Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

U rejonu onog zaokruženog, baš ispod cifre 361, je majdan materijala pa je možda gužva bila baš zbog njega?
 
Earthmoving":a2j131l8 je napisao(la):
...
...
A što se tiče ministarkine kritike podizvođača, a ne izvođača i kritika da je kritikovala pogrešnog, i ja bi isto uradio da se ne zamerim Azerima ako oni sad (sa Kinezima) treba da nam kreditiraju završetak Bg obilaznice. Očigledno da bi kritika Azvirta delom pogodila i vladu Azerbejdžana, a ona pored Kineza treba da nam daje pare za obilaznicu. A ako ti trebaju pare, nije pametno zabadati prst u oko kreditoru.
Ceo post ti je sjajan i slazem se sa svime osim sa ovim sto sam citirao.

"Komsija ce mi pozajmiti lovu, pa iako on ostavlja smece na hodniku, ja cu za to izribati svoju kevu" ???

To je sustina onoga gore napisanog.
Postoji li neki stepen dostojanstva ispod koga necemo?
Beogradska obilaznica je deo koridora 10 i svakako ne bi bio problem uzeti kredit od recimo EBRD-a.
Postoje i druge opcije zaduzivanja, a postoje i drugi nacini finansiranja izgradnje.
Primera je puno i ogroman novac se trosi (baca) u razne subvencije. Umesto subvencija, izgradnja hala, i sl. raznim 'investitorima' koji ce vecinom pobeci odavde prvom prilikom ka nekom drugom naivnom zaludjeniku od drzave, mogli su tim novcem finansirati izgradnju puteva, priga i druge infrastrukture.

Edit:
I jos jedna jako bitna stvar.
Ne, oni ne "DAJU" lovu!
Oni je "POZAJMLJUJU"!!!
Tu uslugu naplacuju i kroz kamate i kroz angazovanje svojih firmi.
Dakle, kada bi nam davali nesto na poklon pa da razumem uvlakacki stav, ali posto nam 'prodaju svoj visak $$$, onda tu vidim samo trzisni odnos izmedju nas i njih.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=407238#p407238:2vx37eww je napisao(la):
Earthmoving » 23 Sep 2016 07:41 am[/url]":2vx37eww]Ziko, ja sam prolazio pre 2 nedelje. Doduše sa Ibarske se ne vide najbolje radovi sem možda ako si izdignut u autobusu. Tada je bilo puno mašina, kamiona i prašine u rejonu ovog zaokruženog dela na slici. Takođe ovde na google maps-u vidimo da je skoro ceo deo prikazan na slici trasiran, da se kod petlje Lajkovac gradi most preko Kolubare i da fali još par povezivanja deonice. Pre 2 meseca je takođe bio snimak da je počelo asfaltiranje dela gore iznad Ljiga. Ono što ljudi najviše vide sa Ibarske pre Ljiga je da nadvožnjak stoji. Tu sam čuo da treba da se završi obilazni put (ima par desetina metara dalje neki novi mostić preko reke Ljig, mislim da je u toj funkciji) kako bi počeli radovi na tom ukrštanju. Tunel Brančić ne znam kako napreduje.
Pohvalio bi tvorca teksta koji je Gygy postavio jer u drugom delu ima dosta podataka za ovu denicu: 7,5km bukobrana, 18km regulacije vodotokova, 29 km paralelnih puteva, eksproprijacija preko 4.000.000 m2 (odakle možemo izračunati da je to oko 100m širine po 1m dužine autoputa (4.000.000m2: 40.000m dužina = 100m), podatak koji možemo koristiti kada pričamo o budućim autoputevima i eksproprijacijama), preko 100 domaćih podizvođača i kooperanata, ko je projektovao koju deonicu (CIP: Takovo-Preljina i Institut za puteve: Ljig-Takovo)... Mislim da bi tako trebali da se pišu tekstovi o ovakvim radovima, a ne kao što često imamo slučajeve da novinari nemaju pojma o čemu pišu pa odvaljuju svašta.
A što se tiče ministarkine kritike podizvođača, a ne izvođača i kritika da je kritikovala pogrešnog, i ja bi isto uradio da se ne zamerim Azerima ako oni sad (sa Kinezima) treba da nam kreditiraju završetak Bg obilaznice. Očigledno da bi kritika Azvirta delom pogodila i vladu Azerbejdžana, a ona pored Kineza treba da nam daje pare za obilaznicu. A ako ti trebaju pare, nije pametno zabadati prst u oko kreditoru.
file.php
Ovde se na ovoj slici vidi da ispravljaju tok reke Ljig. Taj posao je već završen, snimak je od marta. Kroz Bogovađu i Donji Lajkovac cela deonica je posednuta, mislim i dobar deo u Latkoviću i Jajčiću. Zašto su neki dsegmenti zapostavljeni i na njima sad nema aktivnosti: Pretpostavljam da su u pitanju manje zahtevne deonice koje u projektno-menadžerskom rečniku imaju zazor iliti slack, tj zahtevaju manje vremena da se završe nego neke druge pa nije neophodno to raditi sad već se resursi usmeravaju na te zahtevnije deonice sa mostovima i nadvožnjacima. Sa druge strane izgleda mi da mnogi betonski radovi idu jako sporo, pa je recimo nadvožnjak regionalnog puta u Bogovađi, tačnije Županjcu počeo da se radi pre nekih 15-16 meseci a još se ne nazire kraj radova. I ovaj most preko ljiga u severnom delu Bogovađe ne izggleda da je previše napredovao ali opet bila je zima pa možda i zbog toga.

