Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Kažem teoretski mogu. A i ne moraju. Dodatni razlog za, je jer je puno njih reklo da će biti gotovo do kraja godine, pa bi time dokazali da i nisu slagali, a za nezavršeni ostatak bi smunjali na tv-u da je to sitnica koja je ostala i da će evo i ona biti gotova za koji mesečić.
 

A jel smo rekli jesenas da ce naci neki izgovor zasto tunel Laz nece biti probijen januara? Kad su rekli onomad da je ostalo stotinjak metara. E, kaze sad glavni inzenjer da je u desnoj cevi ostalo 180 metara, al jbg, naisli na vodu pa sad kopaju 60cm na dan. Pa sad vi racunajte koliko treba do kraja.

Leva cev napreduje 3m po danu. Kaze se u prilogu da je leva kasnila 200m pa je sad sustigla desnu. Ako teraju 3m po danu probice je za 2 meseca.
 
Apsolutno je nemoguće da postojeća infrastruktura primi sav saobraćaj, posebno kakav je ovih dana, ako bi kraj autoputa bio u Lučanima, mislim. Ako bi postojeći put i bio utegnut za tu priliku, ostaje problem prolaska kroz naselja Krstac i Đerać, nekoliko ozbiljnih krivina i 2 mosta na Bjelici i jedan na Moravi. Sadašnji most na Moravi na sebi ima ima i šine industrijskog koloseka koji je ranije vodio do fabrika "Milan Blagojević" i sada na njemu postoji znak za naizmenično propuštanje. Drugi je na ulazu u Lučane, na mestu gde se skreće za Guču i koji vodi ka ulazu u tunel u Krstacu. Oko njega je bilo problema i izvođač je napravio nešto kao paralelni prelaz, jer trrnutni most nema nosivost za ono što tokom gradnje prelo njega treba da prrlazi. Odmah pored njega je i oštra krivina i raskrsnica za lokalni put. Treći je u blizini sadašnjeg kampa pored jedne kapije fabrike. Cela deonica ne verujem da je šira od 5,5-6m.
Poseban problem bilo bi i uključenje na sadašnju magistralu kod tunela Kratovska stena. I sada tu ume da nastane problem i čep na sva tri kraka, a kad bi tuda išao pojačani saobraćaj, mogu da zamislim šta bi se dogodilo.
I sama naplatna rampa ne verujem da bi bila većeg kapaciteta od jesnog kanala za enp i jednog za ručnu naplatu.
Više puta sam pisao da se brinem i kako će saobraćaj f-nisati od Prilipca /Gorobilja do petlje na Ariljskoj rampi u Požegi kada bude završen zbog nekoliko km koje prolazi kroz naselje, ima ograničenje 50 i desetine direktnih ulaza u dvorišta, koje lokalno stanovništvo koristi i traktorima i kultivatorima i osetno je uža od magistrale.
Zbog svega, mislim da bi to bila katastrofa.
 
A jel smo rekli jesenas da ce naci neki izgovor zasto tunel Laz nece biti probijen januara? Kad su rekli onomad da je ostalo stotinjak metara. E, kaze sad glavni inzenjer da je u desnoj cevi ostalo 180 metara, al jbg, naisli na vodu pa sad kopaju 60cm na dan. Pa sad vi racunajte koliko treba do kraja.

Leva cev napreduje 3m po danu. Kaze se u prilogu da je leva kasnila 200m pa je sad sustigla desnu. Ako teraju 3m po danu probice je za 2 meseca.
Hvala na pojasnjenju. Da li znas kada je realno da se ocekuje da puste AP do Pozege?
 
Apsolutno je nemoguće da postojeća infrastruktura primi sav saobraćaj, posebno kakav je ovih dana, ako bi kraj autoputa bio u Lučanima, mislim. Ako bi postojeći put i bio utegnut za tu priliku, ostaje problem prolaska kroz naselja Krstac i Đerać, nekoliko ozbiljnih krivina i 2 mosta na Bjelici i jedan na Moravi. Sadašnji most na Moravi na sebi ima ima i šine industrijskog koloseka koji je ranije vodio do fabrika "Milan Blagojević" i sada na njemu postoji znak za naizmenično propuštanje. Drugi je na ulazu u Lučane, na mestu gde se skreće za Guču i koji vodi ka ulazu u tunel u Krstacu. Oko njega je bilo problema i izvođač je napravio nešto kao paralelni prelaz, jer trrnutni most nema nosivost za ono što tokom gradnje prelo njega treba da prrlazi. Odmah pored njega je i oštra krivina i raskrsnica za lokalni put. Treći je u blizini sadašnjeg kampa pored jedne kapije fabrike. Cela deonica ne verujem da je šira od 5,5-6m.
Poseban problem bilo bi i uključenje na sadašnju magistralu kod tunela Kratovska stena. I sada tu ume da nastane problem i čep na sva tri kraka, a kad bi tuda išao pojačani saobraćaj, mogu da zamislim šta bi se dogodilo.
I sama naplatna rampa ne verujem da bi bila većeg kapaciteta od jesnog kanala za enp i jednog za ručnu naplatu.
Više puta sam pisao da se brinem i kako će saobraćaj f-nisati od Prilipca /Gorobilja do petlje na Ariljskoj rampi u Požegi kada bude završen zbog nekoliko km koje prolazi kroz naselje, ima ograničenje 50 i desetine direktnih ulaza u dvorišta, koje lokalno stanovništvo koristi i traktorima i kultivatorima i osetno je uža od magistrale.
Zbog svega, mislim da bi to bila katastrofa.
И у тренутцима малог оптерећења парцијално пуштање саобраћаја до Лучана не би имало смисла за саобраћај ка Пожеги, Ужицу и даље јер се уштеди максимало пар минута у односу на садашњу деоницу, при чему се пут од Паковраћа до тунела Кратовска стена повећава за више од 50%. Парцијално пуштање једино има смисла за саобраћај ка самим Лучанима и Гучи, али то је јако мали саобраћај, ако не рачунамо термине у току сабора трубача.
Ни завшетак целе деонице до Прилипца неће донети велике бенефите док се не наставе даље кракови ка ЦГ и ка Босни, ако не среде мало ту деоницу што помињеш до Ариљске рампе, а то је прилично изазован посао у који не верујем да ће се упуштати. Добиће се неких 5 минута што је вероватно довољно да одвуче већи део саобраћаја, а што се мене тиче верујем да ћу понекад и даље бирати искључење у Паковраћу, и да ће са мањим оптерећењем пут кроз Овчар бању бити још веће уживање.
 
