Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Znam da su nasi planirali brzi put, ali su Kinezi insistirali na AP, kao uslovu za dolazak LL.
BTW, secam se jos negde 2008. je bila neka kineska delegacija i najavljivala prebacivanje 22 fabrike iz Kine u JI industrijsku zonu, cak se pominjalo i da se aerodrom Ecka pretvori u kargo aerodrom. Ovo zadnje sumnjam, pre svega zbog moguce duzine staze, ali prebacivanje fabrika iz Kine ne bih bas otpisao. Oni cesto rade strateski i dugorocno, mozda je AP samo uslov za dalje podizanje pogona. Industrijska zona je trenutno prosirena na preko 500 ha (oko 300 je slobodno) i prosirenje je radjeno dosta brzom u toku prekovora i pocetka radova na LL.
 
Ne znam zašto se na nekoliko mesta ponavlja teza da se brzi put baš neće naplaćivati, to je pitanje odluke i načina gradnje. u Sloveniji ima nekoliko tzv “hitrih cesta”, u nacionalnoj nomenklaturi saobraćajnica označenih sa H, i one su pod naplatom, tačnije i na njima se proverava vinjeta kamerama. I finansiranje i održavanje je uklopljeno u taj sistem. One su izgrađene na potezima gde je količina saobraćaja manja nego na pravcima auto puteva, ali su izgrađene tako da osim nedostajuće zaustavne trake i užeg zaštitnog pojasa, sve ostalo (sve raskrsnice denivelisane, zaštitna ograda, odmarališta) je kao na auto putu (barem one kojima sam prošao)

Što se tiče ove naše - brzi put za Zrenjanin (iz NS) bi bio sasvim dovoljan, idealno sa svim ukrštanjima (a na tom putu ih i nema mnogo) denivelisanim, najlakše rešenje brzi put na vijadukt i četiri ulivno/odlivne rampe na veliki kružni tok ispod.
Ako već ne bi bile denivelisane, onda barem ozbiljni kružni tokovi velikog radijusa na tim mestima. I naravno obavezna zaštitna ograda sa određenom širinom zaštitnog pojasa uz put + nekoliko širokih prelaza za životinje jer s obe strane puta su kilometri atara u kojima ima i divljači.

Bojim se samo da neko namerno ne rasteže, gleda cene materijala i radova, pa da uz objašnjenje kako je sve višestruko poskupelo na kraju ne ispadne velika “ugradnja” i dobijemo brzi put po predviđenoj ceni auto puta od pre godinu dana.
 
Ako naplacujes brzi put onda moras da izgradis dodatne alternativne pravce, u ovom slučaju Novi Sad - Žabalj. I ko zna šta još jer nisam siguran da bi sad trasa brzog puta bila identična kao i trasa autoputa.

Jasno je već nekoliko godina da je ovaj projekat potpuno netransparentan iz nekog razloga. Stalno se nešto muti i krije. Grad Zrenjanin je potpuno isključen iz odlučivanja, SNS vlast tamo pojma nema o trenutnom statusu niti o budućim promenama.
 
Trenutni put ZR-NS ne moze da se pretvori u BP celom duzinom, pre svega zbog mosta na Tisi, koji je dotrajao i uzak cak i da se koristi za samo jedan pravac.

No, treba ovaj AP gledati kao dva odvojena, BG-ZR i NS-ZR. Tako ce se i graditi. Odluka da BG=ZR bude AP, ne znaci da ce to nuzno biti i u nastavku. Dok se dodje do gradnje tog drugog dela, dosta stvari ce se iskristalisati.
 
Не бих, ипак, тај пут посматрао као два засебна правца; он уоквирује и повезује шири београдски регион са банатске стране. Путовање Борча - Нови Сад овим путем има смисла.

Исто нам треба са те стране Дунава и на железници.
 
