Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Eksproprijacija je tu najmanji problem, npr meni su oduzeli parce zemlje na trasi K11 i isplatili u roku od mesec dana. Sad im je i najbolje da to rade jer je vrednost zemlje nikad niza, nego da cekaju da prodje kriza i da se neko seti da nam je poljoprivreda buducnost. Ovako se isplacuje 10 000 Eur po 1ha obradive povrsine, odn. oko 600-700 hiljada po 1km autoputa ako prolazi samo kroz njive.
 
A sta je uopste sagradjeno na tzv. koridoru 11. Ima li neki deo kojim idu automobili? Stalno se spominju nekakvi radovi kod Nepricave to mi bas i zvuci tako kao neke "Price iz Nepricave".

Za ono sto su gradili do Horgosa, posto se bas i radilo, bio je odlican "progress update" na sajtu - a ovde smo prepusteni Mrkinim baronisanjima.

EDIT: Izvinjavam se, kao da su me culi - evo cak i na praznik ne posustaju...

http://www.beta.rs/?tip=article&kategorija=ekonomija&ida=2632141&id=&ime=

Znaci, ovo sve do sada, poslednje dve godine, je bilo za slikanje i mlacenje prazne slame - pravi posao tek krece ove godine :)
 
JohnnyLee":1oy22gdg je napisao(la):
а брза цеста је исто што и ауто пут, само без зауставне траке

Mislim da neke druge karakteristike određuju šta je auto put a šta brzi put, zaustavna traka uopšte nije obavezna ali je poželjna i ona se skoro uvek gradi. Da li su se zakoni menjali nisam siguran ali bar pre je bilo da zaustavna traka ne treba da bude, a razlika između auto i brzog puta je mislim da u ograničenju brzine, širine kolovoznih traka, nagiba puta, veličine krivina i razmaka između ulaza/izlaza. Neka me neko dopuni/ispravi.
 
Мислим да је Џони у праву, разлика је у томе што брзи пут уопште нема зауставну траку, али има и мора да има сва денивелисана укрштања, без обзира да ли су саобраћајна, железничка, речна или било која друга укрштања.

Такође брзи пут може да буде са 1+1 или 2+2 траке, али саобраћајне траке морају да буду физички одвојене и наравно брзина је ограничена на 80 до 100 км максимално.

Један од брзих путава код нас је обилазница око Панчева, онај део од петље где се обилазница „одваја“ од старог пута за Панчево, до моста где се Тамиш улива у Дунав. Да је било памети да је направљен бар брзи пут између Београда и Панчева, али.......!

Мислим да се за сад рачуна у брзи пут и део Обреновачког пута, бар до оног места докле има она метална банкина која раздваја саобраћајне траке.

Не знам којој сад категорији припада „пут“ Крагујевац-Баточина, бар онај ново изграђени део, нисам туда још пролазио од како је изграђен тај нови део, да ли је обичан магистрални пут или брзи пут ? Ако су раздвојене траке и без икаквог укршатања, зна се којој категорији припада.
 
Zaustavna traka se cesto radi sa losijim (jeftinijim) donjim strojem i asfaltom. Isto tako moze da bude i izlomljen asfalt, da ne mozes brzo da vozis a i ako zaspis dok vozis da se probudis kad odes u desno vise nego sto treba.
Pitanje za Gagu: Kako da trake budu fizicki odvojene ako je 1+1?
 
@Gaga,

Put za Pančevo je samo po izgledu motoput, ali ne i po zvaničnoj klasifikaciji. On je samo običan magistralni put.
 
ranko999":28i7qknz je napisao(la):
Zaustavna traka se cesto radi sa losijim (jeftinijim) donjim strojem i asfaltom. Isto tako moze da bude i izlomljen asfalt, da ne mozes brzo da vozis a i ako zaspis dok vozis da se probudis kad odes u desno vise nego sto treba.
Pitanje za Gagu: Kako da trake budu fizicki odvojene ako je 1+1?
Као што су и у граду булевари одвојени зеленим појасом или металном банкином. Ово са металном банкином сам виђао по Немачкој.
 
GOJE":17nx36j7 je napisao(la):
@Gaga,

Put za Pančevo je samo po izgledu motoput, ali ne i po zvaničnoj klasifikaciji. On je samo običan magistralni put.
@Гоје,
Па то сам и рекао, да је пут Београд-Панчево обичан магистрални пут јер има сва она силна укрштања у истом нивоу, а и траке нису физички раздвојене (одвојене).

А рекао сам следеће: "Један од брзих путава код нас је обилазница око Панчева, онај део од петље где се обилазница „одваја“ од старог пута за Панчево, до моста где се Тамиш улива у Дунав. Да је било памети да је направљен бар брзи пут између Београда и Панчева, али.......!"

Значи нагласак је на обилазници око Панчева (брзи пут), а до обилазнице је магистрални пут.

У сваком случају се разумемо :kk: .
 
