Šta je novo?

Autoput Horgoš-Požega ... koncesija

Kao sto je vec receno, svi pokusavaju da nas "oderu". Vidimo kako to odlicno funkcionise politicki, pa i firme pokusavaju da se ogrebu. Drago mi je sto su odlozili koncesiju isto tako kao sto mi je drago sto su sa Atekom raskinuli ugovor. Pa dosta je bilo da stranci misle da cemo prihvatiti sve sto im padne na pamet zato sto smo jadni i siromasni! Inace, upravo tako je izgledao i put Singapura kao i Juzne Koreje: "okupirali" su ih investicijama u tranziciji, a kada je pomenutim zemljama porastao standard, onda su stranci krenuli putem Tajvana i Kina...
 
Iz poslednjeg broja NIN-a.
Ako su autorska prava problem, tu su linkovi ka skenovima.

http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/hp1.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/hp2.jpg

hp1.jpg

hp2.jpg
 
Malo sam bio offline, tako da ste možda spomenuli negde, ali kako zbori direktor A-teka, Dojče banka se povukla iz svih finansiranja u Srbiji u 2008. godini.
 
Evropska komisija: "Por" i "Alpina" da dostave garancije do juna
Autor: Tanjug | 09.04.2008 - 09:52
Evropska komisija dala je "zeleno svetlo" za ulazak austrijskih građevinarskih kompanija "Por" i "Alpina" u posao u Srbiji. Provera namere o saradnji "Pora" i "Alpine" u izgradnji autoputa Horgoš-Požega, prema oceni Komisije, ne krši pravila o konkurenciji.

Odlukom Evropske komisije omogućeno je da španski "FCH" uskoro "Poru" preda svojih 50 odsto udela u poslu oko izgradnje autoputa u Srbiji, dok će drugu polovinu i dalje držati "Alpina". Bečki ekonomski dnevnik "Virtšaftsblat" ukazuje da su "Por" i "Alpina" dobile posao u vrednosti od 1,1 milijarde evra.
Odluka Evropske komisije znači "zeleno svetlo" EU, ali u Srbiji se semafori nalaze na crvenom", konstatuje list, podsećajući da je Vlada Srbije zaustavila početak izgradnje autoputa jer "Por" i "Alpina" nisu na vreme uspele da predaju bankarske garancije za taj posao.
Rok za davanje tih garancija je produžen do kraja juna, dodaje "Virtšaftsblat", ističući da unutar srpske vlasti vlada nejedinstvo oko delovanja u ovom slučaju. Sada je ovaj posao "na ledu" do srpskim parlamentarnih izbora zakazanih 11. maj", naveo je dnevnik.
SRB-RS-CG
 
"VIRTŠAFTSBLAT": IZGRADNJU AUTOPUTA PODRZAĆE BANK AUSTRIJA
BEČ , 21. maja - Projekat izgradnje autoputa "Horgoš-Požega", koji treba da realizuju austrijske kompanije "Por" i "Alpine", nakon teškoća, ponovo je pokrenut, tvrdi danas bečki ekonomski dnevnik "Virtšaftsblat".

Podršku za realizaciju ovog projekta austrijske kompanije će sada dobiti od "Unikredit banke", odnosno njene sestrinske firme "Bank Austria", saznaje "Virtšaftsblat".

List podseća da su "Por" i "Alpine" strepili za realizaciju projekta u vrednosti od 1,1 milijarde evra, pošto nisu mogli na vreme da obezbede bankovne garancije.

Te garanije trebalo je da da "Dojče bank", ali zbog političkih "turbulencija" i prevremenih izbora, ova banka je obustavila sve projekte u Srbiji, ukazuje dnevnik.

Radi se o garanciji u visini od 10 miliona evra, koju će "Bank Austria" obezbediti "Poru" i "Alpine".

Ta svota već je dospela u zajedničko preduzeće "Por" i "Alpine", koje treba da realizuje projekat izgradnje autoputa u Srbiji. Pregovori sa "Dojče bank" se nastavljaju, dodaje bečki dnevnik, ukazujući da "Por" i "Alpine" do kraja decembra imaju vremena da prikažu potrebnu bankovnu garanciju.

