Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

ја на аутопуту увек возим 135-140 (по казаљци док је то по ГПС-у 130-135) тамо где гужва и стање асфалта дозвољава такву вожњу. На крају када погледам просечну брзину за деоницу увек буде значајно мање од 130. То ће рећи да ако је неко у просеку возио 140 значи да је велики део пута возио преко 150. Сад да ли је то сигурна вожња свакако зависи и од аутомобила и од возача. Ја бих рекао да је много важније колико одстојање држиш него да ли возиш 130 или 150.
 
Hamilton bi sa nekim ludim Mercedesom verovatno bezbedno vozio i sa 200 na sat, verovatno bezbednije nego neki mladi vozač sa stojadinom i 85 na sat. Međutim, zakon je jasan, učeni ljudi su odredili da je 130km/je ograničenje. Sad će neko reći 131 je isto, 132 isto, 140 je isto okej, ne idem 150, ovaj neko će reći 150 je okej, ne idem 200, onaj sa 200 će reći pa ne idem 250. Sve u svemu, zakon je jasan, ko ide preko ograničenja, svesno krši zakon, UGROŽAVA druge, i spreman je za posledice. Dakle sve odjednom. I ja nekad vozim preko ograničenja, i isto smatram da je 52 na ograničenju 50 čisto uzimanje novca, a ne povećavanje bezbednosti, ali sam svestan da kad vozim preko ograničenja kršim zakon, ugrožavam druge i spreman sam na posledice.

Ne osuđujem nikoga, ali u glavi morate biti svesni da sve što radite protivzakonito ugrožava nekoga - inače ne bi bilo ograničeno zakonom. Nisam mislio da pišem, ali mislim da je vreme da se vratimo na temu, ovi što voze 150 će nastaviti misleći da je ok, ovi što idu po ograničenju će ih osuđivati, i uvek je tako. Neki ljudi koji su učili godine i godine škole su rekli da je ograničenje to i to, i na nama je da to poštujemo.

Jesu li završene rekonstrukcije glinene? Ima li sad radova na Milošu?
Edit: falila reč
 
Kad sam ja prolazio prošle nedelje na putu za Crnu Goru, nije bilo preusmeravanja saobraćaja na tom delu, koji se rekonstruisao. Vozio sam i čini mi se da su bili zatvorili samo moju desnu traku i išlo se preticajnom jer su nešto drugo radili (tipa obeležavali).
 
Zapravo mislim da je najveća opasnost brze vožnje na autoputu što bahati vozači nemaju toleranciju prema vozačima koji voze po propisu. Po "pravilu" u preticajnoj traci prioritet ima onaj koji vozi brže, i to često vole da naglase pribijanjem u branik, prilaženjem velikom brzinom a ksenonsko blicanje se podrazumeva. To često može da unervozi drugog vozača da i sam počne da ubrzava ili da prikoči ne bi li uleteo između sporijih vozila. To je veća opasnost nego konkretno sama brzina....
 
Zapravo mislim da je najveća opasnost brze vožnje na autoputu što bahati vozači nemaju toleranciju prema vozačima koji voze po propisu. Po "pravilu" u preticajnoj traci prioritet ima onaj koji vozi brže, i to često vole da naglase pribijanjem u branik, prilaženjem velikom brzinom a ksenonsko blicanje se podrazumeva. To često može da unervozi drugog vozača da i sam počne da ubrzava ili da prikoči ne bi li uleteo između sporijih vozila. To je veća opasnost nego konkretno sama brzina....
Lek za te agresivne vozače iza, u slučaju da ih Policija ne kazni
 
Zapravo mislim da je najveća opasnost brze vožnje na autoputu što bahati vozači nemaju toleranciju prema vozačima koji voze po propisu. Po "pravilu" u preticajnoj traci prioritet ima onaj koji vozi brže, i to često vole da naglase pribijanjem u branik, prilaženjem velikom brzinom a ksenonsko blicanje se podrazumeva. To često može da unervozi drugog vozača da i sam počne da ubrzava ili da prikoči ne bi li uleteo između sporijih vozila. To je veća opasnost nego konkretno sama brzina....
Slažem se, mada su češći slučaj likovi koji baš dave u preticajnoj traci. Pogotovo u okolini Beograda, mora da se vozi slalom između traka.
 
Već sam pisao, ima mnogo Bg i NS vozača koji ne razlikuju vožnju po gradu i po autoputu, pa se razbaškare u levoj traci. Svakodnevno srećem takve i na usponu uz Zlatiboru. I još se čude što im se drugi vozači bune.
 