Gago, i taj deo "obilaznice" koji pominješ odnosno "novi put za Pančevo" kako ga još zovu takođe nije klasifikovan kao moto put iako ima sve uslove. Izgrađen je baš momački, u profilu pravog auto puta, ali u ovoj našoj suludoj državi tu je običan magistralni put i ograničenje 80 km/h. Naravno, to koriste plavci pa često stoje sa radarom kod šljunkare.
 
MilisaV":2ob1m39p je napisao(la):
ograničenje je 60.
Ograničenje je 60 na delu puta sa žutom trakom do poslednjeg semafora, a nakon toga je 80 do pumpe, a 60 do table za naseljem gde se podrazumeva 50.
 
Goje je u pravu, evo ilustracije:

bgpa.jpg


edit: uz ogradu da mislim da je samo oko pumpe 60 a posle se vraća na 80 do table.
 
Гага":2g4niu46 je napisao(la):
ranko999":2g4niu46 je napisao(la):
Zaustavna traka se cesto radi sa losijim (jeftinijim) donjim strojem i asfaltom. Isto tako moze da bude i izlomljen asfalt, da ne mozes brzo da vozis a i ako zaspis dok vozis da se probudis kad odes u desno vise nego sto treba.
Pitanje za Gagu: Kako da trake budu fizicki odvojene ako je 1+1?
Као што су и у граду булевари одвојени зеленим појасом или металном банкином. Ово са металном банкином сам виђао по Немачкој.
Hmmmm, ne znam kako funkcionise to kad ne mozes nikog da obidjes. I sta ako nekom pukne guma, ovlaze kablovi :) , stane taxi da neko udje/izadje...
 
mekbejn":1gu7e4uk je napisao(la):
Gago, i taj deo "obilaznice" koji pominješ odnosno "novi put za Pančevo" kako ga još zovu takođe nije klasifikovan kao moto put iako ima sve uslove. Izgrađen je baš momački, u profilu pravog auto puta, ali u ovoj našoj suludoj državi tu je običan magistralni put i ograničenje 80 km/h. Naravno, to koriste plavci pa često stoje sa radarom kod šljunkare.
Брзи путеви имају ограничење до 80 или 100 км на час. На обилазници око Панчева јесте ограничење од 80 км од петље до 10 метара испред пумпе где је ограничење на 60 км (као што си и уцртао на карти) и ту је баш она лева кривина, а плавци чекају на оном малом паркингу одмах после пумпе. На тој обилазници може да буде ограничење без проблема и на 100 км, чак и више, јер је брзи пут ту јако сигуран и прегледан и што ти кажеш баш је момачки одрађен. Лично на том делу обилазнице возим и дупло већом брзином, јер нема нигде радара, осим наравно иза пумпе, али то већ и врапци знају, а откривач радара ми увек запишти кад су ту.

Званичници овај део брзог пута зову магистрални из разлога деонице магистралног пута од Панчевачког моста до петље, што наравно није у реду, али....ни они сами по неки пут не знају шта су изградили !
 
ranko999":3ako96s7 je napisao(la):
Гага":3ako96s7 je napisao(la):
ranko999":3ako96s7 je napisao(la):
Zaustavna traka se cesto radi sa losijim (jeftinijim) donjim strojem i asfaltom. Isto tako moze da bude i izlomljen asfalt, da ne mozes brzo da vozis a i ako zaspis dok vozis da se probudis kad odes u desno vise nego sto treba.
Pitanje za Gagu: Kako da trake budu fizicki odvojene ako je 1+1?
Као што су и у граду булевари одвојени зеленим појасом или металном банкином. Ово са металном банкином сам виђао по Немачкој.
Hmmmm, ne znam kako funkcionise to kad ne mozes nikog da obidjes. I sta ako nekom pukne guma, ovlaze kablovi :) , stane taxi da neko udje/izadje...
У Немачкој су ти брзи путеви са 1+1 тракама нешто шири од стандардног тако да се може без проблема обићи кад неко има проблем који си навео. Обично се тамо ови путеви "претворе" из магистралног у брзи из разлога смањења брзина, јер се код њих баш и по Ландштрасе вози јако брзо. То "претварање" класификације путева се обично ради на деоницама које су имале јако велики број саобраћајних несрећа са погинулима и да би се смањила брзина, физички их одвоје банкинама. Па ако се задеси да се вози иза цистерне полако клај клај све до првог скретања ! На оваквим деоницама "брзог" са 1+1 обично су и чешћа места за "одмор". Углавном и већина ових путева се налазе у источном делу Немачке, или ти бивши ДДР, кога сам прошао колима уздуж и попреко.
 
mekbejn":16sln1x7 je napisao(la):
Gago, i taj deo "obilaznice" koji pominješ odnosno "novi put za Pančevo" kako ga još zovu takođe nije klasifikovan kao moto put iako ima sve uslove. Izgrađen je baš momački, u profilu pravog auto puta, ali u ovoj našoj suludoj državi tu je običan magistralni put i ograničenje 80 km/h. Naravno, to koriste plavci pa često stoje sa radarom kod šljunkare.
Nažalost, kolovoz je u očajnom stanju i taj put je zreo za kompletnu rekonstrukciju ali to se neće desiti ni za 200 godina :notok:
 
Ранко999, хвала за плусићћћ, а ако успем да пронађем неку слику "брзог" са 1+1, поставићу, али за сад ми не успева да је(их) пронађем.
 