Занимљиво да је на openstreetmap унета потенцијална деоница ка Котроману а није ка Бољарима.

Zato sto ka Boljarima nema usvojene trase niti je usvojena izmena prostornog plana, koja je neophodna u ovakvim situacijama, A ka Kotromanu nije "potencijalna" vec je zvanicna trasa. Naravno, moguce su izmene, nece skoro to poceti da se radi nazalost.
 
И у тренутцима малог оптерећења парцијално пуштање саобраћаја до Лучана не би имало смисла за саобраћај ка Пожеги, Ужицу и даље јер се уштеди максимало пар минута у односу на садашњу деоницу, при чему се пут од Паковраћа до тунела Кратовска стена повећава за више од 50%. Парцијално пуштање једино има смисла за саобраћај ка самим Лучанима и Гучи, али то је јако мали саобраћај, ако не рачунамо термине у току сабора трубача.
Ни завшетак целе деонице до Прилипца неће донети велике бенефите док се не наставе даље кракови ка ЦГ и ка Босни, ако не среде мало ту деоницу што помињеш до Ариљске рампе, а то је прилично изазован посао у који не верујем да ће се упуштати. Добиће се неких 5 минута што је вероватно довољно да одвуче већи део саобраћаја, а што се мене тиче верујем да ћу понекад и даље бирати искључење у Паковраћу, и да ће са мањим оптерећењем пут кроз Овчар бању бити још веће уживање.
Bas tako, jedina razlika zavrsetka do Pozege sta ce doneti jeste da se izbegnu krivine u Ovcar Banji, sigurnija voznja i da se sacuva taj put za lokalce.
 
Zato sto ka Boljarima nema usvojene trase niti je usvojena izmena prostornog plana, koja je neophodna u ovakvim situacijama, A ka Kotromanu nije "potencijalna" vec je zvanicna trasa. Naravno, moguce su izmene, nece skoro to poceti da se radi nazalost.
Zna li se kada ce biti konacna trasa? Jos z aseptembar su najavili, evo proslo 5 meseci
 
И у тренутцима малог оптерећења парцијално пуштање саобраћаја до Лучана не би имало смисла за саобраћај ка Пожеги, Ужицу и даље јер се уштеди максимало пар минута у односу на садашњу деоницу, при чему се пут од Паковраћа до тунела Кратовска стена повећава за више од 50%. Парцијално пуштање једино има смисла за саобраћај ка самим Лучанима и Гучи, али то је јако мали саобраћај, ако не рачунамо термине у току сабора трубача.
Ни завшетак целе деонице до Прилипца неће донети велике бенефите док се не наставе даље кракови ка ЦГ и ка Босни, ако не среде мало ту деоницу што помињеш до Ариљске рампе, а то је прилично изазован посао у који не верујем да ће се упуштати. Добиће се неких 5 минута што је вероватно довољно да одвуче већи део саобраћаја, а што се мене тиче верујем да ћу понекад и даље бирати искључење у Паковраћу, и да ће са мањим оптерећењем пут кроз Овчар бању бити још веће ужива

Slabo poznajem taj kraj oko Pozege, Prilipac...Kako je moguce da ce se dobiti par minuta?Da li racunas neke periode kad saobracaj nije uopste opterecen?Ja sam se vracao pre desetak dana sa Zlatibora, od Pozege do Pakovraca je bila ogromna guzva.Mislim da mi je prosecna brzina bila oko 40-50...Vrlo cesto i jeste, kamioni, autobusi koje je skoro nemoguce zaobici, iskljucenja u odmorista, gdje moras da stanes iza auta, dok on saceka da skrene levo....Kad se docepas autoputa, tesko da moze da bude neko iznenadjenje koje cete spustiti ispod 130.
 
