Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Učlanjen(a)
29.07.2016.
Poruke
33
Pohvaljen
21
Гради се „војвођанско ћирилично слово П”


Vojvodjansko%20P.jpg


Као резултат окупљања око значајних заједничких пројеката републичке и покрајинске власти у друмски и железнички саобраћај Војводине ће бити уложено 1,2 милијарде евра.

Један од најзначајнијих саобраћајних инфраструктурних пројеката могло би да се назове пројектом „војвођанско ћирилично слово П“, јер када ти путеви буду изграђени заузеће положај у облику слова П.

Та важна саобраћајница ће, како наводи за „Дневник“ покрајински секретар за урбанизам и заштиту животне средине Владмир Галић, обухватити Фрушкогорски коридор, односно брзу саобраћајницу од Руме до Новог Сада са тунелом кроз Фрушку гору, који ће преко аутопута излазити на Каћку петљу где ће се спојити са другом брзом саобраћајницом са четири саобраћајне траке између Новог Сада и Зрењанина, потом ће се наставити од Зрењанина до Београда, односно Борче, притом ће се градити обилазница око Зрењанина.

- Брза саобраћајница између Новог Сада и Зрењанина и Зрењанина и Београда настаће проширивањем већ постојећег пута са две коловозне траке – наводи Галић, чији секретаријат овлашћењем републичке власти учествује у спровођењу тих важних пројеката. Он каже да ће проширивање пута између Новог Сада и Зрењанина бити једноставније од изградње Фрушкогорског коридора, јер за разлику од коридора није потребно да се уради експропријација која може у знатној мери да отежава посао и да одуговлачи време до почетака грађевинских радова.

Кад је пут између Новог Сада и Зрењанина грађен, пословало се домаћински, а и могло се тако поступити па је парцела на којој се тај пут налази ширине 35 и 50 метра, целим путним правцем већ сада омогућава да се проширење уради без претходне експропијације. На том путном правцу нема насељених места и нема потребе да се гради ни заобилазница. Значи, неопходно је да се уради одговарајућа пројектна документација и да се крене у изградњу– истиче Галић.

Пре проширења пута између Новог Сада и Зрењанина, биће саниран пут који се проширује и то на траси од 34 километра. За те намене новац је обезбедила Републичка влада, иако су брзе саобраћајнице у надлежности Војводине. - Пут између Каћа и Зрењанина је у веома лошем стању, није безбедан за саобраћај. У санирању тог пута ће нам Република у значајној мери помоћи у току ове године. Надам се да ће санација бити започета већ на пролеће – каже Галић додајући да је и то била једна од тема о којој се разговарало у Покрајинској влади приликом сусрета председника Покрајинске владе Игора Мировића и потпредседнице Републичке владе Зоране Михајловић прошле недеље.

Што се тиче Фрушкогорског коридора, напомиње Галић, обезбеђен је новац за експропријацију, сад треба да се прогласи јавни интерес и да се крене са препарцелисањем, односно закључивањем уговора са власницима парцела на деоници која је прошла ревизију, а то је деоница Рума - Нови Сад и тунел кроз Фрушку гору. Почетак грађевинских радова зависи од тога како ће протећи експропропијација.

Осим реконструкције Гребенског пута и већ постојећег пута између Новог Сада и Зрењанина, који ће се потом бити проширен са две коловозне траке, на пролеће се очекују и радови на санацији пута између Инђије, Сремских Карловаца и Петроварадина, који је такође у веома лошем стању. О томе је такође донета одлука прошле недеље на састанку председника Покрајинске владе Игора Мировића и потпредседнице Зоране Михајловић. Путеви Србије су исказали спремност да у току ове године издвоје новац за сређивање те деонице.

