Šta je novo?

Autoput Horgoš-Požega ... koncesija

Ja bih posle dovrsetka K10, prvenstveno 'provukao" autoput preko Krusevca, Kraljeva i Mrcajevaca do Cacka i time ih povezao sa K10. Kragujevac ce biti povezan sa Batocinom i eventualno sa Kraljevom ili Mrcajevcima.
Posle toga sledi AP od Paracina do Zajecara (trasa Beograd-Bukurest) pa bismo time u svakom slucaju totalno zeznuli razvoj onog kao konkurentskog koridora kroz RO i BG.
Kao prioritet 3, Uzice-CG, Pancevo-Vrsac-Temisvar (koji zbog blizine Beogradu pre moze da gravitira njemu nego Bukurestu), i na kraju, naravno, Nis-Prokuplje, pa do adm. linije sa Kosovom i Metohijom. A onda cemo imati vise AP po glavi stanovnika od Nemacke! :D
 
Nenade, ovo je dobro. Jedino sto ako ides do Cacka tim putem moras da vozis preko 200 km. Ovako je 135.
Ali Pa-VS-Romanesku, to nije skupo, valjalo bi to brze...
 
To bi bila veza Cacka, Kraljeva i Krusevca sa K10 i dalje prema jugu. Nisam mislio da bi se tuda islo za sever. Naravno, uz sve ovo i Bg. - Cg granica ostaje prioritet.
 
mrki":1p8jb8e9 je napisao(la):
ne razumem ovo od Uzica do Nove Varosi,zar to nije uradjeno,prosle god,
Kao prvo, pozdrav svima od jednog budućeg građevinskog inženjera (smer za saobraćajnice)!
Studiram na Građevinskom fakultetu u Subotici, sad upisujem 2. godinu.

I sad odgovor na postavljeno pitanje: deonica Užice-Nova Varoš je najvećim delom urađen, prošle godine je završen i proširen put do ulaza u Kokin Brod, ali je preostala deonica Kokin Brod - Nova Varoš. Put jeste širok, ali je asfalt prilično star. Nažalost, ove godine nisu uspeli da revitalizuju tih 7-8 km...[
 
ddavid":29hxsjyj je napisao(la):
mrki":29hxsjyj je napisao(la):
ne razumem ovo od Uzica do Nove Varosi,zar to nije uradjeno,prosle god,
Kao prvo, pozdrav svima od jednog budućeg građevinskog inženjera (smer za saobraćajnice)!
Studiram na Građevinskom fakultetu u Subotici, sad upisujem 2. godinu.

I sad odgovor na postavljeno pitanje: deonica Užice-Nova Varoš je najvećim delom urađen, prošle godine je završen i proširen put do ulaza u Kokin Brod, ali je preostala deonica Kokin Brod - Nova Varoš. Put jeste širok, ali je asfalt prilično star. Nažalost, ove godine nisu uspeli da revitalizuju tih 7-8 km...[
Dobrodošao na forum, hvala za super informacije :)
 
Vlada protiv predloga koncesionara
5. septembar 2008. | 14:15 -> 16:22 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
"B92"":18usb8fx je napisao(la):
Beograd -- Vlada će odbaciti predlog konzorcijuma "Alpina-Por" o sporazumnom raskidu ugovora o izgradnji autoputa Horgoš-Požega.

Stručni tim je procenio da je taj predlog "katastrofalan" za Srbiju. Istovremeno, Vlada nije protiv ideje o sporazumnom raskidu, ali očekuje povoljnije uslove za Srbiju. Inače, koncesionar je tražio da uz saglasni raskid dobije i gradnju deonice autoputa od Novog Sada do Horgoša bez tendera.

Cena za taj posao od 220 miliona evra koju je predložio koncesionar, je, kako je procenio stručni tim, neopravdano uvećana za 70 miliona evra.

Kako sazanje B92, potpredsednik Vlade Mlađan Dinkić će pripremiti Akcioni plan za pripremu i izgradnju deonice autoputa Novi Sad-Horgoš i predstaviti ga Nacionalnom savetu za infrastrukturu, koji bi trebalo da se sastane iduće nedelje.

Biće predloženo da se ta deonica podeli na šest do osam delova i da za izgradnju svakog dela bude raspisan poseban tender, a da ugovor koji će se potpisivati sa izvođačima radova bude tipski, odnosno da se razlikuju samo po ugovorenoj ceni za radove, saznaje B92.

