Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Izgleda da ima šanse da se otvori za saobraćaj za dve godine. 😁
 
Nazalost ovaj odmor mi je u mnogo cemu otisao mimo onoga sto sam planirao. Jos kada sam dosao imao sam jedan neuspeo pokusaj da obidjem detaljno trasu, Ali su mi blockade traktorima zeznule stvari.
Ali da vas ne davim dalje.
Uglavnom posto sam dosao iz Pozege ka Prilipcu, prvi utisak je bio da je rekonstruisan put, uredjeni trotoari u Gorobilju.
Dalje buduca petlja u Prilipcu u formi kruske konacno danas su turski radnici poceli da armiraju stope na ugradjenim pirovima buducih dva polukruzna nadvoznjaka. Zaista je neverovatno videti na licu mesta 6 pirova 1.2m precnika. To gledano iz drona deluje premalo, a u realnosti nestvarno glomazno.
Dalje uveliko se radi I na mostu na Moravici, ali je on izmesten zapadno od trenutnog korita reke. Dakle radovi su na suvom pa ce se kasnije izmestiti korito.
Dalje onda sam obisao I stubove buduceg mosta B29, preko lokalnog puta kojim se Ap sa petlje dize ka tunelu. Radovi su I impozantni I uveliko odmakli. Sef tog gradilista tvrdi da oni kao podizvodjaci ne kasne ni dana, a sto je bilo pre njega ne interesuje
Potom sam otisao do B30 I to ce te videti I tu se bas zestoko radi. Dalje ka izlazu iz tunela MB uveliko se vrsi iskop I damperi izvlace iskop dole u polje.
A onda je sledila poslastica u kampu gde su mi dali informacije I odobrenje na prethodni dogovor da udjem do kraja u cevi tunela.
Gledano iz Beograda obe cevi napreduju gotovo identicnom dinamikom. Desna je u prednosti nekih petnestak m.
Znam da svi verovatno zelite tano I detaljne podatke. Ono sto vam mogu je reci da je daleko daleko vise iskopato sa Lucanske strane, I da iz drugog pravca ide ispod svakog ocekivanja. Bilo je I takvih problems da su morali cak I vertikalno sa povrsine da buse I da spustaju betonske inekcije, nesto kao sipove. Sve u svemu trenutno stanje je oko hiljadu I sesto m po cevi. Dakle nesto malo preko polovine. Znam I decidne podatke, ali sam zamoljen da ih ne iznosim, a nebi bilo ni fer.
Ono sto je ohrabruujuce je sekundarna obloga koja po meni napreduje poprilicno dobro I sto mi je posebno drago otisak osusenog betona je po mojoj subjektivnoj oceni bolji nego I u jednom do sada tunelu na ap u Srbij. Jos jedan utisak je da je vrlo malo vlage I vode I vrlo retko gde kaplje sa svodova tunela.
Dalje na Lucanskoj petlji, I navise uz trasu je na desetine pozicija gde se radi bas vrlo intezivno sa velikim brojem masina. Ali kasno popodne uglavnom svi podizvodjaci zbrisu kuci, a Kinezi rade do mrklog mraka.
Po neki od njih skokne da skuplja puzeve, neki obliznje orahe I kruske, ali svi ostali rade do make noci. Obisao sam I ogroman iskop u Negrisorima I u Markovici, a potom I desnu cev tunela Laz. Nazalost radovi sa strane Cacka su blokirani, tako da se radi samo iz pravca Lucana.
Ova dva tunela, prvi utisak je da imaju kontra padove. I dok u MB ima osetan upon ka stedini tunela sa obe strane u Laz je pad od Lucana ka Cacku. Laz je napredovao ranije oko 250m vise po cevi u odnosu na Mb, Ali na zalost ta se razlika smanjuje obzirom da se vec mesecima ne radi u dva pravca.
Sa druge strane ka Pakovracu je gornji deo ka tunelu sav pod blokadom tako da se radi samo otvorena trasa izmedju dva vijadukta I viaduct u Pakovraci je bio poplavljen radnicima na izradi one ploce na gredama. Svi stubovi su spremni za nosece grede, a vrsi se I nanos kamena na prokopanu trasu do sledeceg nadvoznjaka. Kuce na trasi, po nasem obicaju jos uveliko odolevaju na tom delu.
Pokusacu da dosta fotki prebacim iz telefona sutra, a detaljne reportaze iz kamere ne smem da obecam odmah , jer sam u haosu. Odmor proleti kao dlanom o dlan.
20220920_124954.jpg
20220920_175054.jpg
 
