Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da sada ima izgrađene sve autopute koji se spominju Srbija bi prihodovala oko 400 mil evra: 200 mil K10 (naplata kad se ceo završi) + 70 mili Bg—Boljare + 130 mil svi ostali (oko 500km: Pa—Vš, Ns—Lo, Pojate—Preljina, Pž—Kotroman, Ni—Merdare, Pn—Za)
 
Silom prilika vozih se kolima Beograd-Čačak i nazad prošle noći iz cuga. Nije toliko loša Ibarska magistrala, ali su ona preticanja pogubna. Nigde policije u oba smera, tek sam ih video kod Gazele. Toliko se nagledah opasnih i nelegalnih preticanja da me hvata jeza. Najbolji su carevi sa Alfa i BMW-ima koji pretiču čak i bez žmigavaca u 3 ujutru.

Koliko čujem od mojih dole iz Čačka, svi su oduševljeni autoputem, ali su ljuti jer neće biti završena cela trasa do BG obilaznice ili makar Obrenovca. Smeta im što autoput nije do Pakovraća već do Preljine jer mora tranzit i dalje da ide kroz Čačak. To je praktično Čačanska obilaznica, moraće malo da pričekaju na nju.

Takođe dobar deo ljudi je baš siromašan pa neće ni ići autoputem ali se raduju što će deo saobraćaja preći na autoput.

Takođe, kako kažu Čačani neće koristiti autoput do Gornjeg Milanovca jer je petlja Takovo daleko od GM.
 
Ja sam racunao da 1km bude 5 centi po km i ne vidim problem zasto bi to bilo jeftinije. Na 260km auto puta od Beograda do Boljara .Sada do Boljara ima oko 300km , jedan auto oko 2000cm3 ce da potrosi sada na tom putu oko 10l/100km goriva, dakle oko 30l ukupno. Na auto-putu prosecna potrosnja nece preci 7l/100km za istu brzinu dolaska ili brze vreme , dakle potrosice se oko 18l goriva. Dakle usteda samo na gorivu na ovoj deonici od Beograda do Boljara bi bilaoko 12 l goriva , sto je za TNG oko 950 dinara , a sto se tice benzina oko 1.600 dinara . Dakle cena treba da bude 5 centi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410859#p410859:got33cmj je napisao(la):
gygy11 » 15 Oct 2016 02:32 pm[/url]":got33cmj]Ja sam racunao da 1km bude 5 centi po km i ne vidim problem zasto bi to bilo jeftinije. Na 260km auto puta od Beograda do Boljara .Sada do Boljara ima oko 300km , jedan auto oko 2000cm3 ce da potrosi sada na tom putu oko 10l/100km goriva, dakle oko 30l ukupno. Na auto-putu prosecna potrosnja nece preci 7l/100km za istu brzinu dolaska ili brze vreme , dakle potrosice se oko 18l goriva. Dakle usteda samo na gorivu na ovoj deonici od Beograda do Boljara bi bilaoko 12 l goriva , sto je za TNG oko 950 dinara , a sto se tice benzina oko 1.600 dinara . Dakle cena treba da bude 5 centi.


Аутомобил више троши на аутопуту, него на обичном путу.

Наравно, прећи ће људи на аутопут, али не због ниже потрошње.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410867#p410867:1yl1xvo9 je napisao(la):
Пантограф » 15 Oct 2016 03:36 pm[/url]":1yl1xvo9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410859#p410859:1yl1xvo9 je napisao(la):
gygy11 » 15 Oct 2016 02:32 pm[/url]":1yl1xvo9]Ja sam racunao da 1km bude 5 centi po km i ne vidim problem zasto bi to bilo jeftinije. Na 260km auto puta od Beograda do Boljara .Sada do Boljara ima oko 300km , jedan auto oko 2000cm3 ce da potrosi sada na tom putu oko 10l/100km goriva, dakle oko 30l ukupno. Na auto-putu prosecna potrosnja nece preci 7l/100km za istu brzinu dolaska ili brze vreme , dakle potrosice se oko 18l goriva. Dakle usteda samo na gorivu na ovoj deonici od Beograda do Boljara bi bilaoko 12 l goriva , sto je za TNG oko 950 dinara , a sto se tice benzina oko 1.600 dinara . Dakle cena treba da bude 5 centi.


Аутомобил више троши на аутопуту, него на обичном путу.

