U pocetku bese najava za oko 100, pa 200 LL kamiona dnevno, sad se pominju hiljade. Verujem da je 200 kamiona za potrebe LL u jednom pravcu realan broj , sto treba podeliti na one koji ce ici na jug ka BG, i na one koji idu na zapad, ka NS, a mozda i deo bude isao na sever ka TM. No, svakako nije zanemariv broj, a treba tu dodati i kamione postojecih pogona, kao i prosirenja pogona, poput Essex. Mozda dnevni broj i dostigne 100 u oba prava i oba smera. Licno mislim da je tu bilo jos nesto planirano, ali se stalo sa tim zbog celokupne situacije. Bivsi gradonacelnok je jednom pomenuo zemljiste rezervisano za kineski petrohemijski kompleks, a LL je vec dobio svoj deo. Svakako vec prosle godine je bilo 834 teska teretna, srednja teretna vozila i auto voza izmedju Zrenjanina i Zablja, a prema Eckoj je bilo 1139, zajedno skoro 2000. Dakle prica o hiljadama kamiona koji ulaze ili izlaze iz Zrenjanina na ova dva pravca je vec tacna.
Ne treba zaboraviti da ce se graditi AP u dva pravca, prvo deo ka BG, a onda ka NS, u delovima, sa tim da je receno da ce se prvo raditi deo kod Zrenjanina. Da li ce prvo raditi spoj izmedju dve zrenjaninske petlje, ne znam, ali meni ima smisla. Pravljenje mosta na Begeju bi izvodjacima radova omogucilo pristup pesku iz Muzljanskih Ritova, sto je jako bitna sirovina, a postojece ulice kroz Muzlju i Muzljanski most ni danas ne mogu da podnesu postojece kamione. Osim pristupa pesku, ta deonica bi omogucila i da se poveze LL / industrijska zona sa putem za NS, koji je u relativno solidnom stanju. Buduca obilaznica je isto tako daleka kao i AP, ali je za kamionski saobracaj dosta nepogodna - 10 kruznih tokova, dva nadvoznjaka i jedan most.
Pravac ka BG ne zahteva tako velike objekte poput mosta na Tisi (pravac ka NS), pa ce biti brze izgradjen i pusten u rad. Pravac ka NS je zahtevniji, pa ce svakako izgradnja duze trajati. Tih 5 godina koliko procenjujes mozda moze da se podeli na 3+3, sa tim da se jedna godina preklapa. Prakticno bi se mozda pravac ka BG pustio u opticaj negde 2027. ili 2028., vec kad budu izbori.
Licno sam verovao da ce AP biti gotov do 2025, kad fabrika treba da pocne da radi punim kapacitetom. No, sada se sve vise pitam da li ce uopste biti radjen, bar u neko dogledno vreme, zato sto nasi nikada nisu nesto puno i konkretno govorili o njemu (osim predizbodnih obecanja), a i Kinezi kao da su se umorili, pa vise ni njih ne cujemo da obilaze i drze sastanke.
No, mozda ce zaista biti ono da se ceka da majstor skine skele sa jednog objekta pa da prebaci na drugi. Posto kasni na jednom, i pocetak drugog kasni.