Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Koliko znam, petlja Zlakusa zamišljena je na praktičnom poslednjem na ovoj trasi, Užicu najbližem mestu, gde se mogla postaviti, pre nego što put ode u brdo ka Ljubanjama. To praktično i nije Zlakusa, već razmeđe sa Krvavcima. U Sevojnu, s obzirom na postojeći put, prugu i reku, pa brdo koje ide iza i postojeću zauzetost prostora, jednostavno nema mesta, a onda bi i bio problem jer brdo postaje skoro vertikalno (morao bi u tunelu da bude veliki uspon).
Kako god da se gradilo, užički saobraćaj ka Zlatiboru neće ići tim budućim autoputem, kad se već završava, ili bude petlja u Mačkatu, kod sadašnje Eko pumpe.
I da se na duže vreme završava na toj Zlakuškoj petlji, mnogo bi značilo, jer skratila bi se preopterećena i opasna deonica, a izbegla možda i najopasnija sada - Zlakusa - Rasna (ulaz u Požegu), jer bukvalno tuda nema dana bez udesa, često sa teškim posledicama (u prošli četvrtak dva mrtva i 2 povređena, od toga jedan kritično).
Da je sreće i uvažavanja prioriteta prema aktuelnoj situaciji na terenu, to bi krenulo odmah, i zato što će biti problematična veza iz Prilipca /Gorobilja sa aktuelnom magistralom u Pž. (Pisali smo o tome, neću da ponavljam)
 
Jel moguce da ovoliko drvite o temi koju niste ni proguglali? Americko-turski konzorcijum je IZVODJAC a finansira se od strane britanskog ogranka JP Morgan Chase banke. Dakle sustinski amerikanci obezbedjuju finansiranje a turci radnu snagu, kao i kod svakog do sada projekta ovog konzorcijuma na Balkanu. Inflacija u turskoj nema nikakve veze sa finansiranjem, jedino ako im zafali radnika za obnovu zemlje, ali ako necega imaju onda je to radna snaga.
Gde si nasao Morgan Chase i ovu priču leba ti? U ranijim vestima trebala je finansira turska EXIM banka. Eto ti veza sa turskom inflacijom i ekonomijom.
 
Ово ми делује да је поприлично исфушерисано, скарабуџено на брзину. Ради се по киши и блату да би се испоштовао неки рок, ивичњаци лоше постављени, неки поиспадали. Слично тако је одраћена деоница Прељина Паковраће, асфалрирано у сред зиме. Исто тако је асфалтирано у Грделичкој клисури па су одмах после пар месеци мењали завршни хабајући слој. Ал шта да се ради, тако то иде код нас.
 
Gde si nasao Morgan Chase i ovu priču leba ti? U ranijim vestima trebala je finansira turska EXIM banka. Eto ti veza sa turskom inflacijom i ekonomijom.
Ameri finansiraju Moravski koridor... druga tema...
A Turci "valjda" ove patrljke ka Sarajevu...
 
Progres je više nego evidentan, i stvarno je ovo do Požege ekstremno zahtjevno, koliko je to blata, klizišta, vodurine svakojake.
Očigledno je da se dosta više radi, ali da bi brate da vidimo konačno jasnu trasu autoputa, vjerujem da kada se dotle stigne da će to biti značajan milestone.
Svakako kraj 2024. Godine je možda najbliži rok za završetak, mada koliko mogu da vidim po trenutnim projektima, dat je ozbiljan gas na svim projektima.

Pametnije bi bilo što je već pomenuto u temi krenuti krak ka Mačkatu, time će se značajno rasteretiti dionica ka Zlatiboru, a i realno put ka CG biće značajno kraći, 3 sata 30 minuta do granice, cijenim bez problema, od BG.
 
Reče Drobnjak jutros, parafraziram, Munjino brdo do kraja godine, pa se sa zadrškom ispravio, do Požege....
Ima snimak na temi o naplati putarine.

Gledajući ovaj snimak iznad, biće do kraja godine, al ne ni 23će, a ni 24te...
 
