Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@Blade
Новац од путарине се користи за одржавање комплетне путне мреже у Србији - да га нема, она би се потпуно распала, с обзиром да повеликог издвајања из цене горива, као у време СФРЈ, данас нема.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413094#p413094:27ax4d3p je napisao(la):
Пантограф » Čet Okt 27, 2016 2:11 pm[/url]":27ax4d3p]@Blade
Новац од путарине се користи за одржавање комплетне путне мреже у Србији - да га нема, она би се потпуно распала, с обзиром да повеликог издвајања из цене горива, као у време СФРЈ, данас нема.

Mnogo je to para da bi se koristile samo za to. Mozda se deo koristi za to sto si naveo, a gde je ostalo. Koliko ljudi je danas platilo putarinu? U zadnjih mesec dana? Godinu? Znas li koje su to pare? To je mnogo para da bi se koristilo samo za odrzavanje postojecih...A ni to se ne radi kako treba...A gde je ostatak? Na sta se on potrosi?
 
Заправо је тих 150 милиона евра годишње веома мало пара за одржавање путне мреже. Требало би неколико пута више новца, али га, нажалост, немамо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413051#p413051:36up966p je napisao(la):
marat » 27 Oct 2016 05:40 am[/url]":36up966p]Pa pored domacih banaka imamo Arapsku, tursku, 2 a ubrzo mozda i 3 ruske, nekoliko grckih.
Imamo i dve francuske, jednu nemačku i nekoliko austrijskih.

U poverenju te grčke su najgore iz bezbroj razloga.
 
Pantografe,
Ne kazem da ti mozda nisi u pravu, ali ovako iz ugla amatera, ne ide mi u glavu da je godišnji prihod od putarine malo da bi se odrzavala putna mreza Srbije.
 
Da, ove godine bi prihodi od putarina trebali biti oko 160 miliona evra na sadašnjih 650km ali do kraja sledeće godine bi trebalo biti pušteno još oko 200km (Obrenovac-Preljina 100km, južni krak K10 40km, istočni 70km). To je skoro za trećinu više kilometara autoputeva. Prihodi će porasti za trećinu ili četvrtinu sadašnjih, znači mogli bi u 2017. biti oko 200 miliona evrića. Ako se recimo autoput rekonstruiše na svakih 20 godina onda bi to bilo skidanje asfalta i eventualna konsolidacija podloge na 40tak km godišnje (ne porediti sa cenom kad se gradi nov autoput), plus troškovi tekućeg održavanja i plate zaposlenih, mislim da je 200 mil i više nego dovoljno i da ostaje višak preko toga koji se može koristiti za vraćanje kredita ili gradnju novih puteva,
 
Problem je što se za razliku od većine ostalih država koje novac od putarina koriste isključivo za održavanje autoputeva i pravljenje novih, mi te pare koristimo i za ostale puteve. Ne postoji procentualni iznos iz akcize od goriva kao nekad za održavanje ostalih puteva već svake godine Vlada odlučuje koliko daje para iz budžeta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413182#p413182:2ree61nm je napisao(la):
Earthmoving » Čet Okt 27, 2016 8:28 pm[/url]":2ree61nm]Da, ove godine bi prihodi od putarina trebali biti oko 160 miliona evra na sadašnjih 650km ali do kraja sledeće godine bi trebalo biti pušteno još oko 200km (Obrenovac-Preljina 100km, južni krak K10 40km, istočni 70km). To je skoro za trećinu više kilometara autoputeva. Prihodi će porasti za trećinu ili četvrtinu sadašnjih, znači mogli bi u 2017. biti oko 200 miliona evrića. Ako se recimo autoput rekonstruiše na svakih 20 godina onda bi to bilo skidanje asfalta i eventualna konsolidacija podloge na 40tak km godišnje (ne porediti sa cenom kad se gradi nov autoput), plus troškovi tekućeg održavanja i plate zaposlenih, mislim da je 200 mil i više nego dovoljno i da ostaje višak preko toga koji se može koristiti za vraćanje kredita ili gradnju novih puteva,


Hrvatska je pre 1990. imala 302 kilometra auto-puteva, Slovenija 150. Danas Hrvatska ima 1.288 km a Slovenija 607. Slovenija je uvela vinjete i na upola manje kilometara ostvarila u 2013. prihod od 327.000.000 evra. Hrvatska je 2013. imala prihod od 185 miliona.

Manji trošak na zaposlene

Slovenački DARS ima 1.237 zaposlenih, a HAC nakon restrukturiranja 2.503, od čega trećina radi na naplati putarina ili je vezana uz nju. HAC (konsolidovano) treba 32 odsto prihoda za plate zaposlenih, a DARS 10,39 odsto


U Hrvatskoj je 1.450.000 registrovanih putničkih vozila i 140.000 teretnih vozila. U Hrvatsku je 2013. ušlo 13.500.000 stranih ličnih vozila. Ako prilikom svake godišnje registracije vlasnik kupuje i vinjetu koja mu omogućava neograničeno korišćenje auto-puteva i ako postavimo vrednost vinjete kao dvostruku vrednost putarine Lučko - Dugopolje za II. kategoriju vozila (546 kuna) HAC bi ostvario godišnji prihod od 104 miliona evra. Ako svako strano lično vozilo mora kupiti minimalno vinjetu za sedam dana (30 evra), HAC bi kreirao godišnji prihod od 405.000.000 evra. Znači, samo od domaćih i stranih ličnih vozila po tome bi se modelu ukupni prihod HAC-a popeo na 509 miliona evra. Tome treba pridodati prihod naplaćen od teretnih vozila, kako domaćih tako i stranih. DARS 54 odsto prihoda ostvaruje naplatom putarine vozilima težima od 3,5 tona.
 