Наравно, прећи ће људи на аутопут, али не због ниже потрошње.
Moj auto do Novog Sada potrosi 7,2l/100km , a kad idem na Zlatibor trosi mi 10,4l /100km. Moj auto , benzinac 2.0 star 10 godina ,140 Hp.
Ja nisam ni rekao da ce ljudi preci na auto-put zbog nize potrosnje, ja sam samo potrosnju izbacio kao argument da ljudi ne koriste auto-put, odnosno , pokusao sam da kroz potrosnju pokazem da nece biti putarina razlog da neko ne ide ovim auto-putem , jer ce mu se putarina skoro kompenzovati kroz smanjenu potrosnju, a sad , naravno, neko ko tu razdaljinu bude presao brzinom od 150 km/h , naravno da ce mu potrosnja skociti 40-50%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410867#p410867:dvk967xz je napisao(la):
Пантограф » 15 Oct 2016 03:36 pm[/url]":dvk967xz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410859#p410859:dvk967xz je napisao(la):
gygy11 » 15 Oct 2016 02:32 pm[/url]":dvk967xz]Ja sam racunao da 1km bude 5 centi po km i ne vidim problem zasto bi to bilo jeftinije. Na 260km auto puta od Beograda do Boljara .Sada do Boljara ima oko 300km , jedan auto oko 2000cm3 ce da potrosi sada na tom putu oko 10l/100km goriva, dakle oko 30l ukupno. Na auto-putu prosecna potrosnja nece preci 7l/100km za istu brzinu dolaska ili brze vreme , dakle potrosice se oko 18l goriva. Dakle usteda samo na gorivu na ovoj deonici od Beograda do Boljara bi bilaoko 12 l goriva , sto je za TNG oko 950 dinara , a sto se tice benzina oko 1.600 dinara . Dakle cena treba da bude 5 centi.


Аутомобил више троши на аутопуту, него на обичном путу.

Наравно, прећи ће људи на аутопут, али не због ниже потрошње.
Kako moze potrosnja na auto-putu biti veca od potrosnje na obicnom putu,pri istim prosecnim brzinama? Ti si verovatno mislio da je potrosnja na auto-putu veca , jer se samim tim ide vecim brzinama, ali to onda nisu uporedive kategorije.Ja sam gore poredio isto vreme dolaska,molim te obrati paznju.
 
Sve je resurs. Prednost autoputa je u uštedi vremena i bezbednosti, ali te košta više u pogledu goriva i putarine.
A praktično svi automobili preko 70-80 troše znatno više goriva zbog broja obrataja koji je veći od optimalnog.
 
Meni auto troši više na autoputu

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
I meni, ali brze stignem i bezbednije se vozim. A košta me vise, u svakom slučaju. Priznajem, ne mogu da vozim 80 auto-putem, a ima uslova da se vozi brze, a da bude bezbedno.
 
Pa evo ako budete vozili 90km/h Ljig—Preljina em ćete brže stići nego sada, em ćete manje potrošiti jer je konstantnija vožnja, nema krivina otpusti, pritisni gas, koči pred šleperom, nagazi da ga što pre pretekneš :) Ako bi se uštedeo i 1L, to bi anuliralo trošak plaćanja putarine.
 
Ja kao vozac koga 2 nedelje dele od dobijanja vozacke dozvole bi pre dao novac za putarinu i gorivo nego da vozim po Ibarskoj.
Nije da se plasim,ali zasto da komplikujem zivot sa putem gde ima brojnih seljacina koje su kupila bolja kola pa se sad k**** nad ovima koji voze po propisu+10%.
U svakom slucaju barem 30% ce biti manje vozila na ibarskoj nego sad,sto je opet ipak neko poboljsanje.
Kamiona ce sigurno biti mnogo manje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410891#p410891:hpnqnr2f je napisao(la):
Earthmoving » 15 Oct 2016 06:54 pm[/url]":hpnqnr2f]Pa evo ako budete vozili 90km/h Ljig—Preljina em ćete brže stići nego sada, em ćete manje potrošiti jer je konstantnija vožnja, nema krivina otpusti, pritisni gas, koči pred šleperom, nagazi da ga što pre pretekneš :) Ako bi se uštedeo i 1L, to bi anuliralo trošak plaćanja putarine.
Ja sam upravo ovako poredio, naravno da se auto-putem brze stigne jer mozes brze da vozis i samim tim malo vise trosis, ali sa ovim parametrima i pri minimalnoj brzini na auto-ptu od 90km/h prdjes bolje ili isto a neuporedivo bezbednie i sa manje napora po vozaca.
 
