Veštačka inteligencija u automobilskoj industriji
Uvođenje veštačke inteligencije u automobilsku industriju donosi sa sobom brojne mogućnosti i prednosti. Jedan od ključnih izazova sa kojima se suočavaju proizvođači automobila, kamiona i autobusa je razvoj autonomnih vozila. U ovoj oblasti, veštačka inteligencija ima ključnu ulogu u rešavanju kompleksnih izazova. Međutim, susretanje sa svakim mogućim scenarijem u stvarnom saobraćaju je praktično nemoguće.
Zato se automobilska industrija sve više okreće virtuelnom svetu, odnosno metaverzumu, kako bi obučila autonomna vozila. Ova tehnologija omogućava simuliranje različitih situacija i scenarija u virtuelnom okruženju.
Kroz simulacije, veštačka inteligencija može analizirati reakcije autonomnih vozila na različite situacije i tako unaprediti njihovo funkcionisanje.
Pored obuke autonomnih vozila, veštačka inteligencija se koristi i u drugim aspektima automobilske industrije. Na primer, u rukovođenju kompanijama, veštačka inteligencija može analizirati ogromne količine podataka kako bi pomogla donošenje strateških odluka i predvidela tržišne trendove. Takođe, u procesu inovacija, veštačka inteligencija može identifikovati probleme i predložiti rešenja na osnovu analize podataka.
Šta je to metaverzum?
Metaverzum je digitalna stvarnost koja se razvija u virtualnom prostoru. U ovom virtuelnom svetu, korisnici mogu da se "konektuju" sa različitim objektima, ljudima i mestima, koristeći svoje digitalne avatare. Metaverzumi se temelje na tehnologiji blockchaina, a Ethereum je jedna od popularnih blockchain platformi koja omogućava izgradnju decentralizovanih aplikacija (DApps) i pametnih ugovora.
Autoindustrija je takođe prepoznala potencijal metaverzuma kao sredstvo za povećanje prisustva brenda, promociju proizvoda, pridobijanja publike na nov način, pre svih kompanije Renault, Volkswagen i Nissan koje su započele partnerstva sa platformama kao što je The Sandbox.
Proizvođači automobila, takođe su koristili metaverzume u svojim marketinškim kampanjama. Volkswagen je organizovao kampanju u metaverzumu, dok je Nissan kreirao virtuelni svet kako bi potencijalnim kupcima omogućio iskustvo vožnje i istraživanja njihovih električnih automobila.
Metaverzumi omogućavaju auto industriji da pruže korisnicima jedinstvena iskustva, promovišu nove modele i povežu se sa publikom na inovativan način.
Auto industrija prepoznaje važnost digitalnih tehnologija, a upravo metaverzumi nude mogućnosti za prelazak granica tradicionalnog oglašavanja i pružaju interaktivna iskustva koja privlače nove kupce.
Negative strane veštačke inteligencije u automobilima
Prva negativna strana je nedostatak potpune autonomije i previše oslanjanje na veštačku inteligenciju. Iako su autonomni automobili postali realnost, oni su još uvek daleko od savršenstva. Neuspeh senzora, greške u algoritmima ili nepredviđene situacije mogu dovesti do nesreća koje čak i najnapredniji sistemi veštačke inteligencije ne mogu uvek sprečiti. Preterano oslanjanje na veštačku inteligenciju može dovesti do ljudske pasivnosti, opuštenosti i nedostatka brze reakcije u kritičnim situacijama.
Druga negativna strana definitivno je pitanje privatnosti i sigurnosti podataka. Kako se sve više automobila povezuje na internet i prikuplja velike količine podataka, sve više postaje važno kako zapravo obezbediti da se ti podaci koriste na odgovarajući način. Postoji zabrinutost da bi podaci o vožnji, lokaciji i drugim ličnim informacijama mogli biti zloupotrebljeni ili da dovedu pravno rečeno, do kršenja privatnosti korisnika ili čak do sajber napada na vozila.
Još jedna negativna strana o kojoj često čitamo poslednjih meseci je gubitak radnih mesta. Uvođenje autonomnih vozila može dovesti do smanjenja potrebe za vozačima, što može imati ozbiljne socijalne posledice. Mnogi ljudi se oslanjaju na posao vozača kao izvor prihoda, a gubitak tih radnih mesta može dovesti do ekonomskih nejednakosti i povećanja nezaposlenosti. To je ipak još uvek daleko od realnosti i definitivno je mnogo više drugih radnih mesta ugroženo razvojem veštačke inteligencije nego radno mesto vozača. U situacijama gde je veštačka inteligencija programirana da donosi odluke u hitnim situacijama, mogu se javiti moralna pitanja. Na primer, u situaciji gde je neizbežna nesreća, kako veštačka inteligencija treba da odluči koju akciju preduzeti i čije živote prioritetno zaštiti? Tako da još uvek mnoga pitanja izazivaju kontroverze i oprečna shvatanja i zahtevaju pažljivo razmatranje.
Veštačka inteligencija u automobilskoj industriji definitivno donosi brojne prednosti, ali isto tako nosi i probleme, dileme i nov način sagledavanja budućnosti autoindustrije.
Izvor