Slažem se, mada su češći slučaj likovi koji baš dave u preticajnoj traci. Pogotovo u okolini Beograda, mora da se vozi slalom između traka.
Ili likovi koji kampuju u preticajnoj traci, razgovaraju ili kucaju poruke...
Po meni mnogo opasnije nego voziti 135 ili 140 km/h
 
Slažem se, mada su češći slučaj likovi koji baš dave u preticajnoj traci. Pogotovo u okolini Beograda, mora da se vozi slalom između traka.
U samom gradu je ograničenje 80. Svako ko uleti u levu traku očekuje da će da vozi 130. Znam kad prolete pored mene kao manijaci da sigurno ne voze 80, jer se trudim da vozim tačno tu.
 
nije problem kad je guzva pa sve trake idu sporo
nego kad je trci trci pa auto
i lik ladno ide 70km/h lijevom trakom
kakav je problem ici desnom
a ovi sto prolaze nek idu na svoju odgovornost njihovom putnom brzinom
ja stvarnoi nemam taj problem imam svoju brzinu i kad naidjem na sporije vozilo obidjem ga i vratim se u desnu a ovi sto su brzi od mene nek mogu proci bez problema
e jedino je problem kad na auto putu ja povecam cak i na 150 prilikom preticanaj i lik odozgo ide 180 i hoce da me preskoci
pa brate ja ubrzao da ne smetam a ti bi da nema nikoga
sve u svemu najvaznije je odstojanje i naravno kad je mnogo vozila tad se ne moze voziti po ogracicenju nego ima dijelova kad se vozi i 60
nije ni autoput dovoljn da primi toliki saobracaj
nisu bez potrebe na prilazima amsterdama naprvili po 5 voznih i po 2 zaustavne trake u jednom smjeru
 
Mamicu im jareću...

Nemam drugi komentar. Znači, odsad ili da buljim u brzinomer sve vreme ko debil, ili da plaćam dopunsku drumarinu lopovima.

Srušiće im Turci sa D tablama sistem. Da smo pametan narod, da prvi mesec svi vozimo iznad ograničenja, pa nek naplate svima kaznu, ako imaju kapacitet za to.
Kakav crni bojkot, ovo je zemlja robova, poslusnika i rezimaca, da kazu sutra da se vozi 40 na autoputu imao bi ovde strucnjake koji objasnjavaju kako je smrtni rizik ici 41. Onda izadjes u bilo koju zemlju ukljucujuci Hrvatsku i vozis normalno 160 kao covek, usporis svakih 50 km zbog jasno obelezene kamere koja je ocigledna i na putu i u aplikacijama. Niko ne kampuje u levoj traci, niko ne ubrzava 1m/s^2. Onda dodjes na nas put i ovaj forum i vidis dramu.
 
Nije bitno koliko ide u preticajnoj, neka ide i 130, nema sta da radi u njoj jer zna se cemu sluzi. Ja obozavam te likove da ucim pameti tako sto izjednacim brzinu sa njima i ja vozim voznom a oni preticajnom paralelno sa njima i onda kada naidje brze vozilo ili koce ili dodaju gas pa se sklanjaju. Ili se izgubila kultura voznje ili misle da su u Bulevaru vojvode Misica.
 
Prođite koridorom X od NS do Niša ovih dana i videćete da sva pravila o "preticajnoj traci" i o rastojanju padaju u vodu.
Toliki obim saobraćaja za samo 2+1 nameće vožnju levom trakom i nepoštovanje rastojanja od 3 sekunde.
 
Kakav crni bojkot, ovo je zemlja robova, poslusnika i rezimaca, da kazu sutra da se vozi 40 na autoputu imao bi ovde strucnjake koji objasnjavaju kako je smrtni rizik ici 41. Onda izadjes u bilo koju zemlju ukljucujuci Hrvatsku i vozis normalno 160 kao covek, usporis svakih 50 km zbog jasno obelezene kamere koja je ocigledna i na putu i u aplikacijama. Niko ne kampuje u levoj traci, niko ne ubrzava 1m/s^2. Onda dodjes na nas put i ovaj forum i vidis dramu.

Sve sve, ali Srbija zemlja robova. :D Držimo se teme i minimuma dostojanstva. Da je Srbija zemlja poslušnika prvo bi se porez naplaćivao kako treba, ne bi XY% stanovništva bilo u sivoj zoni.

Jeste, u Hrvatskoj te još i zamole na svakih 50km da usporiš. Kako da ne. Te table koje označavaju gde su kamere su meni svuda gde sam vozio prilično neuočljive i jedino što mi pomaže je aplikacija koja prijavljuje i radove i mobilne i stacionarne kamere.

Ja bih čak rekao da je Srbija po pitanju kamera na autoputevima prilično zaostajala za drugim zemljama (kao i sa ostatkom prateće infrastrukture na autoputevima tipa displeji za obaveštenja i slično), pa me ne čudi da se ovakvi sistemi uvode. Da li mislim da je uglavnom bezbedno ići po ravnici i preko 150, verovatno jeste. Lično u Srbiji retko kada prelazim 150, ponekad od Subotice do Novog Sada kada nema gužve, ali generalno preko 150 vozim samo u Nemačkoj, pogotovo gde su po bar 3 trake. U ostalim zemljama, na autoputevima gde ima puno kamiona retko kada prelazim 150 jer je vreme za reakciju i pri toj brzini vrlo ograničeno a kamoli na više.
 