Mihajlo Marković, zadužen za projekat izgradnje autoputa Horgoš-Požega, rekao je "Virtšaftsblatu" da ne veruje da će tender za ovaj posao biti ponovo raspisan, jer, kako ističe, postoji važeći sporazum sa "Por" i "Alpine".

List, međutim, naglašava da je sporazum o koncesiji sporan i da je kritikovan i od Saveta za borbu protiv korupcije.
VEST IZ AUSTRIJE TESTIRANJE JAVNOSTI I BUDUĆE VLASTI
BEOGRAD , 21. maja (Tanjug) - Objava da su kompanije "Por" i "Alpina" otklonile teškoće u obezbeđivanju bankarskih garancija za izgradnju autoputa "Horgoš-Požega" i da se u ceo projekat uključila "Banka Austrije" poruka je domaćoj javnosti da se na tome "nešto radi" ali je i svojevrsno testiranje buduće vlasti, ocenio je savetnik za strana ulaganja Milan Kovačević.

"Iz ove informacije se može naslutiti da oni na tome rade i da veruju da će obezbediti potrebne garancije. Pretpostavljam i da je ovo njihovo testiranje u slučaju da jedna ili druga 'varijanta' dođe na vlast i pokušaj da se zasigurno očuva posao", rekao je on Tanjugu.

Kovačević je podsetio da je pomenutom konzorcijumu poznato i da se Vlada delila na deo koji je bio sklon da ih "pusti da rade" i bez garancija i deo koji je bio striktan - da ako je već ugovorom smanjen obim garancija, ne može biti daljih ustupaka.

Prema rečima Kovačevića, prethodno je bilo ugovoreno dostavljanje tri vrste bankarskih garancija, među kojima su i garancije da je obezbeđeno finansiranje projekta izgradnje kao i garancija o dobrom izvršenju posla.

Po aktu o koncesiji trebalo je garantovati deset odsto od čitave investicije za obezbeđenje finansiranja a deset odsto od ukupnog iznosa investicije za dobro izvršenje posla i još pet odsto za treću garanciju (za ispravke i eventualno otklanjanje posla) tako da je garancijama trebalo pokriti polovinu ukupne investicije vredne 1,1 milijardu evra, podsetio je on.

"Međutim, u Ugovoru koji je stavljen na sajt Vlade stoji da je prva garancija smanjena na deset miliona evra, umesto da bude deset odsto od ukupne vrednosti posla. Smanjena je takođe i druga garancija na izvršenje određenog dela posla, ali se ne zna na koji deo posla se ta garancija odnosi", objašnjava Kovačević i podseća da je prethodno koncesionar čak i predlagao dostavljanje garancije za izvršenje radova samo u prvoj godini.

Bečki ekonomski dnevnik "Virtšaftsblat" objavio je danas da je projekat izgradnje autoputa "Horgoš-Požega", koji treba da realizuju austrijske kompanije "Por" i "Alpine", nakon teškoća, ponovo pokrenut.

Podršku za realizaciju ovog projekta austrijske kompanije će sada dobiti od "Unikredit banke", odnosno njene sestrinske firme "Bank Austria", saznaje "Virtšaftsblat". Radi se o garanciji u visini od 10 miliona evra, koju će "Bank Austria" obezbediti "Poru" i "Alpini" i ta svota već je dospela u njihovo zajedničko preduzeće, koje treba da realizuje projekat izgradnje autoputa u Srbiji.

Podsećanja radi, 2. aprila na telefonskoj sednici Vlada Srbije je produžila rok za koncesiju za izgradnju autoputa "Horgoš-Požega".

Dogovoreno je da se koncesionaru za izgradnju autoputa da rok do kraja godine da zatvori finansijsku konstrukciju i ostavljen je rok od 90 dana da se razgovara sa "Dojče bankom" kako bi se videlo koji su njeni zahtevi za ulazak u posao.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Evo i mene posle dužeg vremena sa novom mapom autoputa od BG do Požege.

