Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Meni tih 10% tolerancije zvuči zastarelo. To je isuviše veliko odstupanje za najmoderniju opremu, a iz iskustva znam da je u DE tolerancija za brzinu svega 1-3km/h maksimalno.

Kamere imaju i svojih dobrih strana, a dodao bih da je sve preko 150 na našim autoputevima nepotrebno a ponegde i opasno.
 
U Holandiji je moja majka platila kaznu jer je 1km/h ili 2 km/h vozila brže. I ispalo je otprilike 80 evra kazna sa slanjem u Srbiju ili plaćanjem odavde, ne mogu da se setim tačno. Znači da bi u Srbiji za isto takvo prekoračenje platila 12 evra ako plati u roku od 8 dana.

Mislim da bez 100 evra kazne (a i znatno više) nema šta da se govori za prvih 10 km/h. Pa kad vas uhvati kontrola u prevozu u Beogradu kazna je 10.000. A i takođe je neshvatljivo što će "birati deonicu sa najvećim prekoračenjem". Time omogućavaju da jednom platiš i ostalo voziš kolko hoćeš. Da te je 3 puta radar uhvatio, platio bi 3 kazne. I treba.
 
Nisam siguran da je "tolerisanje" od 140 prava rec. Po zakonu, tj pravilniku greska radara za brzine preko 100kmh je 5%. Dakle, ne mogu da te kazne ako su te uhvatili da ides 130kmh+5%. Tj oborivo je na sudu. Po evropskom pravilniku to je 130+10%=143kmh.

Ranije je postojao zakon o obaveznom postavljanju znaka/obavestenja da se na deonici neposredno ispred kontrolise brzina saobracaja. Neverovatno mi je da to vise ne vazi.
Pazi, to je sve rekla-kazala, ali nesto u fazonu da se kamere automatski pale kad se vozi 140 i vise , a pre toga ne. Ne znam, to jw ovde pisano.
E sada... ne znam, iskreno ne vozimo nikada toliko, cak ni na pravinama, 130 je nama dovoljno, a u tunelu obavezno 80, 90, nije ni bezbedno ici brze
A o besmislenosti kazni i naplati iste govori to da kada nam je pauk odneo auto i otisli da ga uzmemo, policajac je trazio i atest za zatamnjena stakla, samo da bi verov cvrljnuo jos nesto iako nema nikakvog razloga da trazi.
Izvisio je, sve je po propisu
 
Ja koliko znam, tolerišu do 140 na AP, a sve preko toga...pa i treba da sve kazne jer ne voze avion nego automobil.
Koliko se uštedi? 10min, a koliko se rizikuje? Zamislite da vam pukne guma ili naletite na udes a vozite 150 na sat...
Koliko ja znam, presretaci tolerisu do 150, a mislim i kamere. Gotovo uvek na AP, alo uslovi to dozvoljavaju, vozim 150 na tempomatu. Nikad me nisu kaznili, a bilo je tu i kamera i presretaca. Presretac me je zaustavio za 163.

Iskreno, mislim da nije neka razlika vozila ti 130 ili 150 i pukne ti guma. Svakako se neces dobro provesti.

Generalno sto se tice ogranicenja smatram da je glupo jer ima deonica na kojima gotovo nikad nema saobracaja i prirodno se namece da se vozi brze od 130. Na primer, deonica od naplatne rampe Subotica pa skoro do Horgosa. Kad god sam tuda vozio nije bilo vise od 2 automobila na vidiku, a ogranicenje 130. Nema puno smisla.
 
Jeste, ali ima tu malo i potrošnje goriva, emisije štetnih gasova, a i realno potrebe. Jel ima potrebe voziti 130 km/h ili 160 km/h ako ćeš svega par minuta doći kasnije na svoje odredište i biti znatno umorniji? Pri samo tih 30 razlike stvari jezivo lete. Nema potrebe naprezati se i praviti sebe umornijim no što treba (a em i uštediš novca) da bi kao vozio više.

Razumem da kad si na magistrali i odjednom se niodakle pojavi ograničenje 50, a vidiš da možeš brže. Ali na auto-putu stvarno ne razumem vožnju iznad ograničenja. Jer se obavezno opet sretnemo na naplatnoj stanici. Sigurno.
 
Koliko ja znam, presretaci tolerisu do 150, a mislim i kamere. Gotovo uvek na AP, alo uslovi to dozvoljavaju, vozim 150 na tempomatu. Nikad me nisu kaznili, a bilo je tu i kamera i presretaca. Presretac me je zaustavio za 163.

Iskreno, mislim da nije neka razlika vozila ti 130 ili 150 i pukne ti guma. Svakako se neces dobro provesti.

