Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Ово је јако фреквентан правац....неопходан! Небодерко, одлично си ово ископао!
 
Да ли постоји план северне обилазнице од Овче до Панчева исток, да се потпуно заокружи прстен око Бга?
 
Tražili smo od grada Zrenjanina i dali su nam samo ovu trasu...

Koridori Srbije su pomerili trasu, trenutno je na odobrenju u ministarstvu.

Grad Zrenjanin pojma nema a i nista se ne pita.

U svakom slucaju bravo na videu.
 
Koliko se sećam promena je tražena od strane lokalaca najviše. Ako sam dobro razumeo sa izmenama će kamioni iz industrijske zone u kojoj se pravi i LingLong fabrika, biti bliži petlji i brže će se uključivati na autoput.
 
Imas li mozda neki link do detaljnijih opisa izmena?
Nazalost ne. Nije nigde javno objavljeno. Ocekujem kad ministarstvo da zeleno svetlo za izmenu trase, da ce korigovani plan postati javan.

Dve bi trebale da su izmene, trasa pored Muzlje i petlja Ecka. Beograd je poluzvanicno trazio da rekonstrukcija Zrenjaninskog puta udje u ovaj projekat, al mislim da nema nista od toga. Nema nista generalno od celog projekta do ko zna kad, prezaduzeni smo a budzet u debelom minusu.
 
Realno, Banaćani nisu zaduženi autoputevima. Možda Sremci jer ih imaju/grade 6, ali Banat nema ni jedan. Pa da li je onda možda rešenje da se njima smanje poreski nameti, a povećaju onima koji imaju autoputeve na kućnom pragu? Jer ovo mi deluje kao disbalans i nepravda, 6:0, a svi kao jednaki, jednako zaduženi
 
Нису ти аутопутеви кроз Срем због Сремаца већ због међународног саобраћаја. Мада у теорији, аутопут ка западу је могао и преко Обреновца и кроз Мачву па северном Босном до Хрватске, а аутопут за север је могао кроз Банат ка НС трасом Борча-Чента-Жабаљ (па 20 км од НС и 20 км од ЗР да има везе брзим путем) и даље ка Хоргошу поред Бечеја, Аде и Сенте.
 
Нису ти аутопутеви кроз Срем због Сремаца већ због међународног саобраћаја. Мада у теорији, аутопут ка западу је могао и преко Обреновца и кроз Мачву па северном Босном до Хрватске, а аутопут за север је могао кроз Банат ка НС трасом Борча-Чента-Жабаљ (па 20 км од НС и 20 км од ЗР да има везе брзим путем) и даље ка Хоргошу поред Бечеја, Аде и Сенте.
Pa ako su zbog međunarodnog saobraćaja, što oni ne plaćaju otplatu kredita? Zbog njih a ja da plaćam, pa jel to logično? Srbi plaćaju dvostruko: putarine i kroz poreze otplatu kredita, a oni za koje je kažeš autoput, samo putarinu. Onda će biti da su oni u povoljnijoj poziciji od Srba u zemlji Srba. Umesto Srbi da imaju korist od njih, oni imaju korist od Srba. Znači ako bi bilo tako kao što kažeš, onda bi radi pravde oni morali plaćati skuplje putarine nego Srbi (da bi nadoknadili neplaćanje otplate kredita iz oporezivanja).
Ali ako se odreknemo te doktrine da je za njih a ne za nas, onda je druga priča.
 
Па није да немамо и ми користи, али трасе путева се неодређују спрам локалних потреба већ регионалних, међународних.
 
Nazalost ne. Nije nigde javno objavljeno. Ocekujem kad ministarstvo da zeleno svetlo za izmenu trase, da ce korigovani plan postati javan.

Dve bi trebale da su izmene, trasa pored Muzlje i petlja Ecka. Beograd je poluzvanicno trazio da rekonstrukcija Zrenjaninskog puta udje u ovaj projekat, al mislim da nema nista od toga. Nema nista generalno od celog projekta do ko zna kad, prezaduzeni smo a budzet u debelom minusu.
Mislim da vlast ne interesuje to sto smo prezaduzeni, oni bi gurali i dalje, samo da bi preko izgradnje puteva mogli da pumpaju BDP, kao i da se hvale stranim investicijama. Drugo je ako stranci ne zele vise da daju kredita. Nedavno sam naleteo negde da su Kinezi prilicno pukli sa projektom pojas svile, pa ga sada znacajno redukuju.
 
Mozda, ali lepe kamate uzimaju Kinezi od ovih kredita. Jeste da je grejs period nesto duzi, al sve dodje na naplatu.

Mega fabrika Linglong uskoro krece sa radom, procena je da ce na hiljade kamiona protutnjati gradom svakoga dana. Saobracajne infrastrukture nema koja ce to moci da podrzi. Potpuni kolaps, buka i zagadjenje u najavi. Nema cak ni zavrsetka obilaznice na vidiku. Nedostaje 3km.