Е. Марјанов



На реду и Партизански пут

Галић најављује санирање гребенског пута преко Фрушке горе. Тај пут није фреквентан, јер ту не пролазе камиони, али га је потребно санирати, пре свега због туризма, бољег приступа фрушкогорским манастирима. Сад се ради просторни план посебне намене за Фрушку гору, у оквиру којег ће бити урађен и гребенски, односно Партизански пут. - Гребенски или Партизански пут се креће горе од чортановачке шуме општине Инђија и завршава се доле код Визића у општини Бачка Паланка. Пут је дугачак 58 километра и пролази кроз општине Инђија, Сремска Митровица, Шид, Сремски Карловци, Беочин, Нови Сад и Бачка Паланка. Пут је у надлежности локалних самоуправа, али нам је намера да га прогласимо путем другог реда како би га пребацили у надлежности АП Војводине и на тај начин омогућили да га одржавају Путеви Србије. Сад тај пут практино нико не одржава и у врло лошем је стању – каже Галић.


Извор:
http://www.dnevnik.rs/politika/gradi-se ... p%E2%80%9D
 
Kakva lakrdija :laugh: :laugh:
 
Није лоше, и онда се направи продужетак до Темишвара. Зрењанински пут може исто да се направи у аутопут барем до петље у Борчи, ако не и до Панчевца
 
Kakvog Pancevca?! Pa gde ces autoput kroz grad? Ako bi stvarno od Zrenjanina do Beograda išao autoput u punom profilu, morala bi da se gradi obilaznica i sa severne strane Beograda. Tada bi imali potpun prsten oko Beograda. Ali kad bi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659528#p659528:20jllplc je napisao(la):
SRBO » 12 Sep 2019 07:03 pm[/url]":20jllplc]Зрењанински пут може исто да се направи у аутопут барем до петље у Борчи, . .
Do te petlje u Borči je i planirano da se izgradi.
 
Ma znam ja za to. Ali to je bilo za moto-put. Sad pominju auto-put. Ništa tu jos nije rešeno. Ja bih bih pre rekao da je pocela predizborna kampanja.
 
"Dolazak kineske kompanije Linglong Tire koja će u Zrenjaninu otvoriti fabriku guma, osnovni je razlog za prebacivanje projekta saobraćajnice "Vojvođansko P" sa Pokrajine na Vladu Srbije, a s tim i za promenu tipa saobraćajnice.
"Vojvođansko P", tačnije projekat brze saobraćajnice Novi Sad-Zrenjanin i Zrenjanin-Borča, stopiran je na nivou Pokrajine, koja je od njega i potpuno odustala kada je Vlada Srbije obavestila da ima drugačije planove za ovu saobraćajnicu.
Ti planovi su da ova saobraćajnica ipak bude autoput, te će morati da se izradi potpuno nova projektna dokumentacija i reše druga pitanja (poput imovinskih problema)."

https://www.021.rs/story/Info/Vojvodina ... ograd.html
 
Bolje bi bilo odma da projektuju do Panceva, tj do buduce obilaznice.
 
Obilaznica oko Pančeva se nastavlja na budući autoput prema Vršcu.

Pančevo će biti povezano "Severnom tangentom" sa petljom u Borči.
 
Kako "Vojvođanski" kad deo ispod Čente 15-20km, kuda bi trebao da ide, nije teritorija Vojvodine, već Palilule, tj grada Beograda? Mozda je iz tog razloga gornja mapa puta upravo I nacrtana do Čente, ali nije tačno da je rečeno da bi se autoput tu završavao, nego da spaja Zr I Bg, tj plan je da nastavi I ka Beogradu kroz taj deo Palilule, ne Vojvodine.
Ja podrzavam ovaj projekat ali ako se vec koriste teritorijalne podele, onda da se ispravno kaze da je taj deo Banata deo grada Beograda.
Slicno kao sto deo obilaznice oko Beograda treba da ide I oko Panceva, tj kroz Vojvodinu. Mada I nisu bas iste stvari jer teritorija Vojvodine je posledica raspada Austrugarske imperije I osvajanja Kraljevine Jugoslavije, medjutim po toj osnovi su Beograd, Pancevo I Zemun bili jedna upravna jedinica (tako da se moja baba 1925-e rodila u Pancevu ali ne I Vojvodini), a to je tek kasnije promenjeno izdvajanjem Panceva iz te, mogao bih reci, prirodne geografske zajednice (3 naselja sa tri strane dve reke : Save I Dunava)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659609#p659609:3cke934a je napisao(la):
Earthmoving » Pet Sep 13, 2019 7:25 am[/url]":3cke934a]Kako "Vojvođanski" kad deo ispod Čente 15-20km, kuda bi trebao da ide, nije teritorija Vojvodine, već Palilule, tj grada Beograda? Mozda je iz tog razloga gornja mapa puta upravo I nacrtana do Čente, ali nije tačno da je rečeno da bi se autoput tu završavao, nego da spaja Zr I Bg, tj plan je da nastavi I ka Beogradu kroz taj deo Palilule, ne Vojvodine.
Ja podrzavam ovaj projekat ali ako se vec koriste teritorijalne podele, onda da se ispravno kaze da je taj deo Banata deo grada Beograda.
Slicno kao sto deo obilaznice oko Beograda treba da ide I oko Panceva, tj kroz Vojvodinu. Mada I nisu bas iste stvari jer teritorija Vojvodine je posledica raspada Austrugarske imperije I osvajanja Kraljevine Jugoslavije, medjutim po toj osnovi su Beograd, Pancevo I Zemun bili jedna upravna jedinica (tako da se moja baba 1925-e rodila u Pancevu ali ne I Vojvodini), a to je tek kasnije promenjeno izdvajanjem Panceva iz te, mogao bih reci, prirodne geografske zajednice (3 naselja sa tri strane dve reke : Save I Dunava)