Generalno sto se tice ogranicenja smatram da je glupo jer ima deonica na kojima gotovo nikad nema saobracaja i prirodno se namece da se vozi brze od 130. Na primer, deonica od naplatne rampe Subotica pa skoro do Horgosa. Kad god sam tuda vozio nije bilo vise od 2 automobila na vidiku, a ogranicenje 130. Nema puno smisla.
Svaka tebi čast.
Ja bih te zestoko kaznila, ali nisam merodavna niti vlast. Sreca tvoja 😁
Za probusenu gumu si u pravu i 120 je problem, sve ostalo mislim da gresis, imalo saobracaja ili nemalo... istrci pas i aufiderzen. Realno se dogadja jer se ograde kradu.
Srecan put i dobro zdravlje ti zelim.
 
Koliko ja znam, presretaci tolerisu do 150, a mislim i kamere. Gotovo uvek na AP, alo uslovi to dozvoljavaju, vozim 150 na tempomatu. Nikad me nisu kaznili, a bilo je tu i kamera i presretaca. Presretac me je zaustavio za 163.

Iskreno, mislim da nije neka razlika vozila ti 130 ili 150 i pukne ti guma. Svakako se neces dobro provesti.

Generalno sto se tice ogranicenja smatram da je glupo jer ima deonica na kojima gotovo nikad nema saobracaja i prirodno se namece da se vozi brze od 130. Na primer, deonica od naplatne rampe Subotica pa skoro do Horgosa. Kad god sam tuda vozio nije bilo vise od 2 automobila na vidiku, a ogranicenje 130. Nema puno smisla.

Када возиш 150км/х прелазиш 41.6 метара у секунди, могућност за било какву реакцију на неки непредвиђени догађај је минимална или непостојећа.
 
Ako vozis 130km/h prelazis 36.1 metar u sekundi, jel mislis da mozes da reagujes na ovoj brzini na neku nepredvidjeni dogadjaj :D

Nesto sto mi je cale govorio non stop dok me je ucio da vozim a i kasnije jeste da u voznji moras da mislis a ne da obavljas mehanicku radnju, moras da mislis sta ce uraditi ovaj ispred tebe, iza tebe i ovi u suprotnom smeru i da prilagodis brzinu za svaki moguci scenario.
 
Svaka tebi čast.
Ja bih te zestoko kaznila, ali nisam merodavna niti vlast. Sreca tvoja 😁
Za probusenu gumu si u pravu i 120 je problem, sve ostalo mislim da gresis, imalo saobracaja ili nemalo... istrci pas i aufiderzen. Realno se dogadja jer se ograde kradu.
Srecan put i dobro zdravlje ti zelim.
Verovala ili ne, macka mi je bila istrcala na autoputu. Vozio sam 130 na tempomatu i bila je noc. Da je bilo nekoga oko mene, svasta bi se dogodilo. Da nisam imao upaljene duge farove ne bih stigao da reagujem.

Sto se tice brzine, smatram da su i 120 i 130 i 140 i 150 podjednako opasne brzine. Iznad toga jeste jako jako opasno i nikome ne preporucujem da sebe testira na istim. Ja sam malo zavisan od adrenalina i brzine, kako u kolima tako i na skijama, ali to je moja deformacija. Ne osudjujte me, nikoga ne ugrozavam svojom voznjom, molim Vas :)
 
Verovala ili ne, macka mi je bila istrcala na autoputu. Vozio sam 130 na tempomatu i bila je noc. Da je bilo nekoga oko mene, svasta bi se dogodilo. Da nisam imao upaljene duge farove ne bih stigao da reagujem.

Sto se tice brzine, smatram da su i 120 i 130 i 140 i 150 podjednako opasne brzine. Iznad toga jeste jako jako opasno i nikome ne preporucujem da sebe testira na istim. Ja sam malo zavisan od adrenalina i brzine, kako u kolima tako i na skijama, ali to je moja deformacija. Ne osudjujte me, nikoga ne ugrozavam svojom voznjom, molim Vas :)
Slažem se i razumem o čemu pričaš. Ako je auto siguran na velikim brzinama, vozač iskusan, uslovi na putu ok, ne vidim zašto bi brzina od 140 ili 150 bila divljačka ili agresivna?
Opet treba znati da svaki km sat "laže" tako da su to realno manje brzine nego što pokazuje cajger.
 
U Holandiji je moja majka platila kaznu jer je 1km/h ili 2 km/h vozila brže. I ispalo je otprilike 80 evra kazna sa slanjem u Srbiju ili plaćanjem odavde, ne mogu da se setim tačno. Znači da bi u Srbiji za isto takvo prekoračenje platila 12 evra ako plati u roku od 8 dana.

