnik su izgrađene obe cevi, samo sam hteo reći da druge cevi još nisu u funkciji, te da se saobračaj još uvek obavlja u jednoj cevi, tj kola se mimoilaze u tunelu. Kad svaki smer bude imao svoju cev na obilaznici, biće bezbednije pa će možda i ograničenje biti veće.
 
Earth, rekao si da imas "pouzdane" informacije da ce tunel Brancic biti probijen do kraja godine. Koji je vremenski period od probijanja cevi do njenog pustanja u promet. Zna li neko kako je to bilo u slucaju ova tri tunela na Dici-Preljina?
Pretpostavljam da ce trenutku otvaranja tunela Brancic biti gotova cela deonica Lajovac-Ljig, tako da pracenjem radova na tom tunelu mozemo znati kad se otvara i ta deonica...
 
Vrh