Cak i nekim cudom da 2025 pocne izgradnja autoputa, kako je u najavi u budzetu, plan je da se zavrsi za 5 god cela trasa. Plus kasnjenje. Dakle bar 2032g. Zrenjanin ce do tad vec biti usrano mesto za zivot. Mozda bi se pre zavrsilo da se gradi brza saobracajnica?
 
U pocetku bese najava za oko 100, pa 200 LL kamiona dnevno, sad se pominju hiljade. Verujem da je 200 kamiona za potrebe LL u jednom pravcu realan broj , sto treba podeliti na one koji ce ici na jug ka BG, i na one koji idu na zapad, ka NS, a mozda i deo bude isao na sever ka TM. No, svakako nije zanemariv broj, a treba tu dodati i kamione postojecih pogona, kao i prosirenja pogona, poput Essex. Mozda dnevni broj i dostigne 100 u oba prava i oba smera. Licno mislim da je tu bilo jos nesto planirano, ali se stalo sa tim zbog celokupne situacije. Bivsi gradonacelnok je jednom pomenuo zemljiste rezervisano za kineski petrohemijski kompleks, a LL je vec dobio svoj deo. Svakako vec prosle godine je bilo 834 teska teretna, srednja teretna vozila i auto voza izmedju Zrenjanina i Zablja, a prema Eckoj je bilo 1139, zajedno skoro 2000. Dakle prica o hiljadama kamiona koji ulaze ili izlaze iz Zrenjanina na ova dva pravca je vec tacna.

Ne treba zaboraviti da ce se graditi AP u dva pravca, prvo deo ka BG, a onda ka NS, u delovima, sa tim da je receno da ce se prvo raditi deo kod Zrenjanina. Da li ce prvo raditi spoj izmedju dve zrenjaninske petlje, ne znam, ali meni ima smisla. Pravljenje mosta na Begeju bi izvodjacima radova omogucilo pristup pesku iz Muzljanskih Ritova, sto je jako bitna sirovina, a postojece ulice kroz Muzlju i Muzljanski most ni danas ne mogu da podnesu postojece kamione. Osim pristupa pesku, ta deonica bi omogucila i da se poveze LL / industrijska zona sa putem za NS, koji je u relativno solidnom stanju. Buduca obilaznica je isto tako daleka kao i AP, ali je za kamionski saobracaj dosta nepogodna - 10 kruznih tokova, dva nadvoznjaka i jedan most.

Pravac ka BG ne zahteva tako velike objekte poput mosta na Tisi (pravac ka NS), pa ce biti brze izgradjen i pusten u rad. Pravac ka NS je zahtevniji, pa ce svakako izgradnja duze trajati. Tih 5 godina koliko procenjujes mozda moze da se podeli na 3+3, sa tim da se jedna godina preklapa. Prakticno bi se mozda pravac ka BG pustio u opticaj negde 2027. ili 2028., vec kad budu izbori.
Licno sam verovao da ce AP biti gotov do 2025, kad fabrika treba da pocne da radi punim kapacitetom. No, sada se sve vise pitam da li ce uopste biti radjen, bar u neko dogledno vreme, zato sto nasi nikada nisu nesto puno i konkretno govorili o njemu (osim predizbodnih obecanja), a i Kinezi kao da su se umorili, pa vise ni njih ne cujemo da obilaze i drze sastanke.

No, mozda ce zaista biti ono da se ceka da majstor skine skele sa jednog objekta pa da prebaci na drugi. Posto kasni na jednom, i pocetak drugog kasni.
 
I ja se nadam da su skele u pitanju :)
Ali je zanimljivo da su Kinezi dobili Fruskogorski da rade paralelno sa Pozegom. Kasne tamo, ali debelo kasne sad i na Fruskogorskom. A rate kredita uskoro dolaze na naplatu.

Danas su objavljeni rezultati popisa, opstina Zrenjanin ima rekordan gubitak stanovnistva od cak 16% u odnosu na 2011. To je duplo vise nego republicki prosek. Videcemo da li ce ovo uticati na bilo sta u ovom projektu. Putevi se prave zbog ljudi valjda.
 
Zanimljivo da su kinezi dobrano kasnili i u CG, toliko da je skoro došlo do toga da kreće otplata rata, a da auto put nije počeo da ubire prihode. Slično je bilo i sa nekom prugom u Africi, pa su preuzeli kontrolu nad nekom lukom jer je to bio kolateral za kredit. Sad se već pitam da li je to slučajnost ili taktika.
 
