Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

ako AP pravimo zbog toga da bi se povezala zapadna Srbija sa ostatkom, onda je moraviči AP (ili 2+2) do mačkata na zlatiboru sasvim dovoljno.
prijepolje kao najjužniji veći grad zapane srbije do mačkata ima 65 min.
AP koji bi išao preko zlatibora bi uštedeli 30min. dakle zbog toga ne treba praviti.
ako AP ide preko Ivanjice, njime ne dobijaju ništa tj samo im je sporije nego do mačkata, zimi su praktično odsečeni.
ako se pravi AP zbog odlaska na more, to tek nema nikakvog smisla.
bio sam i do port montenegra u tivtu i mogu reći da izgleda fantastično.
i to je pravi put za CG koja ima malo obale.
ne masovni turizam, već elitni.
aerodrom na 5 min od smeštaja i jahte.
priroda je naravno lepa ali more nije čisto. ali to ljudima sa jahtama nije bitno, oni se svakako neće kupati na dokovima u Boki.
zemlje koje imaju veliku obalu (hrvatska, grčka, španija, turska) mogu da kombinuju, jedan deo (ostrvo) masovni, drugi deo elitni, treći deo "sirotinjski". i da svi budu zadovoljni a i da država maksimalno prihoduje.
na prostorima bivše SFRJ još uvek vlada socijalizam jer svi žele da letuju na najboljim delovima mora bez obzira na količinu novca koje imaju.
to raslojavanje karakteristično za kapitalizam na zapadu postoji decenijama i niko oko toga ne pravi problem. kod nas to polako dolazi uz prirodne otpore.
teško je objasniti nekom npr crnogorcu ili hrvatu da više neće moći da ide na neki deo "svoje" obale za koju se njegov deda "junački" borio jer nema da plati.
 
vojno, strateški, mi imamo interesa da ne gradimo AP.
zemlje sa velikom vojskom (nemačka, SAD) grade AP da bi lakše mogle da tu veliku vojsku prebaciju do dela zemlje gde je to potrebno.
zemlji kao našoj sa smešnom vojskom to samo znači lakši ulazak tuđe vojske i težu odbranu.
kao što nas je u kolubarskoj bitci vreme (uz junaštvo i dobru strategiju) i loši putevi spasli poraza jer se velika austrugarska vojska zaglavila u blatu.
slično mislim da i rusi zbog iskustva u WW2 koje je takođe vreme i loši putevi spaslo kapitulacije, namerno imaju grozne AP iako imaju po gradovima ulice sa po 5-6 traka...
 
Slažem se sa Samarićaninom da ne treba olakšavati protok neprijateljima gradeći autoputeve ka njima ali tu mislim samo na one ka Turskoj (i Bliskom istoku jer vidimo kako su olakšale neželjene migracije) i Kosovu. Što se tiče autoputa ka Istočnoj Bosni i Dubrovniku, ne kapiram odakle bi nas neprijatelj mogao napasti, sa mora? Pa niko ni ne predlaže da se gradi ka Tuzli, Sarajevu, Mostaru već ka srpskim teritorijama koje bi bile bezbednije jer bi se brzo i mobilno moglo reagovati iz drugih krajeva Srbije. Plus ako se, kao što predložih, da Rusima da naprave baze, neće nas niko napasti. Interes Rusa da pomognu Srbima teritorijalno jer su jedino Srbi garant ruskih interesa ovde.
 
Немој тако, има неких овде који ће те прогласити за нацисту...
 
Iscrtali su srednje linije u oba pravca. Video sam prekjuce u Dićima.

Meni nije jasna raspravka oko trase posle Pozege. Ako je pravac preko Ivanjice jeftiniji i kraci za izgradnju, pa gde je onda logika praviti AP preko Zlatibora kad smo ionako bedna zemlja? Dosta vas se hvata za argument kako posle Ivanjice do granice nema nista sem pustare, a svi izuzimaju cinjenicu da je Novi Pazar relativno blizu trase i cije tablice nosi vecina kamiona na ibarskoj i koji uopste nije mali grad. Tu je i Sjenica i opet relativno blizu sever Kosova.