Iskreno sumnjam da će deonicu Lajkovac-Ljig završiti pre rpoleća 2018, dogodine teško.
 
Laki, nema dileme, ti si apsolutno u pravu sve što si napisao. Ali ipak u pitanju je politika, od odobrenja kredita do izbora izvođača. Nije ona izribala "kevu" jer nije pomenula konkretnu domaću firmu, tj podizvođača pa nikom od njih nije ugrozila kredibilitet. Još ako im se sve plati kako i treba, plus možda sutra dobiju nove poslove na obilaznici, naši zbog ove izjave neće imati štete. A s druge strane je zaštitila Azere čime ne zateže odnose sa njima jer: "...Михајловићева је додала да није у питању Азвирт, истичући да је то велика фирма са којом Влада жели да настави сарадњу и на другим пројектима, као што је наставак обилазнице око Београда...".
Na snimku radnici govore o problemima zbog kojih se kasni, a što smo i sami videli na snimku drona od decembra prošle godine tj. o klizištima: rađene su neplanirane galerije, produžen tunel, dodatni potporni zidovi i to ne malim obimima. Ako je tako i ako su klizišta bila na deonici Takovo-Preljina i ako je CIP projektovao tu deonicu zar onda nisu oni krivi, a ne Azvirt koji je izvođač koji radi po projektu? A projekat loše procenio klizišta. Možda je domaća "keva" ipak kriva al je glupo da se kritikuje jer je "keva" u projektovanju pa je treba sačuvati...

Vlasto, u pravu si tamo ima neki kamenolom ili slično, ali ono o čemu sam ja pisao nije uobičajeno za njega, tj on ne pravi toliko dima, plus taj dim bele prašine je išao u dužinu (iznad trase) par stotina metara što govori da su radovi bili na trasi plus je bilo dosta kamiona i mašina po trasi koji su verujem pravile tu prašinu. Nisam iz kola dobro video ali moglo je biti u pitanju postavljanje tucanika na deonicama koje na google mapi još nisu bile trasirane pa je dim bio od tucanika sa kojim rade mašine i preko koga prelaze damperi. Sem toga, bili bi logično da ako je onaj majdan u brdu kamenolom, da i njegov intezivan rad znači da se proizvodi dosta kamena koji se ugrađuje u trasu :)
 
Ja na te rokove gledam vrlo prosto. Dat je rok, ako se prekorači - slede penali.
Ako je ugovorena neka dinamika, i to je definisano rokovima i penalima.
Tvoje (ministarkino) je da se pojaviš na gradilištu ili još bolje pošalješ nekog stručnog da vidi da li se rokovi poštuju i pokreneš proces naplate penala.
Ako izvođač vidi da neki rok ne stiže da ispuni, bar mesec dana ranije obrazloži odlaganje i neko stručan iz ministarstva to odobri/odbaci.
Ministarka neka dođe na slikanje, pre toga samo smeta.

No ipak sam ja matematičar sa programerskim mozgom pa pišem ove "gluposti" na Balkanu...

Poslato sa telefona
 
Dule, pa zboge te matematičke nesavršenosti ljudskog mozga je „Arhitekta“ i morao da menja Matrix u neki manje savršen, nisi prvi koji se susreće sa tim problemom ako ti je lakše ;)
 
I samo da dodam za deonicu Surčin—Obrenovac. Iz razgovora sa ljudima iz CBRC—a opremaće se mehanizacijom početkom sledeće godine, pa kako sad stoje stvari deluje da će početi radove u prvoj polovini sledeće godine kako je ranije i spominjano.
 
