Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Sad bi mogla da se snimi i kineska, uglavnom je trasirana imalo bi se šta videti. Eto prilike našim političarima koji vole da se hvale, nek bar to urade na pametan način i malo to poguraju.
 
mislim da je buva u kuriru puštena planski iz vladajuće kuhinje kako bi naš princ izašao i rekao da su to sve kritizeri i kočničari reformi i napretka i lično na kamionu pokazao da to nije tačno i još jednom pobedio (sebe).
 
Mislim da nije to posto je SNS sam sebe optuzio (clanovi medjusobno). Mislim da se pokusava diskreditovati ministarka zbog izbora, da bi Vucic imao opravdanje da nju ne kandiduje ili tako nesto. Ko se malo razume u politiku, lako shvata da SNS-u za sledece izbore treba kandidat koji ce sigurno pobediti. To nije Nikolc. Ministarka? Mozda. Ali u SNS-u postoje razne struje kojima to ne bi odgovaralo, pa verovatno zato imamo situacije kakve imamo.

Sve u svemu, pohvale za uradjeno. A za ostale deonice sumnjam da cemo imati snimke iz razloga sto je ovde drona koristio izvodjac radova. Bilo bi dobro da AzVirt dobije i druge deonice.
 
A sapunica se nastavlja, žvalavi najavio dolazak šleperom na otvaranje

:mrgreen:
 
Jeste da je ovde Azvirt angažovao drona ali imamo od skoro snimke dronom istočnog i dela južnog kraka K10 pa reko glupo da samo kineski deo ostane nepokriven :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408493#p408493:1zmhv3hk je napisao(la):
Earthmoving » Sub Okt 01, 2016 10:19 am[/url]":1zmhv3hk]Jeste da je ovde Azvirt angažovao drona ali imamo od skoro snimke dronom istočnog i dela južnog kraka K10 pa reko glupo da samo kineski deo ostane nepokriven :D
Nije ni tamo izvodjac radova imao drona vec lokalna tv stanica. Prelepa nam je zemlja, steta sto smo narod kakav smo.
 
Kolko znam do sad su snimke dronom autoputeva radili : Azvirt (prvi), RT Caribrod (istočni deo K10) i Koridori Srbije (južni i istočni deo K10). Znači: izvođač, lokalna tv i investitor, sve varijante su moguće. Eto nek bilo ko od to troje uradi snimak kineske deonice (može da zakači i završenu Ub-Lajkovac) i ja ću mu biti zahvalan :D
BTW sećam se kad su Hrvati puštali Dalmatinu do Splita pre 10tak godina, kakva je bila super emisija na HRT-u sa snimcima autoputa iz kola, vazduha (doduše tad se nije koristio dron nego helikopter; ja sam prvi put video drona 2007. godine kad su ga prodavali kao igračku na aerodromu Guangzhou u Kini), reportažama, raznim zanimljivostima... Mogli bi i naši tako kad završe K10 ili za ove deonice K11.
 
Da sam telo zaduženo za nagledanje radova, uveo bi praksu da se jednom nedeljno pusti dron na celoj deonici, kroz tunele i sa posebnim osvrtom na kritične tačke, kako bi se pratili radovi i ne bi bilo iznenađenja nedelju dana pre roka da treba produžetak par meseci. Pa neka košta koliko košta.
 
Šta mislite koliko košta angažovanje drona po km ili satu, kako li se već meri? Ovo su projekti od par stotina miliona evra, pa bi plaćanje drona par hiljada evra (ili nešto više) godišnje po deonici bio zanemraljivo mali procenat. A imali bi što reče em dobar i ažuran nadzor, em lepo arhiviranje, em dobar marketing i upoznavanje javnosti sa radovima koje ona u stvari plaća. Kad se stavi cena i sve ovo na tas možda bi ipak vredelo.
Zanimljivo mi je i što gledanjem snimaka sa dronova na K10 i K11 može da se vidi koliko je zapadna Srbija zelenija od jugoistočne, tj kolko Dinaridi daju jaču zeleniju boju biljkama koje na njoj rastu nego Balkanidi.
 
Vise se isplati da izvodjac ili nadzor kupe drona nije to vise tako ni skupo, nego da angaguzuju nekoga ko ce dolaziti da im snima
 
Crnogorci angažovali super-dron :) sa 790km visine da im pokaže kako napreduju:

2q3syhc.jpg
 
Jel se zna sta ce dalje, pošto konačno puste ovu deonicu?