Poslednja izmena:
Ovo su fantastični podaci, svaka čast! Za trud! Lepo je kada neko ovako profesionalno odradi posao! Bravo! E sad radovi su na busenju počeli pre 28 meseci, znači otprilike da 1. jula 2024.ocekujemo kraj u najboljem slučaju!Za nekih 21 mesec.... Ako ćemo pošteno.... Sramota..... 4 godine pune za 3 km po cevi...... Stvarno. Radujem se svakom novom kilometru kao i svaki normalan covek ali bre dočekaće nam unuci spajanje sa Boljarima
 
Zadnjih pedesetak metara radi se na dva Nivea. Prvo se izbusi svod I gornji do I ocisti I izbetonira I tako redom, pa se onda iskopava taj nizi do u debljini dva do tri metra I sidje se na zeljenu kotu. Potom se iskopavaju kanali do krajeva u koje se ugradjuju temelji za sekundarnu, pa se navlace one galerije sa kojih se radi. Jedna za postavljanje plasticne izolacije I druga tridesetak meters za njom koja je "salunga"za izlivanje sekundarne. Naravno tek kad se pripremi svo armiranje. Svaki put kad se dogna beton moraju se izmestiti masine koje kopaju. Mikser mora ici u rikverc od poslednje spojnice do kraja tunela. Sve to uzima vreme I vreme. Velika je prisutnost I neke prasine. Kako od iskopa, tako I od prskanja betona pod pritiskom.
20220920_124846.jpg
20220920_124143.jpg
20220920_124550.jpg
20220920_124553.jpg
 
Zamisljam samo koji ce biti praznik kada se ova 2 tunela probiju :)
Takodje i zamisljam koliko ce vremena biti potrebno da se oba tunela opreme...
 
Ja sam se stvarno nadao da ce barem Laz probiti do kraja ove godine :cry::cry:
 
Zar nisu mogli da povezu na svakih recimo 300m levu i desnu cev pa da kamioni idu kruzno a i kasnije bi moglo da se iskoristi za ne daj boze?
 
Zadnjih pedesetak metara radi se na dva Nivea. Prvo se izbusi svod I gornji do I ocisti I izbetonira I tako redom, pa se onda iskopava taj nizi do u debljini dva do tri metra I sidje se na zeljenu kotu. Potom se iskopavaju kanali do krajeva u koje se ugradjuju temelji za sekundarnu, pa se navlace one galerije sa kojih se radi. Jedna za postavljanje plasticne izolacije I druga tridesetak meters za njom koja je "salunga"za izlivanje sekundarne. Naravno tek kad se pripremi svo armiranje. Svaki put kad se dogna beton moraju se izmestiti masine koje kopaju. Mikser mora ici u rikverc od poslednje spojnice do kraja tunela. Sve to uzima vreme I vreme. Velika je prisutnost I neke prasine. Kako od iskopa, tako I od prskanja betona pod pritiskom.
Pogledajte prilog 145212

Krcane koji je ovo crni materijal što se provlači na svim tvojim fotkama ?

I veliko hvala na reportaži, jer skoro samo jednom godišnje na ovoj temi ima šta da se konkretno sazna.
Mogao bi češće da nas posećuješ :)
 
