Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Jos uvek sam za autoput Smederevo - Zrenjanin - Subotica.
Ravna i najbrza linija za sve koji zele da prolete kroz Srbiju,
Daleko od BG obilaznica,
Bolja konkurencija buducim rumunskim autoputevima...
 
Poslednja izmena:
Takav autoput je valjda bio i definisan u onom nekom prvom prostornom planu RS iz možda 1996.

Samo je išao ne na Suboticu već na Horgoš,Segedin. Tada još nije bila definasana trasa koridora IV, pa je i on planiran linijom Zaječar - Niš. Ako se dobro sećam.
 
Pa to i jeste poenta valjda da ne prodje kroz Beograd, da bude alternativni pravac a vazdusnom linijom i kraci.

Bas tako. Jedino, ako Beogradjani bas zele da se sve vrti oko Beograda, jer guzva znaci profit.

Takav autoput je valjda bio i definisan u onom nekom prvom prostornom planu RS iz možda 1996.

Samo je išao ne na Suboticu već na Horgoš,Segedin. Tada još nije bila definasana trasa koridora IV, pa je i on planiran linijom Zaječar - Niš. Ako se dobro sećam.

Ne znam za taj plan iz 1996.
E-75 autoput bi isao pravo od Male Krsne (gde, inace, skrece 90 stepeni prema BG) ka Smederevu, preko Dunava, i onda pravac Zrenjanin, pa Senta, i onda Horgos.
 
Sjećam se kao da je juče bilo da je pre nekih desetak godina neko kačio taj plan na forum. Možda sam i loše zapamtio, ali rasprava je bila zašto smo mi napravili autoput do Subotice, a Mađari do Segedina, tj. da smo promašili suviše zapadno tih nekih dvadesetak kilometara. I tu se negde pojavljivala karta sa obe varijante autoputa i banatskom i bačkom.
 
Mozda sam to bio ja ;) samo sto sam ja backi autoput hteo da spojim sa madjarskim "srednjim" autoputem E73 (Sombor - Backi Breg - Baja ), koji bi bio vise za nase ljude, a banatski za internacionalni tranzit.
Onda je neko rekao da bi to bilo samo nekih sat i kusur ustede vremena, te da se zbog toga ne isplati graditi toliki autoput kroz Banat...
 
Pa to i jeste poenta valjda da ne prodje kroz Beograd, da bude alternativni pravac a vazdusnom linijom i kraci.
Ja sve to razumem i slazem se sa tobom, ali ponavljam da ga nece ni planiratim zato sto je imperativ da sve ide kroz BG. Centralizovana drzava, pa cak i putevi. Alternative Beogradu ne smeju da postoje.
Ja sam u mojim opstovima navodio da je pravac Smederevo - Zrenjanin - Kikinda - Segedin, kao i Novi Sad -Zrenjanin - Temisvar, no, iz navedenog razloga sam svestan da do toga nece doci. Auoput koji se sad planira, a jos ne radi, ako bude izgradjen, bice samo lokalni put, nikakav tranzit. Zvrjace prazan, nikakav dobitak u vremenu i novcu nece postojati da bi ga ljudi koristili.
Pominjao sam da je potrebno izgraditi i prugeu otprilike istim korisdorima. Nekada je bilo razmatrano da se kroz Banat na pravcu sever - jug izgradi pruga kao alternativa BG-NS - SU, ali kao pravac za prevoz opasnog tereta, da ne bi isao kroz Beograd. Ne znam da li sada, posle izgradnje ove pruge, ima sanse da se ista gradi i odvlaci saobracaj sa deonica u koje je ulozeno puno novca.
Od svega sto je uradjeno za Srednji Banat mogu da navedem da je Aerodromu Ecka definisana sudbina izgradnjom saobracajnica oko njega i onemogucavanjem nekog smislenog produzavanja piste. Zato se daje puno pompe za izgradnju aerodroma u NS, gde nije ni bio blizu nivoa ovog postojeceg.
 
Само желим да истакнем да није уопште потребно размишљати о новом аутопуту кроз цео Банат, већ да би само спајање деонице Панчево - Смедерево већ дало исте бенефите. Мерено од лакат кривине код Мале Крсне до иза Каћке петље у Новом Саду, и путања преко Срема, и планирана путања преко Зрењанина дају, веровали или не, скоро исту дужину. Преко Срема је 147км, преко Зрењанина 149км. Ко не верује, нек узме да мери на мапама, добиће сличан резултат.
Шта би се добило овиме:
- растерећује се и Београд, и обилазница, и аутопут преко Срема, и аутопут БГ - Пожаревачка петља. Не мора се ширити на 4 траке како су спомињали, јер се део транзита сели на Банатску трасу
- повећава се искоришећног аутопута БГ - ЗР - НС, повећава се наплата и оправданост
- више километара би било под наплатом јер не би било прекида у БГ, плус биле би мање гужве
- брже би се стизало, поготово у сезони, траса је скроз у равници

Ево слике на брзину руком, није ми сада при руци документ где сам детаљно мерио раздаљину.
2023.01.21. Banatska alternativa.png
 
Sta se dobija ovim direktnim spajanjem smedereva sa zr ? Ako sam shvatio bice auto put od pa ka bg obilaznici tj dobice se ceo krug oko bg tako da ce ovi iz ze lako moci da se ukljcie na auto put ka smederevu bez prolaska kroz bg... Ili gresim
 
Pa recimo da se mnogo tranzitnog saobraćaja uopšte ne bi približavalo Beogradu, pa ni koristilo nijedan deo obilaznice (pogotovo onaj koji je još samo u planovima). Drugo trasa kroz Banat je čisto ravničarska, dakle za velike kamione drastično lakša od krivina i uspona na Begaljičko brdo. I naravno obezbedilo bi alternativne pravce kad god je drugi pod velikim opterećenjem.
 
