Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411314#p411314:w5wscgi6 je napisao(la):
tragac » Uto Okt 18, 2016 9:46 am[/url]":w5wscgi6]Da sam letos vozio 90 kmh a ne 110 kmh na autoputu, danas bih imao auto, ne bi me čekale kazne i malusi. Nismo svi supertalentovani za vožnju, a danas život zahteva da većina nas budemo vozači. Ako budem imao decu u kolima na autoputu neću prelaziti 100 kmh nikada. A ovo što kaže Galeks, upravo sam stradao što u trenutku nisam očekivao da će neko ispred mene u levoj traci da obori brzinu na daleko ispod 90 kmh.
Da si pratio saobraćaj , držao rastojanje i bio sposoban / naučen da pravilo odreguješ priča bi imala srećan završetak.
I naravno ta nagla usporenja u levoj traci, mestu gde tako nešto ne bi smelo da se dogodi.
Za mojih 25 godina vožnje video sam da upravo ti sporaći koji voze 90 po AP prave najviše sranja. Dakle ne prate saobraćaj iza već kad sustignu sporije vozilo ispred sebe jednostavno se (sa migavcem ili bez njega / nebitno) prebacuju u levu traku i kreću u preticanje. Da li je neko već u levoj traci i pretiče to se njih ne tiče oni su rešili i idu na to. Upravo tu nastaju te situacije , nagla usporenja , sviranje , blicanje i dalje po rodbini.
Uvek kažem nisu svi rođeni za sve i ako nisi sposoban za volan ne sedaj za isti. Ne smetaj ostalim.
 
OK možda sam ja nesposoban, možda ću te poslušatio i neću nikad više voziti, ionako ovim tempom za 3 do 4 godine nikome se neće finansijski isplatiti da vozi. Ali šta ćermo onda sa tvojim kolegama profesionalcima kloji, možda ne na autoputu, već u gradskim uslovima prave najviše sranja? Nagla prestrojavanja u gradu bez žmigavca i sečenje su specijaliteti vozača kombija i taksija, dakle ljudi koji imaju najviše iskustva, a valjda i sposobnosti da upravljaju motornim vozilima. ŽTako da bitno je da ste vi profesionalni vozači svi blago meni sposobni...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411301#p411301:27u7bfng je napisao(la):
astrodule » Uto Okt 18, 2016 9:56 am[/url]":27u7bfng]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411273#p411273:27u7bfng je napisao(la):
Dalmatinac » Yesterday, 23:13[/url]":27u7bfng]

Po cemu je 90 nebezbedno na ap? Mozda zbog bu**** koje krse propise i ogranicenje?

Kada neko vozi 90km/h po AP, to znači da ga obilaze autobusi i kamioni, i svi ostali, pa leva traka na tom metu postaje stalno zauzeta.

Ti svojom vožnjom od 90 km/h po AP činiš druge učesnike u saobraćaju nervoznim, ali dobro - važan si samo ti...

Totalna nebuloza, kamioni idu do 90 km/h a pri preticanju 95-97kmh. Ukoliko voze stalno 95-97 oni su u prekrsaju i uvidom u tahograf mogu biti kaznjeni.
Tipicno, treba bezati iz ove zemlje majke mi.
Znaci ti si nervozan na onoga ko postuje zakon i vozi u skladu sa ogranicenjima?
Pre bih rekao da si bitan samo ti...
Takodje nisam ni u jednom trenutku rekao da ja toliko vozim, vec da toliko vozi onaj ko hoce da ustedi i dodje bezbednije nego da je isao ibarskom...
 
U saobracaju je najbezbednije kretati se kao i ostali ucesnici.
Opasni su ljudi koji voze sporije u globalnom toku koji ide brze.
 
@Dalamtinac

A gde živiš ti? Jesi li vozio autoputem nekad?

Naravno da kamioni i autobusi voze i preko 100 km/h. A da ne pričam kako izgleda preticanje sporog vozila od strane kamiona ili autobusa (to traje i do minut).

Ja pričam o realnosti, a ti o teoriji.

ps: I naravno da se pitam kako to da autobusi i kamioni idu brže nego što smeju u doba tahografa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411341#p411341:1t38tl4u je napisao(la):
Dalmatinac » Uto Okt 18, 2016 12:08 pm[/url]":1t38tl4u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411301#p411301:1t38tl4u je napisao(la):
astrodule » Uto Okt 18, 2016 9:56 am[/url]":1t38tl4u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411273#p411273:1t38tl4u je napisao(la):
Dalmatinac » Yesterday, 23:13[/url]":1t38tl4u]

Po cemu je 90 nebezbedno na ap? Mozda zbog bu**** koje krse propise i ogranicenje?

Kada neko vozi 90km/h po AP, to znači da ga obilaze autobusi i kamioni, i svi ostali, pa leva traka na tom metu postaje stalno zauzeta.

Ti svojom vožnjom od 90 km/h po AP činiš druge učesnike u saobraćaju nervoznim, ali dobro - važan si samo ti...