I dalje je blize i brze ici postojecim AP iz Borce. Pancevo je vec nesto drugacija prica, ali i dalje je upitno da li je isplativo ici preko Zrenjanina ili Zemuna..
 
Jos jedna cinjenica u prilog tome da drzava ne planira skoro da zapocne ZR - NS jeste izgradnja raskrsnice i prilaznih puteva u novoj industrijskoj zoni Kac. Mnogo je para dato da bi se ovo napravilo i sad srusilo. A zapravo po planu tu treba da budu 2+2 trake. Strucnjaci napravili novu raskrsnicu sa semaforom.
 
Samo da napomenem da je AP od Zrenjanina do Kaca, a onda se pretvara u BP, te od Kaca do AP ide u tom obliku. Spaja se sa buducim Fruskogorskim BP na samom AP BG-NS.
Sto se tice gradjenja, pa rusenja, to nije nista novo ni neuobicajeno. Cak je i korisno iz perspektive koji to grade.
 
Upravo na godisnjem obracanju predsednik AV nabrajajuci sta se trenutno gradi, uvrstio i BG - ZR u aktuelne radove.

Koliko ovo nije tacno pokazuje i cinjenica da su mu naslikali na mapi potpuno pogresnu trasu BG - ZR - NS. Verovatno ih boli patka za tu deonicu, sto bi se cimali, uzeli neki stari plan.

Naravno, radovi nisu ni predvidjeni budzetom pre 2025. god, al on to ne sme da kaze.


1672854933675.png
 
Opet ne slazemo se nikako jer ako je ovo ta brojka (da kazemo maximalna) to je 1/3 svih prihoda puteva srbije i gledano na one brojke ovo je u stvari taj cist profit sto dobijamo (e sad kako se on koristi i na koji nacin ne vredi diskutovati...), Da nema njega tj njih bila bi cista nula ili minus...
oko čega se ne slažemo? mnogo ste konfuzni...svi podaci koje sam naveo su ili iz izveštaja JP Putevi Srbije ili iz Zakona o budžetu
kakav čist profit?
ja tvrdim da su putarine premale da bi pokrile troškove održavanja puteva, zato im se dotira iz budžeta, dok se najveći deo novih autoputeva, brzih saobraćajnica i sva druga značajna infrastr. ulaganja finansiraju iz kredita i (manjim delom) direktno iz budžeta republike, pokrajine, lokalnih samouprava...
takođe, slažem se sa predlogom vinjeta (recimo po mađarskom modelu) koje je predložio Earth. nema tu nikakve diskriminacije, i u Beču (ili Budimpešti) je godišnja karta za metro (navodim samo kao primer) relativno mnogo povoljnija od pojedinačnih, dnevnih, nedeljnih...
dakle, uz registraciju uvesti godišnju vinjetu za sve puteve za domaće, a strancima ponuditi više opcija, bar onda niko neće izbegavati puteve s naplatom i uništavati lokalne.
 
Evo opet iste rasprave.

1. Besmisleno je raspravljati o ovome jer se sigurno ništa promeniti neće. Ovaj sistem koji imamo će ostati na snazi duže.

2. Zemlje koje imaju vinjete poput Madjarske, Slovačke i Češke moraju preći na obračun po predjenom kilometru u narednih nekoliko godina. Ne znam tačno do kada im je rok.

3. Ako su nam turski kamioni i autobusi problem ne vidim kako će nam vinjeta pomoći da od njih ubiramo veće prihode. Oni koji špartaju preko Srbije redovno bi svakako uzeli vinjetu godišnju pa bi u proseku manje plaćali. Ovako im posebno naplaćujemo svaki prolazak od Bugarske granice do Horgoša i obrnuto.
 