Da li se radi Ljig-Lajkovac? Posto sa druge strane imaju parče Ub-Lajkovac, pa da se spoji? Za Ub-Obrenovac i BG obilaznica-Obrenovac znam kakva je situacija.
 
Radi se Ljig-Lajkovac punom parom, prve deonice su već asfaltirane pre par meseci, čak premijer dva puta u zadnjih mesec-dva dana spominje da je "zamolio" Kineze da ubrzaju tu deonicu, tj. da im ona bude veći prioritet od Obrenovac-Ub, te da je možda i ranije završe kako bi se što skorije na autoput ulazilo kod Lajovca, a izlazilo kod Čačka. Ne znam, dal bi to značilo i raniji završetak tunela Brančić ili bi on naknadno bio pušten. Postavljalo se pitanje šta u stvari znači ta "molba" za ubrzavanje te deonice, da li je u pitanju dodatno plaćanje za brže radove, angažovanje na nekim drugim poslovima i sl. ali meni bi najrealnije delovalo da je dogovor tipa: prebacite deo mehanizacije i ljudstva sa Ob-Ub kako bi ubrzali radove na Lajk-Ljig te završite nešto ranije tu deonicu, a onda vratite taj deo mehanizacije i ljudstva i nešto kasnije završite Obrenovac-Ub. Mada to su samo nagađanja, videćemo uskoro šta će od tih dogovora biti. Inače rok za obe kineske je još nešto manje od godinu dana ako se ne varam.

A ovo što Igor reče sam i ja pomislio ali onda pomislih možda bolje da se Koridori bave svojim poslom i koncentrišu na njega, a ne bave svim i svačim. Neko ko se bavi i zarađuje snimanjem dronom može za mesec dana odraditi više raznih snimaka/poslova njime, dok bi recimo Koridori u istom periodu odradili samo koji snimak. Znači bili bi manje efikasni, a sem toga nek daju i drugim ljudima pravo da zarade svoj leb ;) Mislim da im je u ovom slučaju outsourcing jeftiniji tj jeftiniji je čovek koji svaki dan snima svojim dronom nego da zaposle 1 čoveka i kupe dron koji će snimati 1-2 puta mesečno. E sad, jedino ako bi taj njihov čovek imao toliko posla pa da jako često snima.
Primer: ako je plata droniste 500 e mesečno. Ako čovek koji se time profesionalno bavi ima recimo 5 snimanja mesečno, on će naplatiti svoju uslugu svakom od njih po 100 e. Ako zaposle čoveka koji će snimati 1 mesečno onda će on naplatiti svoje snimanje 500 e. U tom slučaju jeftinije je angažovati nego zaposliti. Primer je krajnje pojednostavljen ali pokazuje ideju. Za odluku, morali bi staviti sve staviti na papir i izračunati šta im se više isplati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408403#p408403:1mvj8syx je napisao(la):
Живојин Мишић » 30 Sep 2016 05:14 pm[/url]":1mvj8syx]Видео је могуће погледати.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Dq49qwM-7-Q[/youtube]
Izuzetan snimak! Kakva će ovo biti milina u odnosu na Ibarsku. Mislio sam da će uključenje Preljina biti bliže kružnom toku, a ne na 2.5km uz Ibarsku ali nema veze.
 
"Kineski premijer Li Kećang piše da će nadležnim organima kineske strane dati nalog da ubrzaju sve procedure u vezi sa aktuelnim infrastrukturnim projektima, kao i da će prilikom predstojećeg Samita Kina-CIEZ u Rigi biti potpisan komercijalni ugovor za izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta.
Osim toga, u pismu kineskog premijera se navodi da će Vlada Narodne Republike Kine i dalje ohrabrivati kineska preduzeća da investiraju i posluju u našoj zemlji, posebno u potencijalne projekte o kojima je bilo reči tokom posete kineskog predsednika Srbiji Si đipinga, kao što su izgradnja ostalih deonica auto-puta na Koridoru 11, aerodrom Beograd, RTB Bor i HIP Petrohemija."
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1182943
 