Najpre želim da se zahvalim Draganu na pomoći, bez njega precizna izrada ove mape ne bi bila moguća.

U odnosu na prethodno irađenu mapu koju sam postovao ovde pre par nedelja (http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=21993#p21993), nova ima precizniju, zvanično određenu trasu.

Takođe, iscrtao sam i sve petlje koje će budući autoput imati. Kilometraža autoputa je 95% precizna, a oko kilometraža za udaljenost pojedinih gradova i mesta od petlji su mi pomogli Google Earth i neke papirne karte i auto-karte :). Napomena: kilometraže važe do centara gradova, a ne od petlje do petlje, osim na autoputu Ostružnica - petlja Požega (one koje su na mapi označene žutom bojom).

Na mapi su ucrtane i trase za deo autoputa Dobanovci-Batajnica, petlje Dobanovci i Batajnica, petlja Orlovača, trasa od Orlovače do Bubanj potoka i dalje ka Vinči i Banatu, kao i Unutrašnji magistralni poluprsten.

Kako je ovo prva verzija mape, molim vas da sve uočene nepravilnosti prijavite kako bih ih što pre ispravio.

Znam da karti kao takvoj nedostaje još dosta elemenata (čitaj: Legenda), ali zaista sada nemam dovoljno slobodnog vremena da se time bavim. I ovako mapa ispunjava svoju svrhu - informativna je i pokazuje nam kuda će taj naš novi vrli autoput prolaziti - ako se on ikada i izgradi.

Preview GIF:

eg8xsh.gif


Hi-res GIF (5.97Mb): http://www.wikifortio.com/696028/bgpz.gif

Pozdrav!

P.S. Karta nije copyright-eovana i može se koristiti za slobodnu upotrebu. Ipak, ako Beobuild želi da je zaštiti, slobodno neka to i uradi :cool:
 
Svaka cast kartografe :D Ovo je, cini mi se, prva karta sa ovako detaljnom trasom. Ono sto mi se na prvi pogled cini jeste da postoji premalo iskljucenja. Ovaj deo Srbije je dosta naseljen i ima puno sela i zaselaka. U Hrvatskoj napr. postoje iskljucenja za prakticno svako naseljeno mesto.
 
Odlicna karta Kartografe :) Stvarno vrlo lepo i precizno!

Nego, jel moguce da cela trasa od Bg do Pozege ima SAMO 4 mosta i jedan tunel!?
 
Hvala.

Ma to su verovatno samo veći mostovi. Nisam baš toliko detaljno čitao koncesiju da uctram svaki vijadukt ili manji tunel. Ako bude vremena, update-ovaću detaljnost mape u budućem preiodu.

Za frekventnost isključenja: i nije tako loše, prosečno na 15-20 km ima exit. Išao sam nedavno do Okučana u HR, otprilike je i tamo takvo stanje, ništa češće. Moguće je da na novom autoputu od ZG ka moru to nije tako, ali kroz Slavoniju jeste.

Cheers!
 
Fantasticna karta , sad mi je sve jasno... Hvala, i zanima me, izracunao sam da ce ova trasa biti dugacka nekih 150 km cca, pa koliko jos preostaje da se napravi do granice sa cg...otprilike isto toliko, i da li uopste neko planira da radi nesto tako ubrzo nakon sto se ovo napravi?
 
Deonica od Pozege do granice sa Crnom Gorom, prema grubim procenama treba da kosta oko € 1 milijardu, tako da ne verujem da ce taj projekat uskoro biti aktuelizovan. Trasa kroz CG treba da kosta oko € 2 milijarde (od granice do Bara), a najgori deo cele trase BG-Bar je upravo kroz CG i one klisure.
 
Svaka ti cast prijatelju na trudu. Ja za ovako nesto ne bi imao strpljenja :D
 
A evo jos jednog clanka o koncesiji

Dnevnik: Koncesija na tankoj niti
Novi Sad -- Kako se približava 30. juni, rok do koga je produžen koncesioni ugovor za izgradnju, održavanje i korišćenje autoputa Horgoš - Požega, koncesija je sve neizvesnija.