Prema koncesionom ugovoru, postoje dva varijante raskida - da se on sporazumno raskine, pri čemu bi koncesionaru ostalo 10 miliona evra koje je dao kao garanciju i Srbija bi mogla da već u toku ove godine da započne gradnju autoputa.

Druga varijanta je da se sačeka da se raskine ugovor sa "Alpinom - Por" 31. decembra i Srbiji ostaje 10 miliona evra garancija.

Cvetković: Razgovori se još vode

Predsednik Vlade Srbije Mirko Cvetković izjavio je da Vlada još vodi razgovore sa predstavnicima konzorcijuma "Alpina-Por" i rekao da očekuje da će sporazum biti postigut i to vrlo brzo, ali nije isključio ni mogućnost da se ugovor o koncesiji raskine.

"Vlada sigurno neće ući u netransparentnu situaciju i uraditi nešto što je u suprotnosti sa našim zakonima", rekao je Cvetković novinarima u Vladi Srbije.

Premijer je precizirao da, ukoliko nema sporazumnog raskida, hipotetički postoje dve mogućnosti - da koncesionar ispuni svoju obavezu i druga, ukoliko on to ne učini, da Srbija sama završi taj projekat, uz raspisivanje međunarodnog tendera.

"Ukoliko se desi da se ne uspe da se napravi sporazumni raskid ugovora, onda su moguće dve opcije. Jedna opcija jeste da koncesionar ispuni svoje obaveze prema već potpisanom ugovoru, što znači da koncesija ostaje na snazi i mi dobijamo put onako kako je ugovoreno. Druga opcija je da on ne uspe da ispuni obaveze, što onda nama ostavlja obavezu da taj put završimo. Onda ćemo, naravno, raspisati tender“, rekao je premijer Cvetković.

"Ugovor je živ i on ostaje na snazi, a ukoliko dođe do raskida mora se utvrditi pod kojim uslovima se on raskida", rekao je Cvetković i naveo da se nada da će biti postignut dovor prihvaltljiv za obe strane.
Izvor: b92
Link
 
U principu sada imamo i vise nego dovoljno posla sa Presevo-Leskovac i Dimitrograd-Nis. Ima dovoljno vremena da se stvar oko koncesije cisto razresi, naravno u nasu korist.

Nije mi jasno sta je Alpina umislila sa ovim nenormalim zahtevima...
 
Alpina Porr je pravila i koncesiono koristi auto put Budimpesta Segedin. Isto kao i nasi, vlada je dala procenu frekvencije saobracaja koja je , kao i kod nas , bila naduvana duplo. kada su napravili auto put, provalili su da su pukli... E to sad ne bi da ponove i na putu za Pozegu. zato odugovlace i gledaju sta da naprave.
I nasi su tu krivi jer nisu posteno dali ulazne podatke.
A dali put treba praviti ili ne, pitanje je. Bolje da se pravi , pa ce samo postojanje putne infrastrukture verovatno povuci druge investicije duz trase puta. Ili nece?

Ovako kako je sada , bolje prosiriti Subotica Novi sad za jos jednu traku, i to isto napraviti do granice sa CG. Po dve trake u smeru ili dva paralelna puta sirine 8-9 m , sa sve krivinama ... i to je to...A Cacak spojiti sa Kragujevcom preko Kraljeva.
 
Predlog Alpine-Por za autoput
Beograd -- Alpina-Por uputila je Vladi Srbije predlog o raskidu koncesije za autoput Horgoš Požega.

Za raskid konceseija ova firma traži nadokandu troškova i koncesiju za deo autoputa Ostružnica - Lajkovac, ili Ostružnica - Čačak. Oliver Dulić, ministar životne sredine i prostornog planiranja najavljuje da će Vlada veoma brzo odgovoriti na ovaj predlog.

Nakon što je u petak Vlada Srbije odlučila da raskine ugovor sa koncesionarom za autoput Horgoš - Požega, juče jestigao predlog Alpine Por.

“Koncesionar je tražio da se određeni troškovi koje je imao da se nadoknade i predložio da se napravi jedna nova manja koncesija da se taj ugovor remodelira i da se dozvoli izgradnja do Ostružnice ili do Čačka. Pod koncesijom bi bio nekadašnji južni deo koncesije Horgoš – Požega i naravno to je sada stvar koja treba da se pregovara sa Vladom. Mi ćemo vrlo brzo dati odgovor“, najavio je Dulić.

