Šta je novo?

Automobilska industrija

Kad je izasla zadnja monogradfija fap i ima li koja zanimljiva fotka tamo vidim sajt radi svasta nude
 
Moze li se u teoriji sad desiti da neko didje u FAP i kaže treba mi 100 kom kamiona tog modela i da se uradi ugovor i da sve bude kako treba na kraju evo sajta
 
Искрено након реструктуирања и одласка стотина искусних мајстора не из Фапа већ из Прибоја и Србије, сумњам.
 
Teoretski može, u praksi malo teže jer je fap reorganizovan za vojne kapacitete i pitanje je koliko mogu preko toga da ostvare
 

Veštačka inteligencija u automobilskoj industriji​

Uvođenje veštačke inteligencije u automobilsku industriju donosi sa sobom brojne mogućnosti i prednosti. Jedan od ključnih izazova sa kojima se suočavaju proizvođači automobila, kamiona i autobusa je razvoj autonomnih vozila. U ovoj oblasti, veštačka inteligencija ima ključnu ulogu u rešavanju kompleksnih izazova. Međutim, susretanje sa svakim mogućim scenarijem u stvarnom saobraćaju je praktično nemoguće.
Zato se automobilska industrija sve više okreće virtuelnom svetu, odnosno metaverzumu, kako bi obučila autonomna vozila. Ova tehnologija omogućava simuliranje različitih situacija i scenarija u virtuelnom okruženju.

Kroz simulacije, veštačka inteligencija može analizirati reakcije autonomnih vozila na različite situacije i tako unaprediti njihovo funkcionisanje. Pored obuke autonomnih vozila, veštačka inteligencija se koristi i u drugim aspektima automobilske industrije. Na primer, u rukovođenju kompanijama, veštačka inteligencija može analizirati ogromne količine podataka kako bi pomogla donošenje strateških odluka i predvidela tržišne trendove. Takođe, u procesu inovacija, veštačka inteligencija može identifikovati probleme i predložiti rešenja na osnovu analize podataka.

Šta je to metaverzum?​

Metaverzum je digitalna stvarnost koja se razvija u virtualnom prostoru. U ovom virtuelnom svetu, korisnici mogu da se "konektuju" sa različitim objektima, ljudima i mestima, koristeći svoje digitalne avatare. Metaverzumi se temelje na tehnologiji blockchaina, a Ethereum je jedna od popularnih blockchain platformi koja omogućava izgradnju decentralizovanih aplikacija (DApps) i pametnih ugovora. Autoindustrija je takođe prepoznala potencijal metaverzuma kao sredstvo za povećanje prisustva brenda, promociju proizvoda, pridobijanja publike na nov način, pre svih kompanije Renault, Volkswagen i Nissan koje su započele partnerstva sa platformama kao što je The Sandbox.

autonomna vozila, vestacka inteligencija, autoindustrija



Proizvođači automobila, takođe su koristili metaverzume u svojim marketinškim kampanjama. Volkswagen je organizovao kampanju u metaverzumu, dok je Nissan kreirao virtuelni svet kako bi potencijalnim kupcima omogućio iskustvo vožnje i istraživanja njihovih električnih automobila.
Metaverzumi omogućavaju auto industriji da pruže korisnicima jedinstvena iskustva, promovišu nove modele i povežu se sa publikom na inovativan način.
Auto industrija prepoznaje važnost digitalnih tehnologija, a upravo metaverzumi nude mogućnosti za prelazak granica tradicionalnog oglašavanja i pružaju interaktivna iskustva koja privlače nove kupce.

Negative strane veštačke inteligencije u automobilima​

Prva negativna strana je nedostatak potpune autonomije i previše oslanjanje na veštačku inteligenciju. Iako su autonomni automobili postali realnost, oni su još uvek daleko od savršenstva. Neuspeh senzora, greške u algoritmima ili nepredviđene situacije mogu dovesti do nesreća koje čak i najnapredniji sistemi veštačke inteligencije ne mogu uvek sprečiti. Preterano oslanjanje na veštačku inteligenciju može dovesti do ljudske pasivnosti, opuštenosti i nedostatka brze reakcije u kritičnim situacijama.
Druga negativna strana definitivno je pitanje privatnosti i sigurnosti podataka. Kako se sve više automobila povezuje na internet i prikuplja velike količine podataka, sve više postaje važno kako zapravo obezbediti da se ti podaci koriste na odgovarajući način. Postoji zabrinutost da bi podaci o vožnji, lokaciji i drugim ličnim informacijama mogli biti zloupotrebljeni ili da dovedu pravno rečeno, do kršenja privatnosti korisnika ili čak do sajber napada na vozila.

