Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@Earthmoving Znam, tender za podizvođača, to je interna stvar između izvođača i podizvođača. Mislio sam da se takve stvari dogovaraju pre.
Ova vest sa ekapije realno ne treba nikoga da zanima osim samog izvođača, nije da će nešto promenit ili ubrzati.

Vesti sa ekapije su izuzetno vazne i daju nam najrealniju sliku kada kompletna trasa moze da se zavrsi. Bez ove informacije o tenderu mozemo samo da nagadjamo da ce se Laz zavrsiti nekoliko meseci posle probijanja druge cevi. A oni tek sad traze izvodjaca radova za gradnju kolovoza. Plus jos neko vreme nakon toga za xy radove.

Sto znaci, ako se nekim cudom Laz kompletno zavrsi 6 meseci posle probijanja druge cevi, Munjino brdo ocekujemo na sledece leto (2024).

Kad bi se u ovom cekanju dogovorilo finansiranje radova do Kotromana, lakse bi podneli ovo tegljenje do Pozege. :)
 

Vratimo se temi, jel tako Igore?
На целој траси не рачунајући тунеле је 50 так машина, 10 так камиона и око 25-30 радника углавном на бетонирању! Све укупно око 100 радника, на 15 км трасе. Што је очигледно недовољно али је тако како је! Кућа испред тунела Лаз и даље стоји, 6 година након почетка градње. То говори какви људи воде експропријацију и да ће бити нових блокирања АПа. За то нису криви ни пројектанти ни инжењери, извођачи и подизвођачи али јесу ИСКЉУЧИВО политичари!
 
A oni tek sad traze izvodjaca radova za gradnju kolovoza. Plus jos neko vreme nakon toga za xy radove.

Sto znaci, ako se nekim cudom Laz kompletno zavrsi 6 meseci posle probijanja druge cevi, Munjino brdo ocekujemo na sledece leto (2024).

Kad bi se u ovom cekanju dogovorilo finansiranje radova do Kotromana, lakse bi podneli ovo tegljenje do Pozege. :)
U pravu si, umesto da radovi na opremanju počnu danas, oni će biti odloženi za vreme potrebno za tender, eventualne žalbe, obaranja tendera......
 
Pa zar se tender koji je raspisan u Srbiji ne odvija po srpskim zakonima?? Ili sam nešto propustio
 
Па ко може да се петља фирми у избор пословних партнера? Ту нема јавног интереса. Могу да изаберу и најскупљег понуђача.
 
Onda realno tender ni ne treba :D Generalno, podizvođač je mogao i ranije da se izabere, da se ne čeka danas. Čak i ako je u pitanju privatni interes, postoji procedura koja može da potraje neko vreme.
 
Вероватно имају интерна правила у фирми да тако раде, да мање краду представници по свету.
 
Tako je. Bio sam na par njihovih unutrašnjih tendera, i to je klasičan njihov izbor najpovoljnijeg ponuđača. Sasvim ok. I nije ko naši državni tenderi gde biraju svoje vezice tako što eliminišu ponuđače čija je mašina recimo 10mm duža, 2,5kw jačeg motora na 200kw traženog... i slične besmislice nameštanja i korupcije. Al ima i tu šema i načina za krađu 😉 Prosto, dobavljaču ovde kroz ruke prolaze milionski ugovori, pa je na iskušenju što sebi da ne kupi 2-3 stana u Pekingu
 
Poslednja izmena:
A na kojoj liniji je granica A2 i ove 'ulice' 😅 Nije ulica brate čim je ograničenje 80. A i tunelima ovde je isto ograničenje 🤷‍♂️
 
Сјајно ако је тако. Те екипе се могу пребацити на Муњино брдо да убрзају радове или на Кадињачу. Штета што не знамо стање на Муњином брду?! Лепо би било за све нас да заврше бар до краја 2024-е. Видећемо! Много посла има и на отвореној траси. Како год било лепо би било видети снимке са пробијања, али очигледно се чека моменат за покривање неких ружних догађаја.
 
Ne bi ja očekivao da to ubrza radove na Munjinom brdu, prečnik zida tunela za bušenje je recimo 10-15m pa ne može na tolki prostor se nagura bogznakolko mašina koje bi došle odavde. Mislim da će nastaviti tamo rade sa istim brojem mašina. E sad, možda geologija bude bolja pa to ubrza, to niko ne zna... Ono što možda može malo ubrza na otvorenim deonicama je ako im sad mašine sa jednog na drugi kraj deonica ne idu preko planine nego tunelom. E sad za Kadinjaču možda ako bi ista firma bila izvođač? Ako nije, onda u Srbiji ima na hiljade bagera koji mogu rade tamo, pa nije u mašinama problem već u drugim stvarima. Danas su za svaki projekat ključne finansije, sve drugo je mnogo lakše rešivo. I na kraju, ako im je zaista ostalo 15m a probijali su do sad prosečno par metara dnevno, onda bi to značilo da bi se ovo probilo za par dana. A rekli su kasnije, april. Pa se to dvoje nešto ne uklapa 🤔
 
U pravu si, otvorene trase bi morale da se malo ubrzaju s proleća. A za Kadinjaču pojma nemam detalje, to mi deluje kao čista egzotika u ovom momentu...
 
Не морају машине да се пребацују, али се могу уиграни тимови пребацити на Муњино брдо, да би се радило у више смена. Наравно то је до извођача. Други проблем је што на делу између тунела има јако мало машина и радника а услови захтевају неколико пута више! Чини ми се да тунел Кадињача гради Power China!
 
Ko je tamo, Power China? Za ove CRBC što su gradili Pupina, Obrenovac-Surčin i CCCC znam da su povezani, ali sa ovima ne znam dal su. Recimo baš i nisam video neku povezanost njih i Shangdonga (ove što rade sad Lajkovac - Va i ranije Ljig-Obrenovac), a radili smo sa obe.
 
Kineske firme se povezuju kada imaju zajednički interes, a Power China neće naručivati i dovoziti opremu za tunel iz Kine, već će je uzeti iz Požege kada ona bude slobodna.
 
Kineske firme se povezuju kada imaju zajednički interes, a Power China neće naručivati i dovoziti opremu za tunel iz Kine, već će je uzeti iz Požege kada ona bude slobodna.
На основу чега то изјављујеш? Могуће да је да ће бити а и не мора! Опција свакако постоји и надамо се да ће је искористити, друго је питање колико је та опрема употребљива након изградње тунела Лаз и Муњино брдо који су по 3км. То може рећи неко ко је у тој тематици! Претпостављам да јавно не објављују ово око пробијања тунела, чувају да покрију срамну имплементацију споразума око КиМ. То ми једино пада на памет! Велики респиратор има једну особину која га разликује од осталих политичара овде, врхунски је манипулатор!
 
Opet si počeo sa političarenjem i Kosmetom. Na svakoj temi isto guslanje.

A, oprema za tunele ima potrošne delove koji se zamene novim i može da se koristi na više tunela. Nije to svemirski brod, već vrlo jednostavna mašina.
 
Vrh