On smatra da je najbolje da se gornji krak autoputa, deonica od Horgoša do Novog Sada dužine 108 kilometara, podeli na četiri dela i da se na tenderu pronađu čatiri izvođača.

“Dobitak je što će veći broj firmi u istom trenutku moći da radi, dobitak je u tome što mi svakako nemamo para da odjedanput finansiramo ceo autoput i u tome što će uvođenje većeg broja firmi u tender smanjiti cenu tendera“, objašnjava Dulić.

Ministar životne sredine i prostronog planiranja kaže da će u ugovorima najvažniji biti cena i poštovanje rokova, pa da neće moći da bude kašnjenja.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=09&dd=19&nav_id=319485

A da li ce neko da odgovara za ovu spansku seriju sa Alpinom/Por!!!???
 
Pa ako je konzorcijum spreman da lepo otvori racune i pokaze na sta je to tacno potrosio 35 miliona, onda i treba da im se to vrati. Mada, za registrovanje firme i putne troskove ne verujem da su mogli toliko da potrose. Jedino ako su neke bankarske garancije uracunali u to, ali i sa sve kamatama ne mogu da "stignu" do 35 miliona.
 
Држава није дужна да врати гаранцију

Уговор о концесији са „Алпином-Пор“ поново је у жижи интересовања јавности после захтева тог аустријског конзорцијума да им, поводом одлуке о одустајању од концесионог уговора за изградњу аутопута Хоргош–Пожега, буду враћене банкарске гаранције и надокнађени трошкови припреме за реализацију уговора.

Влада Србије, према сазнањима Танјуга, ових дана неће да се бави тим питањем, а стручњаци указују да држава није обавезна да врати банкарске гаранције.

Пошто конзорцијум „Алпина-Пор“ није испоштовао уговор о изградњи аутопута Хоргош–Пожега нити њиме предвиђене рокове, у складу са тим уговор треба да буде раскинут без обавезе враћања гаранције у износу од десет милиона евра бившем концесионару, у више наврата оценили су економски стручњаци.

Представници власти, с друге стране, наглашавају да би враћање гаранције много мање коштало Србију него покретање судских поступака и арбитража пред међународним судовима, као и чекање да се тај спор оконча.

Држава Србија споразумно је пре неколико месеци раскинула уговор о концесији са конзорцијумом „Алпина-Пор“ за изградњу аутопута Хоргош–Пожега.

Стручњаци наводе да у принципу, споразумни раскиди подразумевају међусобно ослобађање од свих преузетих обавеза, па и оних по издатим банкарским гаранцијама и подсећају да су, према Огласу о јавном тендеру, учесници били дужни да доставе банкарску гаранцију у износу од 40 милиона евра на име самог учешћа.

По условима тендера, концесионар је био дужан да достави гаранцију за обезбеђење средстава, односно 10 одсто од предрачунске вредности инвестиције, рекао је раније за Танјуг економиста Драган Костић.

Ту су још гаранција за добро извршење посла (10 одсто од ПВИ), гаранција на име одговорности (пет одсто од ПВИ) и гарантни депозит, при чему предрачунска вредност инвестиције износи преко милијарду евра, напомиње он.

Костић сматра да ако смо као држава у праву и ако је концесионар поставио додатне услове да би ушао у посао „онда нико нема право и основа да се одрекне новца од гаранција“.

Саветник за страна улагања Махмут Бушатлија подсећа да је проблем са банкарским гаранцијама лако могао да се избегне да је на време држава као гаранцију тражила огромну суму новца. „Колико знам, предвиђена је гаранција на око 170 милиона евра, а од тога је добијено само 10 милиона евра“, наводи Бушатлија и додаје да је „држава у рукама имала прописну гаранцију на сто милиона или преко сто милиона евра, онда је она могла да диктира све почев од тога на који начин ће се радити и на који начин ће се разићи уговорне стране“.

Према његовим речима, све што се радило око концесије од самог почетка па све до сада, органи гоњења требало би детаљно да испитају јер и поред очигледног кршења уговорних обавеза од стране концесионара није одлучено да се Уговор раскине и тражи наплата свих банкарских гаранција. „Чињеница да никад није приказан цео Уговор са образложењем да је то тајна, а нормално је да не сме да буде тајни у јавним радовима. У области снабдевања војске или полиције оружјем, нормално је да има таквих тајни, али не можете у јавним радовима имати тајне делове уговора“, рекао је он.