Zlatibor su unistili masovnom gradnjom. Za samo 5 godina se izgradilo vise kuca, vikendica i zgrada nego u nekom vecem gradu, i jos treba autoput da prodje... Zlatibor ima sasvim dobar magistralni put do Pozege i vise mu ne treba.

Dalje, potpuno je banalno pominjati da deo AP prolazi kroz Republiku Srpsku jer je to druga drzava. Na stranu to sto je naseljeno srpskim stanovnistvom, to nije nasa drzava i verovatno nece nikad ni biti. Eventualno za neko vreme da se razmislja o Pravcu Pozega - Sarajevo. To bi bilo najlogicnije. I nikom drugom mi ne gradimo Ap, nego samima sebi i svojim interesima.
 
Dobro, na stranu sada debata kuda će autoput da prođe iza Požege, kad još nije ni stigao do Požege...
Mene interesuje kada bi objektivno bilo moguće da se pusti deonica Dići - Preljina, s obzirom da je trebala ovog leta da se pusti, pa se desilo šta se desilo...?
 
Samo kruzni tok u Preljini i Prikljucak u Dićima ima jos najmanje 20 dana da se rade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406477#p406477:2x5syjks je napisao(la):
stanislaw » 18 Sep 2016 08:14 pm[/url]":2x5syjks]Dobro, na stranu sada debata kuda će autoput da prođe iza Požege, kad još nije ni stigao do Požege...
Mene interesuje kada bi objektivno bilo moguće da se pusti deonica Dići - Preljina, s obzirom da je trebala ovog leta da se pusti, pa se desilo šta se desilo...?
Ne znam kad ce Zvalavi da je pusti, verovatno oko 1.novembra, ali ta deonica sigurno nece biti gotova pre pocetka decembra, a najverovatnije tek krajem godine.
 
premijer sada rekao da će ljig-preljina za 45 dana i da će izgraditi do požege a da posle nije isplativo.
nada se da će kinezi to svojim parama da grade ako imaju interes.
što se tiče AP višegrad-trebinje, nema ko da ga gradi.
mi nemamo interes za to, republika srpska ima mali interes jer velika većina (mislim 3/4) stanovnika živi zapadno od brčkog.
pored toga gradi se koridor 5C koji je blizu i BIH kao država nema interes za tim.
crna gora takođe nema interes da se tuda gradi AP.
to jeste najkraća i verovatno i najlakša za izgradnju deonica ka moru kroz bosnu (tjentište je jedini problem).
ali činjenica je i da ne prolazi blizu većih gradova, za razliku od 5C koji prolazi i pored Sarajeva i pored Mostara.
do jadranskog mora već postoji hrvatski A1, biće koridor 5C, i biće preko kosova i albanije.
milim da još jedan preko CG ili hercegovine nije potreban evropi.
CG jeste potreban ali je preskup, bolje da su pravili od albanije do hrvatske konekciju, isplativije je.
ali to je njihov problem.
mi ako napravimo moravički koridor mačkat-pojate i ako "ispravimo" krivine i dupliramo neke trake na deonicama preko kraljeva, preko zlatibora i preko ivanjice, to ce biti sasvim dovoljno.
putevi će biti rasterećeni, svako će ići kuda mu je najbliže, dovoljno brzo i što je srbima najvažnije besplatno.
 
Evo Vucic na RTS upravo prica da deonica od Pozege do Boljara problematicna. Kaze da to nije ekonomski opravdana deonica, bas kao sto je vecina od vas ovde na ovoj temi i pisalo. Nesto je rekao, u fazonu, ako Crnogorci daju pare radicemo.