Azerbejdžanska firma firme "Az-Virt" gradi autoput kod Gornjeg Milanovca

Opština Gornji Milanovac pružiće svu neophodnu stručnu i tehničku pomoć da se obezbede pravno tehnički preduslovi kako bi radovi na izgradnji autoputa od Beograda do Čačka počeli na vreme, izjavio je predsednik opštine Gornji Milanovac Milisav Mirković.

Mirković je tokom razgovora sa predstavnicima firme "Az - Virt" iz Azerbejdžana, koja je odgovorna za radove na tri deonice budućeg autoputa kroz Gornji Milanovac, rekao da će podrška izvođaču biti obezbeđena i u toku izvođenja radova jer je očigledan interes građana te opštine za ovu veliku investiciju.

- Izgradnja autoputa biće velika šansa za novo zapošljavanje kako radnika tako i preduzimačkih firmi koje bi mogle da se nađu u ulozi podizvođača - istakao je Mirković.

Predstavnik azerbejdžanske firme Serdar Uluocak izrazio je zadovoljstvo zbog ponude saradnje i pomoći lokalne samouprave, i najavio da se očekuje da radovi otpočnu u martu 2012. godine, čim vremenski uslovi to dozvole

Prema njegovim rečima, očekuje se da radovi budu završeni za tri godine, od trenutka početka gradnje autoputa.

Azerbejdžanska firma izvodiće radove na tri deonice kroz opštinu Gornji Milanovac: Donji Banjani - Boljkovci, Boljkovci - Takovo i Takovo - Preljina.



Izvor :http://www.ekapija.com/website/sr/page/527557
 
Hah, Azerbejdžan... Ne mogu da se otmem utisku da smo mi nekada gradili njih... a sad...
 
Па зато је и са Азербејџаном потписан пре неки дан уговор о економској и технолошкој сарадњи, где наравно спада и уговор о градњи дела аутопута на Коридору 11 (то сам зацрнио).


Poslovno Jutro 25.01.2012.

Saradnja Srbije i Azerbejdžana

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja u Vladi Republike Srbije Nebojša Ćirić završio je danas dvodnevnu posetu Azerbejdžanu tokom koje je sa ministrom za ekonomski razvoj te zemlje Šahinom Mustafajevom potpisao Sporazum o ekonomskoj i tehnološkoj saradnji.

Potpisani Sporazum treba da podstakne saradnju u oblasti kapitalnih infrastrukturnih i energetskih projekata, saobraćaja, poljoprivrede, prehrambene, hemijske i farmaceutske industrije i informacionih tehnologija. Ovaj dokument obuhvata i tehničku pomoć eksperata specijalizovanih za obuku osoblja, kao i nabavku ili kupovinu mašina, opreme i materijala prilikom realizovanja projekata.

Ministar Ćirić je istakao da je veoma važno to što je ovim dokumentom formalno otvorena mogućnost kreditiranja Koridora 11 na deonici Ljig-Preljina pod izuzetno povoljnim uslovima, a pregovori dveju strana su već u toku. Planirano je da radovi počnu krajem prvog kvartala ove godine.

U prvih jedanaest meseci 2011. godine izvoz iz Srbije u Azerbejdžan iznosio je 3,08 milijardi dolara, što je pad od 39,7 posto u odnosu na isti period 2010., a uvoz iz Azerbejdžana je bio 114.000 dolara, što je u poređenju sa istim periodom prethodne godine pad od 78,03 posto.

Najznačajniji izvoznici u Azerbejdžan su kompanije "Hemofarm" iz Vršca, "TF Kable – FKZ" iz Zaječara, "Evrotehna" iz Kraljeva, "Farmakom Mb" iz Šapca, "Farmanova" iz Obrenovca, "Tarket" iz Bačke Palanke i "Quatra Graphic", "Velmož-Petrović", "Buck" i "Galenika" iz Beograda, a uvoznici su "NIS" iz Novog Sada, "Farmakom Mb" i "Sanel" iz Kragujevca.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=36291
 
Da se nisu ovde malo zeznuli i umesto 3,08 miliona napisali milijardi?
 
praguc":1nt3dktj je napisao(la):
Da se nisu ovde malo zeznuli i umesto 3,08 miliona napisali milijardi?
To je već postalo pravilo a ne izuzetak. Forma je u današnjem novinarstvu mnogo bitnija od suštine. Čast izuzecima.

Stalno se fabrikuju rečenice kako bi ispale što "knjiškije". Frljaju se sa ćuprijama i sličnim terminima, a najvažnije činjenice uvek promaše za 3 reda veličine, i to često u naslovima. Neću da davim sa primerima, ali svima je jasno da ovakve članke često pišu ekonomski id***.
 
^^ Ko zna sta su oni mislili? Naravno da nije 3 milijarde USD. A uvoz 114.000 dolara? Pa sta smo uvezli, 1 sleper necega?
 
Vrh