Prođite koridorom X od NS do Niša ovih dana i videćete da sva pravila o "preticajnoj traci" i o rastojanju padaju u vodu.
Toliki obim saobraćaja za samo 2+1 nameće vožnju levom trakom i nepoštovanje rastojanja od 3 sekunde.
Postoji nešto što se zove PRILAGOĐAVANJE USLOVIMA PUTA. Kao što kažeš, na K10 ovih dana često ne postoji preticajna traka već samo brža i sporija i u tim situacijama voziš jednom od te dve. To što se nekome vozi brže više ne važi.
 
Sve sve, ali Srbija zemlja robova. :D Držimo se teme i minimuma dostojanstva. Da je Srbija zemlja poslušnika prvo bi se porez naplaćivao kako treba, ne bi XY% stanovništva bilo u sivoj zoni.

Jeste, u Hrvatskoj te još i zamole na svakih 50km da usporiš. Kako da ne. Te table koje označavaju gde su kamere su meni svuda gde sam vozio prilično neuočljive i jedino što mi pomaže je aplikacija koja prijavljuje i radove i mobilne i stacionarne kamere.

Ja bih čak rekao da je Srbija po pitanju kamera na autoputevima prilično zaostajala za drugim zemljama (kao i sa ostatkom prateće infrastrukture na autoputevima tipa displeji za obaveštenja i slično), pa me ne čudi da se ovakvi sistemi uvode. Da li mislim da je uglavnom bezbedno ići po ravnici i preko 150, verovatno jeste. Lično u Srbiji retko kada prelazim 150, ponekad od Subotice do Novog Sada kada nema gužve, ali generalno preko 150 vozim samo u Nemačkoj, pogotovo gde su po bar 3 trake. U ostalim zemljama, na autoputevima gde ima puno kamiona retko kada prelazim 150 jer je vreme za reakciju i pri toj brzini vrlo ograničeno a kamoli na više.
Ne, u Hrvatskoj zaglavis 160 i ne mislis 400 kilometara. Ne znam sta ti nije jasno. Oni nemaju kamere pa nemaju ni obavestenje, dzabe gledas. 2022. je godina, pa ako vec ne vidis znakove imas aplikaciju, vrlo prosto. U sustitni kontriras da bi kontrirao, ne znam uopste ni sa cime se ne slazes? Pominjes iste brzine, isto ponasanje, iste principe i sta je onda sporno?
Da je Srbija zemlja sa najvecom kontrolom i represijom i najmanjim osecajem slobode na putu - cinjenice koje nisi nimalo osporio. Pri tom bez razloga-Srbija ima najnoviji put i mizeran obim saobracaja, bar sto se ove teme tice.

A kad bi imao neku firmu ovde video bi kako je lepo to sa porezom, i kako je poreska uprava divna institucija, kao i sudovi koji sprovode njihove nebulozne prijave, sve po zakonu. Svako bi ovde rado bio u legalnoj zoni ali je nemoguce.
Naravno da je zemlja poslusnika, niko se ne buni ni za sta i to sve tako samo prolazi.
 
U Hrvatskoj zaglaviš na 160 na deonici od Batrovaca do Zagreba jer je dosadna ravnica i običdno do pred Zagreb nema nešto saobraćaja (letnje gužve izuzimam).

Da je Srbija zemlja sa najvecom kontrolom i represijom i najmanjim osecajem slobode na putu - cinjenice koje nisi nimalo osporio.

Kako se meri osećaj slobode na putu? Poslednjih dana smo na forumu videli slike kako ljudi usred gužve na autoputu ni manje ni više idu po travi pored puta, po Beogradu se voze makazice na autoputu, pretiče se u desnoj traci, parkira ko gde stigne, pojasevi su često lažno vezani, a na zadnjem sedištu se skoro ne upotrebljavaju.... Nekome je i to sloboda, a da imamo najveću kontrolu saobraćaja ništa od toga ne bi se tako često vidjalo i saobraćajna kultura bi nam bila na daleko višem nivou.

Slučajno imam i firmu u Srbiji i za sada nemam prevelikih zamerki na rad institucija. Možda bih samo smanjio porez i za zaposlene i za poslodavce.