Drugo, sto se tice deonice Surcin-Beograd ja i dalje ne razumem kakav je to autoput koji se zavrsava i uliva u Vojvodjansku? Zar nije bolje da od Surcina ide motoput (2+2) koji ce da se racva na dva dela - jedan krak da ide u J. Gagarina, a drugi u Vojvodjansku i to u tacki gde se sece sa SMP. Tako da vozila pravo idu na taj prsten, odakle mogu levo na Pupinov most, a desno ka tom buducem tunelu ispod Ade.
Pored toga, moze li neko strucan da kaze da li je i pored tog klizista moguce prosiriti postojeci put od Obrenovca do Umke na 2+2? Mislim da bi to bilo neophodno, jer ce se po meni vecina ljudi koji idu u stari deo grada iskljucivati u Obrenovcu i ici desnom obalom Save.
 
Kako neki ne rzumeju da je prica o TRENUTNOJ isplativosti ili neisplativosti deonice Pozega-Boljare potpuno vestacka dilema i prica izmisjena od strane nesposobnih politicara koji time opravdavaju sopstvenu nesposobnost da tu trasu urade. Pa kada bi se auto-putevi gradili samo po TRENUTNOJ isplativosti ,niko nista danas ne bi gradio. Kakve su to nebuloze? A isplativo mu je bilo da zaposli 100.000 nesposobnih SNSovaca u poslednje 4 godine i da nam na vrat navali 500 miliona evra godisnje za njihove nezaradjene plate, to mu je isplativo?
Mi stravicno kasnimo sa mrezom auto-puteva u Srbiji i oni koridori koji se vrte po internetu poslednjih 6-7 godina su nesto najminimalnije sto moramo da izgradimo sto pre kao bilo kakav preduslov disperzivnog razvoja i demografske katatsrofe u smislu iseljavanja ljudi iz rubnih podrucja Srbije u Beograd i Novi Sad. ovo su ozbiljna pitanja i nisu relevantna da se u njih mesa jedan neradnik i manipulator kao sto je Vucic , a narocito nije relevantno da se njegove teze i lagarije o tome ovde citiraju i uzimaju kao bilo kakav argument.

Ponavljam jos jednom, cak iako ugovori do 2020. (da izgradi nema sanse ovim tempom) deonicu Preljina-Pozega , Vucic ce biti zapisan u istoriji poslednjih 20 godina Srbije, kao Premijer koji je ubedljivo najmanje novih kilometara auto-puteva ugovorio, za 8 godina prosecno manje od 15km godisnje, to je katastrofa!
 
Posle jako dugo vremena je rekao nesto sa cim se slazem (i naravno zacinio sa gluposcu).
Zaista, nema nikakve ekonomske opravdanosti da se od Pozege pravi put u profilu autoputa ka CG.
Tu nista sporno nema.
Postoje mnogo prioritetniji pravci po ovoj nasoj Srbijici i ja kome je majka rodom iz zapadne Srbije to podrzavam.
Glupost je naravno morao da odvali jer njegov mozak funkcionise po merilima razmazenog razocaranog pobertetlije!

Crnogorci da daju pare da radimo???
Hahahahaa :D
Pa jel dajemo mi pare Madjarima da bi se Beograd vezao na mrezu brzih pruga? :D
Kakav nezreli klovn...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
A da se uradi polu AP, postavi naplata pa od tog novca druga strana kako se skupljaju pare?
 
Pa pazite, ako bi ap isao preko Ivanjice kroz pustaru, kako je vec neko rekao, to moze da odgovara Pazarcima, Sjenicacima, Tutincima koji nisu zasluzili ni metar puta jer kod njih rec porez (ili bilo koja rec placanja dazbina drzavi) ne postoji, i to im se tolerise, i montenegrinima da brze dolaze u Bg i ostale gradove da reketase i prave svoje koruptivne kombinacije. Sto se mene tice - dovidjenja prijatno. Tuda kuda bi trebao da prodje je poljoprivredni kraj i dovoljni su sadasnji putevi.

