Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Devedesetih je moj otac voleo dide tuda i hvalio se kako je bolje, razlika u dužini mala. DODAJ tome da bi gradnja deonice Preljina-Adrani takođe mogla da doprinese da se qudi više odlučuju za taj pravac.
Kada budu pustili novi put Berane Kolasin preko Jelovice i skijalista Kolasin 1450 dužine 38 km sa tunelom Klisura od 2800m mnogi će da idu tim putem za Podgoricu i more.
 
Koji je ključ uspeha ove mlade firme, da za nepune tri godina od osnivanja već radi na izgradnji autoputa i najvažnije infrastrukture u zemlji? :)))
1682707670998.png
 
До Мостарске петље дуже читавих 3 км, а из мог искуства временски брже сваки пут било преко Остружнице, јер настављаш 130 до Остружнице и 80 до Чукарице и имаш мање семофара. Преко НБГ си на 80 одмах, имаш семафоре, па онда док прођеш Јурија Гагарина и милион семофара, па Газелу, одавно си на Мостарској петљи преко Остружнице. Чак и варијанта преко Умке (која је најкраћа од свега) је подједнако брза, ако нема гужве.
Ja bih dodatno ispravio.
Isključiš se u Obrenovcu (Bariču) i onda starim putem do Sajma, Mostarske petlje, Slavije...
Ubedljivo najkraća i najbrža varijanta.
 
Ostružnica može da se sredi ili brzi put novom trasom da se zaobidju klizišta.

Па планирана је изградња брзог пута Обреновац - Остружница уз санацију клизишта и корекцију тока Саве. Качено већ милион пута. Прошле године било на раном јавном увиду. https://www.gradnja.rs/brza-saobracajnica-ostruznica-obrenovac-ministarstvo-gradjevinarstva/

Ja bih dodatno ispravio.
Isključiš se u Obrenovcu (Bariču) i onda starim putem do Sajma, Mostarske petlje, Slavije...
Ubedljivo najkraća i najbrža varijanta.

Да, ишао сам и тако. Временски је слично, минут-два горе доле. Зависи којом брзином идеш на аутопуту и да ли има гужве кроз Умку и Барич. Најкраћа јесте, али онај део од Остружнице до Умке уби са неравнинама на путу.
 
To klizište zahvata veliku površinu da ga je jeftinije zaobići nego sanirati. A i potrebnije je put vući zapadnije, kroz Moštanicu, Vranić, Draževac, desnu obalu Kolubare i spoj na AP izmedju Lazarevca i Lajkovca. Dodatno izgraditi krak ka Obrenovcu iz Moštanice.
 
Meni je 5-10 minuta bilo brže do Gazele, Mostara, a time i Slavije, preko nove deonice i Gagarina, nego preko Ostružnice i Sajma. Na obe deonice su ograničenja 80, i na oba to retko ko poštuje, obe imaju semafore, i obe imaju gužve, prva od kružnog toka, druga od Ade. Međutim, prva je kraća, ima po traku više, šire su trake, nema rupčage ko tamo preko Ostružnice... i otuda je kraće za 5-10min i zdravije za kola.
Kada se pusti Obilaznica, biće duže 10tak km, ali će tuda moći se ide uglavnom 120-130 bez gužve do petlje Konjarnik, pa će vremenski biti slično, ali predvidivije zbog nemanja brige kad je u gradu gužva. Ja taj pravac ka Obrenovcu i dalje autoputem koristim jednom sedmično, i moj izbor će biti: preko NBg 19-07h, i 10-15h, a Obilaznicom preko Bubanj potoka u špicevima 07-10h i 15-19h.
 
U Pakovraću iz pravca BG kolona do fabrike greda i raste, a novi stižu u talasima. Jedan redar u prsluku PS reguliše pristup rampama. Dalje, ka Užicu neprekidna, spora kolona. Ispred Šarana kolona do Takova, a u tunelo jezivo zagušljivo. I u utorak sve isto, samo obrnuto.
 