Da, zanimljiva tabela ali ne pokazuje kolko su stranci platili jer neki od njih mogu plaćati i u dinarima ili turski kamiondžija može imati Tag ako tuda često prolazi. Ali sugurno da nisu mali i da bi diskriminacionim većim cenama prema strancima prihod od njih možda mogao bude godišnje 100 mil evra, čime bi za 50 godina oni isplatili gradnju većine autoputeva u Srbiji za koje krediti još nisu otplaćeni. A 50 godina je sasvim ok ako uporedimo da će CG po sadašnjim prihodima od Pg-Mateševo trebati i više od 50 godina samo to parče 40km autoputa da isplate. Eto, ne bih više o ovome sad dužio, nadam se da je dokazano ono što sam u početku tvrdio.
ne treba to nazivati diskriminacijom, to su opcije koje postoje svuda gde postoje vinjete, i treba se držati nekih iznosa koji su prosečni za region, ukoliko to donosi više novca nego sad - tim bolje. s druge strane domaća godišnja vinjeta za sve koji registruju kola je najbolje rešenje i najpovoljnije i najpravičnije, jer svi valjda imaju auto da bi ga vozili po nekom putu čija izgradnja i održavanje koštaju. nekad je i deo od akciza išao u tu namenu, ali svakako budžet pokriva sve rupe.
 
oko čega se ne slažemo? mnogo ste konfuzni...svi podaci koje sam naveo su ili iz izveštaja JP Putevi Srbije ili iz Zakona o budžetu
kakav čist profit?
ja tvrdim da su putarine premale da bi pokrile troškove održavanja puteva, zato im se dotira iz budžeta, dok se najveći deo novih autoputeva, brzih saobraćajnica i sva druga značajna infrastr. ulaganja finansiraju iz kredita i (manjim delom) direktno iz budžeta republike, pokrajine, lokalnih samouprava...
takođe, slažem se sa predlogom vinjeta (recimo po mađarskom modelu) koje je predložio Earth. nema tu nikakve diskriminacije, i u Beču (ili Budimpešti) je godišnja karta za metro (navodim samo kao primer) relativno mnogo povoljnija od pojedinačnih, dnevnih, nedeljnih...
dakle, uz registraciju uvesti godišnju vinjetu za sve puteve za domaće, a strancima ponuditi više opcija, bar onda niko neće izbegavati puteve s naplatom i uništavati lokalne.
U redu dajte mi taj dokaz gde pise da je odrzavanje puteva 32 milijarde dinara i da se putarinama ne pokriva odrzavanje... Tamo pise za 2019 da je profit skoro 150 miliona evra ili ti blizu 18 milijardi dinara. Zna se sta je profit ... Da ne znam sta da se radi ne mozete me ubediti da odrzavanje puteva u Srbiji kosta toliko na godisnjem nivou?!?! Opet vam ponavljam za taj novac ste do skoro mogli da sagraditi ceo autoput a ne da krpite ulice...
 
U redu dajte mi taj dokaz gde pise da je odrzavanje puteva 32 milijarde dinara i da se putarinama ne pokriva odrzavanje... Tamo pise za 2019 da je profit skoro 150 miliona evra ili ti blizu 18 milijardi dinara. Zna se sta je profit ... Da ne znam sta da se radi ne mozete me ubediti da odrzavanje puteva u Srbiji kosta toliko na godisnjem nivou?!?! Opet vam ponavljam za taj novac ste do skoro mogli da sagraditi ceo autoput a ne da krpite ulice...
Evo kolko je kostao Nov Pupinov most preko Dunava plus cela jedna saobracajnica(ko prosecan auto put...) I sad cete vi mene da ubedjujete da odrzavanje (so, pesak, asfalt, Voda...) Kostaju vise godisnje od ovog cuda... Moguce da ste u pravu ... Ali meni to iskreno deluje smesno i kao bajke za malu decu...
 

