Šta je novo?

Autoput Horgoš-Požega ... koncesija

To ti je tržišna privreda : svako koristi da poboljša svoj položaj pogotovu

kad ti je partner u ovakvoj političkoj situaciji, jer ako mi odustanemo

sledeći tender možemo da raspišemo ..... samo za Energoprojekt.
 
^^Pa ako misle da za godinu dana mogu da zavrse autoput, onda nema problema, u suprotnom, verovatno se i sami sebi smeju znajuci sta traze od Srbije!
 
Vazno da je Velja Ilic izjavio pre 2 dana da je sve sasvim ok sa ugovorom. Za njih i jeste ok... :rolleyes:
 
uradio sam relativno masivni infrastrukturni update za severnu srbiju :)
nezadovoljan sam mnogim stvarima.. napisaću u reportu.
 
Postovanje,

Mozes li negde da uploadujes originalni fajl DWG?

Bas radim na jednoj karti za taj autoput, okacio sam je na nekoj od tema (mislim BG zaobilaznica) pa bi mi super dosle tako detaljne karte.

Hvala unapred!

Pozdrav

Dragan
Beograd
 
dragan1":38jaodu0 je napisao(la):
Pozdrav, imenjace
Dobro bi bilo kada bi stavili skicu ili kartu auto puta od Lajkovca do Ljiga, kao
sto ste stavili (gore) od Ostruznice do Obrenovca. Bolje ista nego nista.
Evo tog dela - 'bolje išta, nego ništa' ... uglavnom su date raskrsnice i daljina :

lljig1fd0.jpg

pun format : http://img168.imageshack.us/img168/5407/lljig1fd0.jpg
 
Izgradnja autoputa Horgoš-Požega počinje 2. aprila
Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić izjavio je danas da očekuje da će Vlada Srbije ove nedelje dati
saglasnost da koncesionar za izgradnju autoputa Horgoš-Požega započne radove 2. aprila.

"Nema nikakvih smetnji da se koncesionar uvede u posao, i o tome je postignuta saglasnost u vladi",
rekao je Ilić novinarima.
Ugovorom o davanju koncesije na izgradnju autoputa Horgoš-Požega, koji je potpisan u martu prošle
godine, predviđeno je da radovi počnu najkasnije 1. aprila ove godine, ali je rok, prema rečima Ilića,
pomeren za jedan dan da to ne bi bila prvoaprilska šala.

Realizacija koncesionog ugovora, kako su ovih dana pisali beogradski mediji, postala je neizvesna
zbog toga što je koncesionar, konzoricujum kompanija Alpina i Por, zatražio da dostavi samo bankarsku
garanciju za radove u prvoj godini, umesto za ukupnu investiciju.

Dojče banka koja je trebalo da prati tu investiciju obavestila je, kako je rekao Ilić, koncesionara da nije
u prilici da pre kraja ove godine pruži garanciju za ukupnu investiciju.
"U toj situaciji koncesionar će sam finansirati radove u prvoj godini, i to za Vladu Srbije ne bi trebalo
da bude sporno", ocenio je Ilić i dodao da zbog predizborne kampanje predsednik Srbije Boris Tadić i
potpredsednik Vlade Srbije izjavljuju da prihvatanje garancije koncesionara samo za prvu godinu ne bi
bilo u skladu sa koncesionim ugovorom.

Garancija za prvu godinu radova na izgradnji autoputa Horgoš-Požega je, prema njegovim rečima, u
iznosu od oko 100 miliona evra.
"Nas ne interesuje ko daje garanciju, jer je ugovor sklopljen sa koncesionarom, a ne sa bankom", istakao je Ilić.
Ako radovi počnu u predviđenom roku koncesionar, kako je dodao, najranije u junu može da preuzme naplatne
rampe, a u obavezi je da naplaćuju putarinu u iznosu koji odredi Vlada Srbije i koji je isti za sve autoputeve u Srbiji.
Blic : http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=35264
 
...
Ugovorom o davanju koncesije na izgradnju autoputa Horgoš-Požega, koji je potpisan u martu prošle
godine, predviđeno je da radovi počnu najkasnije 1. aprila ove godine, ali je rok, prema rečima Ilića,
pomeren za jedan dan da to ne bi bila prvoaprilska šala.
...
Jel ovo Iliceva martovska sala? :lol:
 
"Nema izgradnje bez garancija"
Beograd -- Izgradnja autoputa Horgoš-Požega ne bi trebalo da počne dok se ne dobiju garancije da će biti završen, kažu ministri iz DS-a.

Umesto 220 miliona evra na ime garancije, koncesionar je obezbedio svega 30, dok kredita nema do 2009. godine. Demokratska stranka i G17 plus će na sednici Vlade u četvrtak insistirati da početak izgradnje puta bude odložen dok koncesionar ne obezbedi finansijska sredstva, što je preduslov za početak realizacije koncesionog ugovora.

Ministar za NIP Dragan Đilas kaže da je neprihvatljivo da se u izgradnju krene a da ne postoji garancija da će on biti završen.

"Mislim da nije realno da neko započne gradnju puta a da kaže da će do 31. decembra da napravi finansijsku konstrukciju koju nije uspeo godinu dana, a - ako ne uspe - da ga isplatimo za ono što je radio“, kaže Đilas.

Dvesta dvadeset miliona evra trebalo je da obezbedi država, u slučaju da poslovi na svim etapama izgradnje ne budu izvršeni na vreme i kvalitetno.

Koncesiono preduzeće Alpina-Por sada nudi garanciju na godišnjem nivou, od 30 miliona evra, kaže zastupnik države Mihajlo Marković.

Na deonici puta Horgoš-Beograd, koji treba da bude dat na korišćenje koncesionaru, godišnji prihod od putarine veći je od garancije i iznosi preko 40 miliona evra. Kredita do 2009. neće biti.

“Finansijer je odlučio da prvu godinu izvršenja svih obaveza iz ugovora finansira iz svojih sredstava, znači, iz sredstava koncesionog preduzeća i svojih osnivača i dokapitalizacijom osnovnog kapitala u preduzeće. Za to vreme, Dojče bank će raditi na obezbeđivanju para za ceo posao“, kaže Mihajlo Marković.

U Savetu za borbu protiv korupcije smatraju da je posao neizvestan i štetan za građane od samog početka.

“Ako vi pogledate koja je privreda locirana u tom kraju, u centralnoj Srbiji, koja je razvojna perspektiva, dakle, to su sve stvari o kojima nije vođeno računa, nego, prosto je doneta politička odluka 'hoćemo da gradimo' i desilo se da je u tom trenutku bio ministar iz tog kraja, pa je on uspeo da isforsira ono što je bilo u njegovom političkom interesu“, kaže Milić Milovanović, profesor Ekonomskog fakulteta i član Saveta za borbu protiv korupcije.

U emisiji B92 istražuje "Šta se krije iza koncesije“, koja je na programu u četvrtak 3. maja na TV B92, biće reči o skrivenim političkim i finansijskim interesima koji se kriju iza koncesije za put Horgoš-Požega.

Bubalo: Koncesija nije propala

Ministar trgovine i usluga Srbije Predrag Bubalo ocenio je da koncesija za autoput Horgoš-Požega nije propala i izrazio očekivanje da će radovi biti započeti po planu, početkom aprila.

Bubalo je kazao da očekuje da Vlada Srbije o koncesiji raspravlja na sutrašnjoj sednici i da će, ukoliko bude bilo potrebe, priču o tom projektu sam pokrenuti jer je Srbiji potreban kao razvojni projekat.

Na pitanje da li je konzoricujum kompanija Alpina i Por zatražio promenu stavke u ugovoru, Bubalo je kazao da su u pitanju izmene vezane za garancije, ali da je mišljenja stručnjaka da Srbija zbog toga neće imati nikakav rizik kao država.

Prema pisanju štampe, realizacija koncesionog ugovora postala je neizvesna zbog toga što je koncesionar zatražio da dostavi samo bankarsku garanciju za radove u prvoj godini, umesto za ukupnu investiciju.

Početkom ove sedmice potvrđeno je da je Dojče banka, koja je trebalo da prati tu investiciju, obavestila koncesionara da nije u prilici da pre kraja 2008. pruži garanciju za ukupnu investiciju.

Bubalo je istakao da je Srbiji potrebna izgradnja infrastrukture i naveo da zbog toga ne može da poveže snažnu i jaku Srbiju, o kojoj pričaju pojedini predstavnici političkih stranaka, a pri tom čine sve da koncesioni ugovor propadne ili da ne zaživi gasni aranžman sa Rusijom.

On je podsetio da je izbor za najpovoljnijeg koncesionara trajao tri godine i da će Srbija najmanje te tri godine izgubiti ako ugovor ne počne da se realizuje.

"To bi ostavilo i ružan utisak o Srbiji kod onih koji su se odlučili da finansiraju koncesiju ovde, da u zavisnosti od političkih stranaka koncesija može i da propadne", rekao je Bubalo.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=03&dd=26&nav_id=290960

E moji politicari. Boli vas za nas... Iako mislim da moraju da se zastite interesi drzave u ovom slucaju da ne bi posle doslo do problema ne znam koje ce posledice imati to ako koncesionar odustane od gradnje.
 
Pa, jel ima ta 'Dojče banka' para ? .. kad ne može da da ni garanciju ( do N.God.).

Ili je možda nešto drugo u pitanju : ti 'naši'-'vaši' političari - koji su u stalnoj kampanji.
 
Deutsche Bank ima para, ali su joj zbog problema sa likvidnosscu, izazvanim subprime krizom 2007. godine, te pare potrebne za resavanje sopstvenih finansija. Drugo, garancija nije "samo" garancija, vec se taj novac zamrzava na odredjeni rok i banka koja je daje nema pristup tim sredstvima, tako da mu dodje, kao da ih i nema.
 
Drago mi je da si razumeo kontekst. Vidi se da studijski pristupas problemu :)
 
Nenade, jednom si napisao da radiš u banci, pa ako je to tačno, jel

možeš da napišeš i ŠTA radiš u toj banci? ... kad si ovako 'studiozan'. :)
 
Pa jel stvarno problem kod koncesije u tome da li DB ima para tj. nema ili ima interese tj. nema (zabrinutost zbog politicke situacije itd.)?
 
Koštunica: Autoput ili destrukcija
27. mart 2008. | 12:29 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Vojislav Koštunica izjavio da bi odluka da se zaustavi rad na autoputu Horgoš-Požega delovala destruktivno na razvoj zemlje.
Predsednik Vlade Srbije Vojislav Koštunica izjavio je da "najava da će ministri iz Demokratske stranke, koji čine većinu u Vladi Srbije, glasati da se zaustavi planirani početak radova na izgradnji autoputa Horgoš-Požega, predstavlja pravu destrukciju ekonomskog razvoja zemlje".
Koštunica je u izjavi medijima naveo da je "pre samo nekoliko dana potpredsednik Vlade izjavio da, ukoliko koncesionari hoće da sami finansiraju radove u ovoj godini, da onda radovi mogu odmah započeti".
"Sada vidimo da je stigao nečiji nalog da se ruši izgradnja autoputa, i takva odluka ministara DS-a predstavlja direktno i bezobzirno nanošenje neizmerne štete Srbiji i njenim građanima", naveo je premijer.
"Zbog ove nerazumne odluke, neposrednu odgovornost za sve moguće dugoročne loše posledice po ekonomski razvoj zemlje snosiće sadašnji ministri iz DS", kazao je Koštunica uoči današnje sednice Vlade na čijem će dnevnom redu biti koncesija za autoput Horgoš-Požega.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=03&dd=27&nav_id=291127

Ovo je bezobrazluk, ON se usuđuje da kaže da će nešto delovati destruktivno na razvoj zemlje...
Ne, ne, neću da se nerviram i spemujem, a jedva čekam Insajder.. :)
 
Dragane, sta ja radim i gde je apsolutno nebitno. A kad vec nemas sta da napises, onda bolje ni nemoj :)
 
Milance":3ccl9txl je napisao(la):
Pa jel stvarno problem kod koncesije u tome da li DB ima para ....
A, šta ti misliš da li ima 200-300mli.€ ... ta nemačka banka? i to ne neki keš, već

samo da bude 'žirant', tj. da da garanciju PORR-u, a on i ovako ima novac za prvu god.
 
Koliko sam uspeo da procitam, DB je htela da se izmeni 10 clanova Ugovora o koncesiji. Kako je to tek sada izaslo na videlo (par dana pred pocetak radova) uopste mi nije jasno!