Evo Brnabićka na otvaranju dela Moravskog komentariše kako od svega što rade imaju najviše i stalno problema na ovoj do Požege. Mislim da joj se samo tako čini jer su nju najavili za otvaranje posle Bg obilaznice do Bubanj potoka sad u junu, zatim drugog dela Moravskog oko Kš u septembru, i eventualno Ru-Ša, a videće se posle toga da ima dosta problema oko kašnjenja i na drugim pravcima, npr ka Va, oko Po ima dosta nerešenog, zatim cela opština Ša 30tak km nije ni krenula... itd. Od dalje planiranih, mislim da će im najteže za eksproprijaciju biti Karađorđev, i sve u Bgu, npr nastavak Bubanj potok-Pančevo, a da ne pričam što od cena eksproprijacija ne smeju taknu Unutrašnji Magistralni Prsten i Spoljnu Tangentu
 
Evo slike danas u 12 na petlji Takovo. Što je najgore, isključim se da bih došao do Čačka preko Drenove i Milićevaca i zabodem kolonu iza svadbene povorke.
IMG-362c51d0e0ba14eb89a3de68e0547656-V.jpg
 
Putovao sam u kontra smeru i bila je divota.
Ali, u ovakvim situacijama prazničnih špiceva i putnici i upravljač puta moraju se bolje pripremati i truditi da ispeglaju pikove.
U oba slučaja potrebno je dalekovidnije planiranje. Evo, radovi u Šaranima vezaše 2 praznika i za oba napraviše kolaps. Pa zar asfaltiranje tog tunela nije moglo da sačeka dvadesetak dana i da počne posle prvomajskog praznika, jer je svako ko zna kako saobraćaj narasta za praznike, mogao sa malo pameti da pretpostavi kakav klaps će nastati.
Mnogo veći problem je nastao zbog radova nego zbog naplate, mada ni to nije zanemarljivo.
A kad ovako nastane čep i ojača saobraćaj, mislim da nije najsrećnije rešenje isključivanje na Takovu, jer pored gubitka vremena do Ibarsje u GM, sledi i upadanje u kolonu od ČA. Danas je kolaps bio i kroz Mrčajevce.
Tada bi trebalo bežati sa ap ranije, kad proradi Lajkovac posebno, na Mionicu i Divčibare. Vremenski je tu negde kao i autoputem (ili koji minut duže, zavisno kako se ko snalazi po krivinama i kako mu ih sputnici podnose).
A sad samo mogu još bolje da vizuelizujem situaciju za neki budući praznik kad bude proradilo do Požege, kroz Gorobilje i Tatojevicu, ili samoj Ariljskoj rampi.
 
Све ово је само одраз избора партијских подобних идиота на свим нивоима. Очигледно је да ће сви аутопутеви у изградњи каснити, експропријација је хаосу. Бес народа расте. Улазимо у црвену зону за све. Једног дана када се заврши до Пожеге како Браник каже Ариљска рампа ће очигледно бити црна тачка, али ту нема решења сем стрпљења и гледања на све стране да те нека бу**** не покупи! Не верујем да ће сем обилазнице било шта друго пустити у овој години, зато је и направљено отварање до Макрешана као овде до Паковраћа. Полу решења која ће колико-толико помоћи! Све у свему реално стање је све горе, са тенденцијом све већег недостатка пара и радне снаге!
 
Politika, praznicno izdanje, Beogradska hronika. :)
Hvala na pominjanju, stvarno sam odusevljena. Jako lep tekst o našem forumu, aktuelnostima i njegovom značaju za celu Srbiju.

Hvala @Igor I ostalim adminima, nastavljamo istim tempom. Srećni praznici!

P.S. guzva na Pz petlji ka Zlatiboru skoro nije bila gora, a cujem da je ka Ue takođe haos. Vozite oprezno i ako treba uvek u koloni pa da svi bez stresa stignete do planina.

Hvala jos jednom BB forumu, retko mesto gde se citaju istinite informacije.
20230430_090643.jpg
20230430_090701.jpg
 
@MiraC Dana sam prošao oko podne, lagano. Kao da nije "raspust".

Asfalt posle kružnog toka na Zlatiboru je toliko propao da je verovatno najgori put u Srbiji tog ranga.