Šta 90 km/h na auto-putu ? Pa busevima je optimalna i na zapadu 100 km/h ograničena (negde i više).
Dakle sa 90 km/h se uglavljuješ u brzine kojima se kreću busevi i svako preticanje sporijih vozila predstavlja napor jer treba paziti na vozila koja se kreću većim brzinama. Srećom kod nas je saobraćaj na AP slab, pa čak i u letnjoj sezoni.
U vezi potrošnje , vozila na većim tj brzinama koje se postižu na AP 120-130 km/h (150 sasvim bezbedna ) troše više goriva u odnosu na vožnju magistralnim putevevima gde su brzine kretanja uglavnom 50-80 km/h.
Sa porastom brzine daleko više rastu otpori vazduha dok otpor kotrljanja ima daleko manji uticaj na potrošnju.

Pozdravljam svaki AP kojim se izbegavaju raskrsnice u nivou, prolasci kroz naseljena mesta pa i sela takođe sa bezbroj divljih (pa i legalnih) uključena. Takođe nema zaprega, traktora i drugih vrsta skalamerija.
 
Potrosnja je jako slicna, mozda malo veca, po predjenom km AP nego magistrale ali manje ima km pa to na kraju bude bolje. Ali je potrosnja manja na AP nego na magistrali kada se aktivno boris sa guzvom i pretices. Kako otpor pa i potrosnja dramaticno raste sa kvadratom brzine zbog otpora vazduha, treba razlikovati voznju na AP po ogranicenju i komotnu voznju na AP ispod brzine na kojoj ima problema sa zakonom. U prevodu, na oko 120 je potrosnja jos uvek prilicno mala ali je na 150 daleko veca. Izuzetak su malolitrazni, gradski benzinci koji nisu predvidjeni za Ap pa ce vec na 120 da se zavrte i do 4000. Ali cak i u jednom takvom sam imao istu potrosnju kao na magistrali, uz konstantnu voznju od 130 km/h.

Kada pricamo na ovu temu treba paziti na poredjenje najbolje potrosnje koju smo ikada izvukli na magistrali i one realne koju uglavnom postizemo. Dosta ljudi je jednom u zivotu iscupalo 3.9 litara dizela na ibarskoj, nocu bez guzve, i sad im je to referenca za sva vremena. A realnost im je oko 5-6.
 
potrosnja je najmanja kada se vozi oko 60-70km/h u šestoj. npr na mom dizellu je to oko 4l.
na 80km/h to je oko 4.5l na 100km oko 5l, na 120km/h oko 5.5l... kasnije počinje brže da raste pa je na 140km/h oko 6.5 i tako dalje...
ovde govorimo o kontinualnoj vožnji bez kočenja u krivini i naglih ubrzavanja.
ali kočnje u krivini ne zavisi od puta (govorimo o ljudima koji ne voze ekstremno brzo pa da ne mogu sa 120km/h da prođu krivinu pa moraju da koče) već je to vozačko neznanje.
kamioni nisu problem za potrošnju jer ih voze profesionalci koji po pravilu ne koče u krivinama.
problem su neznalice na drumu i naravno uključivanje i isključivanje sa puta kad kolona usporova, kao i traktori i sl.
auto put je naravno mnogo bezbedniji i brži ali donosi i troškove putarine i veće potrošnje.
dakle to je dosta bolji put ali i puta za bogatije. što bi naš narod rekao, koliko para toliko muzike.
što se tiče prosečnog dnevnog saobračaja na godišnjem nivou požega-boljare, on svakako ne bi bio preko 7000 vozila a bilo bi super ako bi u dužem periodu imao i 5000 vozila.
neka je putarina na tom delu 3€ za automobile i neka bude prosečna 5€ kada se uzmu u obzir i kamioni i autobusi,
i prosečno 7000 vozila na dan.
dolazimo do cifre od 12.7M € bruto prihoda od putarine tj za 50 godina oko 640M €.
dakle tom dinamikom trebalo bi nam 150 godina da ga otplatimo, bez ikakvih kamata, troškova održavanja, troškova naplata putarine.
samo problem je i što ni jedan AP ne traje 150 god a posebno ne preko peštera.
ibarska je stara 50 god i koliko puta je već asfaltirana i rekonstruisana.
ako uzmemo da su svi torškovi (kamate, održavanje, naplata putarine) oko 3% vrednosti objekta (kamata 2%, sve ostalo 1%) to je oko 45M godišnje.
za 50 godina to je 2.250M € + izgradnja 1.500M € što je ukupno 3.750M €.
da uzmemo da je putarina dranje za taj deo npr 10€ za tih 107 km, potrebno je da 50 godina imamo promet od preko 50.000 vozla dnevno da bi se to ispatilo.
ili ovako, sa optimističnim prometom od 10.000 vozila na dan (to je nivo BG-ČA trenutno), trebalo bi da putarina bude 50€ samo za taj deo.
i to da nema poreza tj da je putarina oslobođena PDV-a.
mislim da je sada sve jasno zašto niko normalan to neće izgraditi.