Totalna nebuloza, kamioni idu do 90 km/h a pri preticanju 95-97kmh. Ukoliko voze stalno 95-97 oni su u prekrsaju i uvidom u tahograf mogu biti kaznjeni.
Tipicno, treba bezati iz ove zemlje majke mi.
Onda ne preporucujem bezanje u okolne zemlje, a Italiju zaobici u najsirem mogucem luku. :D Ko nije isao u 3 kolone na 3m rastojanja pri 130, taj ne zna sto je patnja. :D
 
Autobusi sa decom idu preko 100 kmh to je realnost.

Postoji sentenca vezana za izbore koja se pripisuje Staljinu "Nije bitno ko glasa, već ko broji glasove". Izgleda da isto važi i za tahografe, ako ih očitavaju "prave" osobe možeš da radiš sa svojim busom i kamionom šta god hoćeš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411344#p411344:36xfxvs1 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Okt 18, 2016 12:18 pm[/url]":36xfxvs1]U saobracaju je najbezbednije kretati se kao i ostali ucesnici.
Opasni su ljudi koji voze sporije u globalnom toku koji ide brze.
Slazem se sa gore navedenim, uz jednu primedbu tangentno vezanu za tvoj post. U celoj ovoj diskusiji jedna me stvar zestoko pecka a nikako da izadje na videlo. Na nasim praznim autoputevima nek idu 90 ljudi ako hoce, ma koliko to bilo meni cudno. Ali ako bi mogli na ibarskoj da ne drze konstantnih 60 iza kamiona. Nek puste malo, bar da ne prave kolonu ako vec odbijaju da preticu kamione. Pola opasnosti ibarske uzrokuju bas ti ekonomci koji nece da se maltretiraju preticanjem ali zato se rado nabijaju u (vecnu)kolonu i prate ovog ispred na pola metra.
 
+1 AleksandaarGrf,
I mene nerviraju ti ekonomci koji prave kolone iza kamiona na Ibarskoj i koji voze 60.
 
E upravo ti ekonomci kad kreneš da ih sve pretičeš odjednom dobiju krila pa i oni krenu da pretiču tik ispred tebe. :bash:
A ta brzina kao po pravilu je za 3-5 veća od vozila koje pretiče i to onda traje. Kao što Dule reče minut i po.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411339#p411339:2630nd07 je napisao(la):
tragac » Uto Okt 18, 2016 11:06 am[/url]":2630nd07]OK možda sam ja nesposoban, možda ću te poslušatio i neću nikad više voziti, ionako ovim tempom za 3 do 4 godine nikome se neće finansijski isplatiti da vozi. Ali šta ćermo onda sa tvojim kolegama profesionalcima kloji, možda ne na autoputu, već u gradskim uslovima prave najviše sranja? Nagla prestrojavanja u gradu bez žmigavca i sečenje su specijaliteti vozača kombija i taksija, dakle ljudi koji imaju najviše iskustva, a valjda i sposobnosti da upravljaju motornim vozilima. ŽTako da bitno je da ste vi profesionalni vozači svi blago meni sposobni...
Dobio si plus od mene.
I mene iskreno ti nazovi priučeni profesionalci nerviraju. Izluđuju.
I na auto putu slična stvar. Milion puta kamion kreće da pretiče drugi kamion upravo kad dolaziš blizu njih u levoj traci. Bez obzira što te je uočio iz daljine da se približavaš. Do tog momenta se vucarao iza i baš tog momenta rešava da žuri i kreće u preticanje. :notok:
ZOBS se i po tom pitanju jasan i dorečen mada niko ne primenjuje taj deo zakona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411346#p411346:1j9s4yhb je napisao(la):
astrodule » Uto Okt 18, 2016 12:19 pm[/url]":1j9s4yhb]@Dalamtinac

A gde živiš ti? Jesi li vozio autoputem nekad?

Naravno da kamioni i autobusi voze i preko 100 km/h. A da ne pričam kako izgleda preticanje sporog vozila od strane kamiona ili autobusa (to traje i do minut).

Ja pričam o realnosti, a ti o teoriji.

ps: I naravno da se pitam kako to da autobusi i kamioni idu brže nego što smeju u doba tahografa.
E dobar si... Nisam nikada ni video ap, samo ovde na slikama i snimcima...

Autobusi voze, njima je i dozvoljeno 100 km/h + 5-10 km/h za preticanje, a kamioni imaju limitere, mozda saka njih skida limitere radi ne znam cega ali svaki kamion (kada kazem kamion mislim sleper) proizveden za trziste eu ima limiter.
 
I šta ćemo onda? Kad je gužva, držanje rastojanja ne pomaže dovoljno, uvek će neko da ti se ubaci u prostor koji si napravio ispred sebe. Dok ne dobijemo puteve sa po tri saobraćajne trake u jednoj kolovoznoj, bolje je svima koji nisu sigurni u svoje sposobnosti i sveukupne uslove vožnje a moraju da voze da idu 90 do 100 kmh. Nije problem kad neko vozi malo sporije ali ide konstantnom brzinom, mnogo veći problem su oni koji menjaju brzinu kretanja, posebno oni koji menjaju naniže, tj. usporavaju kada ima malo više vozila na AP.
 