U tom roku treba da se zatvori finansijska konstrukcija za ovaj veliki projekat vredan oko 1,5 milijardu evra. Nova Vlada koja bi presudila o tom poslu još nije formirana, a stara tehnička i dalje je podeljena u stavovima za ili protiv.

Do kraja ovog meseca trebalo bi da se ugovore izmene koncesionog ugovora, kako bi bio prihvatljiv i za međunarodne finansijske institucije koje će kreditirati koncesionara, austrijske kompanije Alpina i Por, u izgradnji autoputa. U toku su pregovori s predstavnicima Vlade Srbije, Dojče banke kao potencijalnog finansijera i koncesionara, ali dogovora još uvek nema.

Iako je ugovoreno da koncesionar od dana uvođenja u posao kroz sve vreme trajanja koncesije ubire putarinu sa svih deonica autoputa koje se nalaze na pravcu Horgoš - Požega, dakle, i onih koje koncesionar nije gradio, a to je autoput Subotica - Novi Sad - Beograd, banka i koncesionar traže dodatne ustupke od naše države. Među zahtevima se spominje slobodno kreiranje cene putarine, garancija države za minimalan protok saobraćaja i drugo.

Srbija je teško prelomila da se kroz ceo period trajanja koncesije, dakle, kroz 25 godina, odrekne naplate putarine na najprometnijim deonicama autoputa koje je sama gradila i za koje vraća kredite, tim pre što to nije zarad kompletiranja saobraćajnog Koridora 10, već samo njegovog manjeg dela, ali, to je bila cena koju je bila spremna da plati, kako bi se dobio novi autoput. Dalje od toga teško će pristati.

Ono što će ovih dana biti posebno teško za sadašnju Vlaldu Srbije je to što će morati da u predviđenom roku donese neku odluku, nakon što dobije izveštaj o dodatnim zahtevima banke i koncesionara.

Pred Vladom su tri moguća odgovora: da prihvati zahteve i koncesionara uvede u posao, da raskine ugovor, ukoliko se pretera u dodatnim zahtevima , ili da produži rok, kako bi se ovaj vruć krompir prebacio u ruke novoj vladi.

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić smatra da ukoliko koncesionar želi da dobije ovaj posao, mora do kraja juna da zatvori finansijsku konstrukciju predviđenu sadašnjim ugovorom, u suprotnom, ugovor će biti raskinut i krenuće se na klasično budžetsko finansiranje izgradnja tog autoputa.

Verujući da će Srbija krenuti evropskim putem, on je procenio da bi u saobraćajnu infrastrukturu u sledeće četiri godine moglo da bude uloženo čak pet milijardi evra. Istina, nije rekao kojih evra.

I najveći pobornik koncesije Horgoš - Požega, ministar za infrastrukturu Velimir Ilić, koji je uvek izražavao veru da će se ovaj autoput početi graditi, izjavio je ovih dana da je zbog dugog čekanja koncesija poskupela milijardu evra (!), jer su poskupeli energenti, čelik i drugi materijali.

Iz te rečenice lako je naslutiti o čemu se ovih dana razgovara između Vlade, koncesionara i Dojče banke i da će koncesionar ispostaviti mnogo veće dodatne zahteve nego što se i naslućuje. Samo, Srbiji nije ostalo mnogo toga što bi mogla da doda već ranije odvojenom mirazu.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&mm=06&dd=19&nav_id=304561
 
JEDAN OD CILJEVA NOVE VLADE ZAVRŠETAK KORIDORA 10
BEOGRAD , 24. juna - Lider G17 plus Mlađan Dinkić izjavio je danas da će jedan od ciljeva nove Vlade Srbije, koju će formirati koalicija Za evropsku Srbiju i koalicija SPS-PUPS-JS, biti završetak Koridora 10.