Mislim da bez 100 evra kazne (a i znatno više) nema šta da se govori za prvih 10 km/h. Pa kad vas uhvati kontrola u prevozu u Beogradu kazna je 10.000. A i takođe je neshvatljivo što će "birati deonicu sa najvećim prekoračenjem". Time omogućavaju da jednom platiš i ostalo voziš kolko hoćeš. Da te je 3 puta radar uhvatio, platio bi 3 kazne. I treba.
Претпостављам да је у питању била просечна брзина на некој деоници а не тренутна, јер кажњавати некога за прекорачење тренутне макс брзине за мање од 5км/х је чист дебилизам.
Возио сам у Холандији пре 10-ак година. На многим путевима мере просечну брзину и то на краћим деоницама а не између две рампе као код нас. Прилично је било досадно. Сви аутомобили возе истом брзином (120), па онда један благо убрза и видиш пролази минималном брзином поред тебе и онда након минут ти поред њега истом том минималном брзином. Толико досадно да може да те успава :sleep:
 
Koliko se sećam, nema tolerancije za merenje prosečne brzine jer je greška skoro pa nemoguća jer su distance precizno izmerene.

Šta više, matematika je na strani vozača jer ako se meri od naplatne rampe do naplatne rampe, tu se gubi sigurno jedan minut na kretanju i kočenju, tako da nema brige.

Ove kamere na portalima su već malo teže za zeznuti.
 
Pisane su kazne i za 1 kmh prekoracenje sa stacionarnim radarima. Za prosecnu brzinu najcesce ne idu kazne za ispod 140 al pricaju ljudi da se desava i to i ne postoji garancija da sutra nece poceti svima da pisu kaznu za 131 prosecnu. Po meni nema dileme da je to uvedeno iskljucivo zbog punjenja budzeta, da to ima smisla po bezbednost, uvele bi za pocetak austrija i nemacka.
 
Претпостављам да је у питању била просечна брзина на некој деоници а не тренутна, јер кажњавати некога за прекорачење тренутне макс брзине за мање од 5км/х је чист дебилизам.
Возио сам у Холандији пре 10-ак година. На многим путевима мере просечну брзину и то на краћим деоницама а не између две рампе као код нас. Прилично је било досадно. Сви аутомобили возе истом брзином (120), па онда један благо убрза и видиш пролази минималном брзином поред тебе и онда након минут ти поред њега истом том минималном брзином. Толико досадно да може да те успава :sleep:
Stvarno ne znam tačno. Znam da je ograničenje bilo 100 km/h i da se uvek trudila da bude ispod. Ja tada još uvek nisam imao vozačku dozvolu, a i bili smo tako putovali da je tetka išla napred s njom i ne znam detalje. Samo znam da je kazna bila visoka.
 
Ja sam malo zavisan od adrenalina i brzine, kako u kolima tako i na skijama, ali to je moja deformacija. Ne osudjujte me, nikoga ne ugrozavam svojom voznjom, molim Vas :)

Zavisnost je generalno bolest. A naročito je opasno uverenje da nikoga ne ugrožavaš brzom vožnjom. Mnogi su postali ubice na putevima razmišljajući tako. Isto važi i za skije. Ove zime je bila vest iz, čini mi se, Austrije, kada je jedan zavisnik od brzine na skijama ubio dete na stazi. U svakom slučaju, želim ti uspešnu karijeru na putu i stazi, radi bezednosti nas ostalih.
 
Ako je državi zaista stalo do života ljudi treba da uradi sledeće: popiše listu puteva, kritičnih mjesta oko škola duž puteva, mjesta gdje je ranije bilo problema i tu stavi po patrolu i natpis radar i sve uspore tu. Ovim načinom prioritet su ljudski životi ne pisanje kazni i ubiranje harača.
Prvi sam protiv neodgovornog ponašanja u saobraćaju ali ovakvom kaznenom politikom i ovim načinom, postiže se samo kontra efekat. Iz kog razloga - mozak tih što divljaju funkcioniše tako što je prestup zapravo za njih iz njihovog ugla herojako djelo, oni su kažnjeni jer su hrabri da prekrše propis i još uživaju poštovanje zbog veće kazne među sličnim.
Ovo sa radarima na svakom koraku, samo donosi bijedu nama običnim vozačima koji će više gledati u brzinometar nego na put.
 
