Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ja očekujem da će razlika zapravo biti 15 do 20minuta. Naime ne sećam se kada sam uspeo da deonicu od Arilja do Pakovraća pređem za manje od 35min a obično 45 minuta uz ogradu da putujem uglavnom vikendom - petak popodne, nedelja popodne nazad.
Za Arilje ce biti razlika tolika, ovde se prica za one koje idu dalje ka Uzicu i Zlatiboru i za njih ce usteda biti 5 minuta ako nije neka ekstremna guzva.
 
Apspolutno komfor i bezbednost su nemerljivi i to sam gore i napisao ali upravo svi pumpaju priĉu o vremenu putovanja.

Evo jednog skrinšota od pre 11 godina.

1000095165.jpg
 
I kao što smo već pisali a sada je i @sergio_spector empirijiski potvrdio navigacija se slaže sa realnim životom i to je nekih 25/26 minuta od Pakovraća do stare Petlje u Požegi,

i dok čekamo drugi snimak ja sam uzeo sledeću rutu koja je slična budućoj od Pakovraća preko tunela Laz i Munje i Gorobilja pa do Požeške petlje a iznosi oko 25 km.

To je ruta od malo posle Trbušana u pravcu Beograda pa tqako autoputem i kroz tunele do petlje Takovo i iznosi 20km koliko je i nova deonica autoputa i onda ide naplatna rampa pa 5 kilometara regionalnog dobrog novog puta sa malo gužve i navigacija kaže 17 minuta......Sve drugo kao što je gužva.veća rampa i gužva posle Gorobilja može samo podići minutažu.

ZNAČI DA ZAKLJUČIMO.

Novi put će doneti maksimalno 8 minuta dobiti u vremenu ali mnogo više u bezbednosti i komforu i molim sve novinare i ostaleu usijane glave da prestanu da navode gluposti u svojim izveštajima i postovima po forumima.

Ne možemo tako ništa zaključivati, i nemojmo ovde propagirati GPS kao krajnje merilo, jer se često razlikuje i na običnom moto putu, a kamoli na autoputu gde računa prosek svega 100-110km/h!
Merilo je saobraćajni projekat, koji je odredio maksimalne brzine i MUP koji ih kontroliše radarima i kamerama. Čak MUP ima toleranciju od +5 ili sl km/h, i nije to bezveze, jer nije cilj kazniti već naučiti.
U evropi veće brzine on nas, ali i većine zemalja, imaju Turska, Bugarska i Poljska (140km/h) i Nemačka (preko 140km/h) čak neograničeno na skoro polovini autoputeva.
Bila je neka teza za povećanje kod nas na 150km/h ali se za sada odustalo.
Današnji automobili ni ne osećaju te brzine, tako da je to više "politički" problem zbog tobožnjeg zagađenja i potrošnje. Gluposti o "zelenilu" koje su izmišljene u EU i USA samo zbog geopolitike, a iste te su nama "istovarile" oko 15 tona osiromašenog uranijuma 1999. Obično licemerje i pohlepa jer pošto imaju tehnologije sad svake godine pooštravaju propise da bi ih jedino oni i prodavali! Meni je veći doprinos protiv zagađenja to što ugasim auto na svakom semaforu! Ali da ne širim.

Kad bude celokupno završen autoput iz Beograda do Zlatibora će biti dugačak 178km do izlaza Mačkat, i oko 182-183km do privremenog izlaza Sušica. Od toga oko 10km u tunelima i oko 20km sa smanjenom brzinom (80/100km/h)...i ako ne računamo izlazak iz Bgd na autoput jer ne znamo ko odakle kreće (7/15min Blok 45/Sava Centar odnosno ako se polazi sa aerodroma Nikola Tesla onda je oko 7min + od rampe Sušica do apartmana na Zlatiboru oko 10-12min)

...to izlazi tačno 1h 29min, odnosno ako se gleda kazneni prosek 1h 21min
 
Ne možemo tako ništa zaključivati, i nemojmo ovde propagirati GPS kao krajnje merilo, jer se često razlikuje i na običnom moto putu, a kamoli na autoputu gde računa prosek svega 100-110km/h!
Merilo je saobraćajni projekat, koji je odredio maksimalne brzine i MUP koji ih kontroliše radarima i kamerama. Čak MUP ima toleranciju od +5 ili sl km/h, i nije to bezveze, jer nije cilj kazniti već naučiti.
U evropi veće brzine on nas, ali i većine zemalja, imaju Turska, Bugarska i Poljska (140km/h) i Nemačka (preko 140km/h) čak neograničeno na skoro polovini autoputeva.
Bila je neka teza za povećanje kod nas na 150km/h ali se za sada odustalo.
Današnji automobili ni ne osećaju te brzine, tako da je to više "politički" problem zbog tobožnjeg zagađenja i potrošnje. Gluposti o "zelenilu" koje su izmišljene u EU i USA samo zbog geopolitike, a iste te su nama "istovarile" oko 15 tona osiromašenog uranijuma 1999. Obično licemerje i pohlepa jer pošto imaju tehnologije sad svake godine pooštravaju propise da bi ih jedino oni i prodavali! Meni je veći doprinos protiv zagađenja to što ugasim auto na svakom semaforu! Ali da ne širim.