U Ivanjici se proizvodi kropmir dezira, stize do Kalenica bez problema. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406525#p406525:2b0anwy0 je napisao(la):
Sreda » Пон Сеп 19, 2016 8:21 am[/url]":2b0anwy0]Pa pazite, ako bi ap isao preko Ivanjice kroz pustaru, kako je vec neko rekao, to moze da odgovara Pazarcima, Sjenicacima, Tutincima koji nisu zasluzili ni metar puta jer kod njih rec porez (ili bilo koja rec placanja dazbina drzavi) ne postoji, i to im se tolerise, i montenegrinima da brze dolaze u Bg i ostale gradove da reketase i prave svoje koruptivne kombinacije. Sto se mene tice - dovidjenja prijatno. Tuda kuda bi trebao da prodje je poljoprivredni kraj i dovoljni su sadasnji putevi.

U Ivanjici se proizvodi kropmir dezira, stize do Kalenica bez problema. :D

Svaka cast, tako je. I ja pricam non stop da Srbima nije ni ekonomski ni NACIONALNI interes graditi nista dalje od Ivanjice i tacka!!!!! Ko je imalo pametan razumece.
 
Jel tako?
Tamo je pustara, pravi se krompir, a oni jos malo juznije nisu dostojni postojanja a kamoli puta ?
:D
Inace su beogradjani npr. preposteni, placaju sve poreze na vreme, prijavljiluju radnike, placaju prevoz?
Ma idi begaj...
Svasta covek moze ovde da procita
A vidis Ivanjica je poznata kao leciliste. Nisi zna?
Nista cudno, mnogi kod nas to, kao i mnogo drugog ne znaju o svojoj zemlji. Naravno i ja medju njima...
I mislim... koriptivne kombinacije? Reketiranje?
To je neciji ekskluzivitet? Samo gradjani crne gore to rad?
Mani se mrznje i etiketiranja, pojesce te.

P.S
Inace, nece 'dezira' jos dugo stizati, jer brze i jeftinije stigne industrijski krompir (prepun secera) iz nemacke, nego kvalitetan krompir iz okoline ivanjice.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406504#p406504:3asorc33 je napisao(la):
laki72 » 18 Sep 2016 10:13 pm[/url]":3asorc33]

Crnogorci da daju pare da radimo???
Hahahahaa :D
Pa jel dajemo mi pare Madjarima da bi se Beograd vezao na mrezu brzih pruga? :D
Kakav nezreli klovn...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Наравно да није помињао плаћање изградње нашег пута од стране Црногораца. Рекао је да ћемо сами финансирати изградњу
пута до Пожеге. Почео је да говори и о преосталој деоници до Црне Горе и да су Кинези заинтересовани, а ту га је новинар прекинуо (кад је било најзанимљивије :mrgreen: ) и окренуо на Ангелу и њен лош резултат на локалном нивоу, и оде маст у пропаст, не сазнадосмо ништа више :bash:
Тако да незахвално је коментарисати оно што ниси гледао, а да се не излупеташ, али није ни страшно у поређењу са политикантским смећем које појединци овде бесрамно истресају... :kafa:
 
ivanjica - požega je 40min trenutno. AP bi bilo 20min.
osim u nekom špicu, gužve nema.
ima prostora da se na ravnim delovima doda još po jedna traka.
zar da zbog 20 min vremena uništimo ivanjički krompir i zagadimo vazduh i time uništimo lečilište? :D
treba dati strancima da grade do boljara, odakle hoće i putem kojim hoće.
ako hoće turci preko pazara da grade, nema problema.
kinezi preko Zlatibora, nema problema.
arapi preko Sjenice, nema problema.
neka sami naplaćuju i formiraju cene putarine i time vrate investiciju.
postoje i ostali prvaci pa kome je skupo može malo sporije ali za džabe.
 
