Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Тако некако!
406502594_10161316950432288_1024952179532288635_n.jpg
 
Prođoh večeras od Čačka do Beograda, jak obim saobraćaja, dosta kamiona i šlepera, negde kod Lajkovca je bio ozbiljan udes. Generalno, loši uslovi za vožnju, slaba vidljivost ali i pored toga ima par vozača koji bukvalno lete po putu i voze 160/180 km/h. Samo se stvore iza i blicaju kao ludi.
Pazite ljudi, čuvajte se...
 
Ne gledaju ljudi u retrovizor kada menjaju traku, vecina i ne zna sta je mrtav ugao, pa se desi sta se desi :(
To je meni totalni kulturološki šok. Ljudi iz brdskih krajeva važe za dobre vozače, što i moraju da budu zbog svakodnevne vežbe, ali na autoputu večito prave probleme.

Bukvalno se ponašaju da kad ideš autoputem kao da te vozi neki autopilot i ti ne moraš mnogo da pratiš vožnju. A realnost je drugačija i zapravo koncentracija mora biti još veća na autoputu. Tu bukvalno dve sekunde bacanja pogleda sa strane, znači 70m pređenog puta.

I naravno na svakih desetak sekundi MORAŠ da pogledaš u retrovizor. Na žalost, to je navika koja se stiče samo vožnjom putevima sa više traka, jer na 1+1 magistrali realno ne moraš da gledaš u retrovizor osim kad pretičeš, a na autoputu mora stalno, jer moraš stalno da imaš mentalnu sliku šta se dešava iza tebe dok gledaš napred.
Takođe je važno proveriti pritisak u gumama, da budu dve i dve iste. Ono što se u gradu i ne oseti, na magistrali jedva, na autoputu, po mokrom kolovozu zna ozbiljno da povuče pri kočenju.

Nema više nigde opuštene vožnje autoputem, osim kroz Makedoniju dole od Velesa ka granici, ako ideš kasno noću. Mada i tada moraš da gledaš da ti ne izleti neka životinja.
 
Poslednja izmena:
To je meni totalni kulturološki šok. Ljudi iz brdskih krajeva važe za dobre vozače, što i moraju da budu zbog svakodnevne vežbe, ali na autoputu večito prave probleme.

Bukvalno se ponašaju da kad ideš autoputem kao da te vozi neki autopilot i ti ne moraš mnogo da pratiš vožnju. A realnost je drugačija i zapravo koncentracija mora biti još veća na autoputu. Tu bukvalno dve sekunde bacanja pogleda sa strane, znači 70m pređenog puta.

I naravno na svakih desetak sekundi MORAŠ da pogledaš u retrovizor. Na žalost, to je navika koja se stiče samo vožnjom putevima sa više traka, jer na 1+1 magistrali realno ne moraš da gledaš u retrovizor osim kad pretičeš, a na autoputu mora stalno, jer moraš stalno da imaš mentalnu sliku šta se dešava iza tebe dok gledaš napred.
Takođe je važno proveriti pritisak u gumama, da budu dve i dve iste. Ono što se u gradu i ne oseti, na magistrali jedva, na autoputu, po mokrom kolovozu zna ozbiljno da povuče pri kočenju.

Nema više nigde opuštene vožnje autoputem, osim kroz Makedoniju dole od Velesa ka granici, ako ideš kasno noću. Mada i tada moraš da gledaš da ti ne izleti neka životinja.
Adaptivni tempomat dosta može da pomogne. Osim naravno odpozadi, što znači da retrovizor mora uvek da se gleda. Prošle godine sam imao loše iskustvo da sam napred uspeo da zakočim za kolonom koja je naglo kočila, ali osoba odpozadi nije. Sva sreća pa sam gledao na retrovizor i bar se poziccionirao da izbegnem veću štetu.
 
Zimsko vreme je loše za radar koji je obično u znaku vozila, zna često da se zaprlja i onda ne vrši funkciju...
 