da analiziramo crnogorce, izvor (http://autoput.me/):
put dužine 41 km, košta 800M €.
piše da je prosečan promet 5.1-8.3k vozila dnevno.
uzmimo da je 8.000.
i uzmimo da je putaria pljačka tj da je 5€ za 41km. to je 14.6M € godišnje bruto prihoda.
dakle 57 godina da bi se otplatilo.
ako uzmemo troškove kamate i održavanja, putarina mora da bude makar 10€ da bi se to ikada otplatilo.
i naravno da neko natera puškom ljude da idu tuda masovno i plaćaju toliku putarinu.

i sada da rezimiramo, kada bi se taj put izgradio Beograd - Bar, samo na putarinu biste morali dati 40-50 € do mora i toliko još za gorivo.
u oba smera dakle 200€. amortizaciju vozila ne računam.
i onda priča kako će beograđani ići na vikend na more...
koliko ljudi ima para da baci 200€ na put, i koliko onih koji imaju te pare neće odleteti ko gospoda za te pare avionom na neko more.
ne govorim do kojih evropskih gradova sve možete odleteti za ispod 100€ avionom.

a kamioni gde je putarina puta 5 u odnosu na putniča vozila, koji će to prevoznik dati 1000€ više da bi otišao do bara i vratio se i uštedeo ukupno 8 sati kad će samo na granici izgubiti toliko.

dakle BG-Bar je nekih 5Milijardi € trošak izgradnje.
3% troškovi, dakle 150M € godišnje
optimistički 10.000 vozila na dan celom trasom.
neka je putarina 50€
to je bruto prihod 182M € tj kad platite troškove ostane 32M € godišnje.
tim tempom, otplatio bi se za 156 godina ako do tada automobili ne budu leteli pa put postane beskoristan.
 
Samo da podsetim da je ograničenje u tunelu na snimku 80km/h.
A ovo o neisplativosti, ja ne znam kako nam se onda isplati 300—350 polupraznih km autoputa na: Ns—Su, Ni—Bulg, Ni—Mkd, za koje su date milijarde evra, a ovih 260—270km ne bi...
Ako je K10 kad se završi oko 800km i prihodovaće godišnje 200mil evra, to znači da 1km autoputa donosi 250.000 evra godišnje.
 
Koridor 10 je tranzitan i spaja nešto dok 11 osim unutrašnjeg saobraćaja i CG ne spaja ništa. To je surova realnost, ne treba upasti u zamku u koju je upala Hrvatska sa svojim autoputevima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410924#p410924:1ogzsgej je napisao(la):
Earthmoving » Ned Okt 16, 2016 7:20 am[/url]":1ogzsgej]Samo da podsetim da je ograničenje u tunelu na snimku 80km/h.
A ovo o neisplativosti, ja ne znam kako nam se onda isplati 300—350 polupraznih km autoputa na: Ns—Su, Ni—Bulg, Ni—Mkd, za koje su date milijarde evra, a ovih 260—270km ne bi...
Ako je K10 kad se završi oko 800km i prihodovaće godišnje 200mil evra, to znači da 1km autoputa donosi 250.000 evra godišnje.
NS-Su uopste nije prazan sad kad je putarina smanjena, a da ne govorimo kada je sezona u jeku. :grand:
 