Sve je to geografski Vojvodina. Kao što je Batajnica u Sremu a nekom administrativnom podelom je pripala gradu Beogradu. Sitiničarenje najobičnije.
 
Postoji "AP Vojvodina", ali i "Vojvodina" kao geografski pojam, a to nije ista površina.

Deonica državnog puta IB reda broj 13, od petlje "Beograd" (od isključenja za Krnjaču)
do petlje "Kovilovo" (Borča) od aprila 2017.god je prešla u nadležnost Grada Beograda.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mDkjQgiNmrw[/youtube]
 
Ma da, I Hrvati sitnicare da zapadni Srem (posto pominjes vec Bataju u Sremu) I Baranja nisu deo "geografske Vojvodine". Ma I Rumuni sve do iza Temisvara sitnicare da njihovo pola Banata nije deo Vojvodine. Pa cak I Madjari sto severna Backa nije deo Vojvodine. Samo si ti pametan pa ces svima da nam objasnis sta je I kako je. Ti si velikodusan, a mi smo sitnicari. Evo meni ne samo da je dobar deo porekla odatle nego mi je I firma bas u tom delu Beograda, pa da ti sa lica mesta kazem da mi nismo Vojvodina. Ako meni ne verujes, idi napravi anketu po Borci, Krnjaci, Novom Beogradu, Zemunu I sl. Ili isto tako u pomenute delove Hr, Madjarske, Rumunije pa ih pitaj jesu u pravu ili si modar. I Nova Pazova je htela da raspise referendum da bude deo Beograda, nisu joj dali, pa jbga ja kad o toj teritoriji pricam.kazem Vojvodina. Isto I sa Pancevom koga su pred kraj Kraljevine Jugoslavije izdvojili iz zajednice sa Beogradom I Zemunom, ja kazem da je Vojvodina. Isto tako I deo Banata I Srema su deo Beograda, pa svega su na par stotina metara od Kalemegdana. Tako da deo ovog autoputa bi trebao proci kroz teritoriju grada Beograda, ne kroz Vojvodinu. Isto kao sto kroz nju ne prolaze autoputevi Hr u Sremu, Rumunije u Banatu, Madjarske u delu Backe.
Inace pun naziv od 1848 je ukljucivao I rec "srpsko" uz imena vojvodina Ili vojvodstvo. Sve do okupacije Srbije 1945-e kada je zato I izbaceno. Dakle , po imenu ove teme, mozete se pozivati samo na istoriju od 45-e, jer pre je bio drugi I ispravniji naziv.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659680#p659680:1s9110w1 je napisao(la):
Earthmoving » 13 Sep 2019 10:03[/url]":1s9110w1]Ma da, I Hrvati sitnicare da zapadni Srem (posto pominjes vec Bataju u Sremu) I Baranja nisu deo "geografske Vojvodine". Ma I Rumuni sve do iza Temisvara sitnicare da njihovo pola Banata nije deo Vojvodine. Pa cak I Madjari sto severna Backa nije deo Vojvodine. Samo si ti pametan pa ces svima da nam objasnis sta je I kako je. Ti si velikodusan, a mi smo sitnicari. Evo meni ne samo da je dobar deo porekla odatle nego mi je I firma bas u tom delu Beograda, pa da ti sa lica mesta kazem da mi nismo Vojvodina. Ako meni ne verujes, idi napravi anketu po Borci, Krnjaci, Novom Beogradu, Zemunu I sl. Ili isto tako u pomenute delove Hr, Madjarske, Rumunije pa ih pitaj jesu u pravu ili si modar. I Nova Pazova je htela da raspise referendum da bude deo Beograda, nisu joj dali, pa jbga ja kad o toj teritoriji pricam.kazem Vojvodina. Isto I sa Pancevom koga su pred kraj Kraljevine Jugoslavije izdvojili iz zajednice sa Beogradom I Zemunom, ja kazem da je Vojvodina. Isto tako I deo Banata I Srema su deo Beograda, pa svega su na par stotina metara od Kalemegdana. Tako da deo ovog autoputa bi trebao proci kroz teritoriju grada Beograda, ne kroz Vojvodinu. Isto kao sto kroz nju ne prolaze autoputevi Hr u Sremu, Rumunije u Banatu, Madjarske u delu Backe.
Inace pun naziv od 1848 je ukljucivao I re srpsko uz imena vojvodina Ili vojvodstvo. Sve do okupacije Srbije 1945-e kada je zato I izbaceno. Dakle , po imenu ove teme, mozete se pozivati samo na istoriju od 45-e, jer pre je bio drugi I ispravniji naziv.