Према његовим речима, друга контроверза која је врло озбиљна и којом јавност треба да се „позабави” јесте могуће укључивање и Комисије за јавне набавке у цео процес, односно тражење њеног мишљења да ли да се „Алпини“ уступи да гради део те деонице. „Тендер за концесионара не може се никаквим аутоматизмом претворити у тендер за извођаче радова. Концесионар и извођач радова немају ништа заједничко. Према томе, то се не може никаквим аутоматизмом пребацити, и ако то комисија за Јавне набавке уради она ће прекршити не само све законске норме, већ и норме које у нормалном тржишном друштву морају да се поштују“, оценио је Бушатлија.

Подсетимо, када је реч о банкарским гаранцијама претходно је било уговорено достављање три врсте банкарских гаранција, међу којима су и гаранције да је обезбеђено финансирање пројекта изградње, као и гаранција о добром извршењу посла, тако да је гаранцијама требало покрити половину укупне инвестиције вредне 1,1 милијарду евра.

Међутим, у уговору који је стављен на сајт Владе стоји да је прва гаранција смањена на десет милиона евра, уместо да буде десет одсто од укупне вредности посла.

Смањена је такође и друга гаранција на извршење одређеног дела посла, али никад није објављено на који део посла се та гаранција односила.

Национални савет за инфраструктуру одлучио је 15. јула да Уговор о концесији за изградњу аутопута Хоргош–Пожега са конзорцијумом „Алпина-Пор“ не ступи на снагу.

Тај савет је саопштио да додатни услови концесионара битно мењају основни уговор, чиме се суштински трошак преноси са концесионара на државу Србију, и да ти захтеви нису у интересу Србије и њених грађана, па нема основа да тај уговор ступи на снагу.

Концесионар „Алпина-Пор“ тражио је, између осталог, додатне гаранције од државе Србије за фреквенцију саобраћаја у вредности већој од 200 милиона евра, продужетак рока за изградњу аутопута Хоргош–Пожега за четири године, као и продужетак концесије са 25 на 30 година.

Танјуг
[објављено: 27/10/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Drzava-nije-duzna-da-vrati-garanciju.sr.html
 
Savet: Vlada da saopšti ko nije izvršio obaveze iz ugovora
14:31 BEOGRAD, 12. novembra - Ako Vlada Srbije javnost ne obavesti o tome ko nije izvršio obaveze iz Ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa "Horgoš-Požega", "onda se sa osnovom može smatrati da sporazumnim raskidom koncesionog ugovora prikriva krivce za neizvršenje ugovora", saopštio je danas vladin Savet za borbu protiv korupcije. Savet je naveo da neobjavljivanje ovih informacija takođe može da navede na zaključak da se "ili prikriva da je koncesioni ugovor štetan za državu ili prikriva štetu koju je država imala zbog zaključenja koncesionog ugovora, a što sve upućuje na moguću korupciju u bivšoj i sadašnoj vladi".
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
 
Pregovori o raskidu ugovora za autoput Horgoš-Požega
Vlada nudi „Alpini“ 2,5 miliona evra za dokumentaciju
2zearo3.jpg

Iako Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, tvrdi da su pregovori između Vlade Srbije i austrijskog konzorcijuma „Alpina-Por“ o sporazumnom raskidu ugovora za izgradnju autoputa Horgoš-Požega ušli u završnicu, Vlada Srbije je izašla s poslednjom ponudom. Vlada Austrijancima za tendersku i projektnu dokumentaciju može maksimalno da isplati dva i po miliona evra, kao i 10 miliona koje je uzela na ime bankarske garancije. I ni centa više.

Izvor „Blica“ blizak pregovaračkom timu Vlade kaže da su predstavnici konzorcijuma tokom pregovora tražili čak 18 miliona evra, ali da je Vlada poručila da na tu sumu ne pristaje.
- Za eksproprijaciju zemlje koja je do sada izvršena možemo da im damo oko 800 hiljada evra, a sve ukupno 2,5 miliona uključujući idejni projekat, geološke studije, kao i nacrte dizajna petlji i mostova. Vlada od toga neće dalje ići - tvrdi izvor Blica.
Prvog januara ističe ugovoreni rok konzorcijumu „Alpina-Por“ za dostavljanje bankarske garancije i ispunjavanje drugih preuzetih obaveza, ali su, kako je ministar Mrkonjić rekao, velike šanse da dogovor o sporazumnom raskidu ugovora bude postignut do kraja ove nedelje. Dan 1. januar 2009. je, inače, poslednji dan roka u kojem se mora znati ima li bankarske garancije ili nema.