Prilozi

  • Screenshot_20230118_125911_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20230118_125911_com.android.chrome.jpg
    73,2 KB · Pregleda: 160
Bonus? Karavani teskih turskih i ostalih kamiona sto nam unistavaju autoputeve, prvenstveno K10, nam prave bonus?
Tako je. Put ne prepoznaje da li po njemu vozi turski ili srpski kamion. I jedan i drugi placaju putarinu jer ga koriste.
Putevi se prave da bi se po njima vozilo to im je glavna funkcija - ne razumem zasto koristis izraz unistavanje.
 
U redu dajte mi taj dokaz gde pise da je odrzavanje puteva 32 milijarde dinara i da se putarinama ne pokriva odrzavanje... Tamo pise za 2019 da je profit skoro 150 miliona evra ili ti blizu 18 milijardi dinara. Zna se sta je profit ... Da ne znam sta da se radi ne mozete me ubediti da odrzavanje puteva u Srbiji kosta toliko na godisnjem nivou?!?! Opet vam ponavljam za taj novac ste do skoro mogli da sagraditi ceo autoput a ne da krpite ulice...
 

Prilozi

  • Screenshot 2023-01-18 13.09.29.png
    Screenshot 2023-01-18 13.09.29.png
    180,5 KB · Pregleda: 160
Ne razumem po ovome troskovi su 90 Miliona dinara?!?! Sta zelite da mi kazete? Malopre mi spominjete 32 MILIJARDE... Ili je ovo neka greska...
 
Ne razumem po ovome troskovi su 90 Miliona dinara?!?! Sta zelite da mi kazete? Malopre mi spominjete 32 MILIJARDE... Ili je ovo neka greska...
42,8 mlrd je odgovor na vaše pređašnje pitanje...
32 mlrd su iz budžeta putevi dobili pomoć - subvenciju
e, ajde lepo na APR, prethodno se malo obučite i skoncentrišite, pa da pričamo, pozdrav
 
Da ne znam sta da se radi ne mozete me ubediti da odrzavanje puteva u Srbiji kosta toliko na godisnjem nivou?!?!
А колико сте Ви мислили - не персирамо овде - да кошта одржавање националне путне мреже?? Милионче-два?

У одржавање спада и потпуна рехабилитација путева кад за то дође време, и заправо је то што се код нас годишње одваја отприлике једна трећина од онога што би требало...
 
42,8 mlrd je odgovor na vaše pređašnje pitanje...
32 mlrd su iz budžeta putevi dobili pomoć - subvenciju
e, ajde lepo na APR, prethodno se malo obučite i skoncentrišite, pa da pričamo, poz
А колико сте Ви мислили - не персирамо овде - да кошта одржавање националне путне мреже?? Милионче-два?

У одржавање спада и потпуна рехабилитација путева кад за то дође време, и заправо је то што се код нас годишње одваја отприлике једна трећина од онога што би требало...
Apsolutno ste u pravu ali te cifre nemaju veze samo sa odrzavanjem puteva...
Te cifre su ukupne subvencije za sve od kradja, izgradnje novih puteva, tendera, losih tendera, sudskih tuzbi, losih odluka, nestalog novca pa opet kradja i jednim delom odrzavanja puteva. Opet u pravu ste trenutno bi se bilo na nuli negde ako uzmemo ovaj prilog... Mislio sam da je mozda oko 2/3 ukupnog prihoda (cistog bez subvencija...)
Screenshot_20230118_141033_com.android.chrome.jpgScreenshot_20230118_140442_com.android.chrome.jpgScreenshot_20230118_135623_com.android.chrome.jpgScreenshot_20230118_135205_com.android.chrome.jpg
 
42,8 mlrd je odgovor na vaše pređašnje pitanje...
32 mlrd su iz budžeta putevi dobili pomoć - subvenciju
e, ajde lepo na APR, prethodno se malo obučite i skoncentrišite, pa da pričamo, pozdrav
Vrlo si bezobrazan, dajes lose priloge meni gore, to sto znas da procitas ne znas lepo da obajsnih i kao sto rekoh 32 milijarde nema veze samo sa odrzavanjem puteva kao sto si u ranijem postu rekao a ja te ispravio...
 