Што би рекли, семантика - потпуна небитност. Војводина ионако постоји само као административни појам, људи се више сматрају Банаћанима/Сремцима/Бачцима? ионако.

И шта ће нам ово "ћирилично" уопште? Зна се које је примарно а које је робовско писмо :wink:
 
I na kraju dokaz da, posto deo ovog autoputa prolazi kroz Banat, to nije samo pojam Vojvodine kako naslov I neki forumasi zele prikazati, vec je to geografska teritorija podeljena izmedju Srbije, Rumunije I Madjarske, a u okviru Srbije izmedju AP Vojvodine (ime iz doba okupacije nesrbskog vladara) I grada Beograda. Pa ako je Banat tako podeljen, onda je jasno da je autoput u ovom slucaju Vojvodjansko-Beogradski autoput, ili neki drugi naziv, nikako samo "Vojvodjanski".
 
Da, naslov teme nije baš najsrećniji, a pošto već imamo temu "NS-RU-ŠA-LO"

onda od tog "ćiriličnog P" ostaje samo AP "NS-ZR-BG" . . ili "Banatski koridor". ;)
 
Da. Mislim, ja 100% podrzavam ovaj projekat, cak I njegov nastavak od Padinske Skele/Borče severno, preko Jabuke, pa izmedju Kacareva I Panceva, petlje buduceg autoputa za Vrsac, cak I nastavak iznad rafinerije (od tzv Bg obilaznice) preko Kovina I Smedereva na K10 (posto je taj pravac isto dosta prometan). I bas zato sto ga podrzavam, zelim na samom pocetku rascistimo sve potencijalne skrivene maliciozne antinacionalne prepreke. Jer u naslovu imamo "vojvođanski" koji pocinje na tradiciji od srpskog vojvodstva 1848-e , a onda je "srpsko" odstranjeno iz imena 1945-e, pa I ovde kroz naslov skriveno nastavljamo tu drugu losu, umesto prvu, izvornu I dobru tradiciju tog imena.
Naravno, ceo Banat je staroistorijsko gledano srpski, sama imena ČonGRAD u Mađarskom delu ili Rešice u Rumunskom to potvrdjuju, ali posto ovo danas nije TA Srbija vec samo koristi njen okupacioni naziv, onda je ovo trenutno bespredmetno potezati. Ujedinjenje sa bracom koja su danas deo tih drugih naroda I drzava treba sacekati dane kada prvo sam srbski narod ozdravi I oslobodi se.
Jos jedna stvar. Postojalo je takodje I Vojvodstvo od Svetog Save pre zamene stranom recju Hercegovina, tako da je ovo druga Vojvodina. Mozda neko bolje zna da objasni naziv Banat, ali izgleda da je I to dato od nemacke reci u tom periodu. Medjutim, iz najstarijeg znacenja te reci takodje izvire srbski koren "ban" sto na engleskom znaci zaBRANA, od brana, od braniti (slicno nazivu Krajina kojih u Srba bilo dosta:Timocka, Kninska, Bosanska, uKrajina...), pa ban vuce koren od srbskog bran.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659694#p659694:1klfwgnl je napisao(la):