Ta pruga je jako bitna, ovde na severu nisu planirali modernizaciju pa vozovi idu 2 sata i 30 min Su-NS, a sve ravno, i to u najboljem slucaju. Kad sam studirao i putovao u prvoj godini faxa je vozu trebalo tacno sat i 30 min do NS, vec na kraju studija putovalo se 2 sata. A sada vidite gde smo. I ne znam zasto su toliko retardirani, npr deo pruge je takav da se jos moze 80 ali na par mesta na toj deonici bukvalno mora da stane da ne bi iskocio sa sina. I tako smanje brzinu umesto da te kriticne tacke rese pa nek ide 80 bar
 
Vezano za emisju. Ispostaviće se da je u pravu Đoković iz Koridora kad kaže da su oni na K11 bili bolji nadzorni organ nego ovi strani na K10. Pogledajte snimke na temi o K10 iz septembra, a kojima je rok završetka u naredna 2-3 meseca i gde su nadzorni organi strane firme, pa zaključite da li ima šanse da se deonice pre Pirota, pre tunela Bancarevo.... završe u tom roku, zatim koliko ima manje mašina i radnika nego na ovoj deonici i kolika će biti kašnjenja. Tunel Bancarevo je već probio rok za preko mesec dana, tamo je strani nadzorni organ ali vest o probijanju roka tamo niste nigde čuli. A ovaj Obradović forsira priče o stranim nadzornim organima. A pošto Zapad ima te fore kad oni nešto finansiraju (oreko EIB, EBRD, Svetske banke) da se angažuju njihove nadzorne firme to vidimo kako ide traljavo i inferiorno u odnosu na K11 gde finansiraju i grade Azeri i Kinezi koji ne traže reketaško angažovanje stranih nadzornih organa koji BTW zaista lošije rade posao od naših što se već vidi po kašnjenju tunela Bancarevo, a tek će se videti na kašnjenjima preostalih deonica K10 među kojima su neke kojima su već pomerani rokovi završetka. A kod nas još ima ljudi koji se pale na Zapad, misle da su oni superiorni i ne vide da su ga drugi prešišali. Naše stare putarske firme su doktori nauka za sve ove izovđače na K10, a i šire.
 
Nepopravljivi optimista":2voqku8p je napisao(la):
Da sam telo zaduženo za nagledanje radova, uveo bi praksu da se jednom nedeljno pusti dron na celoj deonici, kroz tunele i sa posebnim osvrtom na kritične tačke, kako bi se pratili radovi i ne bi bilo iznenađenja nedelju dana pre roka da treba produžetak par meseci. Pa neka košta koliko košta.

. Nikakvog iznenadjenja nije ni bilo.
Sve se znalo, samo se u javnosti plasiralo drugacije iz politickih razloga jer je tako odgovaralo onima koji direktno ili indirektno kontrolisu sve medije.
Onda je doslo vreme da je valjalo 'zapljunuti' izvodjace, opet iz politickih razloga naravno.
To sto se mi kao narod jos uvek primamo na njihove 'realiti' fore govori o nasem nedostatku trezvenog i analitickog razmisljanja. Oni samo rade posao tako da imaju najbolji efekat.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408560#p408560:3vqyqogi je napisao(la):
Earthmoving » 01 Oct 2016 06:27 pm[/url]":3vqyqogi]Vezano za emisju. Ispostaviće se da je u pravu Đoković iz Koridora kad kaže da su oni na K11 bili bolji nadzorni organ nego ovi strani na K10. Pogledajte snimke na temi o K10 iz septembra, a kojima je rok završetka u naredna 2-3 meseca i gde su nadzorni organi strane firme, pa zaključite da li ima šanse da se deonice pre Pirota, pre tunela Bancarevo.... završe u tom roku, zatim koliko ima manje mašina i radnika nego na ovoj deonici i kolika će biti kašnjenja. Tunel Bancarevo je već probio rok za preko mesec dana, tamo je strani nadzorni organ ali vest o probijanju roka tamo niste nigde čuli. A ovaj Obradović forsira priče o stranim nadzornim organima. A pošto Zapad ima te fore kad oni nešto finansiraju (oreko EIB, EBRD, Svetske banke) da se angažuju njihove nadzorne firme to vidimo kako ide traljavo i inferiorno u odnosu na K11 gde finansiraju i grade Azeri i Kinezi koji ne traže reketaško angažovanje stranih nadzornih organa koji BTW zaista lošije rade posao od naših što se već vidi po kašnjenju tunela Bancarevo, a tek će se videti na kašnjenjima preostalih deonica K10 među kojima su neke kojima su već pomerani rokovi završetka. A kod nas još ima ljudi koji se pale na Zapad, misle da su oni superiorni i ne vide da su ga drugi prešišali. Naše stare putarske firme su doktori nauka za sve ove izovđače na K10, a i šire.
Znam osobu koja je radila nadzor na Bešci. Nije važna kompanija jer to sve rade naši ljudi na terenu već se radi o tome kakav je dil u pitanju. Krediti za koridor 10 su čak i povoljniji od virtuelne 11tice, a i grade ih delom domaće firme. Zato se ne slažem sa tvojom konstatacijom.
 
