Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pre mesec dana i vise kad sam snimao pored blokade u Pakovracu bila je i blokada u Markovici a to je izmedju ta dva tunela, stime sto nisu sve puteve blokirali pa je mogla da se zaobidje blokada, bilo je blokirano da mehanizacija iz Cacka nije mogla da dodje do Markovica al su mogli da idu okolo magistralnim putem pa od Lucana ka Markovici.
 
Načuh, od svog pouzdanog izvora, da ima problema oko ekproprijacije i na dionici između tunela Laz i Munjino brdo. Navodno je izvođač već ušao na neke parcele koje nisu eksproprisane ili isplaćene, ne znam baš tačno. Izgleda da će i tu biti protesta i blokada.

Prethodna dva mjeseca im je bio blokiran ulaz u tunel Laz sa čačanske strane, od strane nezadovoljnih mještana, pa im je to usporilo probijanje. S obzirom na ove okolnosti, u ovom momentu niko živ ne zna kada će tuneli biti završeni.
 
Javljaju po fejsbucima da je zastoj na pakovraću. Da li je protest ili sudar?
 
Pre tacno godinu dana sam pisao da su mi ponudilo 80000 dinara za 35 ari na izlazu iz tunela Laz. Od tad se ništa nije promenilo, bili smo na sudu 5 puta od toga 3 puta smo dolazili dzabe jer sudija je "opravdano" bila sprecena, a 2 puta su nas napali da smo lopovi i secikese. Takodje su usli u posed i parcele u katastru zaveli kao vlasnistvo koridora bez da su platili dinar jedan.
 
To je baš malo.
Razmišljam koliko bi trebalo da povećaju ponudu da bi ti bio zadovoljan i da opravda sva ta cimanja po sudu.
Nažalost, mislim, da će i uvećana ponuda biti nezadovoljavajuća.
Mene bi u ovoj situaciji zadovoljila samo 10x veća ponuda od ove koju si naveo iako to nije realna cena.
 
И треба све блокирати, по планинама је 1 ар 50е. Ту је земља доста скупља. Понижавање Србиије и Срба на све могуће начине, али другачије и не може у окупираној земљи!
 
Ne pratim temu toliko detaljno da znam da li je neko postavljao to već ovde, ali da li se znaju brojke i intenzitet saobraćaja na izgrađenim deonicama, da li je primetno povećanje ili stagnira broj vozila, koje je vaše subjektivno mišljenje o tome.
 
Ako ciljaš na auto-putu A2 od Beograda do Čačka, čini mi se da saobraćaj ili stagnira ili blago raste. Nekako nemam ni blizu osećaj opterećenosti kao što je to na obilaznici ili na auto-putu između Beograda i Niša.
 
Ako ciljaš na auto-putu A2 od Beograda do Čačka, čini mi se da saobraćaj ili stagnira ili blago raste. Nekako nemam ni blizu osećaj opterećenosti kao što je to na obilaznici ili na auto-putu između Beograda i Niša.
Zbog toga i pitam, nisam se dugo vozio ovim autoputem ali znam da nikad nije bio saobraćaja "zadovoljavajuči" sem u neke posebne dane. Ali no, kao i za sve ostalo, vremenom će da raste i raste kako se i ljudi navikavaju i komjutuju sve veće distance.
 
Ova dva autoputa od prilike nikad neće moći da pariraju jedan drugom zato što je K10 evropski koridor sa ogromim tranzitom ka Maloj Aziji. A2 će definitivno imati rast ali sumnjam da će se ikada dostići K10. Sa gledišta mene kao vozača i bolje što neće. Dosta mi je gužvi sa Ibarske, ne treba mi ista na autoputu :D
 
Za 24h

U Srbiji su ovi podaci o broju vozila kroz naplatne rampe tajna, tako da ja povremeno saznam ponešto.

U sezoni je totalno neuporedivo, u bilo kom trenutku.

Niko i ne očekuje od Miloša da bude kao NS-Niš.
 
