Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pa evo daću ti primer da to nije tačno: subvencije za strane direktne investicije smo 'morali' da platimo i to unapred, a sa druge strane imali smo otpise ino-kredita državama ko onomad nama Pariski i Londonski klub koje 'nismo morali' da platimo. Dokazano da to 'moramo' /'ne moramo' ne stoji. Ali u oba slučaja stoji da je bila namera ono što sam rekao: da se ulaganjem stranog novca izvuče na kraju više od uloženog iz Srbije.
 
Za neke direktne investicije smo dali subvencije a za neke nismo (rudnike). To je neki trošak da bi bile uložene Milijarde evra u proizvodnju, ali one ne moraju da se vrate iz budžeta kao ino-krediti za autoputeve. A, naravno, svi ulažu novac radi profita - kroz investicije ili kredite.

Stranci organizuju proizvodnju, zaposle naše radnike koji proizvode neku robu i posle plaćanja svih poreza državi njima ostaje profit i tako vraćaju uloženi novac. To nema nikakve veze sa vraćanjem ino- kredita koje ide iz budžeta države.
 
Pa i subvencije stranim direktnim investicijama su date iz budžeta države. Ako koristiš reč 'mora' onda je to više moralo nego što mora ino-kredit da se vrati (jer ovo je već dato, a ono će možda biti otplaćeno u budućnosti). Garancije države su garancije, bilo garancije države ino-kreditoru, bilo garancije države stranom investitoru. A što se tiče naplate države od stranih direktnih investicija, imaš i ovde naplate putarina od ino-kredita, pa šta sad, nije šija nego vrat. Zatim i ono 'u proizvodnju' ti je mutno, sklapanje Lego kockica ili raznih uvezenih delova na montažnoj traci jel to proizvodnja ili kad uzmeš sirovinu i nešto zaista proizvedeš? Zatim, što ti je proizvodnja SDI važnija, pa je boldiraš, od transporta/autoputa ino-kredita pa ga ne boldiraš? Probaj jesti bez skeletnih mišića da ti donesu hranu ustima ili glatkih da svare, pa tako i probaj proizvoditi bez transporta, jednako su važni.
 
Naravno da su autoputevi i transport neophodni, pa zato države i uzimaju ino-kredite za izgradnju. Ali, to je druga tema jer ovde pišem da nije isto kada strani investitor uloži Milijardu evra u fabriku ili kada država uzme Milijardu evra ino-kredit za autoput. U prvom slučaju se to vraća kroz proizvodnju, a u drugom iz budžeta.
 
Plaćanje iz budžeta za ino-kredit se zove kamata, a plaćanje iz budžeta za SDI se zove subvencija. I sad istu suštinu plaćanja iz budžeta ti nazivaš da nije ista samo jer se drugčije zovu. Kažem nije šija nego vrat.
 
Ne bih ulazio u ove apstraktne rasprave, pa i samodefinicije iz oblasti lične ekonomije, samo cu ponoviti -> Kina nije ni blizu najvećem stranom investitoru u Srbiji, a te stvari se posmatraju za određeni period. Tu je i 1 godina snapshot, a da ne pričam o dva kvartala. Npr, u periodu od dva (dobro izabrana:) ) dana mogli bi za isto da proglasimo i Rusiju itd, Itd.

Ovo radi istine, a sad da se vratimo temi... Ako je u ovom mrcvarenju od projekta ima.
 
После НАТО бомбардовања које је било насилничко понашање западних земаља без правног основа и штете од минимум 100 милијарди еура. Било која инвестција са запада за почетак треба бити национализована, што је можда 15% од укупне штете. Како смо још увек западна колонија и окупирана земља, за сада нема ништа од тога. Ево и снимак пре пробијања десне цеви Лаза.
 
Realno, taj put Pozega Arilje je sada kao pista u odnosu kako je izgledao pre rekonstrukcije. Ne ulazim u to kako je odradjena rekonstrukcija, da li je moglo bolje (verovatno jeste). A to da ce nastati chep i zastoji kada se zavrsi deonica do Pozege/Prilipca to je sigurno tako.
Koliko sam gledao mapu i ako se ne varam, veza sa putem Pozega Arilje (izlaz sa autoputa) je negde u Gorobilju, selo pre Pozege. Bice izazovno svakako. Videcemo za oko godinu dana sta ce biti...
Po meni dalje odatle je mnogo manje potrebno nego raditi krak ka Zlatiboru/Visegradu
Kad Crna gora bar usvoji projekat od Kolasina ka Boljarima onda nastaviti dalje
 
Slažem se @andrija cacak, od Gorobilja do Ivanjice ima nešto oko 35 km postojećom magistralom. Taj deo bi bilo moguće podeliti na 2 poddeonice autoputa i već sad krenuti u eksproprijaciju.
Nije toliko zahtevna konfiguracija terena, nema tunela koliko znam, od Ivanjice je već druga priča...
P.S. Bila je priča da će deonicu Požega Duga Poljana napasti sa 2 strane, ne znam ništa o tome osim da je urađen kamp za radnike gore blizu Sjenice.
 
