Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Tako je, neke manje rampe u HR imaju radno vreme za keš naplatu.

Uzgred, uzimaće i stranci tagove kad to finansijski bude imalo smisla, zašto ne bi uzimali? Npr. ja imam HR tag i uživam u značajnim popustima (čak oko 22% u proseku). Osim što mi je brže (ništa ne mrzim kao naplatne rampe i granice :) ), mnogo je jeftinije. U apsolutnim ciframa godišnje nije to neka lova, ali čovek je misleće biće, teži da se ponaša racionalno... :D
 
Naravno da i naši (tj. građani SRB, bez bilo kakvih HR papira) plaćaju jeftinije. Tačno isto koliko i građani HR.

I ja se slažem da su vinjete povoljnije, ali na žalost neće ih biti. Nikad, a verovatno ni tada :) .

Imajući u vidu tu datost, može da se kmeči, a može i da se sebi finansijski i vremenski pomogne ovde i sada, na korist i svih ostalih korisnika puta (a to je tag, bez velike filozofije).

edit: takođe, postoji nešto još povoljnije i pravednije od vinjete -> plaćanje po km, automatskom obradom tablica i vezanim elektronskim plaćanjem (tj. bez potrebe za tag uređajima i naplatnim rampama uopšte). Ali sve ovo je već više puta ispričana priča...
 
Poslednja izmena:
To je neistina da vinjeta nikada neće biti. Evo sklonimo Vučića i vas koji hvalite tagove, i sutra se mogu uvesti vinjete kao tolke okolne zemlje što ih imaju. Ali vi i režim što u tandemu propagirate Tag ste prepreka da se to ostvari.
 
Zašto svi taj autoput vezuju isključivo za Crnu Goru?
Zato što na našoj teritoriji ka trasi tog autoputa gravitira jako mali broj stanovnika i nije racionalno za tu unutrašnju upotrebu spiskati toliko para. Autoput kroz taj kraj ima smisla ako se završava na moru, pored luke.
A za taj deo Srbije, mnogo bi korisnije bilo izgraditi funkcionalan dobar put, a razliku novca uložiti u razvoj, kako bi se sprečila depopulacija. Šta bi nekoliko stotina miliona moglo da napravi od Pešteri, ih, a da opet imaju kvalitetnu putnu vezu!
 
Zato što na našoj teritoriji ka trasi tog autoputa gravitira jako mali broj stanovnika i nije racionalno za tu unutrašnju upotrebu spiskati toliko para. Autoput kroz taj kraj ima smisla ako se završava na moru, pored luke.
A za taj deo Srbije, mnogo bi korisnije bilo izgraditi funkcionalan dobar put, a razliku novca uložiti u razvoj, kako bi se sprečila depopulacija. Šta bi nekoliko stotina miliona moglo da napravi od Pešteri, ih, a da opet imaju kvalitetnu putnu vezu!
Jednog dana taj autoput ce zavrsiti u luci Bar, ali do tada mozemo valjda napraviti nesto za nasu zemlju, da povezemo sever i jug(ozapad). Cacak je sada totalno drugi grad od kako je autoput prosao tuda, tako ce biti i sa Pozegom za godinu ili dve. A kada se zavrsi ova deonica do Pozege (Gorobilja), mnogo koristi ce imati i Arilje i Ivanjica ali i Sjenica...
Potpisan je ugovor za radove do Duge Poljane (pre godinu dana), kada ce radovi zaista krenuti videcemo, ceka se verovatno bolja finansijska situacija, prioriteti svakako postoje.
Po mom misljenju, treba graditi krak i prema Kotromanu i prema jugu - Dugoj Poljani.
Poenta je da je ovo ireverzibilan proces, nema nazad.
 
Pa sad, filozofski posmatrano, nemajući vreme i rokove na umu, možda je ireverzibilan. No, kako je vreme jedini resurs koji se ne može nadoknaditi, bojim se da u nekom srednjem roku i nije. Ugovor ovde ne znači automatski i realizaciju u razumnom roku ljudskih života. Imamo puno iskustva na tu temu u poslednjih 40 godina.