Odlicne vesti!
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović za Euronews najavljuje pocetak IZGRADNJE autoputa do kaja OVE godine:

"Verujem da ćemo ove godine započeti izgradnju auto-puta od Beograda do Zrenjanina i od Zrenjanina do Novog Sada, a imamo i najave iz Vlade Srbije i predsednik Republike je o tome govorio otvoreno pre nekoliko nedelja. Borićemo se i zahtevati od Vlade Srbije da svoje napore na izgradnji koridora intenzivira i da njihova izgradnja počne u ovoj godini"


Mislim da je Mirovic apsolutni rekorder u laganju, zna da trasa nije odobrena, dokumentacija zavrsena,. Zna da nije potpisan sporazum o kreditiranju i da nikakve sanse nema da se ista gradi, ali neko mu je poturio ceduljicu sa tekstom i on 7 dana do isteka godine ponavlja da ce gradnja poceti do kraja godine. Svaka cast majstore. Kad dodje 1. januar samo ce da nastavi sa istom pricom "do kraja ove godine". Pa ce doci 2024, pa ce doci 2025..
 
Za Euronews, Slobodan Acimovic sa Ekonomskog fakulteta kaze da se odustalo od autoputa i da se gradi brza saobracajnica.
 
Najnovija informacija!
Autoput će se zvati Marko Kraljević.

Fabe115.png
 
Imas neki link?
To je ova vest sa Euronewsa a video je pri dnu clanka:



Mozda bi brza saobracajnica donela sledece prednosti:
- brze vreme igradnje cele trase BG - ZR - NS (mozda 3 godine?) kako bi se sprecio saobracajni kolaps nakon starta Linglonga
- moguce prosirenje postojece trase, pogotovo deo ZR - NS. Ovim bi se izbegla potreba za predvidjenim novim putem NS - Zabalj jer se NS - ZR ne bi naplacivao pa nema potrebe za alternativnim putevima
- sa 800 miliona mozda bi se cena spustila na 300 miliona? Za razliku bi se moglo produziti do Kikinde

Plus je i sto za sada na brzim saobracajnicama nema merenja prosecne brzine :)
 
To je ova vest sa Euronewsa a video je pri dnu clanka:



Mozda bi brza saobracajnica donela sledece prednosti:
- brze vreme igradnje cele trase BG - ZR - NS (mozda 3 godine?) kako bi se sprecio saobracajni kolaps nakon starta Linglonga
- moguce prosirenje postojece trase, pogotovo deo ZR - NS. Ovim bi se izbegla potreba za predvidjenim novim putem NS - Zabalj jer se NS - ZR ne bi naplacivao pa nema potrebe za alternativnim putevima
- sa 800 miliona mozda bi se cena spustila na 300 miliona? Za razliku bi se moglo produziti do Kikinde

Plus je i sto za sada na brzim saobracajnicama nema merenja prosecne brzine :)
Hvala.

Citao sam ovu vest ranijem ali nisam gledao snimak.

Meni su kod te izjave dve pojedinosti pale u oci
- izjavio je da je u toku jedan paralelni projekat. Ne znam na sta misli, da li na isgradnju puta Zabalj - Novi Sad (sadasnji put se pretvara u AP), BP Sombor - Ki ili na nesto trece.
- izjavio je da se planira BP sa po dve trake u jednom pravcu (znaci ne AP), sto nije tacno. Ono sto sam video u dokumentaciji je da je u pitanju AP, a i po ceni je AP. Ne verujem da je doslo do promene, zato sto je to ipak prevelika promena. Licno, nisam protivnik toga, pre svega zato sto se za BP ne placa putarina. Nedostatak ideje o AP je da ljudima iz Zrenjanina se ne skracuje duzina puta, niti trajanje putovanja zbog naplatnih rampi, ali se poskupljuje putarinom.
 
Prvobitno je i bio planiran brzi put. U jednom momentu, pre par godina, se počelo pričati o auto putu.

Moje laičko mišljenje je da možda deo kao Beogradu treba napraviti kao brzi put, dok ka Novom Sadu po količini saobraćaja treba autoput.
 
Hvala.

Citao sam ovu vest ranijem ali nisam gledao snimak.

Meni su kod te izjave dve pojedinosti pale u oci
- izjavio je da je u toku jedan paralelni projekat. Ne znam na sta misli, da li na isgradnju puta Zabalj - Novi Sad (sadasnji put se pretvara u AP), BP Sombor - Ki ili na nesto trece.
- izjavio je da se planira BP sa po dve trake u jednom pravcu (znaci ne AP), sto nije tacno. Ono sto sam video u dokumentaciji je da je u pitanju AP, a i po ceni je AP. Ne verujem da je doslo do promene, zato sto je to ipak prevelika promena. Licno, nisam protivnik toga, pre svega zato sto se za BP ne placa putarina. Nedostatak ideje o AP je da ljudima iz Zrenjanina se ne skracuje duzina puta, niti trajanje putovanja zbog naplatnih rampi, ali se poskupljuje putarinom.

Ili se ovaj profesor strucnjak stvarno nalupao, ili je potvrdio pricu koju tera ministar Vesic da se gradi brza saobracajnica. Ja mislim da su obojica poprilicno neupuceni u ovaj projekat i da se od autoputa nije odustalo. Mada sve je moguce.
 
Vrh