Ima jos puno radova, tesko prognozirati. Ali rekao bih da ce do kraja godine ovo, gde ih ne koci eksproprijacija i elektromreza, biti formirano u nivo autoputa.
 
Slažem se, jeste evidentan napredak ali tek predstoje pravi radovi na otvorenoj trasi, posebno od tunela Laz.
Prvi put videh da se nešto radi i u Prilipcu, vidi se da su krenuli da rade i na spoju sa magistralom u Gorobilju.
Zanimljivo da ona kuća pre tunela Laz i dalje stoji...
 
Па лева цев Лаза није пробијена! Десна је пробијена и то је иста вест! Кућа испред Лаза и Пивићи и даље у мртвој трци!
 
Nije samo kuća isped Laza, ima i voćnjak nasred petlje, 2 kuće na prevoju posle Laza, kuća i plastenik zbog kojih se ne gradi nastavak stubova nadvožnjaka sa brda posle tunela Munjino brdo, pa onda stubovi za struju koji treba se uklone... i sl, evo xy godina a eksproprijacija nije završena. Bitno da će putarski harač se poveća na radost Vesića&Tagovaca.
 
Poslednja izmena:
Јесте Земљани. Видећемо шта ће бити, хоће ли држава поштено платити људима или ће слати екипу у фантомкама на њих! Овде је све могуће. Када поредим >Моравски и ситуацију овде. Види се потпуно другачији приступ. Тамо иако има проблема са експропријацијом радови несметано теку. Овде је супротно. Питам се да ли то има везе чији интерес гради коју деоницу?
 
Ne znam ali negde će sve teže biti izgraditi autoput zbog rasta cene eksproprijacije. Recimo pomisliš kolko će koštati eksproprijacija na kraku Karađorđa od Malog Požarevca preko Mladenovca do Topole. Da ne pričam što u Bgu zbog cene decenijama ne mogu odrade širenje Žičke, Južni Bulevar, Bulevar, Tošin Bunar, SMT, UMP... zbog ko zna kolko potrebnih para za eksproprijaciju. A bilo loše planiranje urbanizma pa nisu ostavili prostor. A tamo gde je jeftinija eksproprijacija npr : Va-Lo, Pa-Vš, Pn-Za... kažu nema dovoljno prometa da bi se na vreme gradio autoput. Ne valja kad je ovo, ne valja kad je ono, kako god okreneš ništa im ne valja.
 
Nije samo kuća isped Laza, ima i voćnjak nasred petlje, 2 kuće na prevoju posle Laza, kuća i plastenik zbog kojih se ne gradi nastavak stubova nadvožnjaka sa brda posle tunela Munjino brdo, pa onda stubovi za struju koji treba se uklone... i sl, evo xy godina a eksproprijacija nije završena. Bitno da će putarski harač se poveća na radost Vesića&Tagovaca.
i tacno ispred petlje Lucani jedan plac
 
Neće ovo do Požege pre 2025, a prvobitno je trebalo krajem 2021. da završe. Sva ta produzenja rokova debelo uvećavaju cenu projekta, samo troškovi nadzora će biti 3x veći, a biće tu i dodatnih troškova izvođača iako su u startu plaćeni po naduvanim cenama.
 
Neće ovo do Požege pre 2025, a prvobitno je trebalo krajem 2021. da završe. Sva ta produzenja rokova debelo uvećavaju cenu projekta, samo troškovi nadzora će biti 3x veći, a biće tu i dodatnih troškova izvođača iako su u startu plaćeni po naduvanim cenama.

Jel u tim ugovorima postoji član da oni mogu da menjaju dogovorenu cenu izgradnje kako im se ćefne?
 
Sumnjam da mogu da menjaju kako im se ćefne ali postoji dosta elemenata na osnovu kojih mogu da traže više para kako bi završili projekat.
Sve ono na šta oni nisu mogli da utiču a poskupljuje cenu završetka posla imaju pravo da traže reviziju dela ugovora.
I to je u redu, zar ne?
 
Vrh