Inače prvi put od novembra idem Od Kokinog Broda ka Priboju novorekonstruisanom deonicom. Novina je da put uopšte nije završen iako je otvoren uz sve moguće dezinformacije Glasa Zapadne Srbije. Sve je isto kao i prvog novembra.
Od Kokinog broda prvi kilometar je gori nego pre radova, razrovano i ostavljeno tako. Na par deonica je idalje prvi sloj asfalta, nema postavljenih ivičnjaka ( ne znam ni da li su planirani celom trasom).
U jednoj krivini na završenoj deonici, gde je kosina sanirana gabionima, odronila se kompletna traka..
Od Banje do Priboja ništa nisu dirali...

Deonice koje su skroz završene su mahom okej, pravo osveženje ali i razočarenje zatečenim stanjem.
 
Јуче сам ишао за Пријепоље и Пљевља. Пут Ужице-Б.Башта је хорор у односу на овај.
 
Put Uzice - Bajina Basta je Drzavni put Ib (nekadasnji magistralni put) reda po rangu, a ovaj Kokin brod - Priboj II reda (nekadasnji regionalni)
 
Ja sam pomenuo put od Zlatibora ka moru, koji je Ib. Ka Bajinoj Baštni nisam znao da je Ib, mislio sam da je niži rang
 
Dragi forumaši, danas sam išao u Negrišore posle duuugo vremena, i to kod rodbine koja svakog dana može da gleda izgradnju auto-puta.
Dobre strane:
Radi se u tri smene, iskopana su čitava brda... kaže, trebalo bi do kraja godine da bude gotovo, mada, mislim da to nema šanse. Kada bude gotovo, do Lučana i okolnih sela će se stizati za oko sat i po od Beograda, a priroda je predivna.
Loše strane:
Kinezi i drugi izvođači jure kao ludi lokalnim putevima. U Negrišorima se u poslednje vreme dogodio bejbi bum, i ima oko 50-oro dece, za razliku od svih okolnih sela koja su zamrla. Deca se igraju po putevima, ali radnici za to ne mare mnogo, pa je recimo od prštanja kamenja od automobila već bilo povreda dece koja su se grala u svojim dvorištima. Sva sreća pa nema teže povređenih.

Toliko dece iz sela moglo je da ide u školu u samom selu. Moj ujak kaže da je seoska škola građena pre oko 100 godina kamenim blokovima klesanim od najboljeg kamena, dimenzija 1x1x1m. E, ta škola je srušena i deca idu u školu u Lučanima, nekoliko kilometara dalje i roditelji ih voze. Kamen su natovarili u kamione ljudi bliski predsedniku opštine - sumnjaju meštani, i odvezli u nepoznatom pravcu. Takođe, srušen je i seoski dom koji su meštani gradili svojim novcem i za koji su sami nadničili. Spomenik o kom smo ovde raspravljali izgradili su sami meštani, i prema rečima seljana, nije bio namenjen samo borcima 2. već i 1. svetskog rata. Niko nije želeo da se taj spomenik sruši.

Put je nadomak i seoskog groblja, a iskopavanja su došla nadomak humki, pa postoji bojazan da kosti naših predaka završe na površini ili u telu auto-puta. Inače, to groblje postoji od antičkog doba i na njemu se nalaze i rimske humke.

Imao sam prilike i da osetim rupe po okolnim putevima, koje je napravila mehanizacija izvođača i njegovih podizvođača.

Moja rođaka, koja ima mogućnost obraćanja i medijima, kaže da je pokušala da plasira slike nezavisnim medijima, ali da su i oni dobili zabranu pisanja o šteti koju ovakva gradnja auto-puta prouzrokuje okolini.

Pitanje je da li svaki napredak mora da se dogodi na uštrb nekoga i u tolikoj meri? Ako sama država ne ume da kontroliše izvođača i njegove podizvođače, šta onda da očekujemo za naša rudna bogatstva? Litijum?

Veći problem od ovog je nedostatak solidarnosti. Moj stav je da bilo koja vlast da je bila umesto ove, uradila bi slično što se tiče projekata i napretka sa njima. Ali pitanje je da li bi svaka u toj meri zanemarila sopstveni narod i njegovu istoriju i kulturu.

Evo par slika i kratak snimak.
viber_image_2023-05-01_16-08-47-497.jpg
viber_image_2023-05-01_16-08-47-623.jpg
 
Vrh