Planirano je da se za AP pravi nova trasa paralelna sa sadasnjim putem ZR-NS do Zabaljske raskrsnice juzno od Aradca, preko Tise juzno od sadasnjeg mosta, a odatle da ide postojecom trasom do Kaca, gde ide naplata i dalje ide BP do autoputa BG-NS, gde se produzava na fruskogorski koridor. Za Ljude iz Djurdjeva, Zablja i sl se planira novi put Zabalj - NS.
Pravac prema BG bi teorijski mogao da se uradi na postojecoj trasi, sa pravljenjem obilaznica oko Ecke, Stajiceva, Cente, PKB,... i uz otkup zemljista od Al Dahre, ali taj put ne bi zadovoljio svoji karakteristikama. Na primer, ako bi se sadasnji put pretvorio u brzi put, onda bi moralo da se naprave paralelni putevi celom duzinom za traktore, kombajne, bicikliste, pristup stotinama vikendica od Zrenjanina do Farkazdinate putevi za poljoprivredne masine Al Dahre sa otkupom zemlje od njih, povezivanje leve i desne strane na svakih nekoliko kilometara, . Investicija ne bi bila nesto jeftinija od AP, a bila bi po performansama mnogo slabija, te u buducnosti, za deceniju ili dve kad to bude po broju vozila opravdano, ne bi mogla da se unapredi u autoput. Banat je ravan i bilo AP ili BP je nesto sto zadvaja dve strane, umesto da in spaja. Na brezuljkastom terenu je drugacije - gdegod put prelazi iznad nekog nizeg terena, ili se useca ispod brezuljka ili brda, ispod ili iznad je moguca komunikacija.