Voleo bih da ja grešim, ajde. Ali ne grešim :).
 
To nije kod Nove Varoši, već je to deo između Prijepolja i Brodareva, u mestu Gračanica.

Celo prošlo leto je bio semafor, klizište je zaustavljano (i put, a i to brdo). Vidimo rezultat, samo je skliznuo, kao igračka.

Sinoć je bilo dosta sitnih odrona u Ovčarsko-kablarskoj klisuri, jedan ogroman kamen (veličine ~2 fudbalske lopte) je pao ispred mene, srećom, nije me pogodio 😁

Brišite ako je offtopic.
 
Има још снимака, али нема потребе да се понавља, ово ће ускоро бити готово! Враћамо се на југ, бар са пажњом. Лепо би било да има више машина и радника, али нема!
Надам се и даље да ће бити до краја следеће године готово!
 
Мислио сам да ће се на делу од БГа до Чачка промет у наредним годинама повећати за 50%, са садашњих 22000 дневно на 30-35000.
Nije nemoguce da bude tolikog rasta, u zapadnoj Srbiji pogotovo na planinama se razvija sve vise turizam, zbog otvorenih deonica ce se povecati i broj automobila do CG, a i otvaranje 2 deinice Moravskog koridora ce biti od prilicne koristi za povecanje broja automobila na BG Cacak. Zaboravih i skoro pustanje deonice Nbgd Surcin, koja ce 10km skratiti put onima koji su isli autoputem preko Aerodroma.
 
Jos 5 dana do pustanja deonice Surcin-NBg, pa se nadam da se zavrstetkom toga i Obilaznice do Bubanj Potoka koji mesec kasnije, se otvoriti ranije najavljena prica o kraku desnom obalom Save Obrenovac-Ostruznica koja bi skratila put ka ovom autoputu za 2/3 Beograda jos oko 5km. I naravno nastavak Obilznice Bubanj Potok-Pancevo.
 
Najnoviji snimak od večeras, a malopre je objavljeno da je završeno kompletno asfaltiranje na poslednjih 475 metara do kružnog toka.
Do otvaranja 31.03 radiće se uređivanje razdelne trake i trotoara.

 
Надам се да ће до краја 2024-е завршити ово до Пожеге! До тада би требало да заврше и део од Прељине до Адрана. Ове године поред НБГ-Сурчин и обилазнице до Бубањ потока, вероватно и деоница од Поајата до Кошева! Рума-Шабац, Лајковац-Иверак, Ср.Рача-Кузмин питање је када ће бити, вероватно ће пребацити у 2024-у. Не видим више најаве за деонице према Бољарама и Котроману, видећемо шта ће са тим бити. Има најава за БГ-Зрењанин-НС и " смајлија " на северу Србије! Како је каматна стопа ФЕДа 5%, вероватно ће се завршити оно за шта постоје кредитне линије од раније а и то је упитно јер се геоплотичка ситуација сваки дан усложњава и постаје све гора!
 
Надам се да ће до краја 2024-е завршити ово до Пожеге! До тада би требало да заврше и део од Прељине до Адрана. Ове године поред НБГ-Сурчин и обилазнице до Бубањ потока, вероватно и деоница од Поајата до Кошева! Рума-Шабац, Лајковац-Иверак, Ср.Рача-Кузмин питање је када ће бити, вероватно ће пребацити у 2024-у. Не видим више најаве за деонице према Бољарама и Котроману, видећемо шта ће са тим бити. Има најава за БГ-Зрењанин-НС и " смајлија " на северу Србије! Како је каматна стопа ФЕДа 5%, вероватно ће се завршити оно за шта постоје кредитне линије од раније а и то је упитно јер се геоплотичка ситуација сваки дан усложњава и постаје све гора!
U mom zivotnom ciklusu (a smatram sebe ne bas tako mladim, ali nit toliko starim :)) maksimalan doseg vidim u autoputu do Zlatibora. Ostale pravce ne verujem da cu doziveti.
 
Vrh