U mađarskoj je naplata putarina od stranaca skoro pola ukupne naplate i to je rezultat mera koje si spomenuo.
U 2021. naplaćena putarina u Srbiji je oko 33 mlrd din, skoro 80% su iz 1. kategorije, nema podataka koliko su platili stranci, neka je pola to je 16-17 mlrd.
Primera radi, samo u nove autoputeve i brze saobraćajnice je u 2022. uloženo preko 120 mlrd, a gde su drugi putevi i održavanje...
Inače, JP Putevi dobijaju keš iz budžeta pošto putarine ne pokrivaju ni održavanje, prošlogodišnji budžet je za to predvideo skoro 32 mlrd.
Inače. slažem se da treba uvesti sistem vinjeta kao u Mađarskoj i naterati kamione da idu autoputevima, umesto što izbegavaju putarinu i oru lokalne puteve.
Kao sto vidite ispravio sam vas i niste bili u pravu, pokriva se samo odrzavanje puteva koje je izmedju 25 do 30 milijardi dinara... Ali problem nije u naplati ili strancima (ili nama samima), mi bi da deremo strance i da nam ti isti stranci pokrivaju tu istu rupu od javnog preduzeca bez dna i bez ikakvog kompasa... Dok se ne promeni (rekonstruise, privatizuje, ode u stecaj...) J.P putevi mozete dokle hocete, koliko hocete,kako i kome hocete povecavati cenu putarina i to nista nece promeniti (makar ne na bolje)...
 
Kao sto vidite ispravio sam vas i niste bili u pravu, pokriva se samo odrzavanje puteva koje je izmedju 25 do 30 milijardi dinara... Ali problem nije u naplati ili strancima (ili nama samima), mi bi da deremo strance i da nam ti isti stranci pokrivaju tu istu rupu od javnog preduzeca bez dna i bez ikakvog kompasa... Dok se ne promeni (rekonstruise, privatizuje, ode u stecaj...) J.P putevi mozete dokle hocete, koliko hocete,kako i kome hocete povecavati cenu putarina i to nista nece promeniti (makar ne na bolje)...
šta ste ispravili? sve što sam rekao stoji, putevi naplate putarinu oko 30 mlrd i još toliko dobiju iz budžeta. s druge strane potroše oko 40 mlrd na održavanje i 10 mlrd na kapitalne rashode - ovo je sve red veličina zasnovan na zvaničnim podacima, a ne na wikipediji.

poenta celog mog pisanija je bila da su putarine premali novci da bi se od toga bilo šta izgradilo ( a putarine naplaćene od stranaca samim tim još manje i beznačajnije), one nisu dovoljne ni za osnovnu delatnost JP Puteva (a to je održavanje puteva, odnosno Putevi angažuju druge firme koje se bave održavanjem, rehabilitacijom i sl.), te su zbog toga svake godine potrebne subvencije iz republičkog budžeta.
 
Tako je. Put ne prepoznaje da li po njemu vozi turski ili srpski kamion. I jedan i drugi placaju putarinu jer ga koriste.
Putevi se prave da bi se po njima vozilo to im je glavna funkcija - ne razumem zasto koristis izraz unistavanje.
Tvoja kuca, moja kuca, sve je to isto, bitno da se placa porez :) Kome je isto? Mozda drzavi jer ubira porez, ali meni nije isto, što moram pristati da mi bude isto, eto neću, moja volja :) Slicno tome, za globalisticku ideologiju je isto dal je srbski ili turski vozac, dal je moje ili tudje dete... sve je to isto, sve su to isto ljudi, sve tu isto kamioni. Ali prema nama, Opoziciji, mi zelimo da diskriminisemo Naš džep od Njihovog džepa, i da se u Našoj zemlji iz Njihovog džepa preliva u Naš džep, džepovi nam nisu isti
 
Vrh