Zavisnost je generalno bolest. A naročito je opasno uverenje da nikoga ne ugrožavaš brzom vožnjom. Mnogi su postali ubice na putevima razmišljajući tako. Isto važi i za skije. Ove zime je bila vest iz, čini mi se, Austrije, kada je jedan zavisnik od brzine na skijama ubio dete na stazi. U svakom slučaju, želim ti uspešnu karijeru na putu i stazi, radi bezednosti nas ostalih.
Ali zaista ne ugrozavam. Na autoputu ubrzam na delu gde nema nikoga osim mene. Kako onda ugrozavam nekoga, a pritom ne ubrzam na 200 nego na 150 sa 130.
A sto se tice skijanja, tu takodje postoje pravila koja kazu da skijas iznad mora da vodi racuna o skijasima ispod i da prilagodi svoje skijanje svojim mogucnostima. Uvek izbegavam ljude na stazi jer nemam poverenja da mene neko nece pokupiti, pa tu ubrzam. Opet ne ugrozavam nikoga time, a moje skijasko znanje mi dozvoljava da vozim malo brze.
 
Meni su u Srbiji pisali kaznu za 52 kmh u naseljenom mestu. Kaze sluzbeno lice da je radar visoki precizan uredjaj.... Mislim da se te mala prekoracenja mogu oboriti na sudu jer je tacnost samog KM sata 3-5 %
 
Meni su u Srbiji pisali kaznu za 52 kmh u naseljenom mestu. Kaze sluzbeno lice da je radar visoki precizan uredjaj.... Mislim da se te mala prekoracenja mogu oboriti na sudu jer je tacnost samog KM sata 3-5 %
Слажем се за обарање на суду, али мислим да је за суд јачи аргумент доводити у питање прецизност радара, и да ли је редовно одржаван.

Казна за прекорачење од 2 км/сат је шиканирање и дезавуише иначе сасвим оправдан систем ограничења и контроле ограничења.
 
Mora da postoji razumevanje ako neko napravi mali prekršaj ali da se negde zabeleži da je uhvaćen i da mu je oprošteno.
Pa kad se vidi da je registrovano da je nekome više puta u određenom vremenskom periodu oprošteno onda se lupi kazna bez obzira da li je prekoračenje 1km/h
I sad kad sam pročitao ovo što sam napisao shvatam da je to |nemoguće|.
Nulta tolerancija i ćao.
 
Mora da postoji razumevanje ako neko napravi mali prekršaj ali da se negde zabeleži da je uhvaćen i da mu je oprošteno.
Pa kad se vidi da je registrovano da je nekome više puta u određenom vremenskom periodu oprošteno onda se lupi kazna bez obzira da li je prekoračenje 1km/h
I sad kad sam pročitao ovo što sam napisao shvatam da je to |nemoguće|.
Nulta tolerancija i ćao.
Ali onda dolazimo do paradoksa, kaznjavaju se ljudi za prekoracenja od 2 ili 5 km/h iako se zna da svaki km/sat laze od 3-7%, kod nekih modela i do 10%. A s druge strane, imam subjektivan osecaj da svi jure i zure i da se uglavnom vozi sve brze.
Na kraju krajeva, zakon postoji ali se ne sprovodi kako treba i to nam je svima jasno. Cemu nove kazne kad ni ove stare ne resavaju problem ocigledno. Samo represijom se vozacka i saobracajna kultura ne moze iskoreniti, potpuno sam siguran.

P.S. Koga realno ugrozavas ako u gradu umesto 50, vozis 52 km/h, moze li neko da mi objasni?
 
Kazne i zakon nisu novi.
Oni su tu odavno a to što se ne sprovodi zakon to je već druga tema...
Kaže treba da piše da se snima i da ima radar... e super, uspori tu jer se snima... e samo cepaj ovde se ne snima...
Ljudi, postoje znakovi ograničenja, raznih ograničenja... ne treba nikakvo dodatno upozorenje da bi se pravila poštovala.
Ako ti se pravila ne sviđaju toliko da ne želiš da voziš, onda nemoj da voziš uopšte.
Ukoliko smatraš da nešto od ograničenja nije adekvatno uslovima saobraćaja piši ministarstvu saobraćaja ili ko je god nadležan da promene ograničenja i rešeno.

Nije upućeno nekome konkretno... samo sam tako pisao kao da se obraćam drugom licu u razgovoru.
 
mom jednom poznaniku su pisali kaznu za prosecnu brzinu od 132km/h na autoputu izmedju Novog Sada i Beograda. Ako su sad krenuli da tolerisu do 140km/h onda je to ok
 
Meni tih 10% tolerancije zvuči zastarelo. To je isuviše veliko odstupanje za najmoderniju opremu, a iz iskustva znam da je u DE tolerancija za brzinu svega 1-3km/h maksimalno.

Kamere imaju i svojih dobrih strana, a dodao bih da je sve preko 150 na našim autoputevima nepotrebno a ponegde i opasno.
U DE "sitna" prekoracenja brzine su za njihove pojmove, a i za naše, zanemarljiva
IMG-20210829-WA0000.jpg
 
Vrh