Evo malopre se vratih iz Tivta I prodjoh novom deonicom ap I neprijatno iznenadjenje je sto je na tri tunela navise od mosta moracica, koji su izgrsdjeni sa tri vozne trakena vrhu svoda je ugradjena nekakva hidroizolacija. Deluje vrlo ruzno, kao da su neka cebad lepili. Inace taj deo su radili Bemaxovci. Na izlazu sa ap paralelno sa onim makadamskim parcetom su radili na potpornom zidu. Most u Tari jos nije spojen, mada je gotovo zavrsen.
Asad opet u Cacak. Evo veceras ono sto uglavnom vidite sa naplatne u Pakovraci.
Pre toga da odgovorim:
@Obican dinamika se prilagodjava da se sve privede kraju krajem sledece godine.
Iskreno za otvorenu trasu verujem da je to moguce. Nazalost kada su tuneli u pitanju, minimum sredina 24', a realno kraj 24.
@boocky zamisli koliko ce tek biti ono dete od 14 godina sto je trebalo sa 18 da doceka AP na Pesteri?
@Vladimir Lazarevic ti propusti su mislim na 500m nisam siguran, ali se sigurno project ujutru po poslednjim standardima.
@vlasta ovaj crni materijal je doslovno iskop izdrobljen i vlazan. Kad se osusi dobije onu teget plavu boju I moze se videti kao lagerovani iskop neposredno pored ulazima u tunel. Sto se tice tvoje poslednje konstatacije odgovor je: "I Tata bi sine" !😄
20220920_175250.jpg
20220920_175211.jpg
20220920_175201.jpg
20220920_175156.jpg
20220920_175121.jpg
20220920_175054.jpg
 
Šta oni koriste za kopanje tunela? Nije valjda samo bager/pikamer sa slike
 
@Darko.naravno da ne koriste samo "kljucu" ima I ona uobicajena atlas copcova, sto je mi neispravno zovemo krtica, zatim specijalna "utovarna" I naravno bager I kamioni.. mislim da je to zadovoljavajuci arsenal.
Sasvim dovoljno da napune TENT😀
Na samom ulazu u svaku cev instalirana su vrata kao u ulazu u metro I samo ljudi ili radnici koji imaju karticu mogu proci. U dodatku su I rampe za mehanizaciju, ali su one uglavnom podignute posto je radno vreme non stop. Naravno tu je I video nadzor, Ali za KrCana kao covjeka iz podzemlja, /basta to nama pljevljacima/, pravila ne vaze.😀
20220920_121800.jpg
20220920_122049.jpg
20220920_121750.jpg
20220920_123807.jpg
20220920_123812.jpg
20220920_123832.jpg
20220920_123917.jpg
20220920_123924.jpg
20220920_124008.jpg
20220920_124009.jpg
20220920_124012.jpg
20220920_124014.jpg
20220920_124020.jpg
20220920_124024.jpg
20220920_124027.jpg
20220920_124030.jpg
20220920_124105.jpg
20220920_124112.jpg
20220920_124116.jpg
20220920_124123.jpg
20220920_124130.jpg
20220920_124132.jpg
20220920_124137.jpg
20220920_124143.jpg
20220920_124241.jpg
20220920_124236.jpg
20220920_124235.jpg
20220920_124231.jpg
20220920_124233.jpg
20220920_124221.jpg
 
Neda ovaj nevaljali Igor da ubacim vise fotki, Ali ja sam uporan😄 napominjem da je sve ovo relativno loseg kvaliteta slikano telefonom, a na zalost moracete sacekati dok se ne vratim u Sidnej kvalitetnije I detaljnije fotke. Tek sad se razumih da u telefonu nemam fotki gde se priprema I ugradjuje sekundarna. Izvinite.
20220920_124156.jpg
20220920_124252.jpg
20220920_124255.jpg
20220920_124301.jpg
20220920_124307.jpg
20220920_124308.jpg
20220920_124312.jpg
20220920_124341.jpg
20220920_124344.jpg
20220920_124349.jpg
20220920_124407.jpg
20220920_124440.jpg
20220920_124550.jpg
20220920_124558.jpg
20220920_124600.jpg
20220920_124605.jpg
20220920_124806.jpg
20220920_124827.jpg
20220920_124846.jpg
20220920_124954.jpg
 
Ovaj post pocinjem sa fotografijama iz vrha leve cevi gde ovaj bager ugrabi da udje pre nego sto sam slikao. I slike su iz leve dok ne krone prskanje primaries u desnoj. Stanje u levoj je gotovo identicno I sto se tice dinamike I materijala. Jedino je nekih petnestak m u zaostatku.
20220920_125523.jpg
20220920_125532.jpg
20220920_125535.jpg
20220920_125537.jpg
20220920_125542.jpg
20220920_125544.jpg
20220920_125814.jpg
20220920_130027.jpg
20220920_130237.jpg
20220920_130315.jpg
20220920_130318.jpg
20220920_130337.jpg
20220920_130412.jpg
20220920_130422.jpg
20220920_130623.jpg
20220920_130629.jpg
20220920_130638.jpg
20220920_131355.jpg
20220920_131623.jpg
20220920_132637.jpg
20220920_132640.jpg
20220920_131152.jpg
 
