Šta je novo?

Automobilska industrija

Koje su to sve genijalne odluke tacno se uviđa genijalnosti istih glupanderi
Od slinih livnica u državi dođosmo na 2 mozda 3
Jbt mi sahtove uvozimo ekonomski tigar
 

Evo prođe 10 godina kako je Radulović otkrio manjak u vrednosti 425 kamiona. Vučić je na sav glas pretio hapšenjima zbog proneve....


Inače na vojnoj temi sam pominjao. FAP i dalje radi i jedina je preostala autoindustrija. Ove godine postavljen je novi upravni i vojni nadzorni odbor kao i novi direktor. Ima oko 250 zaposlenih, to nije ni približno starom FAPu koji je rasformiran 2015.godine. Nova uprava je izmuvala nove investicije u vrednosti preko 3.6 miliona evra za ovu godinu. Sanira se infrastruktura i kupljeno je nešto novih mašina. Proizvodni program je vojni i po malo vatrogasni.
Do nove godine MUP dobija 4 nova vatrogasna a odavno se pregovara za lep izvozni posao za Mađarske vatrogasce
 
Daj boze da urade to kako treba za madjare i da to bude referenca za mup i druge potencijalne kupce
 
20230802_193601.jpg
 
Видим познато ми, сад се сећам из филма Лепе Брене где на аеродрому излећу овај фап горе и мерцедес доле.
 
Jedna priča iz sada već istorije domaće autoindustrije.

FAP je 2008.godine spremio turistički autobus za BG sajam. Radilo se neko vreme na njemu, kao autobusu najviše klase koje bi do tada bilo proizveden u Priboju a i u Srbiji. Par meseci pred sajam stigla je naredba da se ceo projekat prekida. Autobus kompletno karoseriran, ostalo da se opremi enterijer, novac uložen, agregati nabavljeni.

Te godine predstavljen je samo A559 niskopodni zglobni autobus čiji je razvoj završen ranije, ali i njegov dalji razvoj i proizvodnja je takođe stopiran, alati za karoserije nikad nisu napravljeni i ostalo se samo na protoptipu. Isti slučaj se dogodio i za solo niskopodni autobus A 547 predstavljen 2006. godine. Oba niskopodna autobusa bila su homologovana i odobrena za registraciju. Solo prototip je vozio u Transproduktu u Beogradu dok je zglobni vozio za Transprodukt i Unakop pre rashoda. Solo se dobro pokazao dok je zglobni imao nekih problema kao prototip koji nikad nisu stigli na red za sređivanje.

Nezvanično, Ikarbusov lobi u tom trenutku bio je jači od FAPovog koji nije ni postojao. Malo kasnije došlo je i do hapšenja po Ikarbusu. Inače Ikarbusovi čelni likovi su bili Pribojci.

Turistički bus je i dalje u pogonu, sve komponente su poskidane. Moguće da je ovih dana isečen pošto vojska u FAPu vrši veliku reorganizaciju i izvacuje sve što više ne treba.
Fotografije tog turističkog busa nikad nisam uspeo da izvučem.

Danas više nemamo ni jednu domaću fabriku autobusa. Fapov pogon je rasformiran, Neobus je likvidiran a Ikarbus je postao servis za popravku kineskih autobusa.
 
Mogla bi vojska nesto za muzej da sačuva i da ne bace bar tehničku dokumentaciju
 
Uz dužnu pohvalu za uloženi trud i izgled vozila, moram i da primetim nedoslednosti.
Koliko vidim sa slike ovo je 4x2, a oni nisu nikad imali ove velike rogove, već antene na krilu. Branik je ostao negde između jer su krila očigledno pravljena, sa blažim lukom napred.
Zablinsirani su mu otvori za ventilaciju na ćošku kabine. No, bez obzira, rado bih ga malo provozao. Još čujem i prepoznao bih zvuk zatvaranja vrata, uvek kratkog verglanja i pritisnutog kvačila, motorne i ispuštanja vazduha.
 
Skinuli su mu prednji diferencijal i razvodnik pogona kad su radili restauraciju.


Inače Fapov prvenac je svežeofsrban u tradicionalnu Fap,šerpa plavu boju. Uskoro ide na postament za doček 70.godina fabrike.
 
Čekamo slike prvenca samo meni bzv sto ce biti na otvorenom bar je sredjen i nije bačen a moglo se desiti
 
Od početka remonta pruge čest gost u Zaječaru u vlasništvu je Svrljiškog MIN DIV-a.


20230913_111940.jpg

20230913_111950 (1).jpg
 
Fapova rđa ima više "kora". Prva kora je loša završna odbada preskakanjem celog ciklusa hemijske obrade kabine sa smanjenjem proizvodnje sa 7000 na 100 vozila godišnje.... Druga kora je kvalitet limova, mahom istočne proizvodnje koji su izgleda već"načeti" i koji pokazuju znake korozije iako je ponovo pokrenut proces hemijske obrade. Rešenje - koristiti kompletan sistem antikorozivne zaštite uz nabavku kvalitetnijih limova premijum klase.



 
Bila je neka nabavka opreme za hemijsku obradu? Nadam se da će ova ekipa biti ozbiljnija, obzirom da je trenutni direktor iz mašinske struke. U svakom slučaju čovek uliva više poverenja od bivšeg "katanac" direktora.
 
Ова два су ТАМ. Треба да имају и два ФАП, они су скроз плави без беле.
 
Vrh