Видећемо да ли ће се ускоро појавити снимак пробијене цеви тунела Лаз. Јако је чудно да већ није. С обзиром да им је подршка пала због издаје на испог 20%. Трубили би о томе на све стране!
 
 
Pitam se dal ovako Vucic i saradnici vole posluju da budu u minusu kako guraju ove ljude, ili vise vole zaradu jedno 300%. Al ne, ovi ako traze cenu 10% vise od kvazi-trzisne su grebatori.
 
Dobra stvar u lošem kašnjenju tunela Munjino brdo je sto kaže da rade odma i sekundarnu oblogu kako ide bušenje. Što znači kad ga probiju uštedeće koji mesec, tj trebaće im par meseci za asfalt i elektromašinsko opremanje
 
Dobra stvar u lošem kašnjenju tunela Munjino brdo je sto kaže da rade odma i sekundarnu oblogu kako ide bušenje. Što znači kad ga probiju uštedeće koji mesec, tj trebaće im par meseci za asfalt i elektromašinsko opremanje

Nisi u pravu. Trebace minimum 4-5 meseci za opremanje tunela ove duzine. Nije to toliko povezano sa sekundarnom oblogom.
 
Nisi u pravu. Trebace minimum 4-5 meseci za opremanje tunela ove duzine. Nije to toliko povezano sa sekundarnom oblogom.
Šta nisam u pravu, što će im trebati par meseci za opremanje tunela, a ne 4-5? Pa u čemu je razlika majke ti između 'par meseci' i '4-5 meseci'? Ili nisam u pravu da će uštedeti koji mesec što odma po bušenju rade i sekundarnu oblogu a ne tek po probijanju? Kako? Ovako će odma po probijanju imati i sekundarnu oblogu, a onako bi tek onda počeli da je rade, logično da je ovako štede vreme
 
Сад ми је већ јако занимљиво да нема никаквих снимака пробијања десне цеви тунела Лаз. Вероватно су рекли цев је пробијена 10. марта јер је тако потрчко Весић изјавио. Снимак ћемо пустити када стварно буде пробијена. Претпостављам да је близу пробијања. Колико смо пропали најбоље показује ова ситуација. Не може се сазнати дужина пробаја ниједне цеви у ова два тунела, иако су јавни пројекти.
 
Mislim da nije nemoguće proveriti dal su one dve Vesićeve slike internet kopija sa probijanja nekog drugog tunela. Ja bi evo naivno dao šanse 90% da su orginali. I očekivao bi da bude u sledećoj emisiji Veze. Probijanje tako dugog tunela nije mala stvar da ne bude u vestima, ali iskreno i u CG na ovom koridoru u tunelima slične dužine nisam zabeležio svako probijanje, a druga stvar je i da kasne na celom ovom pravcu do Požege pa moraju balansiraju + i - izveštavanje, jer ako bi sad spucali red uspeha a na kraju roka prc, onda bi se svi pitali kako brate ste sve završili a puštanja nema godinu dana od toga? Zato bolja ovako strategija izveštavanja, kao tiho napreduju ponekom vešću al muk koliko u totalu. Jer glavni marketinški fokus im je utisak u javnosti da se puno gradi, kao nikad do sad u idtoriji, a ne tolko rokovi završetka, pa se mora izbalansirati da se sakrije da svi bez izuzetka kasne. Pitaš 99% ljudi će reči da se dosta gradi, al pitaš za rokove, istih 99% neće znati da su probijeni.
 
Poslednja izmena:
Ako su se odlucili za taktinu "cuti i radi", ja podrzavam. Pa da ih vidimo ponovo na otvaranju deonice.

Ali pre ce biti da pazljivo pripremaju govor da im ne izleti slucajno podatak sa e-kapije: leto 2024 :)
 
Može da im izleti šta god hoće.
Mali broj ljudi se zamajava sa tim detaljima, na našu žalost mi smo pripadnici te manjine...
Veći broj ljudi se nikada neće voziti tim putem i proći tim tunelima tako da za njih to nema nikakvog značaja.
Njima na dnevniku možeš da ispričaš šta god ti je volja... ko nam je kriv što nas ovo interesuje...
 
Vrh