Predstavljajući ciljeve buduće vlade, Dinkić je na sednici Glavnog odbora te stranke rekao da će, ukoliko do kraja juna koncesionar za izgradnju autputa Horgoš -Požega ne dostavi bankarsku garanciju i na taj način dokaže da je obezbedio finansijsku konstrukciju u skaldu sa ugovorom, biti predložen raskid tog ugovora.

Dinkić je objasnio da bi u tom slučaju izgradnja autputa Horgoš -Požega bila finansirana iz budzeta Srbije.

Prema ugovoru o koncesiji austrijski konzorcijumom "Alpina" i "Por", zatražili su da rok koncesije bude 30, umesto 25 godina, kao i da bude oslobođen koncesione naknade za vreme gradnje.

Rok za podnošenje bankarske garancije ističe 30. juna, do kada je produžen koncesioni ugovor za izgradnju, održavanje i korišćenje autoputa Horgoš - Požega, u kome treba da se zatvori finansijska konstrukcija za ovaj veliki projekat, vredan oko 1,5 milijardu evra.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
^^Upravo. Trabunjaju konstantno o Koridoru 10 i prave velike planove a od svega toga do dan danas nista nije bilo. Kad bi sutra poceli da dovlace masine i pocnu da rade koliko bi im vremena trebalo da zavrse?? Pa ko ce to da ceka...
 
Alpina traži koncesiju na 30 godina
Beograd -- Koncesionar za izgradnju autoputa Horgoš-Požega dostavio je Ministarstvu infrastrukture predlog izmena koncesionog ugovora, pet dana pre njegovog isteka.

Rok koji je Vlada Srbije ostavila Dojče banci da priloži garanciju za izgradnju autoputa Horgoš–Požega, odnosno da se izjasni da li će finansijski podržati konzorcijum Alpina–Por ističe 30. juna, a jedan od uslova bio je izmena koncesionog ugovora oko koga i posle tromesečnih pregovora još nije postignuta saglasnost sa državom.

Koncesionar je pre dva dana svoj predlog dostavio Ministarstvu za infrastrukturu, a već u petak spisak njegovih želja biće prosleđen i Vladi Srbije. O sudbini koncesionog ugovora trebalo bi da odlučuje novi saziv vlade najverovatnije sredinom jula.

Šta tačno sadrži predlog koncesionara i Dojče banke još nije obelodanjeno, ali prema tvrdnjama onih koji su učestvovali u pregovorima i koji su videli konačnu verziju predloga, zahtevi su na prvi pogled suštinski ostali isti kao i proteklih meseci, samo su drugačije formulisani i malo modifikovani.

Tokom pregovora koji su okončani 19. juna zatraženo je da se trajanje koncesije produži na 30 godina, umesto prvobitnih 25, a predlagano je i da se izgradnja autoputa od Čačka do Požege odloži od 2014.godine do 2016. godine, zbog manjeg prometa na toj deonici.

Austrijski konzorcijum potom je zahtevao da bude oslobođen od koncesione naknade za vreme gradnje, budući da je prema prvobitnom ugovoru Srbiji trebalo da daje 10 odsto bruto prihoda dok traju radovi. Jedan od predloga bio je i da se država odrekne PDV-a na putarine.

Koncesionar je hteo maksimalno da se osigura pa je predložio da država obezbedi određenu strukturu saobraćaja na autoputu Horgoš–Požega u slučaju da protok bude manji od predviđenog, verovatno tako što bi se vozila preusmeravala sa okolnih puteva. Troškovi eksproprijacije ili izuzimanja zemljišta, koje snosi koncesionar, prema njegovoj zamisli, trebalo bi da budu smanjeni sa 40 na 32 miliona evra.

Ove predloge, međutim, državni pregovarači nisu podržali i sugerisali su koncesionaru da u pisanoj formi dostavi spisak svojih zahteva sa preciznim obrazloženjem i dokazima o njihovoj opravdanosti.

Da li su ipak koncesionar i njegov finansijer prihvatili opomenu i učinili neke ustupke, odrekavši se nerealnih zahteva za srpsku stranu, ili su ostali pri svome biće jasno tek kada pravnici i vladini odbori detaljno prouče papire, jer oni koji su ih videli kažu da u toj dokumentaciji ima stvari koje zahtevaju dodatno tumačenje.