Odavno i ja to pričam. Ovaj suludi ZR-BG autoput je trebalo usmeriti ka Smederevu, sa malim krakom ka Beogradu. Jedino tako ima smisla. To bi izgledalo malčice drugačije od gornje mape, doduše.
 
"„Trenutno nemamo obezbeđeno finansiranje i to je jedan od projekata koji je nama važan, a čija realizacija zavisi od ekonomske situacije u zemlji. U ovom trenutku niko ne može da vam kaže da li će izgradnja početi za šest meseci, godinu i po dana ili tri godine. Nadamo se da će početi brzo”, kaže za Insajder ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić. "

Konacno se narativ promenio i prica se istina da para nema. Jedino sto se raja drzi pod tenzijom da evo, samo sto nije pocela izgradnja.

 
Tо више није ни банана. Пре личи на Гебелсов програм. Мада следи нам економски колапс па је свеједно, ионако ништа неће бити!
 
Pa recimo da se mnogo tranzitnog saobraćaja uopšte ne bi približavalo Beogradu, pa ni koristilo nijedan deo obilaznice (pogotovo onaj koji je još samo u planovima). Drugo trasa kroz Banat je čisto ravničarska, dakle za velike kamione drastično lakša od krivina i uspona na Begaljičko brdo. I naravno obezbedilo bi alternativne pravce kad god je drugi pod velikim opterećenjem.
Plus bi i taj Banat malo zivnuo. Mnogo je pust i napusten.
Pogotovu lepi grad Vrsac, koji nije ni blizu bilo kom od postojecih ili planiranih koridora.
 
Postojalo je i tako nesto, ali se trenutno ne secam toga plana. Sumnjam u odrzivost.
 
Pa usustini rumuni imaju skoro zavrsen put do temisvara tako da kapiram da je cilj da se spoji temisvar sa necim kod nas a ovo mi je najlogicniji smer, mada kapiram da i kinezi nece da se igraju tu ako ne bude ap i ka bg i ka ns
 
Mislim da je u pitanju autoput Zrenjanin - Temisvar.
Da smo Nemacka, ovakve opcije bi bile sasvim realne, odnosno, do sada bi nekakav profil autoputa vec postojao. Nijedna regija ne bi bila zapostavljena.
Posto smo zemlja koja u ovom momentu gubi svoje stanovnistvo, morao bi da se napravi siri plan razvoja i da se uspostave prioriteti.
Da li izgradnja autoputeva znaci ulaganje u razvoj ili bacanje para na nesto sto se nece koristiti jesu od nekih pitanja na koja treba odgovoriti.
 
Pa usustini rumuni imaju skoro zavrsen put do temisvara tako da kapiram da je cilj da se spoji temisvar sa necim kod nas a ovo mi je najlogicniji smer, mada kapiram da i kinezi nece da se igraju tu ako ne bude ap i ka bg i ka ns
Pogresna pretpostavka,

Cilj je da se poveze sa Segedinom i autoputevima u Madjarskoj, mi im nismo interesantni.
 
Autoput M43 u Mađarskoj ka Makou pa preko granice Rumunije ka Aradu (rumunski A1) već postoji, i kad idete iz Budimpešte ka nama ozbiljna količina kamiona se na skretanju pre Segedina odliva na taj autoput.U Rumuniji autoput se kod Arada okreće ka jugu i ide prema Temišvaru da bi malo severoistočno od Temišvara skrenuoi ka istoku i dalje u unutrašnjost Rumunije. Tako da su oba velika grada na zapadu Rumunije preko Makoa spojeni na mađarski M5 i ka Budimpešti.
 
Nije direktno vezano za temu, ali LingLong u Zrenjaninu planira od proleća da počne da radi. Planiraju 4 miliona guma da proizvedu prve do kraja godine.

 
Planirali su milione guma i prosle godine pa jos nisu poceli. A nece ni na prolece jer ako vidite u kom stanju je fanrika bice vam jasno.

Zasto se laze pojma nemam. No, jednog dana ce poceti proizvodnja, verovatno pred kraj godine. A sa tim brojem kamiona na dnevnom nivou saobracaj ce biti potpuna katastrofa. Autoput BG - ZR - NS se nece zavrsiti do 2030. cak iako nekim cudom pocnu 2025., kako je sad predvidjeno budzetom. Uvalili su Zrenjanincima mega fabriku i mega k**u jer im nisu napravili puteve, vodu, preciscivac otpadnih voda itd..

Sav taj otrov iz fabrike preko Begeja ce doci u Tisu pa u Dunav pa do Beogradjana.
 
Vrh