Pa zar nije bolji dil da nadzor budu domaći Koridori i da kašnjenje bude 2 meseca kao na K11 nego da nadzor budu neke treće strane firme i kašnjenje bude mesecima i godinama kakav slučaj imamo na K10? Kolko se priča o istočnoj deonici K10 i kolko je za to vreme urađena, a kolko za ovu deonicu kolko je ona urađena. Mislim da ovde sve ide mnogo bolje i brže. A pitanje je zašto. Zar nije bolji sistem da kad Kinezi i Azeri finansiraju pošteno i iskreno izaberu svoje firme izvođače od evropskih licemernih tendera koji su kao tržišni, a podešeni da naše firme koje su xy bolje od ovih Bugarskih, Grčkih, Slovačkih, Španskih... ne dobiju ni jedan posao izvođača? U suštini se svodi na isto: kad Evropljani finansiraju posao izvođača dobijaju evropske firme, kad Azeri finansiraju posao dobija Azvirt, kad Kinezi finansiraju posao dobija CBRC, Shangdong ili Sinohidro, kad finansira Srbija posao dobijaju Putevi Užice, Ratko Mitrović i slično. Međutim što se vremena završetka radova tiče vidimo da su azerski i kineski modeli superiorniji jer su kašnjenja mnogo manja od toliko odlaganja na K10 (zamene izvođača, gubljenje vremena za izbor novog, generalna kašnjenja...). Što se tiče kredita kako evrospki mogu mogu biti povoljniji kad ih nije bilo čak ni u ponudi za K11? Da je do evropskih kredita, autoput Bg-Čačak ne bi do sad bio ni zagreben, a to je dobro samo ako si protiv gradnje ovog autoputa, a ja nisam pa mi je draže da se za ovo zadužujem jer će ovo velikom večinom naši građani koristiti, nego da ja vraćam ogromne kredite da bi ih koristili turski šleperi.
I još jednom pitam zašto je na Ljig-Preljina dignuta tolka buka na domaće podizvođače jer nije završen 26.08., a niko ne spominje tunel Bancarevo na K10 čiji je rok bio u isto vreme 31.08.? Kao da je totalno nevažno što se tamo probio rok. A utiska sam da će samo taj 1 tunel kasniti duže od cele ove deonice jer tamo se tek sad završava betonski kolovoz, a tek treba da dođu na red električni radovi koji su u tunelima Brđani i Šarani ovde na K11 uveliko u toku kao što možemo videti na snimcima.
 
Ili ukratko: Pogredajte na snimku od 27:10 do 27:45 https://www.youtube.com/watch?v=LvCD6QiAmdg kako je Đoković matiro ovog ministarkinog stručnjaka. Poenta je da on kao neko ko je u Koridorima i ko ima mnogo više informacija od svih nas ovde zajedno se diskrento nasmejao znajući kolka su tek kašnjenja tamo gde je strani nadzor. Šah mat. Malo mi je bilo i degutantno kad se na snimku oni vredni majstori koji crnče trude da pokažu i izmere da tunel nije kraći, dok ih neki neradnici i mutivode iz fotelja prozivaju. Inače u celom duelu Đoković mi je zvučao mnogo skromnije i racionalnije i nije imao potrebu kao njegov sagovornik da naglasava da je vec dugo u gradjevinarstvu :dil: što podeseća na situacije u diskusijama kada neko nema argumenata ili se oseća nesigurno.
 
Vrh