Opširnije u izdanju za sredu, 19. novembar 2008.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=66105
 
Koncesija je moguća prepreka za Koridor 10
14:57 BEOGRAD, 18. novembra (Tanjug) - Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je danas da bi pregovori o sporazumnom raskidu Ugovora sa koncesionarom "Alpina-Por" trebalo da budu završeni ove nedelje i da očekuje da bude postignut dogovor koji će zadovoljiti obe strane. "Mislili smo da će se dogovor postići do oktobra i da idućeg proleća počnemo da gradimo taj deo auto-puta, ali se na žalost to nije dogodilo. Ove nedelje bi trebalo da završe ti pregovori. Oni idu dobro, i ja sam ubeđen da ćemo se sa njima dogoditi da na najbolji način raskinemo taj ugovor", rekao je Mrkonjić na skupu o značaju Koridora 10 za razvoj Srbije.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
 
Ima li neko plan celog autoputa ona karta sto je postavio Kartograf nepostoji vise?
 
Hvala.

Edit: Da li je moguce da se sve ovo na karti gore realizuje do 2020,znam da su jos predvidjeni mostovi i izmedju Borce i Zemuna?
 
Moguce jeste, ali zavisi od mnogo faktora. Autoput Beograd-Pozega tj. Crna-Gora, je oznacen kao prioritet II, dok je Koridor X prioritet I, a sama obilaznica oko Beograda bi po toj logici bila prioritet 0.
Realizacija svih projekata zavisi pre svega od finansijske moci drzave i povecanja obima saobracaja na deonicama koje bi se gradile.

Uglavnom, beogradski projekti bi trebalo da budu zavrseni u sledecih 5-7 godina kako bi se izbegao opsti saobracajni kolaps u gradu.
 
"Ne treba se plašiti arbitraže"
24. novembar 2008. | 00:08 |
Beograd -- Prema oceni nekih stručnjaka, konzorcijum "Alpina-Por" prekršio je ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega i Srbija nije dužna da mu vrati novac.
19694439584929e254407d9293785935_extreme.JPG

Neizvesnost oko sudbine ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega (Beta)

Konsultant za poslovne rizike i krize Dragan Kostić predviđa da ukoliko dođe do arbitraže, srpska strana ima sve elemente na svojoj strani i ne treba da strahuje da bi, arbitražom, Srbija mogla da izgubi rejting kod stranih partnera.

Iako se ministar za infrastrukturu MIlutin Mrkonjić zalaže za to da se kroz pregovore neuspešni koncesionari obeštete za onoliko koliko su uložili u ovaj posao, Dragan Kostić ocenjuje da je Srbija dužna da koncesionaru vrati novac, jedino u slučaju da je država prekršila dogovorene obaveze.

Konzorcijum inače traži da im se vrati bankarska garancija od 10 miliona evra i nadoknade troškovi u pripremama za realizaciju koncesije.

"Ako posmatramo ono što je validno, a to je ugovor i aneksi, država nije dužna da vrati jer prema informacijama koje imamo i koje su dostupne javnosti, radi se o tome da je koncesionar dodatnim zahtevima izazvao raskid ugovora", objašnjava Kostić.

"Druga je stvar ako mi ne želimo, a to nije sopšteno javnosti, da krene ta koncesija, da se ona realiziuje ili ako postoje neki dodatni dogovori i potpisana dokumenta", kaže on.

Kostić podseća da postoje aneksi ugovora koji su tajna, a tiču se finansijske konstrukcije, koji ne utiču na raskid ugovora sa "Alpinom-Por".

Ukoliko je koncesionar dodatnim uslovima onemogućio ispunjavanje ugovora, nema razloga za strah od arbitraže, smatra Kostić.

"Pitanje je koji su aduti 'Alpine'. Na osnovu ugovora koji je dostupan javnosti i na osnovu onih aneksa koji su dostupni javmosti - a lično sumnjam da onih četiri, pet aneksa koji nisu dostupni menjaju nešto u toj oblasti - mi možemo da dobijemo", ocenjuje on.

"Ponavljam, ukoliko je 'Alpina' tim dodatnim uslovima izazvala nemogućnost obavljanja posla, onda nema razloga da se bojimo arbitraže, arbitraža je jedan normalan postupak", kaže Kostić.

Da li možda postoji neki uslov koji država prema "Alpini-Por" nije ispunila, B92 nije uspeo da proveri jer niko od resornih ministara nije bio dostupan za pitanja.