@Eartmoving, mislim da je brojka od 200 miliona evra za 2017 g. teško ostvariva. Očigledno je da su Putevi Srbije neverovatno troma firma i da postavljanje naplatnih rampi kasni opasno na svim deonicama.
 
Svežije

26. SRPNJA (jula) 2016.

Četiri tvrtke koje upravljaju autocestama u Hrvatskoj u prvom su polugodištu ostvarile 1,026 milijardi kuna prihoda od naplate cestarine, bez PDV-a. što je 7,8 posto više nego u istom razdoblju lani, podaci su iz novog Biltena Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA). Najveći rast prihoda, za 8 posto, u tom su razdoblju ostvarile Hrvatske autoceste (HAC), pa su ukupni prihodi dosegnuli 624 milijuna kuna, bez PDV-a. Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) je u prvom polugodištu ove godine ostvarila 236,4 milijuna kuna prihoda od cestrine, bez PDV-a, što je 7,9 posto više nego u istom razdoblju lani. Rast prihoda od cestarina bilježe i Autocesta Zagreb-Macelj (AZM) te Bina- Istra. Tako je AZM uprihodovao 86,3 milijuna kuna, bez PDV-a, ili 6,8 posto više, a Bina-Istra 79,6 milijuna kuna ili 6,9 posto više. Podaci HUKA-e pokazuju i da je rast prihoda u prvom polugodištu pratio i rast prometa. Tako je u tom razdoblju na hrvatskim autocestama zabilježeno 30,79 milijuna vozila u područjima naplate, što je 8,35 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

http://www.huka.hr/mreza-autocesta
 
Vozni park R Srbije za 2013.

Na osnovu zvaničnih podataka tokom prošle godine u Srbiji je ukupno registrovano preko dva miliona motornih vozila.

U toku prošle godine, zvanično je registrovano 1.769.686 putničkih vozila, 61.259 motocikala, 177.992 teretna vozila, 9.132 autobusa, 35.933 vučna vozila, 91.187 priključnih vozila, 5.151 specijalih vozila i 9.947 radnih vozila. U konačnom zbiru, našim putevima se ukupno kreće tačno 2.160.287 vozila.
 
Ispada da smo bolji od Hrvatske kad se uzme u obzir cena putarine i dužina autoputeva
 
Kad bi nadoknada za putnička vozila bila 15 evra, za motocikle 8 e a za teretna, buseve i otala komercijalna 100 e godišnje prihodi bi bili oko 55-60 mil evra. A možda i više.
Ostatak bi mogli lepo da nakupe od stranaca putem vinjeta.
 
U pravu si shumar verovatno nece biti spremne sve naplatne rampe. Doduse neke hoce, a i na postojecim deonicama je primetan trend rasta saobracaja i time prihoda od putarina.
 
Koliko imamo ulaz stranaca , koliko po kategorijama ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413204#p413204:a9xw9z6m je napisao(la):
shumar » 27 Oct 2016 09:29 pm[/url]":a9xw9z6m]Ispada da smo bolji od Hrvatske kad se uzme u obzir cena putarine i dužina autoputeva
Kako smo bolji kad su za prvih 6 meseci prihodovali oko 150 miliona evra,dakle bez jula i avgusta najveceg prometa zbog sezone, a mi cele prosle godine prihodovali 150 miliona evra?
 
Jednostavno, sa duplo manje autoputeva i duplo jeftinijim putarinama od njih, mi onda imamo super prihode. Znači imamo više saobraćaja od njih.
 
kad bi hleb bio 50 € a ne 50 din, mogli bi imati najskuplje pekare na svetu :)
putarina treba da bude pristupačna a da se što efikasnije putevi održavaju i naplaćuju.
mi volimo da bacimo so da pojede put, pa ga onda prvo krpimo, pa kad tu bacimo dovoljno para, onda ga skroz ponovo presvučemo...
i to obavezno najgorim asvaltom kako bi koliko sledeće godine opet imali šta da krpimo...

naši putevi vrede bar 7-8 Milijardi €. svi putevi. verovatno i više.
samo za održavanje je potrebno bar 300-400 M € godišnje.
to je nemoguće skupiti putarinom.
ali skupi se iz benzina.
ali ne ide na puteve.
vozače u srbiji već šišaju sa stotinu različitih nameta tako i kad bi dali džabe AP opet bi ostalo dovoljno šišanja da bismo zadržali status ovaca.
 
Izgleda da i mnogo bogatije zemlje od nas imaju problema da skupe sredstva za održavanje. Američka mreža autoputeva "Interstate" intenzivno građena od 1956-e do 92-e koja je svojevremeno bila najduža mreža autoputeva od 77.000km (dok je Kinezi nisu prešišali, dužina u 2016. - 123.000km), kao i u Evropi čuvena Nemačka (13.000km) sam čitao da im pada kvalitet usled slabijeg održavanja.
I samo jedna zanimljivost što se tiče kineskih autoputeva. Pogledajte kolko je km bilo izgrađeno 2010-e godine, a kolko 2016-e. Ne samo što su duplirali dužinu mreže nego su pustili u saobraćaj neverovatnih 60.000km za svega 6 godina! Skoro kao mi 8)
 
Samo da kazem da je promet na autoputu Horgos-BG drasticno porastao u poredjenju sa vremenom od npr 2-3 godine. Sada ima dosta vozila cak i ako nije sezona, a u sezoni je krcat.
 
Isto je i ka Nišu.
Druga je priča ka Šidu i na ona dva nezavršena kraka (Pirot i Vranje) gde i dalje ima relativno malo vozila.
 
Zapravo na autoputu izmedju Vranja i Vladicinog Hana ima dosta vozila.
Cesto se nakupe kolone od po 3-4 kamiona.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh