Šta je novo?

Autoput Horgoš-Požega ... koncesija

Ова вест је интересантна, Европска комисија тражи појашњења од Шпанског FCC за њихове односе са Пором у пројекту Српског аутопута. Рок за достављање истиче 8. априла...

2008-02-29 13:02:45 EU merger reviews at a glance outlook BRUSSELS (Thomson Financial) - The following mergers and joint-venture agreements have been notified to the European Commission for regulatory clearance: RECENT NOTIFICATIONS 2008-02-29 13:01:52 EU inquiry deadline for FCC, Porr buy of Autoput April 8 BRUSSELS (Thomson Financial) - The European Commission said its inquiry deadline for Spanish construction firm Fomento de Construcciones y Contratas SA's proposed joint acquisition with Austria's Allgemeine Baugesellschaft Porr AG of Serbian motorway builder Autoput is set for April 8.
извор: TFN NEWS BRIEFING
линк: http://www.cnbc.com/id/23408560/for/cnbc

Изгледа да европска комисија тек треба да аминује, њихов договор...
 
Постоји предузеће: Север-југ аутопут д.о.о., Београд чији је власник 50% FCC i 50% Alpine, са 2,5 милиона еур капитала...
Porr још нема одобрење од Европске комисије да преузме тих 50% акција од FCC-a...

Све су то неозбиљне компаније...

Наши политичари се труде да једни друге да окриве а заправо су странци ти који све хоће муфте.
 
licno mi nije zao ove koncesije,zao mi samo izgubljenog vremena,dati vise od pola izgradjen auto-put,samo da bi neki ministar lakse stizao kuci ili na posao. Taj put prema Pozegi uopste nije prioritet,pametnije je zavrsiti do granice sa Bugarskom i Makedonijom.A nije mi jasno za most kod Beske,jel on ne ulazi u koncesiju,to je jedini zahtevan posao od Horgosa do BG,a on se kao gradi posebno ili gresim?
 
Pitam se kako bi reagovala nemačka ili austrijska vlada, da

Energoprojekt nema tendersku garanciju za posao kod njih.
 
dragan":171qeo3f je napisao(la):
Pitam se kako bi reagovala nemačka ili austrijska vlada, da

Energoprojekt nema tendersku garanciju za posao kod njih.
Pa naravno da ne bi. Ja sam apsolutno na strani ove odluke vlade jer je to sto su izvodjaci ponudili potpuno neozbiljno.
 
Možda bi dobili i batina .. a izbacili bi ih iz ofisa naglavačke.

Sinoć je Dinkić pominjao i mogućnost da im se naplati 10mil.€
od tenderske garancije i da se Država zaduži za izgradnju autoputa.

Tada bi i sama naplaćivala putarinu, a spomenuo je da takve koncesije
propadaju u 50% slučajeva, pogotovu kada odmah u početku nastane
problem sa finansiranjem ... i naveo primer u Mađarskoj.
Hrvati su se zadužili za Zagreb - Split, pa mi se čini da je on za takvo rešenje.
 
Ne verujem da ce konzorcijum dozvoliti da im propadne € 10 miliona. Verovatno su "okusali" srecu sa svojom pregovarackom pozicijom u ovim "teskim vremenima" za Srbiju, pa sada kada su videli da DS ne da, mozda se odjednom za dva dana stvori neka garancija koja je cucala u nekom budzaku i molila Boga da ne bude iskoriscena.

Rasplet nije daleko: 3 days and counting!
 
Ma, verovatno će im dati još 3.mes. da nabave garanciju ali se do tada mora

formirati i nova Vlada..... jer neće imati sa kim da potpišu ugovor o koncesiji.

kao što napisah ... biće tu na kraju da ćemo čekati na to formiranje.
 
pa da, evo DS je predlozio da im se da jos 90 dana, tj da se sazove sednica vlade, a kostunjavi je rekao "moze moze, sve za autoput.. a.s.a.p"... tako da mozda i bude tu necega..
 
Заправо, ДС и Г17 јесу предложили одлагање на 90 дана али ДСС и НС знају да за тих 90 дана странци не могу да добију гаранцију, па тих 90 дана ништа не значи. Гаранцију могу добити тек у посљедњем кварталу.

Они су спремни да почну са изградњом, што је одлично. Проблем је што им после годину од почетка радова треба препустити сав приход од већ изграђене дионице Хоргош-Београд, а то се без гаранције на читав посао не ради.

Тако ако хоће да се гради аутопут треба нешто друго смислити, а верујем да математичари већ раде на варијантама...

Можда, да им рок од годину дана после којег убиру приход почне тећи од дана достављања гаранције, а не од дана започињања радова...

Али, тада остаје проблем шта ако им европска комисија не допусти ону аквизицију (а због које је Дојче банка је опрезна у давању гаранције) а они су започели радове, тј. никад не добију гаранцију. Држава се мора осигурати и у том случају.

А оних 10 мил депозита ако не доставе гаранцију до 31. марта им треба свакако узети без обзира на анексирање уговора (тј. то је ваљда гаранција да ће доставити гаранцију на време)...
 
Pa mozda ne mogu da dobiju garanciju od Deutsche Banke, ali sigurno mogu da je potraze negde drugde i prebrode ovaj period od 9 meseci. TO je najmanji problem (naravno, samo treba naci onog ko ce im tu garanciju i dati). Izgleda da su koncesionari isli na to da im garancija za prvi period nece trebati. Mozda im je Velja nesto obecao, kao sto je TriGranitu obecao da ce srediti sa Gradom da ne placaju gradjevinsko zemljiste.
 
Nurko7000":qknyqiyw je napisao(la):
А оних 10 мил депозита ако не доставе гаранцију до 31. марта
им треба свакако узети без обзира на анексирање уговора
Baš me interesuje da li će u utorak imati ... bubrege da im naplate tih 10mil.€.

Ja bih im to obavezno uzeo, pa onda reko : da vidim,gospodo, šta ću sa vama. :)
 
Их, сад Веља крив што није испунио обећање, а ТриГранит невинашце. Они би сигурно поштовали уговор, него ето рекао им човек... А тек што су промашили институције, министар им обећао да ће им град, па као да питаш министра пољопривреде да ти среди за тезгу на Каленићу уместо да одеш лепо у пијачну управу...
 
Ne, nije Velja uopste kriv. To sam samo naveo zbog istok principa. Velja se "udao" za taj autoput ne bi li sebi digao politicki rejting u cacanskom kraju, tako da me ne bi cudilo da je sve moguce obecao sta je obecati mogao. Drugo, koliko se pa on sam razume u garancije?
 
Мени се чини да је овај пут, за разлику од ТриГранита, технички много бољи уговор. Дакле и Веља је схватио да су гаранције неопходне. Човек се учи док је жив.
 
Politička rampa za autoput
To bi značilo suštinsku promenu koncesionog ugovora, jer u njemu (član 4.1.1) piše da
„prava i obaveze iz ovog ugovora stupaju na snagu nakon finansijskog zatvaranja posla.

Ukoliko se prethodni uslov, tj. finansijsko zatvaranje posla, ne ispuni, niti ga se koncesionar odrekne
do 31. marta 2008, ovaj ugovor više neće biti obavezujući u bilo kom pogledu.

Onda se u sledećem članu navodi da
„ukoliko ne dođe do finansijskog zatvaranja posla, sve radnje biće obustavljene“.
ceo text : http://www.blic.co.yu/temadana.php?id=35792
 
DANAS ISTIČE ROK ZA ZATVARANJE FINANSIJSKE KONSTRUKCIJE
31.3.2008 8:21 BEOGRAD - Koncesionar za izgradnju autoputa Horgoš-Požega ima, formalnopravno, mogućnost do do danas zatvori finansijsku konstrukciju i započne izgradnju autoputa.
Prema ugovoru koji je sklopljen u martu prošle godine, konzorcijum ''Alpina-Por'' ima obavezu da do 31. marta otpočne posao ali i da počne da naplaćuje putarinu na postojećim deonicama autoputa.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Ostaje na snazi ! Rok bankarskih garancija do kraja Juna.

SRB-RS-CG
 
Telefonom do autoputa
T. S., 31.03.2008
autoput-koncesija.jpg

Autoput
KONCESIONI ugovor za izgradnju autoputa Horgoš - Požega ostao je na snazi, odlučila je Vlada Srbije na telefonskoj sednici, koja je završena oko 17 časova. Vlada je saglasna da koncesionar najkasnije do 31. decembra zatvori finansijsku konstrukciju za celokupan posao. Takođe, u roku od 90 dana sa „Dojče bankom“ kao glavnim finansijerom i koncesionarom - austrijskim firmama „Alpinom“ i POR, Vlada će pregovarati oko korekcija koncesionog ugovora.

- Kao zastupnik Vlade Srbije podneo sam zahtev za hitno sazivanje sednice - kaže u izjavi za „Novosti“ Mihajlo Marković iz Ministarstva za infrastrukturu. - Vlada je prihvatila predloženi zaključak i sve je bilo usaglašeno još pre sednice. Važno je da ugovor ostaje na snazi i posle 31. marta. Dalje, 30. jun je rok do kada banka treba da uskladi ugovornu dokumentaciju, učini je naplativom kako bi mogli da se zaključe finansijski ugovori.
Što se tiče zatvaranja finansijske konstrukcije, koju za koncesionara treba da obezbedi „Dojče banka“, zasada je urađena samo pravna analiza, a neophodne su još tehnička, saobraćajna i finansijska, i izrada tih studija je u toku.

Period od 90 dana iskoristiće se za pregovore tri strane, odnosno Vlade Srbije, koncesionara i „Dojče banke“ oko korekcija koncesionog ugovora. Ključna pitanja o kojima će se pregovarati su standardi o bankabilnosti, a to znači da ugovor mora da bude prihvatljiv i za finansijere. Reč je o desetak pitanja, a najvažnija su: rizik promene deviznog kursa, prioritet banke u naplati iz putarine. Tačnije, neophodno je da se razjasne mehanizam i uslovi za određivanje naknade za korišćenje autoputa. Pregovaraće se i o riziku zbog eventualnih promena zakona...

Kako saznaju „Novosti“, pre telefonske sednice Dragan Đilas, ministar bez portfelja, pregovarao je sa Velimirom Ilićem, ministrom za infrastrukturu i Dejanom Mihajlovim, generalnim sekretarom Vlade, i postigli su dogovor - koncesioni ugovor ostaje u životu.
Ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan Dragan Đilas potvrdio je da je na telefonskoj sednici Vlade dogovoreno da ugovor o izgradnji autoputa Horgoš - Požega neće prestati da važi 31. marta i da se koncesionaru daje rok do kraja godine da zatvori finansijsku konstrukciju. Đilas tvrdi i da je određen rok od 90 dana da se razmotri sa „Dojče bankom“ koji su njeni zahtevi da uđe u posao izgradnje autoputa. Važno je, navodi Đilas, da se to ispregovara, kako bi ugovor dobio sigurnost za državu Srbiju da će biti isfinansiran sredstvima „Dojče banke“. A, kada dobijemo sve te garancije, sam projekat izgradnje autoputa može da počne.

Neizvesnost oko koncesionog ugovora, da li će biti produžen ili od koncesije neće biti ništa, u ponedeljak je prvi prekinuo Predrag Bubalo na konferenciji za štampu DSS, na kojoj je najavio telefonsku sednicu.
- Mogu da garantujem građanima da će nova vlada Srbije u kojoj će biti i koalicija DSS-NS, prvog radnog dana nove vlade započeti izgradnju autoputa - poručio je Bubalo. - Zbog potpuno pogrešne odluke naših bivših koalicionih partnera DS i G 17 plus, radovi nisu počeli kao što je trebalo, 1. aprila.

Kako kaže Bubalo, ministri koalicije DSS-NS preduzeli su sve mere da ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš - Požega ne bude raskinut:
- Imali smo sastanke sa koncesionarima u petak i oni su još jednom potvrdili njihovu zainteresovanost za realizaciju ovog projekta i da taj ugovor ostane na pravnoj snazi. - Koncesioneri su zainteresovani da finansiraju izgradnju iz sopstvenih sredstava uz sve potrebne bankarske garancije za prvu godinu, a „Dojče banka“ je spremna sve da pripremi do kraja 2008. godine, kako je to bilo predviđeno u aneksu zbog koga su preglasani ministri DSS-NS na prošloj sednici Vlade Srbije.


ĐELIĆ: DO KRAJA GODINE
OVAKVIM kompromisnim rešenjem, kaže vicepremijer Božidar Đelić, ostavljen je prostor da radovi na izgradnji autoputa otpočnu ove godine.
- Zadovoljan sam zbog toga što je predsednik Vlade uočio nužnost da se sazove hitna sednica, jer u protivnom bi cela koncesija pala, Vlada bi povukla garanciju od deset miliona evra i onda bi Srbija trebalo da čeka dve godine da se ponovo pokrene gradnja autoputa Horgoš - Požega - objasnio je Đelić.

NIKOLIĆ: RADOVI ODMAH
ZAMENIK predsednika Srpske radikalne stranke (SRS) Tomislav Nikolić izjavio je u ponedeljak da Srbija mora da uđe u izgradnju autoputa Horgoš - Požega i da ne treba produžavati rok za početak radova za 90, 180 ili 500 dana.
Nikolić je na konferenciji za novinare rekao da su firme sa kojima je Vlada potpisala ugovor velike kompanije i da treba prihvatiti garancije, s tim da će nova vlada, čiji će SRS biti deo, u toku radova obezbediti i bankarsku garanciju.