K10 spaja Srbiju sa Grčkom. I, kolko ste videli grčkih vozila u Srb? Mnogo više ćete videti CG vozila u Srb, pa ako je merilo „spajanje“ onda je tzv K11 svrsishodniji.
Nisam rekao da je Ns—Su prazan već poluprazan ;) Pa dobro, činjenica je da ne kipti baš nešto od saobraćaja. Naravno drago mi je da je izgrađen, ali isto tako bi mi i za poluprazan Pž—Boljare bilo drago :) Mislim da sam fer :)
 
Ajd i ja da obrazlozim koliko mi auto trosi, koliko sam mocan i brz vozac i za koliko stizem od tacke a do takce B, pa crknite od muke sto vi ne mozete tako. :D :lool:

e sad, salu na stranu, ali neke stvari se ne gledaju cisto kroz matematiku, jer da se gledaju mnoge danasnje tendencije ne bi postojale.
No da ne sirim pricu, vraticu se na potrosnju vozila, koriscenje autoputa i koriscenje magistralnih puteva.
Ovo sto pisem je moj licni primer. Zato bih molio da ga tako i posmatreate.
Dakle pisem ga, bez namere da namecem svoje misljenje i svoje iskustvo kao ``jedinu istinu`

- Zivim u Beogradu. Republika Srbija. Posedujem nektretninu u okolini Vodica, Republika Hrvatska.
Put do te nekretnine gde idem nekoliko puta godisnje moze biti nekom od 10-tak varijanti, ali dve su glavne.
Prva varijanta je A3 kroz Srbiju do GP Bajakovo - Batrovci, odakle se nakon prelaska granice nastavlja hrvatskim A3.
Na Zagrebackoj obilaznici iskljucenje Lucko i ulazak na A1 (Dalmatina) kojom dolazim do Dalmacije i svoga odredista u opstini Vodice. Igrom slucaja, i polaziste i odrediste su u neposrednoj blizini autoputeva.
Druga varijanta je put preko Bosne i Hercegovine. Varijacije su dal se u Srbiji koristi Autoput i ide na Sremsku Racu, ili se ide preko Sapca, ali recimo da ovde u obzir uzmemo varijantu preko Sapca i Pavlovica mosta. Dalje slede Bijeljina, Brcko, Samac, Derventa, Prnjavor, Banja Luka, Kljuc, Bosanski Petrovac, Drvar, Bos. Grahovo, Knin, Kistanje i na kraju odrediste u okolini Vodica.



rastojanja u km (priblizna radi lakseg uporedjivanja ) :
prva varijanta 700km
druga varijanta 550km

cena putarine (odlazak i povratak):
Prva varijanta 75-80 EU
Druga varijanta 0 EUR (7EUR u koliko se u Srbiji ide autoputem do Kuzmina pa na Sremsku Racu)
(u slucaju putovanja preko Sapca i Pavlovica mosta, postoji placanje mostarine od oko 2 EUR)

Takodje, prosecna potrosnja.
Prva varijanta 7,5 l/100km
Druga varijanta 5,5l/100km

dakle, da rezimiramo. Put preko Zagreba je duzi za 150km,
automobil mi na njemu (zbog brze voznje) trosi 2l/100km vise,
i preko 70EUR je skuplji trosak koriscenja (putarina).

Pa ipak od 10 odlazaka do Dalmacije, 9 je ovom prvom skupljom varijantom.
Razlog je sto tuda moje putovanje sa sve usputnim zadrzavanjima na granici, jednim tocenjem goriva i dva kraca odmora, traje oko 7 sati, dok mi preko BiH treba u najboljem slucaju 10, mada cesto i vise.
Razlog je takodje sto nakon putovanja preko Zagreba ja mogu da radim sta god pozelim, od umnog do fizickih poslova, dok sam nakon puta kroz BiH spreman samo za tusiranje i odmor.
Znaci, ja svesno biram da platim vise, zarad nekog odredjenog komfora.
Slicno razmisljaju mnogi. Ne nisam bogatas, nemam visok iznos licnih primanja, ali isto tako nisam mazohista.
Zivot nije samo puko brojanje novcanica.
 
