Nazalost ovaj odmor mi je u mnogo cemu otisao mimo onoga sto sam planirao. Jos kada sam dosao imao sam jedan neuspeo pokusaj da obidjem detaljno trasu, Ali su mi blockade traktorima zeznule stvari.
Ali da vas ne davim dalje.
Uglavnom posto sam dosao iz Pozege ka Prilipcu, prvi utisak je bio da je rekonstruisan put, uredjeni trotoari u Gorobilju.
Dalje buduca petlja u Prilipcu u formi kruske konacno danas su turski radnici poceli da armiraju stope na ugradjenim pirovima buducih dva polukruzna nadvoznjaka. Zaista je neverovatno videti na licu mesta 6 pirova 1.2m precnika. To gledano iz drona deluje premalo, a u realnosti nestvarno glomazno.
Dalje uveliko se radi I na mostu na Moravici, ali je on izmesten zapadno od trenutnog korita reke. Dakle radovi su na suvom pa ce se kasnije izmestiti korito.
Dalje onda sam obisao I stubove buduceg mosta B29, preko lokalnog puta kojim se Ap sa petlje dize ka tunelu. Radovi su I impozantni I uveliko odmakli. Sef tog gradilista tvrdi da oni kao podizvodjaci ne kasne ni dana, a sto je bilo pre njega ne interesuje
Potom sam otisao do B30 I to ce te videti I tu se bas zestoko radi. Dalje ka izlazu iz tunela MB uveliko se vrsi iskop I damperi izvlace iskop dole u polje.
A onda je sledila poslastica u kampu gde su mi dali informacije I odobrenje na prethodni dogovor da udjem do kraja u cevi tunela.
Gledano iz Beograda obe cevi napreduju gotovo identicnom dinamikom. Desna je u prednosti nekih petnestak m.
Znam da svi verovatno zelite tano I detaljne podatke. Ono sto vam mogu je reci da je daleko daleko vise iskopato sa Lucanske strane, I da iz drugog pravca ide ispod svakog ocekivanja. Bilo je I takvih problems da su morali cak I vertikalno sa povrsine da buse I da spustaju betonske inekcije, nesto kao sipove. Sve u svemu trenutno stanje je oko hiljadu I sesto m po cevi. Dakle nesto malo preko polovine. Znam I decidne podatke, ali sam zamoljen da ih ne iznosim, a nebi bilo ni fer.
Ono sto je ohrabruujuce je sekundarna obloga koja po meni napreduje poprilicno dobro I sto mi je posebno drago otisak osusenog betona je po mojoj subjektivnoj oceni bolji nego I u jednom do sada tunelu na ap u Srbij. Jos jedan utisak je da je vrlo malo vlage I vode I vrlo retko gde kaplje sa svodova tunela.
Dalje na Lucanskoj petlji, I navise uz trasu je na desetine pozicija gde se radi bas vrlo intezivno sa velikim brojem masina. Ali kasno popodne uglavnom svi podizvodjaci zbrisu kuci, a Kinezi rade do mrklog mraka.
Po neki od njih skokne da skuplja puzeve, neki obliznje orahe I kruske, ali svi ostali rade do make noci. Obisao sam I ogroman iskop u Negrisorima I u Markovici, a potom I desnu cev tunela Laz. Nazalost radovi sa strane Cacka su blokirani, tako da se radi samo iz pravca Lucana.
Ova dva tunela, prvi utisak je da imaju kontra padove. I dok u MB ima osetan upon ka stedini tunela sa obe strane u Laz je pad od Lucana ka Cacku. Laz je napredovao ranije oko 250m vise po cevi u odnosu na Mb, Ali na zalost ta se razlika smanjuje obzirom da se vec mesecima ne radi u dva pravca.
Sa druge strane ka Pakovracu je gornji deo ka tunelu sav pod blokadom tako da se radi samo otvorena trasa izmedju dva vijadukta I viaduct u Pakovraci je bio poplavljen radnicima na izradi one ploce na gredama. Svi stubovi su spremni za nosece grede, a vrsi se I nanos kamena na prokopanu trasu do sledeceg nadvoznjaka. Kuce na trasi, po nasem obicaju jos uveliko odolevaju na tom delu.
Pokusacu da dosta fotki prebacim iz telefona sutra, a detaljne reportaze iz kamere ne smem da obecam odmah , jer sam u haosu. Odmor proleti kao dlanom o dlan.