Vlada Srbije danas donosi odluku o uvođenju koncesionara u posao izgradnje autoputa Horgoš - Požega


Alpina nudi depozit od deset miliona evra kao garanciju
Beograd - Očekujem da Vlada danas donese odluku kojom uvodi u posao koncesionara, konzorcijum austrijske Alpine i POR, i da će radovi na izgradnji autoputa Horgoš - Požega početi 2. aprila, kako je ugovorom precizirano. Predstavnici Dojče banke obavestili su Vladu da će investiciju moći da prati tek od naredne godine i kao garanciju, naveli su nekoliko projekata u kojima je ta banka učestvovala pod sličnim uslovima. Takođe, Dojče banka je ukazala i na činjenicu da bi deset tačaka ugovora trebalo uskladiti s procedurom koja važi u toj banci, kao i u Evropskoj banci za obnovu i razvoj i Svetskoj banci, koje su partneri u ovom poslu. Usklađivanje standarda sa međunarodnim finansijskim organizacijama inače, predviđeno je koncesionim ugovorom. Koncesionar je, međutim, obavestio srpske vlasti da je spreman da iz svojih sredstava finansira radove do kraja ove godine. Koncesionar će kao garanciju da će radovi biti izvedeni kvalitetno i u roku, položiti depozit od deset miliona evra - rekao je za Danas Mihajlo Marković, državni sekretar u Ministarstvu infrastrukture koji, inače, zastupa Vladu Srbije u ovom koncesionom poslu.

On ističe da je članom 4.11 Ugovora o koncesiji predviđena mogućnost da koncesionar sam pruži garancije, kao i da su se do sada Odbor za zakonodavstvo, Odbor za trgovinu i republički javno pravobranilac pozitivno izjasnili u vezi s predlogom koncesionara, a u toku današnjeg dana, pre sednice Vlade, o tome bi trebalo da se izjasni Odbor za finansije i Odbor za ekonomiju i regionalni razvoj. Ukoliko Vlada prihvati odluku kojom će osnažiti ugovor o koncesiji, Alpina će krenuti sa realizaciojom projekta. "To je ekonomski deo priče, ali ako se umeša politika i Vlada ne donese odluku o uvođenju koncesionara u posao, to bi bio loš signal za druge investitore. Srbija i inače ima negativne performanse stabilnosti ulaganja i ovo bi bio dodatni udarac za mnoge koji razmišljaju da li da dođu na naše tržište, ali posebno za koncesionara i banku koja ga prati. Posledice mogu da budu i ozbiljnije ako se ima u vidu da su Dojče banka i Alpina u našoj zemlji angažovani i na drugim projektima" kaže Marković.
Ministar infrastrukture Velimir Ilić, početkom nedelje, podsetio je da su resorni ministri (finansija, trgovine i ekonomije) na sastanku koji je vodio poptredsednik vlade Božidar Đelić, bili saglasni da su garancije koje koncesionar pruža dovoljne za uspešnu realizaciju posla u prvoj godini. "Ukoliko ostanu pri tom stavu i na sednici vlade, Alpina će do kraja juna završiti projekat i isplatiti oko tri miliona evra za otkup zemljišta koje će biti konfiskovano za potrebe izgradnje auto puta u prvoj fazi, na deonici od Beograda do Uba. Naplatne rampe na deonici od Novog Sada do Beograda, koncesionar će preuzeti krajem maja a ugovorom je precizirano da u svakom trenutku vrednost izvedenih radova mora biti veća od naplaćene putarine, što će kontrolisati naše službe" rekao je Ilić i dodao da koncesionar neće moći da određuje cene putarine, jer će o tome, kao i do sada, odluku donositi vlada.
Ekonomisti ne gledaju sa toliko optimizma na projekat Horgoš-Požega i smatraju da bi Vlada morala da traži čvršće garancije da će posao biti priveden kraju.
- Ukoliko Dojče banka ne može da izda garancije za koncesiju, bilo bi u redu da Alpina potraži drugu banku ili da sama izda garanciju ali za ukupan posao, a ne samo za radove u ovoj godini. U ovom slučaju, neobično je što su se uslovi utvrđeni na tenderu menjali tokom pregovora s prvoplasiranim učesnikom, a nije uobičajeno i da se odredbe ugovora menjaju posle potpisivanja tog dokumenta. Da se tako nešto dogodi u zemlji koja ima stabilniju privredno političku situaciju od naše, vlada bi mnogo detaljnije preispitala investitora koji je zainteresovan za posao - izjavio je za Danas ekonomista Aleksandar Vlahović, koji je i član Političkog saveta Demokratske stranke. M. N. Stevanović
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu


A i ako u Ugovoru stoji da izvodjac moze da pruzi garancije, ne razumem zasto se onda pravi problem! Tj. razumem, izbori, odgovor na sva pitanja u Srbiji!
 
dragan":3t6wwq3c je napisao(la):
To ti je tržišna privreda : svako koristi da poboljša svoj položaj pogotovu
kad ti je partner u ovakvoj političkoj situaciji, jer ako mi odustanemo
sledeći tender možemo da raspišemo ..... samo za Energoprojekt.
Ovaj moj post je potvrdio i Aleksandar Vlahović ... pred kraj texta.
 