Podsetimo, ministar životne sredine Oliver Dulić je izjavio da se nada da će "Alpina" pristati na sporazumni raskid koncesije, ali i da Vlada Srbije i koncesionar imaju različite stavove o tome ko je kriv za raskid saradnje.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=11&dd=24&nav_category=9&nav_id=330354
 
„Политика” сазнаје...
Раскид концесије само по уговору
oh934j.jpg

Уколико до 31. децембра ове године концесионар „Алпина Пор” не обезбеди банкарске гаранције и не започне радове на аутопуту Хоргош – Пожега, уговор о концесији аутоматски ће престати да важи.

„Политика” сазнаје да Влада Србије у преговорима са концесионаром неће инсистирати на раскиду уговора пре него што истекне рок из уговора по коме је „Алпина Пор” у обавези да започне радове на аутопуту. Став државних органа Србије јесте да је уговор важећи и потписници треба да га се придржавају у испуњавању обавеза и поштовању рокова.

Зато влада до 31. децембра неће раскидати уговор, али у преговорима предлаже концесионару, ако није у могућности да испуни обавезе и рокове, да безболно изађе из уговора. Тај предлог обухвата понуду Србије да од концесионара преузме изградњу аутопута уз исплату дела трошкова које је „Алпина Пор” до сада имала у овом послу. Српски преговарачки тим инсистира да у те трошкове концесионар може да рачуна само послове директно везане за концесију, као што је, на пример, експропријација земљишта за изградњу аутопута или израда пројектне документације.

Уколико „Алпина Пор” не прихвати овакву понуду Србије, онда се чека 31. децембар 2008. када, иначе, уговор (према одредбама које садржи) престаје да важи, јер концесионар није обезбедио финансирање и није започео радове.

У пословним круговима оцењује се да ако држава Србија остане при својој понуди, онда би интерес концесионара био да пожури са одлуком да ли ће прихватити овакву понуду.

Миша Бркић
[објављено: 25/11/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Raskid-koncesije-samo-po-ugovoru.sr.html
 
из Мркоњићевог интервјуа Блицу

Austrijski konzorcijum „Alpina-Por“ prvo je tražio od Srbije 30 miliona evra na ime odštete zbog raskida ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega. Sada su tu sumu spustili na 12 miliona, ali mi nećemo dati više od tri miliona evra. Ipak, treba znati da nijednoj strani nije u interesu da ide na arbitražu u Pariz, kaže u intervjuu za „Blic“ Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu.

Zašto ne ići na arbitražu kada konzorcijum nije ispunio uslove iz ugovora?

- Prvo, zbog gubitka vremena. Deo autoputa je već trebalo da bude gotov, a mi ništa nismo uradili. Izgubili smo celu sezonu. Drugo, mi uzimamo kredite od Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke, a one bi bile u komisiji. Kako bi od njih mogli da očekujemo da nam daju kredite kad smo na arbitraži. Treće, ne sećam se kada smo dobili neku arbitražu. Ne zato što nismo bili u pravu, već zato što smo aljkavi.

Pa, da li je Vlada Srbije jedinstvena po tom pitanju?
- Apsolutno jedinstvena.

Ali ministar Oliver Dulić je pre dva dana izjavio da bi trebalo ići na arbitražu?!
- To neću da komentarišem. Znam samo da Srbija mora da postigne dogovor sa „Alpina-Porom“ i da je to zvaničan stav Vlade. S druge strane, mislim da ćemo naći rešenje sa koncesionarom. Oni su korektni.

Kako korektni? Nisu dali bankarsku garanciju u propisanom roku.
- Pa da, nisu je dali.

Idanas se kriju aneksi ugovora.
- Ne kriju se. Svi mogu da dođu u ministarstvo i dobiće ih na uvid. Evo, baš je Verica Barać najavila svoj dolazak u četvrtak, kada se vrati iz Čačka.

Da li je tačno da su neki srpski biznismeni suvlasnici „Alpine“?
- Ne. U toj kompaniji 80 odsto akcija je u vlasništvu preduzeća SFF, a 20 odsto „Alute“. Nijednog dinara nekog biznismena iz Srbije nema u „Alpini“.

Ko će finansirati izgradnju autoputa Horgoš-Požega?
- Republika Srbija.

Od čega?
- U Srbiju je od 5. oktobra 2.000. godine ušlo 55 milijardi evra, a za autoput je potrebno oko 1,6 milijardi. To je realno.
извор Блиц
линк http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=68768
 
Vrh