Mislim da ap do Pozege neće biti pušten pre proleća 2025. Oni bas imaju velikih problema u tunelima. Tunel Laz će da nekako i probiju a Munjino brdo pravi veliki problem. Ima tu jos mnogo da se radi i izmedju tunela. Realno proleće 2025 maj mesec.
 
Hm, hoćeš da kažeš da neko laže!!!
Ili možda da ne ispunjava ono što je rekao/obećao!!!
I ovo drugo isto znači da je taj lagao...
Nemoguće!!!!

Kakvi bolidi vode zemlju mozda najbolje ilustruje ova procena ministra Momirovica iz aprila 2021:

"Momirović: Tunel Munjino brdo gotov do početka 2022, u maju (2021) ugovor za deonicu od Požege do Boljara"​


Vlast je ultrapopulisticka i ovo laganje pokazuje kako se odnose prema sopstvenim gradjanima. A od NASIH para se sve gradi. Niko nam nije dao na poklon pola milijarde $ nazalost, zaduzili smo se kod Eksim banke.

Poslednja Vesiceva procena za Munjino brdo je bila avgust 2023. Mozda nekim cudom probiju do novembra. Ovim tempom sve bi trebalo da se zavrsi do sredine 2024. ili da prebace u 2025. ako se kilave iz nekog razloga.
 
Занимљиво да је на openstreetmap унета потенцијална деоница ка Котроману а није ка Бољарима.
Због тога што постоји стратешки интерес Турске и НАто пакта, и то ће бити изграђено без обзира на рупу у буџету!
 
Koji je interes NATO pakta u izgradnji puta ka Višegradu i dalje ka Sarajevu nekada?

Interes Turske je pre svega ekonomski.

Nije li makar malo i naš nacionalni interes spojiti Višegrad sa brzom cestom sa Srbijom? Pribliziti Romanijsku regiju Srbiji i obrnuto, kao i Hercegovinu?

Ono što je do nas svakako treba izgraditi, kao što će kroz koju godinu Bijeljina biti povezana autoputem sa Beogradom i Novim Sadom te tako još jače utvrditi veze i dodatno se okrenuti tim gradovima.
 
Slabo poznajem taj kraj oko Pozege, Prilipac...Kako je moguce da ce se dobiti par minuta?Da li racunas neke periode kad saobracaj nije uopste opterecen?Ja sam se vracao pre desetak dana sa Zlatibora, od Pozege do Pakovraca je bila ogromna guzva.Mislim da mi je prosecna brzina bila oko 40-50...Vrlo cesto i jeste, kamioni, autobusi koje je skoro nemoguce zaobici, iskljucenja u odmorista, gdje moras da stanes iza auta, dok on saceka da skrene levo....Kad se docepas autoputa, tesko da moze da bude neko iznenadjenje koje cete spustiti ispod 130.
Pre svega Srecna Nova godina svima!

Kada stigne AP do Pz najvise moze da dobije privreda, ako budemo imali znanja i srece pa da se iskoristi deo blize Prilipcu za industrijsku zonu itd...
elem, od A.Rampe do ukljucenja na AP je uzak, lokalni lut koji ce biti dosta opterecen, a ukljucenje ka UE vodi ispod nadvoznjaka pa desno petljom na na nadvoznjak, takođe mesto gde ce biti guzva i put odakle i mi iz grada ukljucujemo npr ka Ue.
ceo taj deo ce praviti guzvu, i mislim mnogo vecu za one koji idu ka Zl nego iz suprotnog smera zbog petlje. U principu se vremenski nece dobiti puno narocito ako nije guzva ka Ovcar Banji, ali ima alternativa pa cete sami birati izlaze.
Tranzitnima je to 15min vise, ali lokalno stanovnistvo ce imati probleme. Mada meni nije zao nek se samo napravi 😀
 
Koji je interes NATO pakta u izgradnji puta ka Višegradu i dalje ka Sarajevu nekada?

Interes Turske je pre svega ekonomski.

Nije li makar malo i naš nacionalni interes spojiti Višegrad sa brzom cestom sa Srbijom? Pribliziti Romanijsku regiju Srbiji i obrnuto, kao i Hercegovinu?

Ono što je do nas svakako treba izgraditi, kao što će kroz koju godinu Bijeljina biti povezana autoputem sa Beogradom i Novim Sadom te tako još jače utvrditi veze i dodatno se okrenuti tim gradovima.
Наш интерес је неоспоран али, овај АП се не прави због нас. Из посебног разлога га гради Бехтел-Енка и граде га по много вишим стандардима пре свега носивости, за широке народне масе то је дигитални АП. Неразумевање да иде широки сукоб Русија против НАТОа је нормално, јер људи не сагледавају стратешке интересе, нпр у Румунију је стигло 5000 падобаранца из америке, елитна групација. ускоро ће и у Бугарску, о интересу Турске нема ни потребе говорити! Нама је супер што ће то бити изграђено, бар док не почне општи сукоб!
 
Vrh