Odložena izgradnja autoputa?
27. mart 2008. | 12:29 -> 14:33 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Vlada Srbije donela je odluku o odlaganju planiranog početka radova na gradnji autoputa Horgoš-Požega za 90 dana, saznaje B92.
Podsetimo, koncesionari Por i Alpina zatražili su da u prvoj godini sami finansiraju izgradnju autoputa pošto je finansijer Dojče banka saopštila da nije u mogućnosti da da garancije za izgradnju u predviđenom roku. Opširnije o tome možete čitati u sekciji BIZ. Premijer Koštunica je inače danas rekao da bi odustajanje od početka izgradnje autoputa značilo destrukciju ekonomskog razvoja zemlje.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=03&dd=27&nav_id=291127
 
^^ :nono:

Deutsche Bank sieht eigene Gewinnprognose in Gefahr
26.03.2008 Die Deutsche Bank warnt vor der Gefahr weiteren Abschreibungen und sinkender Erträge im Investmentbanking und rückt deshalb von ihrer Gewinnprognose für 2008 weiter ab. Angepeilt ist bislang ein Vorsteuerergebnis von 8,4 Milliarden Euro an nach 8,7 Milliarden Euro Vorjahr an. In einem Brief an die Aktionäre schreibt Bankchef Josef Ackermann jedoch: „Die kurzfristigen Aussichten sind nach wie vor höchst unsicher. Diese Umstände könnten die Erreichung unseres veröffentlichten Gewinnziels negativ beeinflussen.“ Die negativen Effekte auf der Ertragsseite, insbesondere im Investmentbanking – dem traditionell wichtigsten und Ertragsstärksten Geschäftsfeld Deutschlands größter Bank – könnten möglicherweise nicht durch Erfolge in anderen Bereichen wie etwa im Privatkundengeschäft kompensiert werden, heißt es in dem am Mittwoch veröffentlichten Geschäftsbericht für 2007.

Medienberichten zufolge ist die Deutsche Bank mit Abschreibungen von insgesamt gut 2,3 Milliarden Euro bislang vergleichsweise glimpflich durch die Krise gekommen. Von der Nachrichtenagentur Reuters befragte Analysten erwarten jedoch für 2008 nur noch einen Vorsteuergewinn von 7,1 Milliarden Euro. Im DAX wurde die Deutsche Bank für ihre Skepsis bereits bestraft. Bis Mittag zählte die Aktie mit einem Minus von 1,80 Prozent zu den größten Verlierern im deutschen Leitindex. (rmk)
Quelle: FONDS professionell

Evo prevoda bitnih informacija:
DB upozorava na dalje otpisivanje dugova i smanjene prihode u sektoru investicionog bankarstva. Zbog toga se smanjuje prognoza profita za 2008. godinu za € 300 miliona. Direktor DB je rekao da su izgledi vrlo nesigurni. Do sada je DB otpisala vec € 2,3 milijarde, dok je Reuters objavio analize po kojima ce profit DB pre oporezivanja za 2008. godinu pasti na € 7,1 mrd. Akcije DB su vec u padu...

Sve ovo znaci da management DB trenutno i nije bas nasrecniji...
 
Ugovorna strana u koncesiji je valjda Alpina, koja stoga treba da nabavi novu garanciju. Mozda vec i traze neku drugu opciju... Sada imaju tri meseca da "razmisle" o tome, a jedini gubitnici su naravno gradjani Srbije.
 
Koncesionari su konzorcijum „Alpina“ i „PORR“, a 'Hypo Group' ih obično kreditira.

Sad su dobili još tri meseca da nađu pare ( koji oni i imaju - garanciju), ali se do tada

mora formirati i nova Vlada..... jer neće imati sa kim da potpišu ugovor o koncesiji. :)
 
Vrh