Iako rok za usaglašavanje zahteva formalno ističe za četiri dana, rok za zatvaranje finansijske konstrukcije je 31.decembar. Ova odluka je doneta na telefonskoj sednici vlade 31.marta pošto se Dojče banka izjasnila da ne može da da garanciju za izgradnju autoputa (na kome su radovi trebali da počnu prvih dana aprila) jer, kako je obrazložila, nije učestvovala pri sačinjavanju ugovora između koncesionara i države.

Sam projekt jeste ocenila isplativim, ali je tražila izmenu pojedinih odredbi i prilagođavanje njenim standardima i standardima finansijskih institucija koje je podržavaju (Evropska banka za obnovu i razvoj, Evropska investiciona banka i Svetska banka). Pitanje je samo da li je ono što je prihvatljivo za nju i njene sufinansijere prihvatljivo i za Srbiju.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&mm=06&dd=26&nav_id=305684
 
Ako Alpina ostane pri svojim neozbiljnim zahtevima, ostaje jedino da se koncesija ili da nekom drugom ili ponisti.
 
Poništavanje koncesije za autoput?

29. jun 2008. | 16:15 | Izvor: B92

Beograd -- Ministarstvo ekonomije tražiće da se ugovor o koncesiji za autoput Horgoš-Požega poništi, jer koncesionar Alpina-Por postavlja dodatne zahteve, saznaje B92.

Kako je potvrđeno u tom ministarstvu, koncesionar Alpina-Por je, umesto da dostavi garancije o finansijskoj konstrukciji, postavio dodatne zahteve. Dok Vlada Srbije očekuje konačan odgovor, koncesionari ne prestaju da postavljaju nove uslove.

Konzoricijum Alpina Por sada traži produženje roka koncesije sa 25 na 30 godina i garanciju Srbije o minimalnom protoku vozila na deonici puta na kojem bi koncesionar trebalo da naplaćuje putarinu. U Ministarstvu ekonomije poručuju da na nova uslovljavanja neće pristati.

"Ukoliko promet vozila ne bude takav, to bi moralo da se nadoknadi iz budžeta, odnosno od poreskih obvaeznika. Menja suštinu koncesionog ugovora tako da je taj uslov neprihvatljiv a još nismo dobili finansijsku konstrukciju pa ćemo da predložiti da nova Vlada koncesiju stavi van snage", rekao je Nebojša Ćirić, pomoćnik ministra ekonomije

Da država ne sme da pristane na promenu osnovnog ugovora, smatra i ekonomista Milan Kovačević. On podseća da je koncesionar i ranije pokušavao da menja ugovor i to uvek na štetu države Srbije.

"Nadam se da ćemo uskoro doći do razuma i da ćemo saopštiti koncesionaru da ugovor ne može da se menja na našu štetu i da završimo sa tim poslom. Što pre raščistiti sa tim neuspelim pokušajem i da se krenuti u kompltetiranje autoputa", rekao je Kovačević.

U konzorcijumu Alpina-Por za B92 nisu želeli da daju izjave.

Podsećamo, sutra ističe rok od tri meseca koji je Vlada postavila koncesionaru da dostavi garancije da će gradnju autoputa finansirati Dojče banka kako bi do kraja godine prikupili kompletnu dokumentaciju i počeli sa gradnjom.
Lepo smo se igrali :rolleyes:
 
Kartograf":2pmkvfji je napisao(la):
Evo i mene posle dužeg vremena sa novom mapom autoputa od BG do Požege
Stvarno si majstor.

Da li si razmisljao da napravis .kmz za google earth pa da ceo svet uziva u ovoj ekskluzivnoj mapi? Onda mozemo i da povecavamo, smanjujemo, da vidimo reljef kroz koji put prolazi i sl...
 
Kartograf nemoj za dz da pravis, vidis da ga u dogledno vreme nece ni biti! ;)
 
Vrh