Laki 72 ima vikendicu u karinu a ili solarisu tu negdje oko vodica
 
Laki ne zaboravi na radare koji uvek vrebaju po magistalama. Jedan izlet preko ograničenja lako može da umanji razliku između druge i prve varijante.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410988#p410988:1r87kwng je napisao(la):
laki72 » Ned Okt 16, 2016 4:44 pm[/url]":1r87kwng]Ajd i ja da obrazlozim koliko mi auto trosi, koliko sam mocan i brz vozac i za koliko stizem od tacke a do takce B, pa crknite od muke sto vi ne mozete tako. :D :lool:

e sad, salu na stranu, ali neke stvari se ne gledaju cisto kroz matematiku, jer da se gledaju mnoge danasnje tendencije ne bi postojale.
No da ne sirim pricu, vraticu se na potrosnju vozila, koriscenje autoputa i koriscenje magistralnih puteva.
Ovo sto pisem je moj licni primer. Zato bih molio da ga tako i posmatreate.
Dakle pisem ga, bez namere da namecem svoje misljenje i svoje iskustvo kao ``jedinu istinu`

- Zivim u Beogradu. Republika Srbija. Posedujem nektretninu u okolini Vodica, Republika Hrvatska.
Put do te nekretnine gde idem nekoliko puta godisnje moze biti nekom od 10-tak varijanti, ali dve su glavne.
Prva varijanta je A3 kroz Srbiju do GP Bajakovo - Batrovci, odakle se nakon prelaska granice nastavlja hrvatskim A3.
Na Zagrebackoj obilaznici iskljucenje Lucko i ulazak na A1 (Dalmatina) kojom dolazim do Dalmacije i svoga odredista u opstini Vodice. Igrom slucaja, i polaziste i odrediste su u neposrednoj blizini autoputeva.
Druga varijanta je put preko Bosne i Hercegovine. Varijacije su dal se u Srbiji koristi Autoput i ide na Sremsku Racu, ili se ide preko Sapca, ali recimo da ovde u obzir uzmemo varijantu preko Sapca i Pavlovica mosta. Dalje slede Bijeljina, Brcko, Samac, Derventa, Prnjavor, Banja Luka, Kljuc, Bosanski Petrovac, Drvar, Bos. Grahovo, Knin, Kistanje i na kraju odrediste u okolini Vodica.



rastojanja u km (priblizna radi lakseg uporedjivanja ) :
prva varijanta 700km
druga varijanta 550km

cena putarine (odlazak i povratak):
Prva varijanta 75-80 EU
Druga varijanta 0 EUR (7EUR u koliko se u Srbiji ide autoputem do Kuzmina pa na Sremsku Racu)
(u slucaju putovanja preko Sapca i Pavlovica mosta, postoji placanje mostarine od oko 2 EUR)

Takodje, prosecna potrosnja.
Prva varijanta 7,5 l/100km
Druga varijanta 5,5l/100km

dakle, da rezimiramo. Put preko Zagreba je duzi za 150km,
automobil mi na njemu (zbog brze voznje) trosi 2l/100km vise,
i preko 70EUR je skuplji trosak koriscenja (putarina).

Pa ipak od 10 odlazaka do Dalmacije, 9 je ovom prvom skupljom varijantom.
Razlog je sto tuda moje putovanje sa sve usputnim zadrzavanjima na granici, jednim tocenjem goriva i dva kraca odmora, traje oko 7 sati, dok mi preko BiH treba u najboljem slucaju 10, mada cesto i vise.
Razlog je takodje sto nakon putovanja preko Zagreba ja mogu da radim sta god pozelim, od umnog do fizickih poslova, dok sam nakon puta kroz BiH spreman samo za tusiranje i odmor.
Znaci, ja svesno biram da platim vise, zarad nekog odredjenog komfora.
Slicno razmisljaju mnogi. Ne nisam bogatas, nemam visok iznos licnih primanja, ali isto tako nisam mazohista.
Zivot nije samo puko brojanje novcanica.
file.php

Imas jos racionalniju varijantu preko Siska. Meni od Subotice do Sibenika put bude 650 km a prosecna brzina oko 100km/h (idem nocu). Naravno da autoputem vise goriva ode, medjutim postoji tu niz drugih faktora koji nisu zanemarljivi.
Npr tu je bezbednost putovanja, rizik (kvarova i drugih problema), kao sto neko rece rizik radara jer budimo realni ako postujes ogranicenja tom tvojom rutom bi stigao za cirka 2 dana a imas i problem na dodatna 2 granicna prelaza.

1000x je bolje i sigurnije ici autoputem. Za voznju ga generalno mrzim jer je dosadan pa stavim tempomat i idem za nekim kamionom gledajuci nesto na tabletu ili ga przim bas dobro da mi nije dosadno.
 
Vrh