Ne pratim temu toliko detaljno da znam da li je neko postavljao to već ovde, ali da li se znaju brojke i intenzitet saobraćaja na izgrađenim deonicama, da li je primetno povećanje ili stagnira broj vozila, koje je vaše subjektivno mišljenje o tome.
Primetno je povećanje.
Po izlasku sa autoputa/do ulaska na autoput u Pakovraću, magistrala je zakrčena, tako da rast saobraćaja ne može biti mnogo veći.
 
U Srbiji su ovi podaci o broju vozila kroz naplatne rampe tajna, tako da ja povremeno saznam ponešto.
Каква тајна? Постоје подаци о ПГДС-у за све државне путеве од 2013. године. https://www.putevi-srbije.rs/index.php/бројање-саобраћаја

Постоје и годишњи извештаји наплате путарине. https://www.putevi-srbije.rs/index.php/годишњи-извештај-наплате-путарине
 
Tako je.
Trenutni prosek je oko 11000 vozila dnevno.
Moguće je povećanje za nekih 15% kad se završi Moravski koridor i zaobilaženje Ovčarsko-Kablarske klisure
 
Каква тајна? Постоје подаци о ПГДС-у за све државне путеве од 2013. године. https://www.putevi-srbije.rs/index.php/бројање-саобраћаја

Постоје и годишњи извештаји наплате путарине. https://www.putevi-srbije.rs/index.php/годишњи-извештај-наплате-путарине
Naravno da znam, ja sam pokrenuo temu https://forum.beobuild.rs/threads/brojanje-saobraćaja-i-prioriteti-u-gradnji-puteva.3710/ ali su je ljudi iskulirali, pa sam batalio.

To su godišnji izveštaji, Hrvati bar odvoje saobraćaj u sezoni i van nje. Konkretne podatke za konkretnu naplatnu stanicu nećeš nigde naći javno.
A kad samo kod brojanja saobraćaja moram da primetim da sve više tih brojača ispada iz sistema kroz godine. Verovatno se kradu, kvare a možda se neki i namerno skidaju.

@Skyrunner
Trenutni prosek na Miloošu je veći i ima dana kada ide i preko 20.000 vozila. Kažu, ako je verovati, da na X ima dana kada je preko 100.000 kroz Vrčin

Kad razmatrate te rezultate, kao i razne nove deonice koje imaju "potencijal" razmislite o ovim brojevima. Neka je prosek 2 putnika u vozilu, a sigurno je veći, to je prema brojanju iz prošle godine 22.000 ljudi dnevno kroz Preljinu, odnosno 90.000 kroz Vrčin.
ili preko 200.000 duša kroz Vrčin u nekom udarnom danu.

Pogledajte kako pada "potencijal" na X čim se pređe Batočina, pa tek Niš... Tako će isto biti i na Milošu. Ne možete očekivati saobraćaj tamo gde nema toliko ljudi.
Miloš ima dobar potencijal do Požege, dalje ne jug drastično manji, jer glavni putnički tok skreće ka Užicu.
Smatram da će Miloš na deonici od Požega na jug imati do 25% saobraćaja koji dođe do Čačka.
 
Ako ciljaš na auto-putu A2 od Beograda do Čačka, čini mi se da saobraćaj ili stagnira ili blago raste. Nekako nemam ni blizu osećaj opterećenosti kao što je to na obilaznici ili na auto-putu između Beograda i Niša.
raste definitvno, prođem najmanje jednom mesečno, saobraćaj je ubrzan, sigurno ide do 10.000 dnevno, i više, otvorene su nove rampe na izlazu kpd Obrenovca, s ENP uređajem nikada nema zaustavljanja, tri leve ENP kapije novootvorene, i dve desne, preporučujem ENP uređaj
 