Prva fotka je doslovno I poslednja betonska pozicija na celoj trasi. To su temelji buduceg nadvoznjaka na petlji kojim ce oni koji dolaze iz Uzica prelaziti ap za cg I ukljucuju se za pravac ka Cacku. To su bas poceli armirati tad kad sam dosao I to na moje iznenadjenje Turci. Sledeci objekat je je prilazni vijadukt ka petlji njega radi novosadski Bricken. To je ono sto sam ranije pisao da mi je ljubazni sef kategoricki tvrdio da ne kasne ni dana od kada su usli u posao. Dalje rekao mi je da prostaglandin tri para stubova ne mogu da pocnu jer na susednom gazdinstvu sa druge strane puta uz brdo, nije zavrsena ekspropriacija. Potom par fotki sa sledeceg mosta, a izmedju njih je uradjen iskop pomocu koga je sipovima fundirano brdo I omogucen dalji iskop za trasu, Ali jos nisu krenuli sa iskopom jer sad rade intenzivno onaj deo pored groblja izmedju tunela I sledeceg mosta sto sam ovde I uslikao. A trasu ce potom iskopati I spustiti u nivo na Kom je nadvoznjak u izgradnji.i na kraju par fotki na ulasku u Mb u okolini petlje Lucani. A poslednjih par fotki je sa DNA trase gde pocinje veliki iskop u Negrisorima I tu je mali iskop pa se u tom delu doslo do kote gde je moguce krenuti sa nasipom materijala za true puta, dok je napred iskop daleko dublji I iako je vec uradjen ogroman posao ima ce tu jos vremena da se kopa I kopa. Potom ima par fotki iz Markovice sa zapadne strane. Na zalost na trasi sam gotovo iskljucivo koristio kameru. Ali verujte mi ljudi da se zestoko radi. Bar sad trenutno Ali je konfiguracija potpuno drugacija od one do Pakovraca te su ovde uglavnom veliki radovi na betonskim pozicijama, dok je oko Cacka samo razgrnut humus, pa se krenulo sa nasipanjem kamena.
20220920_113320.jpg
20220920_114603.jpg
20220920_120108.jpg
20220920_121912.jpg
20220920_121927.jpg
20220920_122049.jpg
20220920_165740.jpg
20220920_140604.jpg
20220920_142129.jpg
20220920_165740.jpg
20220920_165742.jpg
 
Evo malopre se vratih iz Tivta I prodjoh novom deonicom ap I neprijatno iznenadjenje je sto je na tri tunela navise od mosta moracica, koji su izgrsdjeni sa tri vozne trakena vrhu svoda je ugradjena nekakva hidroizolacija. Deluje vrlo ruzno, kao da su neka cebad lepili. Inace taj deo su radili Bemaxovci.
Sve tunele posle mosta Moračica u smeru ka Mateševu, sem pola tunela Vjeternik su radili Kinezi. Bemax je radio tri tunela pre mosta Moračica gledano iz Smokovca (Suka, Vježešnik i Mrke) i pola tunela Vjeternik posle Moračice.
 
Mislim da po završetku sektora 6 obilaznice, i gradske magistrale Novi Beograd Surčin, a to je najkasnije mart 2023.g ( koliko mi se sad čini, isti je kineski izvođač kao i za Pakovraće Požega ) veliki deo radnika i operative će biti preusmeren s ova dva gradilišta na AP MV do Požege, pa bi se dinamika radova ubrzala, a možda i započela deonica Požeba Duga Poljana. Videli smo kako to izgleda u finišu radova Preljina Pakovraće, tako da hoću da se nadam da pred početak leta 2024.godine ova deonica AP može biti završena, to je ukupno 21 mesec. Mislim da je ovo ugovoreni rok završetka.

Po mojoj proceni, najmanje jedna trećina do polovine prometa na MV će biti i jeste generisana poseticima Zaltibora, vikendašima i ostalim putnicima do Zlatibora. U svakom slučaju, ne brinem za promet - korišćenje - isplativost AP kad se jednom završi. Mislim da koridor 10 kroz Srbiju generiše sada sasvim ozbiljnu dobit.
 
Vrh