Earthmoving » Pet Sep 13, 2019 11:23 am[/url]":1klfwgnl]I na kraju dokaz da, posto deo ovog autoputa prolazi kroz Banat, to nije samo pojam Vojvodine kako naslov I neki forumasi zele prikazati, vec je to geografska teritorija podeljena izmedju Srbije, Rumunije I Madjarske, a u okviru Srbije izmedju AP Vojvodine (ime iz doba okupacije nesrbskog vladara) I grada Beograda. Pa ako je Banat tako podeljen, onda je jasno da je autoput u ovom slucaju Vojvodjansko-Beogradski autoput, ili neki drugi naziv, nikako samo "Vojvodjanski".
file.php
Kao što rekoh bespotrebno sitničarenje. To su administrativne granice. Možemo reći da je Vojvodini otet deo teritorije u Sremu i Banatu ali bi to bilo bas bas glupo.
 
Sta si ti ovde, neki propagator stranih interesa? Iznova potenciras, I to mali deo, Banata I Srema koji je danas deo grada Beograda, a hiljade kvadratnih kilometara Srema I Baranje u Hrvatskoj, Backe u Madjarskoj, Banata u Rumuniji (cak veci deo je tamo) ne spominjes. Sto ne kazes da su oni oteti? Ali si se zato antisrbski zakacio na 3%. Ako se pozivas na istoriju, sto ne promovises istorijski naziv Vojvodine - Srbsko Vojvodstvo? Nego trujes ljude da je neko nekome nesto oteo. Kome I kad smo oteli? Tvojim Austrougarima 1918 (kazem "tvojim", jer mi ovde ne koristimo rec "oteli" vec "oslobodili")? Pa kad su Ugari dosli na Balkan? U 9. veku ih Arpad dovede. Ko je onda kome sta "oteo". Ne mozemo mi koji ovde zivimo hiljadama godina da ikome ista otmemo kada je to bilo nase pre drugih dođoša. Pogledaj imena gradova u Banatu: ČonGRAD, Rešica, LUGož (sl ko Lužički Srbi, znaci suprotno, Germani su na nasoj zemlji, a ne da smo mi njihov Austriji nesto "oteli").
Namere ovog forumasa sa ponavljanjem termina "oteto", treba pratiti sa opreznoscu, jer teže ka antisrbskim, antinacionalnim, a u smeru nekih drugih stranih interesa. Nista licno, ali ideju koju kroz tu logiku propagira je loša.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659691#p659691:2rkyzsnh je napisao(la):
SRBO » Pet Sep 13, 2019 11:18 am[/url]":2rkyzsnh]

И шта ће нам ово "ћирилично" уопште? Зна се које је примарно а које је робовско писмо :wink:

ne samo to, nego kad vidis karakter nije bitno da li je iz cirilice, grckog, jermenskog, gruzijskog, arapskog... kog god pisma, jer prepoznajes oblik
 
Гради се „војвођанско ћирилично слово П. . . Gradi se slovo "P" ?!

Vreme je da se promeni ime ove teme, nap. AP "Novi Sad-Zrenjanin-Borča".