Што се тиче "домаћег" саобраћаја, мислим да ту МВ не заостаје много за коридором Х, али што се тиче "иностраног" саобраћаја разлика је огромна и то се не може драстично променити. Разлози су очигледни, МВ води ка ЦГ са приморјем, и можда у мањој мери ка Албанији, док Х води ка Бугарској, Македонији, Албанији и Турској (ај да будем патриота да саобраћај ка Косову рачунам у домаћи саобраћај). Из тог разлога су на МВ изражени викенд+празник шпицеви док је дуготрајнији сезонски шпиц много мање изражен него на Х. Чак и ван свих шпицева овај инострани саобраћај, поготово ка Турској што путнички, што транспорт робе, увек ће уносити велику разлику. Можемо слободно рећи ХI (МВ) је од националног значаја док је Х од интернационалног значаја.
 
Ne razumem.
Kako nećeš naći konkretne podatke za konkretnu naplatnu stanicu?
Imaš podatke koliko vozila prolazi za svaku deonicu, a prema razlici možeš da izračunaš.
Ili da tražiš od Puteva Srbije informaciju od javnog značaja i lepo da ti dostave na tacni.

Uglavnom, autoput ka Čačku je prešao u petocifren broj vozila dnevno i bliži se cifri koja je trenutno postignuta na deonici Beograd-Šid.

Lakoća, brzina i bezbednost putovanja nakon izgradnje trase do Požege će generisati dodatni saobraćaj koji inače ne bi postojao.
 
Mislim da će A2 imati ok brojku i južnije od Požege ako se izgradi kompletan jer će onda da se kači na njega većina saobraćaja iz Novog Pazara (skoro isti broj stanovnika kao Čačak) i Kosovske Mitrovice (pored Srba i Albanci će ga koristiti za tranzit ka/sa zapada jer će im biti bliže nego A1), uzmite u obzir i da će transportni saobraćaj ka KiM/CG primarno preuzeti A2 (od jednog šlepera zarade od putarine kao od 6 automobila). Završetak A2 je svakako itekako bitan za ovaj deo Srbije i jačanje ekonomskih veza sa KiM/Cg.
 
Kad bi bili pametni da predju na neki primereniji profil ka Zlatiboru kao sto su trebali i za ostalo, i da krenu odmah, a ne da se ceka 2030. za pocetak puta i da onda stave tunele od 80 i krivine od 100, uspone neprimerene AP i trake za spora vozila. I da se sve to plati po duploj ceni.
Ali narod ne zeli razum i struku, zeli nesto drugo pa narodu treba i dati.
Sa ovim suludim prosecnim merenjima davanje tolikih para na ap profil je izgubilo svaki smisao. Ceo projekat je apsurd do apsurda.
Dobicemo upotrebnu vrednost juga a platicemo mercedesa. Sa sve uvrtanjem ruke od strane kamatasa.
 
Naravno da znam, ja sam pokrenuo temu https://forum.beobuild.rs/threads/brojanje-saobraćaja-i-prioriteti-u-gradnji-puteva.3710/ ali su je ljudi iskulirali, pa sam batalio.

To su godišnji izveštaji, Hrvati bar odvoje saobraćaj u sezoni i van nje. Konkretne podatke za konkretnu naplatnu stanicu nećeš nigde naći javno.
A kad samo kod brojanja saobraćaja moram da primetim da sve više tih brojača ispada iz sistema kroz godine. Verovatno se kradu, kvare a možda se neki i namerno skidaju.
А шта ти значи да се одвоји на сезону и остатак године? Да се заварамо да има више саобраћаја него што га стварно има? Да лакше оправдамо изградњу?

Такође, шта ти значи податак за конкретну наплатну рампу? А не знаш да ли се неко вози 10 или 100 километара. Зато је бољи показатељ број возила по деоницама. У пројектовању путева се користи ПГДС (годишњи), а не ПЛДС (летњи).

Не пратим колико бројача испада из система, али наравно да су најтачнији подаци са аутоматских бројача и подаци са наплатних рампи. Интерполација није тако поуздана.
 
Vrh