Kod nas nije. Autobusi 80 km/h, kada vrše skupni prevoz dece 70 km/h. Kamioni preko 7,5 t isto 70 km/h.
To što voze preko ograničenja to je već za organe reda.
 
70kmh oni možda voze samo na papiru. Čim sa papira "izađu" na autoput furaju koliko god taj autobus može da postigne. Pa onda ti ako si nesposoban nemoj da voziš nego sedni u takav autobus. Kad bismo makar imali gustu železničku mrežu da se ne bakćemo ni sa busevima bilo bi nam mnogo bolje.
 
Iznenadili bi ste se kad bi znali koliko jedan savremeni autobus moze brzo da ide. Neki mogu da razviju preko 160 km/h.
 
Ako neko vozi 90 km/h na autoputu preporučujem mu da se zabode iza nekog velikog kamiona i da vozi što bliže.

Otpor vazduha je manji i potrošnja se drastično smanjuje. sve je to ispitano u mythbustersima.
 
MilisaV-e, ne znam koliko ti je to dobar savet da se neko zabije sto blize iza velikog kamiona da bi ustedeo 0,05L goriva na 100km.
Jer ako taj kamion iznenada naglo zakoci bilo bi veselo, a o preglednosti da ne pricam.
Mislim da je besmisleno koristiti metode iz formule 1 za tako nesto.
 
Ranije kamioni bez limitera su mogli da idu i do 160. Jednostavno maksimalan broj obrtaja motora je limit.
Kada se vozi u tzv firungu iza kamiona , autobusa potrošnja može da bude daleko niža. Auto ima daleko bolje kočnice u odnosu na kamion ali opet teba biti svo vreme na oprezu.
Sličan koncept isprobavaju sa konvojom autonomnih kamiona kako bi uštedeli na gorivu.

zanimljiv dvoboj



 
Pa kao sto kazes moras biti na oprezu sve vreme ako vozis tik iza kamiona/autobusa ali to nije opustena voznja.

Realno ako zelis da smanjis potrosnju, bolje ti je da leras auto, a za to ce K11 biti pogodan jer ce imati uspona i padova.
 
Moderni automobili ne troše gorivo kad se skloni noga sa pedale gasa. Tad prekidaju ubrizgavanje goriva i potrošnja je nula.
Dok u lerki bude 0,5-0,8 l / h. Mora da troši gorivo kako se motor ne bi ugasio.
 
Jeste to si u pravu kad se skloni pedala sa gasa potrosnja je 0 ali zato pri nekom slabom padu u petoj ili sestoj brzini auto ne moze da odrzi brzinu od 120 na primer i za manje od 60 sekundi mu brzina spadne na 90. Za odrzavanje brzine ti treba pad od 7-8% a to nije cesto slucaj na nasim autoputevima. Sto znaci da ces morati da dodas gas povremeno i onda ti potrosnja opet skace.
Dok lerom ces moci da predjes i par kilometra i da odrzis tih 120 cak i sa blagim padom. Tada ti se vise isplati ler na dugackim nizbrdicama.
Ja se primera radi spustim ibarskom magistralom na leru od Rusnja do Orlovace bez dodavanja gasa a to je 4km.
 
Aha, nula je potrosnja... jeste...
Procitali ste na displeju bord kompjutera...

O Boze, svasta ce covek ovde procitati.
No dobro, Srbija zemlja strucnjaka... ;-)
Vratimo se temi.
Poenta svih ovih postova je izgubljena.
Naime (ako se iko seca), polemika je vodjena oko isplativosti koriscenja autoputa.
Ja sam izneo moj licni primer, a mogu dodati jos jedan vecini poznat.
Imamo opstinu Mladenovac do koje se dolazi ili Avalskim putem ili sa A1.
Sta po vasoj proceni koristi veci deo sugradjana?
Ja mogu da vam kazem za mog kuma koji zivi u rakovici, da on 9/10 odlazaka koristi autoput, iako je dalje i skuplje :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Суштина је, наравно, да већина желимо да живимо као људи, па се возимо аутопутем поред јефтиније варијанте. Као што на море већином не идемо у Сутоморе.


Иначе, управо од стручњака сам чуо да, изнад 1.500 обртаја у минуту, при кочењу мотором, нема потрошње горива - мотор, кажу, ради по инерцији. Како год, вожња "на леру" је изразито неправилна и небезбедна и не треба јој никада прибегавати (аутомобил са аутоматским мењачем увек кочи мотором).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411426#p411426:2res7bxb je napisao(la):
laki72 » 18 Oct 2016 03:18 pm[/url]":2res7bxb]Aha, nula je potrosnja... jeste...
Procitali ste na displeju bord kompjutera...

O Boze, svasta ce covek ovde procitati.
No dobro, Srbija zemlja strucnjaka... ;-)


@Laki
Dizne su ti zatvorene kad tockovi sami pokrecu radilicu i klipove u nizbrdici. Upravo efekat inercije koji Pantograf spominje.
Nema potrebe za ubrizgavanjem goriva u tim okolnostima zato chip nalaze diznama da ostanu zatvorene dok god motor radi sam i potrosnja je tada zaista 0.
 
Vrh