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659741#p659741:9fi0j66m je napisao(la):
Earthmoving » Pet Sep 13, 2019 1:07 pm[/url]":9fi0j66m]Sta si ti ovde, neki propagator stranih interesa? Iznova potenciras, I to mali deo, Banata I Srema koji je danas deo grada Beograda, a hiljade kvadratnih kilometara Srema I Baranje u Hrvatskoj, Backe u Madjarskoj, Banata u Rumuniji (cak veci deo je tamo) ne spominjes. Sto ne kazes da su oni oteti? Ali si se zato antisrbski zakacio na 3%. Ako se pozivas na istoriju, sto ne promovises istorijski naziv Vojvodine - Srbsko Vojvodstvo? Nego trujes ljude da je neko nekome nesto oteo. Kome I kad smo oteli? Tvojim Austrougarima 1918 (kazem "tvojim", jer mi ovde ne koristimo rec "oteli" vec "oslobodili")? Pa kad su Ugari dosli na Balkan? U 9. veku ih Arpad dovede. Ko je onda kome sta "oteo". Ne mozemo mi koji ovde zivimo hiljadama godina da ikome ista otmemo kada je to bilo nase pre drugih dođoša. Pogledaj imena gradova u Banatu: ČonGRAD, Rešica, LUGož (sl ko Lužički Srbi, znaci suprotno, Germani su na nasoj zemlji, a ne da smo mi njihov Austriji nesto "oteli").
Namere ovog forumasa sa ponavljanjem termina "oteto", treba pratiti sa opreznoscu, jer teže ka antisrbskim, antinacionalnim, a u smeru nekih drugih stranih interesa. Nista licno, ali ideju koju kroz tu logiku propagira je loša.
Ne lupetaj, Srbin sam kao i ti iz Srema tj Vojvodine. Nedaleko od moje kuce Sremski Srbi su odlučili da se pripoje Kraljevini Srbiji. Znači sami odlucili da se pripoje matici. Vojvodina kao teritorija nikad nije bila deo Srbije nego su naseljeni Srbiju kroz vreme postali većinsko stanovništvo i izborili se da se pripoje matici. Slično nešto ali sa obrnutim ishodom desilo se NAZALOST na Kosovu. Tako da nemoj da mi prisivas nikave anti stavove. Samo sam reagovao na tvoju beogradizaciju svega pa čak i naslova teme. Sto u svemu vidis antisrpstvo to je tvoj problem.
 
Ja moram da se slozim sa Earthmovingom. Vojvodina NIJE geografski pojam, nego politicki. Tako da za Borcu i Padinsku Skelu moze da se kaze da je Banat, ali ne i Vojvodina. Ako je rezon sto su nekad bili u sastavu Vojvodine, sto onda ne kazemo za NBG i Zemun da su NDH?
 
Ukratko, moje primedbe su na naziv autoputa I teme:
1. Ako se u danasnjem smislu u nazivu koristi reč "Vojvođanski", onda taj naziv može samo do Čente, ne I južno.
2. Ako se koristi istorijski naziv "Vojvođanski", tj u periodu kad je I taj deo bio deo Austrougraske, onda se mora koristiti taj pun naziv "Srpska Vojvodina".
3. Naziv "Vojvodina" je okupaconi termin Austrugarske pa nije jasno zasto uopste tamničko ime zadržavati?
4. To nije staro istorijsko ime tog kraja, vec termin iz okupacione drzave od 1848-e. Ako zelimo vec istorijsko ime, zasto ne koristimo jos starije ime pre okupacije? Pre okupacije Austrije, bila je okipacija Otomana, a pre okupacije Otomana bila je okupacija Madjara od 9 veka itd unazad. Znaci u pitanju je vrlo delikatan kraj gde su neki nasi ljudi bili pod pritiscima asimilacije I okupacije I preko 1.000 godina. Mnogi od njih se danas izjasnjavaju kao Madjari ili Rumuni.
5. Dakle ako se zeli za ovaj autoput koristiti reč Vojvođanski, onda naziv treba biti Autoput Srbske Vojvodine taj I taj. Jer jedino je to ispravan, izvoran naziv. Ako se koristi trenutni naziv samo Vojvodjanski, to je okupacioni antisrbski naziv strane vlasti od 1945.

Na kraju slazem se, I ja sam protiv beogradizacije, najveci broj mojih kritika je upravo na beogradsku vlast, politiku, ideologiju, ekonomski model itd. Ali to ne znaci da zlo I drugde ne kritikujem.
 
Vrh