Što se pobuna tiče, iz glave u poslednjih godinu dana su bili sledeći protesti: poljoprivrednik (pre neki dan), pijačnih radnika, protiv rudinka litijuma, radnika u Kragujevcu, protiv korona mera... Svako se buni za sebe kada se direktno udari na njega. Slažem se da ovo svakako nije dovoljno, ali pogledajmo se u oči i prihvatimo da naša kolektivna svest nije nešto preterano razvijena kao ni kolektivni interes. To nema veze sa poslušnošću već sa mentalitetom i opštim obrazovanjem po mom mišljenju.
 
Ja ne verujem sta citam.... i posle se cudim da je saobracaj na Cacak - Zlatibor onakav kakav jeste.... stvarno su pojedini za banovanje, ovaj Igor otiasao na odmor izgleda
 
U Hrvatskoj zaglaviš na 160 na deonici od Batrovaca do Zagreba jer je dosadna ravnica i običdno do pred Zagreb nema nešto saobraćaja (letnje gužve izuzimam).



Kako se meri osećaj slobode na putu? Poslednjih dana smo na forumu videli slike kako ljudi usred gužve na autoputu ni manje ni više idu po travi pored puta, po Beogradu se voze makazice na autoputu, pretiče se u desnoj traci, parkira ko gde stigne, pojasevi su često lažno vezani, a na zadnjem sedištu se skoro ne upotrebljavaju.... Nekome je i to sloboda, a da imamo najveću kontrolu saobraćaja ništa od toga ne bi se tako često vidjalo i saobraćajna kultura bi nam bila na daleko višem nivou.

Slučajno imam i firmu u Srbiji i za sada nemam prevelikih zamerki na rad institucija. Možda bih samo smanjio porez i za zaposlene i za poslodavce.

Što se pobuna tiče, iz glave u poslednjih godinu dana su bili sledeći protesti: poljoprivrednik (pre neki dan), pijačnih radnika, protiv rudinka litijuma, radnika u Kragujevcu, protiv korona mera... Svako se buni za sebe kada se direktno udari na njega. Slažem se da ovo svakako nije dovoljno, ali pogledajmo se u oči i prihvatimo da naša kolektivna svest nije nešto preterano razvijena kao ni kolektivni interes. To nema veze sa poslušnošću već sa mentalitetom i opštim obrazovanjem po mom mišljenju.
Znaci slazes se u potpunosti za brzinu ali se istovremeno apsolutno ne slazes. Ok.
Kako se meri-pa time da ako vozis normalno ne brines o iskompleksiranim pandurima i sudovima koji te cekaju na zicer. Prosto-vozis, gledas na put, opusten si. 130,140,150 koga jos to zanima? Ne razumem cemu sluze ovi primeri koje navodis i kakve veze imaju sa ovom temom? Vrlo konkretno navodim-SVUDA SEM U SRBIJI-prosto vozis, bas moras da se zaneses i da ne pratis ni aplikaciju, ni table, ni kamere da bi imao problem. A kod nas? Isto tako vozis normalno, na vrh gasa, ali prc, na deonici od 5 minuta si pretekao dva vozila koja idu 128 i stize ti kazna.
Stvarno, nije svemirska nauka.

I drago mi je da sam upoznao prvog coveka koji voli poresku upravu i institucije. Upravo to je ono sto smatram poslusnikom. Ne smeta ti sto PU gubi resenja, naplacuje duple poreze, ne ispravlja svoje greske dok tebi uredno blokira racun, pogresno obracunava i na tebe stavlja teret da se branis i dokazujes(suprotno osnovnom pravnom nacelu). Ne smeta ti sto nakon povracaja PDVa sa novcem odmah stize i inspekcija, i sto trazi dlaku u jajetu, pa kad ne nadje svejedno napise kaznu tako sto slaze, namesti, ili pogresno tumaci zakon koji je namerno dvosmislen. Pa i kad nije dvosmislen, sud presudi pogresno-namerno. Pa kad neko pita sudiju-kako kad pise potpuno suprotno, a ona ti fino slegne ramenima i kaze to je nasa praksa.

Ali ne, bas je slobodoumno i prkosno trpeti to, cutati, i na kraju hvaliti i biti zadovoljan.
 
@AleksandarGrf ne bi se složio da je samo u Srbiji takva kontrola. U Austriji te svako malo čekaju nejanajavljeni radari svuda, u Holandiji je merenje prosečne brzine skoro svuda standard a o Švajcarskoj i kaznama tamo ni da ne pričamo, mislim da je jedina zemlja u Evropi gde praktično nema neke tolerancije. U Nemačkoj je zabranjena upotreba aplikacija koji javljaju gde su radari itd.
 
Koliko tvojih drugova je dobilo kaznu sto koristi ni manje ni vise BLITZER.DE? Sad su joj doduse promenili brending jer je koristi cela Evropa. U Austriji je prilicno lagano voziti normalno sa aplikacijom.
Nisam jos cuo za hvatanje na 51 u zoni 50, ni u Svajcarskoj. Kod nas je to redovno.
 
Vrh