ILIĆ: DO NOVE VLADE
VELIMIR Ilić, ministar za infrastrukturu, obećao je građanima da će nova vlada, čim bude formirana, početi izgradnju autoputa, jer je, kako je istakao, reč o najvećoj investiciji u Srbiji, koja pokreće ekonomski razvoj i upošljava hiljade nezaposlenih. Iako su, kaže, DS i G 17 probali da zaustave izgradnju autoputa, odlukom Vlade ugovor ostaje na snazi.
- Štetočinska odluka da se ne započne sa radovima na izgradnji autoputa, doneta na prethodnoj sednici Vlade, trajaće do formiranja nove vlade - rekao je Ilić.
извор Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=118873&datum=2008-03-31
 
Zahtevi Dojče banke u vezi sa koncesijom predstavljaju nemogući dil, tvrde analitičari
Nepristojna ponuda ili ucena
ekonomija1_2.jpg

Maksimalna zaštita od rizika: Dojče banka

Beograd - Sudeći prema pisanju beogradskih medija, glavni finansijer izgradnje autoputa Horgoš-Požega, Dojče banka, već je dostavila Vladi Srbije listu zahteva za izmenu ugovora kako bi koncesionaru izdala garanciju za realizaciju kompletnog projekta.Već na prvi pogled može se zapaziti da je maksimalno zaštitila i svoje i interese koncesionara dok bi se država Srbija, ukoliko bi zahtevi bili prihvaćeni, našla u nezavidnom položaju.
Prema pisanju medija, Dojče banka traži da koncesionar sam određuje visinu putarine, da država, budući da se putarina naplaćuje u dinarima, koncesionaru obračunava fiksni kurs kako ne bi pretrpeo štetu u slučaju osciliranja kursa i da koncesionar od naplaćene putarine prvo namiri banku pa tek onda državu. Banka traži i da koncesionar ne snosi rizik raskida ugovora usled kršenja rokova, ako za to kršenje nije odgovoran, kao i da Vlada Srbije koncesionaru isplati nadoknadu ukoliko bude trpeo gubitke zbog slabog prometa.
- Čak i laiku je jasno da ovi zahtevi predstavljaju "nemogući dil". Najpre, nijedna koncesija na eksploataciju javnog dobra ili delimično javnog dobra ne može cenovni režim u potpunosti da oslobodi javnog odnosno državnog nadzora i saglasnosti. U tom kontekstu pomenuo bih koncesiju na Parking servis u Beogradu datu stranom operateru koja je stupila na snagu 1994. godine, ali je grad Beograd iste godine raskinuo ugovor, između ostalog i zbog visoke cene vaučera za parkiranje od jedne marke na sat u gradskim garažama, što je u tom trenutku predstavljalo cenu van svakog pariteta - kaže za Danas Miladin Kovačević, saradnik Ekonomskog instituta.
Naš sagovornik tvrdi da bi primena fiksnog kursa mogla da bude deo aranžmana samo ako je reč o adekvatnoj periodici, recimo, mesečnoj.
- Nadoknada ili obeštećenje u slučaju malog prometa je besmislena stvar jer anticipira krizu takvih razmera koja bi saobraćaj u zemlji svela na neuporediv nivo. Rizik takve krize je moguće zamisliti samo u ratnim uslovima. Tako bi ovaj uslov bio doveden do apsurda - smatra Kovačević.
Konsultant za strana ulaganja Milan Kovačević ocenjuje da bi na ovu situaciju mogla da se primeni izreka "pružiš prst, a ode ti cela ruka".
- Predstavnici Dojče banke očigledno pokušavaju da izvuku što više. Najpre su izmenjeni uslovi u ugovoru u odnosu na uslove iz tendera, pa je dozvoljeno da u koncesiono preduzeće uđe drugoplasirani ponuđač, a na kraju je dato i produženje važnosti ugovora iako koncesionar nije ispunio uslove. U takvoj situaciji bi svaki pametan pregovarač, kad nekoliko puta dobije više, a ne treba da da ništa, tražio još - naglašava Kovačević.
Koncesionar, između ostalog, traži i promenu dužine trajanja koncesije i garancije ukoliko dođe do izmena zakona u Srbiji, a prema rečima potpredsednika Vlade Srbije Božidara Đelića koncesionar još nije obezbedio glavni projekat izgradnje odnosno nije kompletirao tehničke uslove zbog čega, i da je dobio saglasnost da uđe u posao, ne bi mogao da počne sa izgradnjom još nekoliko meseci.
Podsećanja radi, uvođenje u posao koncesionara nije dozvoljeno baš pod izgovorom da bi država takvom odlukom mogla da dođe u situaciju da izgubi novac, pa je na Vladi ponovo velika odgovornost prilikom odlučivanja da li će prihvatiti zahteve Dojče banke. Odbijanje tih zahteva sigurno bi značilo raskidanje koncesije jer koncesionar u tom slučaju ne bi stigao da do kraja godine pronađe novu banku. I. Radak
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
samo još fali zahtev da na svakom kilometru puta stoji nemačka zastava i da svaki stub svira danke dojčland. Onda bi slika bila potpuna. :notok::bash:
 
Vrh