Ne znam za ostale betonske radove, ali, da odgovorim na post gore, nadvoznjak ka Bogovadji je gotov pre nekoliko meseci sto se tice betona. Ceka se kompletan nasip sa strane Bogovadje i i mogu poceti fini radovi.

Bas na mestu tog buduceg nasipa je kukuruz. Nekako mi tuzno dodje, kao i one demontirane kuce pored Ibarske kod Lazarevca.
 
У среду-21.септембра је објављена јавна набавка за геодетске радове тј. геодетске подлоге за План Детаљне Регулације (ПДР) за саобраћајницу тј. везу од Војвођанске (кружног тока), даље уз Виноградску до обилазнице око Београда тј. до петље Сурчин, значи до места где ће се спојити ова саобраћајница са будућим делом аутопута према југу Србије. Ова будућа траса ће имати два прикључка тј. два "улива" у њу ће бити из улица Војвођанске и Јурија Гагарина.

Позив за подношење понуда http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 194-16.pdf
Конкурсна документација http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 194-16.pdf


Отприлике смо погодили будућу трасу на овом делу тј. @Земљани са својим цртежом, а на основу не баш јасног ЦИП цртежа.
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

Ове постављене цртеже будуће трасе аутопута од петље "Сурчин" до Обреновца, на ортофото снимку је урадио @Михаило, а за зумБирање :D кликните на снимак. Величина слике је 7 мб.
temp image upload


Таман док заврше део аутопута од обилазнице (петље "Сурчин") до Обреновца, на овом делу где је сад расписана јавна набавка, ће завршити пројекат, откуп земљишта, одабир извођача радова, ....
 
file.php


Ovo krivudanje od Jurija Gagarina do Obilaznice mi i dalje nije jasno... pogotovu kad se uporedi sa surcinskim putem koji ide paralelno i koji je prav kao strela.
 
Интересантан чланак, треба га прочитати. Милион пута смо овуда прошли.

НА ЛИЦУ МЕСТА
Српско гробље из 13. века тресу камиони с Ибарске
Борис Субашић | 25. септембар 2016. 11:02 | Коментара: 2
У селу Дићи код Љига, где је занемарено наше највеће средњовековно гробље. Нема туристичке сигнализацијe која би путницима скренула пажњу поред каквог споменика пролазе


СТОТИНЕ масивних монолита који су постројени као војници око Цркве Светог Јована у селу Дићи под Рудником су највеће очувано српско средњовековно гробље. Велике плоче око обновљене задужбине Влкдрага, великог челника на двору краља Милутина, украшене су необичним и јединственим симболима као што је стилизовано Христово распеће које је истовремено и предхришћанско дрво живота.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BA%D0%B5
 
Bravo Gago, i na kopanju PDR-a, i na lepom slaganju, preciznosti, jasnosti kao i uvek u tvojim postovima :sesir:
Spatio, Austrijanci su imali imidž da u ravnici grade prave puteve, a mi razvijamo naš poseban imidž da u ravnici gradimo krive puteve 8) Ima još par naših superiornosti tipa dok su oni banatska sela gradili sa širokim ulicama, mi gradimo Krnjaču sa ulicama od 3 metra širine; dok su oni gradili prostorno efikasna sela u obliku kvadrata oko kojih je seoski atar, mi gradimo sela kilometrima uz put sa raštrkanim parcelama... Šta da kažem sem da ljudska civilizacija ne mora uvek da ide unapred. Sem krivudavosti ovog puta misterija je i što trasa nije južnije, tj bliže Savi kako bi ljudi iz starog dela grada kružili 3,4 km umesto 10 km, skoro do Surčina koliko im oduzima ova varijanta. Ta varijanta ne bi ništa oduzela putnicima sa severa ali bi skratila put putnicima iz centra grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=407602#p407602:2vlhg1uv je napisao(la):
spatiotecte » 26 Sep 2016 02:28 am[/url]":2vlhg1uv]
file.php


Ovo krivudanje od Jurija Gagarina do Obilaznice mi i dalje nije jasno... pogotovu kad se uporedi sa surcinskim putem koji ide paralelno i koji je prav kao strela.
Jedan deo krivudanja može se objasniti konfiguracijom terena, koji je malo zatalasan (vidi se i po njivama). A drugi deo se može objasniti ergelom konja koja se lepo vidi (tačno je put obilazi). Zli jezici će odmah povezati Surčin i ergelu konja sa znate već kim....
 