Читајући ову поражавајућу дискусију о освајању Дубровника и осталим срамним којештаријама, не би ми јасно како се нико, бар, не досети да аутопут - за разлику од, рецимо, Барске пруге - води кроз у потпуности српске крајеве Црне Горе, тј. кроз Беране, Андријевицу итд.?

Мислим, ако већ толико кипите као експрес-лонац од набијености националим емоцијама, ваљда је било логично да и то узмете у обзир? Није ли вам стало да Васојевићи имају везу и са Београдом, осим што ће их (стратешки веома мудро) Мило и његови аутопутем спојити са Подгорицом??

Постскриптум: Ја, свакако, не бих у сагледивој будућности градио ишта даље од Пожеге (односно, од Ужица или Краљева, када се узме у обзир путовање ка Југозападу у комбинацији са "Моравским" аутопутем), јер, једноставно, немамо толико пара, нити нам је хитно.
 
Ne znam sto vam je toliko strana i uvredljiva ta ideja da CG finansira AP kroz Srbiju. Radi se o prostoj logici, ne o nekom kvazinacionalizmu koji vi nekima, pa i meni, stavljate u usta ovde. Oni to naplacuju ne kroz promet preko AP nego kroz turizam na krajnjoj destinaciji, a mi od toga imamo samo taj promet i ne pada nam na pamet da gradimo. Tako da je na njima da izvuku racunicu kakav im put treba i sta im se isplati, a kako je put kroz jugozapadnu Srbiju jedna od varijanti poboljsanja turizma, neka vide sta im je ciniti.
Ono gde treba biti iskljuciv je da ne dozvolimo da nam njihov pritisak i muslimanski lobi izvuku laganu milijardu iz dzepa.
 
Па нека финансира, ко би се бунио против тога. Само, то неће да се деси. Немају ни они толико перпера.
 
I tako mi svi zajedno ovde naglabamo gluposti, a gradnja puteva kasni li kasni i mi o tome ni rec.
Koncentrisite se ljudi na gradnju i zasto sve ovo ovako kasni, zaje*******ite glupe price!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406542#p406542:31pksm61 je napisao(la):
Veliki Vracar » Pon Sep 19, 2016 11:09 am[/url]":31pksm61]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406504#p406504:31pksm61 je napisao(la):
laki72 » 18 Sep 2016 10:13 pm[/url]":31pksm61]

Crnogorci da daju pare da radimo???
Hahahahaa :D
Pa jel dajemo mi pare Madjarima da bi se Beograd vezao na mrezu brzih pruga? :D
Kakav nezreli klovn...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Наравно да није помињао плаћање изградње нашег пута од стране Црногораца. Рекао је да ћемо сами финансирати изградњу
пута до Пожеге. Почео је да говори и о преосталој деоници до Црне Горе и да су Кинези заинтересовани, а ту га је новинар прекинуо (кад је било најзанимљивије :mrgreen: ) и окренуо на Ангелу и њен лош резултат на локалном нивоу, и оде маст у пропаст, не сазнадосмо ништа више :bash:
Тако да незахвално је коментарисати оно што ниси гледао, а да се не излупеташ, али није ни страшно у поређењу са политикантским смећем које појединци овде бесрамно истресају... :kafa:

Ja sam prvi napisao da je rekao to za Crnogorce. Izvinjavam se, nije mi bila namera da sirim neistine. Sad sam pogledao snimak, i bas kao sto kazes, taman kad je hteo da objasni dalje u vezi deonice Pozega-Boljari dosadni novinar ga je prekunuo (kao i jos x puta kad god je pricao nesto zanimljivo). Ja sam ocekivao da ce to reci, (jer mi je to bio logican zakljucak) pa sam utropovao da je stvarno to i rekao :)
 
Zar nije spomenuo mogućnost koncesije Pž—Boljare Kinezima ili mi se učinilo...
 
S čime da izadješ pred koncesionare? 1000 PGDS? Mislim da bi se smejali.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Vrh