autoindustrija, vestacka inteligencija


Još jedna negativna strana o kojoj često čitamo poslednjih meseci je gubitak radnih mesta. Uvođenje autonomnih vozila može dovesti do smanjenja potrebe za vozačima, što može imati ozbiljne socijalne posledice. Mnogi ljudi se oslanjaju na posao vozača kao izvor prihoda, a gubitak tih radnih mesta može dovesti do ekonomskih nejednakosti i povećanja nezaposlenosti. To je ipak još uvek daleko od realnosti i definitivno je mnogo više drugih radnih mesta ugroženo razvojem veštačke inteligencije nego radno mesto vozača. U situacijama gde je veštačka inteligencija programirana da donosi odluke u hitnim situacijama, mogu se javiti moralna pitanja. Na primer, u situaciji gde je neizbežna nesreća, kako veštačka inteligencija treba da odluči koju akciju preduzeti i čije živote prioritetno zaštiti? Tako da još uvek mnoga pitanja izazivaju kontroverze i oprečna shvatanja i zahtevaju pažljivo razmatranje.
Veštačka inteligencija u automobilskoj industriji definitivno donosi brojne prednosti, ali isto tako nosi i probleme, dileme i nov način sagledavanja budućnosti autoindustrije.
Izvor
 
Мислим да су рађени камиони 9 модела кабине ако рачунамо засебно редизајн Саурерове кабине 60их, мању и већу трафику и Мерцедесову кабину са различитим маскама. Плус што су неке кабине рађене у варијантама краћа, дужа, ватрогасна.
 
Ne mogu da utvrdim čiji je.... ništa slično nisam video ni kod koga a u knjigama nisam uspeo da nađem....
 
Inače 10B je proizvođen jako kratko, u maloj seriji. Tako da u raspoloživim dokumentima oko njega nema ništa specijalno opisano, a nisam zalazio u fabričku arhivu.
 
Ima li sačuvan 10B kad te ne bi mrzio da nam napraviš malu retrospektivu ovdje modela i kojom fotkom
 
Ono sto sam ja nasao u vezi tog kamiona,da je namenski radjen kao komunalno vozilo,odnosno djubretarac za Bg.
 
Kad ce opet da se ponovi ova fotka
Pogledajte prilog 167532
Sa ovim VOMA nadogradnjama nikad, to je proizvod FAP Livnice koja je otišla u stečaj pa posle prodata da bude skladište građe sa pelet. Livnica je pored odlivaka proizvodila kompletan komunalni program, tak da smo za naše potrebe mogli da imamo kompletno domaći komunalni kamion. Takođe proizvodila je i agro program, ali ni to nam nije bilo isplativo.....
Kompletna livnica prodata je za 2 000 000 evra sa gomilom gotovih proizvoda na lageru koji su posle prodavani na kilo. FAP kao matična firma jedva je uspeo da izvuče neke alate koji su mu bili potrebni za nastavak proizvodnje u privatnim livnicama.
 
Cek oces da kazes da fap više nema livnicu i da raonik za sneg ne možemo da napravimo više
Jer je nekom bilo bolje da umjesto za 2000 000 e podigne halu kupi livnicu i ugasi je
Ja sam mislio da je livnica u sastavu faza neodvojivi dio kao presraj.
I sta smo sve izgubili da moze da se pravi zna li se po ko zna koji put klalo se vola za kilo mesa
 
Nema livnicu od 2018, ona je bila odvojena firma kao DOO. Odlivke sada radi livnica Kikinda većinom.
Nema ni FAP transporta isto je u stečaju, jedini aktivan kamion je prebačen u vlasništvo fabrike.

I bez preseraja bi ostali nego su prese ugrađene u temelje pa su neodvojive. Ostatak
tog pogona je izdat subvencionisanim investitorima.
Pogon autobusa je rasformiran, hala izdata. Felgara prodata na kilo, hala izdata. Kotlarnica je čak isečena da bi se dobio koji kvadrat više......
Iz pogona autobusa je izmešteno 11 poluzavršenih autobusa koji su verovatno završili na kilo. .
 
Vrh