https://www.youtube.com/watch?v=sG043nXyPQI Kolko nedelja već pričaju da je 98% posla završeno :? Ako je rok 36 meseci ili oko 1100 dana, zar onda preostalih 2% ne bi trebalo da bude 3 medelje, tj 22 dana? Očigledno ne i očigledno da fraza 98% posla nam ništa konkretno ne govori. Jer 2% posla izgleda može vremenski biti i 10 dana i 100 dana. Ali ok, da ne cepidlačim, rok je 31. oktobar, tj još 5 nedelja.
A evo i izveštaja sa radova malo južnije, nek se ne ljute oni za koje se ova tema završava u Požegi ;) http://www.pinkm.me/glavne/auto-put-vjt ... 10-metara/
 
Zašto nisu stavili detelinu na ukršatenjem sa obilaznicom već ova ludila kao iz neke igrice?
 
Sadržaj blokirao Warner Bros, valjda zbog muzičkog sadršaja.
 
Ne znam zašto su ovaj snimak blokirali, a ostali sa istom muzikom stoje godinama bez ikakvih problema...
Moj utisak sa snimka je da (sem što nam je taj deo Srbije lep i zelen:) ) da se privode kraju završni radovi i da 31. oktobar deluje realno s obzirom da je snimak od pre mesec dana. Rade se završni radovi u tunelima i oko njih, stavljaju bukobrani, završava most posle tunela Brđani. Put će biti extra sem što mislim da nisu dobro rešili ona 2 klizišta: posle tunela Šarani i onaj malo dalje pre tunela Brđani. Trebali su ih dublje sanirati i više izravnati, mislim da je nagib i dalje visok a zemljište klizno. Čak se iza tunela vidi da je bilo odrona i na saniranom delu, doduše samo na vrhu, pa nije stiglo do puta. Plašim se da će se tu vremenom aktivirati klizišta i deluje da mogu ugroziti put. Petlje Takovo i Preljina su lepo odrađene i završene, stavljeno je i osvetljenje. Na izlazu Preljina se završava naplatna rampa sa 4 trake. Naplatne rampe na izlazu petlje Takovo nisam video. Postavljeni su i putokazi (u Takovu i za Gornji Milanovac i u Preljini za Kraljevo). Tuneli deluju moderno, u nekim su postavljeni svetleći znakovi sa ograničenjima, a u drugima se elektrika postavlja. Odmoršita su završena, zasađeno je zelenilo.
Sve u svemu autoput deluje moćno :) Jedino ostaje briga da se ona 2 klizišta mogu aktivirati.
A što se tiče snimka, probajate ponovo s vremena na vreme na datom Azvirtovom kanalu, moguće da će skinuti muziku pa ponovo postaviti.
 
Nije mi jasno zašto se ovaj deo radio ovako. Em je 2km duži em ima klizište (1) koje gura na dole veliko brdo, em ima 2 tunela, em ima dugačke vijadukte između 2 tunela, em velika krivina. Da se radila žuta varijanta put bi bio 2km kraći (ušteda novca gradnje i vremena putovanja), zaobišlo bi se klizište (1), imao bi samo jedan tunel oko 1km i nakon njega blag spust (pogledajte na Google mapsu iz ugla gde se vidi teren) bez dugačkih vijadukta i krivine. Stari hrast se ne bi morao seći. Put bi bio gotov na vreme jer ne bi morali graditi dodatne galerija posle tunela i ne bi se klizište saniralo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=407783#p407783:2tr6nxsk je napisao(la):
Earthmoving » Uto Sep 27, 2016 1:20 pm[/url]":2tr6nxsk]Nije mi jasno zašto se ovaj deo radio ovako. Em je 2km duži em ima klizište (1) koje gura na dole veliko brdo, em ima 2 tunela, em ima dugačke vijadukte između 2 tunela, em velika krivina. Da se radila žuta varijanta put bi bio 2km kraći (ušteda novca gradnje i vremena putovanja), zaobišlo bi se klizište (1), imao bi samo jedan tunel oko 1km i nakon njega blag spust (pogledajte na Google mapsu iz ugla gde se vidi teren) bez dugačkih vijadukta i krivine. Stari hrast se ne bi morao seći. Put bi bio gotov na vreme jer ne bi morali graditi dodatne galerija posle tunela i ne bi se klizište saniralo.
file.php
Ko zna kakva je situacija na terenu, kakvo je tlo itd. Verovatno postoji razlog.
 
Zemljani, daj visinske razlike i duzine drugih tunela pa da razmotrimo. Pitanje je zanimljivo ali se unapred plasim da je odgovor kratak.
 
Vrh