I od Nisa do Dimitrovgrada van sezone selidbe Turaka iz Nemacke u Tursku i nazad, videces do 10 vozila
Ja sam išao početkom oktobra do Niša i od petlje Trupale do petlje Niš Istok gotovo da nije ni bilo saobraćaja (očekivao sam više kamiona), zaprepastio sam se, s obzirom da put ide ka Bugarskoj i Turskoj
 
Pojavio se propagandni snimak koji veliča rekonstruisani put od Kokinog Broda do Priboja, gde su iznesene potpune laži. Ispada da tu put nikad nije ni postojao do 2023.godine. Neću ga deliti, ne zaslužujete da vidite :D
 
Adaptivni tempomat dosta može da pomogne. Osim naravno odpozadi, što znači da retrovizor mora uvek da se gleda. Prošle godine sam imao loše iskustvo da sam napred uspeo da zakočim za kolonom koja je naglo kočila, ali osoba odpozadi nije. Sva sreća pa sam gledao na retrovizor i bar se poziccionirao da izbegnem veću štetu.
Tempomat je ranije mogao lagano da se koristi na Milosu Velikom i to skoro do Beograda do Pakovraca, sada je to moguce na nekim kracim deonicama. Saobracaj na Milosu Velikom progresivno raste i ocekujem sve vece guzve i sve veci obim saobracaja.
Sto se mene licno tice, najvise uzivam u onom delu od Ljiga do Lajkovca, ravan put kao pista, pregledan i bez mnogo krivina.
 
Može i sad, ali adaptivni (ovaj što sam koči i ubrzava u zavisnosti od saobraćaja ispred i iza).
 
Aha, isključi se, bar kod mene.
Da, jasno... Samo sam se pitao, kako se adaptivni tempomat ponasa po kisi, magli i slicno? Kako uopste reaguje ako se neko iznenade ubaci ispred tebe na par metara (narodski receno isece te)?

Nadjoh ovu vest slucajno, izgleda da ce se ipak rekonstruisati ovaj put od Kratovske stene do Lucana:
 
Da se nadovezem - ova rekonstrukcija ima veze sa pričom da će na proleće pustiti do Lučana. Neko je već pisao na forumu, pa da potvrdim i ja šta sam čuo od inženjera: maj 2024 Lučani, jun 2025 Požega. Pa msm da je korisno da to podelim

E sad iz ove pozicije, subjektivno ja bih bio srećan da to bude i do kraja 2025
 
Не верујем да до маја може бити до Лучана, превише бетонских радова још има, иду празници и наши и кинески и иде зима. Ако запну наравно да би могло, али проћи ће избори па не видим зашто би запели....
 
Na sajtu Puteva stoji da je reč o Rekonstrukciji a ne rehabilitaciji ("krpljenju rupa").
Screenshot_20231211_210804_edit_148571225225667.jpg
 
15.12. je taman za nekoliko dana, tada bi trebalo da je završeno, pa ćemo videti.
 
15.12. je taman za nekoliko dana, tada bi trebalo da je završeno, pa ćemo videti.
Nema stvarno potrebe da budeš maliciozan, da na svaki post udaraš kontru i hejt, prosipaš tone sarkazma i ironije.
Provozaj se ako već nisi recimo rekonstruisanim deonicama, teško da je to bilo samo krpljenje rupa kao što si rekao. Pada mi na pamet recimo deonica Požega Arilje, put je sada kao pista u odnosu na ono što je bio ranije.
Treba biti samo malo realan i objektivan.
Inače zaista mislim da su tvoje replike često korisne i kritike na mestu.
 
Osecam da ce ispred tunela kod Kratovske stene napraviti neki privremeni kruzni tok, to je jedini nacin da se saobracaj pusti preko Lucana. Zbog sirine mosta verovatno za vozila laksa od 3.5 tona tj putnicke automobile
 
Vrh