Kad bude celokupno završen autoput iz Beograda do Zlatibora će biti dugačak 178km do izlaza Mačkat, i oko 182-183km do privremenog izlaza Sušica. Od toga oko 10km u tunelima i oko 20km sa smanjenom brzinom (80/100km/h)...i ako ne računamo izlazak iz Bgd na autoput jer ne znamo ko odakle kreće (7/15min Blok 45/Sava Centar odnosno ako se polazi sa aerodroma Nikola Tesla onda je oko 7min + od rampe Sušica do apartmana na Zlatiboru oko 10-12min)

...to izlazi tačno 1h 29min, odnosno ako se gleda kazneni prosek 1h 21min
Ali ovo kako „MUP ima toleranciju i cilj mu nije kazniti već naučiti“ je vrh! Slatko sam se nasmejao, hvala!
 
Bravo za sve analize. Boce neuporedivo bezbednije nego ktoz OK klisuru, a i ona se cuva kao prirodna lepota.
Slazem se sa @StaraMo do 10ak minuta ustede ako i toliko ako ali je razlika znatna u bezbednosti.
Neko napisa " automobili ne osecaju velike brzine" izvinjavam se svima, ali moj oseti, a i do Ljiga i nije twren takav da treba divljati.
Bice vam i dalje naporno do UE, ali opusteno vozite, u koloni i polako, sve je ok, nigde ne kasnite.
Ni nerazumem ponasanje mnogih vozača, npr, vracali smo se sa ZL, naravno kolone itd. Nekoliko njih neoprezno pretice, rizikuje, jedan po jedan automobil pretice, ali i dalje vozi u koloni i mislim da su do Cacka tako ostali da preticu.
Jednostavno, kad vidis da je kolona velika, polako vozi na svom mestu jer za preticanje ces potrošiti isto vremena, ali i rizikujes glavu, i svoju i tuđu
 
Necemo da etiketiramo gradove, ali ima jos dobrih kandidata za tu neslavnu titulu 'ljudi'.

Sto se policije tice, samo cu reci ko nije doziveo patrole oko Ljiga na staroj magistrali, kao da nije ni vozio :)
 
“Novi automobili ne osećaju velike brzine” to je tehnički tačno, ali reakcije čoveka iza volana postaju sve lošije sa sve većim brzinama. A ograničenje od 130kmh brzine su tu kao minimalni kompromis za sve vozače pošto ne može svako sebi da priušti “novi automobil”.

I pre nego što se potegne argument Nemačke, živim ovde, teško je dobiti nemačku vozačku dozvolu, nivo saobracajne kulture je drugaciji nego u Srbiji + da bi se vozilo preko 130kmh mora mnogo faktora da bude ispunjeno (slaba gustina saobracaja, blage krivine, vreme…)
 
Vidim da neke buni maksimalna dozvoljena brzina od 130km/h, ali čak i u kontekstu vremena sasvim bespotrebno! S druge strane niti su Bugari, Poljaci i naročito Turci, kod kojih je dozvoljeno 140km/h bolji vozači od nas (uopšteno govoreći Nemci možda, ma da ako pogledate na youtube možete videti stvarno debilne primere saobraćajnih nezgoda kod njih!)

Ali evo, recimo da vratimo brzine koje su bile u vreme socijalizma 90-ih godina kada su se vozili stari ili prvi modeli današnjih savremenijih auta, bila je dozvoljena maksimalna brzina 120km/h. Ako bi računali i po toj brzini, do Zlatibora bi se dolazilo za:
1h 34min ili ako bi se gledao kazneni prosek 1h 26min.

Pa čak i teoretisanja/diskusije radi, ako bi se maks.brzina na autoputu smanjila na 110km/h, dolazilo bi se za:
1h 41min ili po kaznenom proseku 1h 34min

+ gore navedeni priključci do/od autoputa

To sve uopšte gledano govori koliko autoput sam po sebi ubrzava saobraćaj. O bezbednosti ne bih trošio previše reči, i samo radi toga država pod hitno treba da nastavi taj pravac do Zlatibora! Pod hitno! Sve civilizovane zemlje i ljudi u njima prvo definišu najopterećenije pravce i po tom merilu i grade autoputeve
 
Poslednja izmena:
Vrh